Rep av eldre platespillere

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Hei. Finnes det noen i Asker/oslo eller i nærheten som utfører service på platespillere/elektronikk.
Har et kretskort i spilleren som trenger skift av kondensatorer osv

Hvem bruker dere ?
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.923
Antall liker
2.507
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hei. Finnes det noen i Asker/oslo eller i nærheten som utfører service på platespillere/elektronikk.
Har et kretskort i spilleren som trenger skift av kondensatorer osv

Hvem bruker dere ?
Elektronisk bureau. Fr stad.
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Kan det være på grunn av påske?
Han svarte med en gang jeg sendte han mail.
Nei , sendt e-post i 2023 og tidligere i år. Han har heller ingen tlf nr på nettsiden og ønsker kommunikasjon over e-post i følge hjemmesiden. Foretrekker selv muntlig kommunikasjon så tror jeg styrer unna dem, mulig han har for mye å gjøre 🙈
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.818
Antall liker
21.773
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det kan jo hende at epostene dine havner i EB sitt spamfilter.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.519
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Som sagt... Har ikke hatt noe problem med kommunikasjon med han, det har fungert knirkefritt. De gangene jeg har sendt mail så har han svart samme dag.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.962
Antall liker
13.307
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Bytt kondisen selv, så slipper du både e-poster og tel nr og sparer penger
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Bytt kondisen selv, så slipper du både e-poster og tel nr og sparer penger
Ja har tenkt på det , men usikker på om det er mer en bare kondensatorene. Har ikke så mye kunnskaper om elektronikk. Synes mange av loddepunktene ser dårlige ut ?
IMG_0824.png
IMG_0823.png
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Som sagt... Har ikke hatt noe problem med kommunikasjon med han, det har fungert knirkefritt. De gangene jeg har sendt mail så har han svart samme dag.
Litt vesentlig å ha et tlf nr man kan ringe til i 2024 🤯virker rart
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Absolutt. Fullt forståelig mener jeg. Problemet tror jeg ligger hos deg og din mailkonto.
Hvis du mener det er en solid forretningsmodell så er det rart resten av verden ikke benytter seg av det 👍 muntlig kommunikasjon er essensielt.

Hadde det for eksempel blitt et problem / reklamasjon . Da foretrekker jeg å løse tvisten muntlig først.

fått mange gode forslag fra de over så takk for innspillene dine hojjj
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.519
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Oi😯
Jeg tenker motsatt, hadde det blitt noe problem så hadde en i hvert fall en skriftlig bekreftelse.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Oi😯
Jeg tenker motsatt, hadde det blitt noe problem så hadde en i hvert fall en skriftlig bekreftelse.
Ja den havnet vell i søppelposten den🤯 ? De fleste foretrekker å ha et tlf nr hoj, trenger ikke være så oppegående for å forstå det .
 
  • Wow
Reaksjoner: HoJ

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.544
Antall liker
84.595
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Men hvis hverken kondelsatorene buler, det er kaldloddinger eller annet, "whats the point"? Iflg bildene du har postet, så vises intet av nevnte problem!
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.876
Antall liker
17.470
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Bare slenger ut en teori. Jeg tror lett at EB kunne brukt 75% av arbeidsdagen sin på «småprat» som ikke genererer inntekt.
Folk som ikke skal levere noe inn, men bare lurer på ´hvordan ditt´ og ´hvordan datt´.
EB er blitt så kjent over hele landet og blir derfor en ´Call to-`og ikke en `Go to guy`.

Forsvarer ikke ubesvarte eposter, men mangelen på telefonnummer.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.519
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Bare slenger ut en teori. Jeg tror lett at EB kunne brukt 75% av arbeidsdagen sin på «småprat» som ikke genererer inntekt.
Folk som ikke skal levere noe inn, men bare lurer på ´hvordan ditt´ og ´hvordan datt´.
EB er blitt så kjent over hele landet og blir derfor en ´Call to-`og ikke en `Go to guy`.

Forsvarer ikke ubesvarte eposter, men mangelen på telefonnummer.
Helt enig. Samme situasjon i min jobb.
"Hei, jeg har ett piano, hvor mye kan jeg selge den for...?" Slike samtaler får jeg hele tiden. "Hvor mye vil du gi for min bil - usett og uten noen mer informasjon?" Pleier jeg å svare.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Bare slenger ut en teori. Jeg tror lett at EB kunne brukt 75% av arbeidsdagen sin på «småprat» som ikke genererer inntekt.
Folk som ikke skal levere noe inn, men bare lurer på ´hvordan ditt´ og ´hvordan datt´.
EB er blitt så kjent over hele landet og blir derfor en ´Call to-`og ikke en `Go to guy`.

Forsvarer ikke ubesvarte eposter, men mangelen på telefonnummer.
Det for være opp til han , hvis han er en så viktig mann at han ikke kan ta henvendelser over telefon så utvid bedriften og få noen andre til å svare. Det er kundeservice
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Men hvis hverken kondelsatorene buler, det er kaldloddinger eller annet, "whats the point"? Iflg bildene du har postet, så vises intet av nevnte problem!
Noe i kretskortet må utbedres, xtal fusker. Samme som quarz lock. Uttørkede kondensatorer kan være en årsak. Kan man se at en kondensator er det ?🙂
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.519
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det for være opp til han , hvis han er en så viktig mann at han ikke kan ta henvendelser over telefon så utvid bedriften og få noen andre til å svare. Det er kundeservice
Han svarte tre ganger på samme dag over mail. Det er kundeservice 👍
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.544
Antall liker
84.595
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Det virker litt som et oppkonstruert problem som kanskje kan skje i framtiden. Ta uansett komtakt med en av de tipsene du har fått, så får vi se hva spesialistene sier.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.628
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Det er mye man kan gjøre selv som nevnt i tråden. Man kan måle verdene på kondisene og se om de har ytre ''svulmende'' sider. Ellers så finnes sikkert noen på tuben som holder på med det samme. Mange gode tips dær :) Ikke så lett å få tak i disse ''pensjonerte'' reparatører heller. Heller ikke så mange som driver ''seriøst''. Det sies at store deler av jobben er feilsøking m. tilgjengelig skjema.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
Det virker litt som et oppkonstruert problem som kanskje kan skje i framtiden. Ta uansett komtakt med en av de tipsene du har fått, så får vi se hva spesialistene sier.
Jeg har problemer med quartz lock funksjonen 👍
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.628
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Du kan høre med RJ. elektronikk i Bodø, Hvis reparatøren har tid. Har annen fast jobb også
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.599
Antall liker
1.330
Sted
Oslo
IMG_0869.jpeg

Fikk fingern ut. Helt umulig å se på kretskortet, men slik ser den altså ut
 
  • Wow
Reaksjoner: TT.
Topp Bunn