JaDet er vel selveste Björling navnet som er opphavet til disse, vakre var de.
Dei ser veldig like ut som Artist. Men disse har andre mål på kassa.Er dette arvtager til Artist? Virker tilsynelatende ganske så like.
Historiske modeller:Jeg er sikkert ikke verdensmester i Google og har ikke funnet det, men kanskje noen som har en link til oppdatert nettside fra produsenten med info om historiske produkter, produksjonsmodeller og annen teknisk info? Forhandlere i Norge er jeg kjent med, mer opptatt av produsenten selv.
Tack,
Jag är bekant med sidan med info om historiska modeller fram till 2005, men kan inte hitta info om modeller och förändringar de senaste 18 åren.
De senaste nyheterna som nämns under "nyheter" är från 2008, det låter inte korrekt.
Den andra hemsidan har fina bilder på ett par av dagens högtalarmodeller och information om designfilosofin, men ingen information om de enskilda modellerna som nu säljs.
Det jag är särskilt ute efter är förändringar som har gjorts på alla generationer av Grand, jag vet att det handlar om hölje, bas, filter, justering och element, men exakt information om innehållet i förändringar från generation till generation, tror jag många skulle uppskatta en snygg översikt över. Gärna även med väg. pris för att uppgradera från gen till gen. vilket också kommer att säga något om omfattningen av förändringar mellan generationerna.
[/CITAT]
Det är en ny Respons hemsida på gång. Vilken information som kommer finnas där vet jag dock inte. Men en ny hemsida är under uppbyggnad. vilket du verkar ha hittat till. Jag vet dock inte om den är helt klar ännu.
Bildene av Jussi må jeg si var skikkelig fine. Ikke ofte jeg får kjøpelyst bare av bildene.Med Jussi sterkt i minnet, har jeg lyttet på mine Magna musicum signatur i helgen. For å si det enkelt, Det er noe her som jeg liker også.
Jussi har også noe som jeg liker. Er man på kjøper fot må man bare lytte og vurdere selv hva man synest er best. Fasiten sitter man vel med sjølv.
Vis vedlegget 949017
Ja. Det er mitt lytterom med magna.Bildene av Jussi må jeg si var skikkelig fine. Ikke ofte jeg får kjøpelyst bare av bildene.
Er det ditt eget rom dette?
Väldigt hemtrevligt. Ungkarl?Ja. Det er mitt lytterom med magna. Vis vedlegget 959102
Hva er målene på lytterommet ditt? Det ser bra ut!Ja. Det er mitt lytterom med magna. Vis vedlegget 959102
L: 7603mm B:4821mm H:2550mmHva er målene på lytterommet ditt? Det ser bra ut!
Veldig hemtrevligt NEI, Men god lyd… Ungkarl NEI. En bunker NEI, Men Dedikert lydrom som jeg kan gjøre som jeg vil, uten at en blir truet med skilsmisseVäldigt hemtrevligt. Ungkarl?
En bunker?
De spiller fint med en rekke forsterkere, men merk at de er såpass gode at de ikke glemmer å si fra om noe mangler, heller. Spesielt er de gode på klanglige kvaliteter, spesifikt klassiske verker, ikke så gøyale på rock, vil jeg påstå. De responderer best på mye kraft og stor gjennomsiktighet; i storstua hos Fidelity har det blitt spilt med en lang rekke forsterkerløsninger, jeg opplever vel at eieren (Knut Vadseth) foretrakk kraftige rør monoblokker (vi snakker da om fra 100 W og oppover av god kvalitet, Rogue e.l.), mens undertegnede fant mest glede med seriøse, norske kraftforsterkere fra DP, Hegel og, ikke minst, Adyton. Det sagt, i dag tror jeg også du kan få dem til å synge helt fantastisk med en annen norskbygget forsterker, da i form av Vera. Da er det til og med mulig de blir underholdende om du mater dem med real rock, men glem som sagt ikke at også kilden er nødt til å være superb før det tar helt av.Noen med erfaringer rundt volum for Respons, og da særlig Grand D/BR/Magna Musicum. Trenger de volum for å våkne? Trenger de rør/Klasse A krefter for å våkne? Vet det er skrevet at de fungerer fint med flere typer topologier, men gjelder det fra lavt volum eller må de litt opp i dB før de "spiller som de skal"?
Jeg er vant til å spille lavt ift de fleste (har jeg inntrykk av), gjetter fra 60dB feks. 80dB blir fort "høyt" ift mine vaner ihvertfall
Det stemmer nokHentet i bærum rorres?
Bedre å svare sent, enn aldri!Noen med erfaringer rundt volum for Respons, og da særlig Grand D/BR/Magna Musicum. Trenger de volum for å våkne? Trenger de rør/Klasse A krefter for å våkne? Vet det er skrevet at de fungerer fint med flere typer topologier, men gjelder det fra lavt volum eller må de litt opp i dB før de "spiller som de skal"?
Jeg er vant til å spille lavt ift de fleste (har jeg inntrykk av), gjetter fra 60dB feks. 80dB blir fort "høyt" ift mine vaner ihvertfall