Te, kaffe, og på pizza er ganske populærtHvor pleier du å tørke fleinsoppen for tildeling ved lyttebesøk? Lyd med farger, how cool is that..![]()

Te, kaffe, og på pizza er ganske populærtHvor pleier du å tørke fleinsoppen for tildeling ved lyttebesøk? Lyd med farger, how cool is that..![]()
Her er det musikk, kaffe, samt forberedelser for kortreist kalvesteik som står på programmet.Fleinsoppen funka tydeligvis..![]()
.. Her er det vask av hus før Dragen kommer hjem.. Er en tøffel så må visse kriterier oppfylles.. Ha en fin søndag
![]()
Jo takk men formen er heller skralTakk for det F
Fantastisk søndag til deg også.
Håper formen er bedre!
Opptil flere ble brukt for anledningen.Nais!
Liker spesielt hiend soppkurven.
Nerd så mye du vil i din tråd. Bare koselig, det![]()
Sexy som bare detClearaudio er pene saker, altså!![]()
TakkerStilrent og lekkert @motoren. Og den armen er bare utrolig flott!
Jepp... Har også troa.Grattisdet har jeg trua på kan gjøre en stor forskjell i positiv forstand ,spennende
mvh
Takk.grattis!
husker roda lekte med de der back in the days.
Ja, det var jeg jo klar over.det er jo han som har skrevet den fidelity-artikkelen du postet
Har også grublet på dette.Spennende.
Selv hører jeg vel knapt over 14k hz på en god dag, med riktig vindretning og gunstig luftfuktighet.
Det skaper et mye luftigere lydbildeJada, har lest disse argumentene, spesielt fra produsentene, da disse sk superdiskantene dukket opp og "alle" skulle ha. Selv kom jeg aldri så langt så det skal bli interessant. Uansett, det skader jo ikke å prøve. Det er iaf langt morsommere enn å bare vise til tall.
tror neppe du trenger sånne, med mindre de kan deles veldig høyt.Jada, har lest disse argumentene, spesielt fra produsentene, da disse sk superdiskantene dukket opp og "alle" skulle ha. Selv kom jeg aldri så langt så det skal bli interessant. Uansett, det skader jo ikke å prøve. Det er iaf langt morsommere enn å bare vise til tall.
OK?Ser det pent ut, hører du sikkert mer også..![]()
Muligens størst effekt med vinyl? På CD/digital finnes vel ikke noe info over 20k Hz i mediet uansett, like lite som det finnes bassinformasjon under 20 Hz der. Men at (ekte) instrumenter gir over 20k HZ, er hevet over enhver tvil og det er også slik - iflg forskere! - at selv om vi ikke direkte hører så høye frekvenser, så bidrar de likevel til lavere frekvensene. De utfyller og beriker dem, visstnok, og uten de så kan lyden oppfattes som mer syntetisk/fattig på harmonier. Det høres fornuftig ut for meg.Tenker jeg deler på 14 eller 17Khz. Der ruller nok disse horna av allikevel. Selv om de etter spec skal spille 20Khz.
Selve hornet deler på 1000Hz med basskassa.
Diskantene på Taus spiller vel allerede veldig høyt i frekvens om jeg ikke husker helt feil. Så det er nok ikke nødvendig med noen supertweeter der. Men dukker muligheten opp, så er det vel bare morro å prøve![]()
Redbook går opp til 22,5 khz. Burde være muligheter..Muligens størst effekt med vinyl? På CD/digital finnes vel ikke noe info over 20k Hz i mediet uansett, like lite som det finnes bassinformasjon under 20 Hz der. Men at (ekte) instrumenter gir over 20k HZ, er hevet over enhver tvil og det er også slik - iflg forskere! - at selv om vi ikke direkte hører så høye frekvenser, så bidrar de likevel til lavere frekvensene. De utfyller og beriker dem, visstnok, og uten de så kan lyden oppfattes som mer syntetisk/fattig på harmonier. Det høres fornuftig ut for meg.
Hva Ta'us angår, så har jeg ingen planer om å supplere med noen superdiskanter, men hvis du tar med de over når du besøker meg engang, så vil jeg gjerne prøve!![]()
Det spørs litt. Hvis lyden på en livekonsert har vært innom en digital miksepult på vei ut til høyttalere, er det fare for at 20 Hz til 20 kHz gjelder......Så det du sier at på en live konsert er det toner over 20 kHz, men ikke på en digitalt medium ? Så hvis en diskant er oppgitt til 20 kHz pluss har det ikke noe å si? Ble litt forvirret..
Jeg tror at en superdiskant kan gjøre noe med luft i lydbildet. Men usikker på hvordan en kan forklare det.. Uansett, prøve selv så vet en jo om en liker det, gratulerer![]()
Ja, det er vel det som kan være begrensende. Men ja, tror og det. Alltid vært forskjell, med og uten, når jeg har hørt.Det spørs litt. Hvis lyden på en livekonsert har vært innom en digital miksepult på vei ut til høyttalere, er det fare for at 20 Hz til 20 kHz gjelder......
Bruker selv superdiskanter. Jeg synes absolutt at de gjør noe med lydbildet.
Mvh