Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skjer litt innimellom.
    Nå er jo det meste av anlegget byttet ut med tanke på evnt flytting. Sim forsterkeren blir stående. Om Triangle blir helt bom så får jeg teste noe annet. Dac må jeg finne meg selv om Abrahamsen dacen gjør jobben sin helt greit.

Har også et komplett anlegg å selge så litt ting ut blir det nok.

Planen nå er å bygge opp et anlegg rundt Simaudio og Triangle. Som jeg kan ta med den dagen det blir flytting. ingenting er bestemt, men den dagen vil komme.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får sette en stopper for puppesnakket... Er vel ganske delte meninger om det temaet også.

Hadde jo litt håp om at jeg skulle få forsterker idag. Men den befinner seg en plass mellom Bergen og Oslo just nu.
    Trur det skal holde hardt...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har litt å stri med idag. 5år med innkjøpte saker og ting til kjøkkenet. Diverse, nå skal vi skjerpe oss mat, kjøkken utstyr osv osv. Skal idag sorteres og gis bort evnt kastes. Har altfor mye ting på kjøkkenet. Her skal det slankes.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.371
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Posemat?
    Eller kanskje dere har investert i matkasser på døra fra Ole Martin;)
    Jeg vet akkurat hvordan du har det. Det er fullt opp i alle skuffer og skap. Ved siste opptelling mener jeg det var 43 kokkekniver av ymse slag i bruk. 23 av de var masahirokniver. Nå er de pent buntet opp i passe "klaser" klar for utflukter og cateringjobber.
    Det kjæreste jeg eier må være stavmixeren.....den brukes daglig.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke så ille med kokkekniver. 3 kofferter. Det er mest sånne kjøkkenmaskiner som crock pot, handmikser av ymse typer. Foodorosessorer. Kopper og servise. Diverse rørespader. Fant 7 ostehøvler. Støvsuger dampbssker, osv osv. Ting man har kjøpt i svake øyeblikk. Og ting dama som nesten ikke lager mat hsr trodd hun trenger. Hun har blitt MYE flinkere de siste årene. Men det har samlet seg opp mye rart. Hva skal man med 3 salamandere...?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satan steike. Har posten begynt å gå med pakker fra Oslo til de ulike postkontorene? Pakken med amp er videresendt fra Oslo kl 0623 idag. Jeg hadde rukket å gå til Jessheim på den tiden. Utålmodig jeg, neida!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir muligens noen toner senere. Tror den bør få seg litt husvarme før den får strøm. Den er iskald. Skulle nesten tru at postbilen hadde kjørt med kjøleelement eller med ampen på taket.....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dama syntes den var så fin at den kunne stå i stua. Takket høflig nei jeg...

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Få et bilde av fronten med de store flotte røde tallene. Ps: Da må du kople til strømkabelen??????

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    1466710013132-263122974.jpg

Blir nok å koble opp snart. Nyter kvelden på terrassen med et par slike. Holdt på i hele dag med å organisere på kjøkkenet. Søren ta hvor mye som samler seg opp over tid.

Her er et litt av det vi gav bort idag.
    DSC_0157.jpg

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.673
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Grattis, om den lyder som den ser ut blir det himmelsk ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Prøver igjen.

Her kommer det nå frem detaljer jeg aldri har hørt

Road to Hell part 1. På introen med trommer før gitaren kommer inn. Der er det noen trommeslag. På de hører jeg tydelig noe jeg må beskrive som ekko. Eller en feil i innspillingen. Det høres helt rart ut.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har mulighet til å forandre offset på hver inngang på I600. Jeg har pr nu kun 1 kilde. Denne står på +4 burde jeg sette den til 0. Vil det at den står på + føre til mer støy? Da jeg regner med at dette er å justere input gain?

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Er hos deg rund 15 tiden. Har med både dac og kabler, og siden jeg er EQ allergiker, så får du teste ut mest mulig i dag, siden du ikke lenger vil trenge disse digitale filterene, som grumser til lyden. Sikkert skrubbsulten når jeg dukker opp, så fyr opp grillen :cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.
    Grilling blir det nok ikke. Desverre. Idag står rydding av garasjen på tapeten.... Blir godt med et avbrekk når du kommer.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for demoen på dac Jonas.

Jeg må helt klart skaffe meg noe annet enn den som står i oppsettet nå. Er jo ikke meningen at den skal stå det for alltid, men trodde ikke det skulle bli så stor forskjell.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Audiobyte Black Dragon

Er fryktelig dårlig til å skrive og legge ord på hva jeg hører, men dette hørtes veldig riktig ut.

Synes klangballansen var meget god. Detaljer kom virkelig mye bedre frem med den enn med Abrahamsen. Instrumenteter, vokal feks står virkelig tydelig frem. svært lette å plassere, både i bredde men også i dybde. Jeg har alltid hatt meget fin dybde i lyden, ble ikke dårligere med ABD ( Audiobyte Black Dragon) Stemmer kommer virkelig godt frem og lyden slipper høyttalere fullstendig om innspillingen tillater det.

Det låter så riktig men det låter ikke kjedelig. På feks acdc the razors eige. Så smeller trommer virkelig til. Bassgangen er virkelig lett å følge, og selv om vi spillte relativt høyt. Tipper vi var godt over 95db innimellom så låter det ikke hart og skjærende.

På Chris Isaak wiched game fra MTV unplugged plata. Så kommer nyansene i stemme. Variasjoner så utrolig godt frem. Evnen og samspillet mellom Triangle. SIM og ABD gjør at artisten står i rommet og spiller / synger til deg som lytter.

Samtidig som anlegget gir meg skikkelig fot.

Dette var skikkelig morro.
    Håper Jonas skriver noen ord da han er flink til å ordlegge seg.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Audiobyte Black Dragon hadde vert arti å testa.

Men nå får jeg vente på Stello'en jeg kjøpte i dag jeg :) Blir kjekt å teste det og om den fortsatt er bedre enn V6 på dagens oppsett. Tror det da forskjellen var litt sist.
    Fin dybde og sånt kjenner jeg meg godt igjen i. V6 du og har?
    Faktisk stått seg mot diverse jeg har hatt i hus den.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg bruker akkurat nå reserve dac A-dac. Samme usb og analog del som V6 men uten resten av inngangene.

Audiobyte er en helt annen idrett. Men så kostet den jo 16x A dac

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.371
    Sted
    Det er når man opplever de tingene der man skjønner at utstyret har mye å si, sammen med mye annet seff.
    Jeg hadde samme opplevelse når jeg putta Classé fortrinnet inn i kjeden for min Yamaha cx-a 5000.
    Det var hoderystende forskjell og så bergtagende at jeg ble helt satt ut. Hva tenker du videre om dac da? Skal du teste flere kanskje?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir nok å teste ut flere ja. Har noen kroner igjen på hifikontoen. Samt en del komponenter som jeg tenkte å selge. For å frigjøre penger til dac. Kommer også til å kjøpe et cd drivverk til sølvplater.

ABD er en dac jeg kunne levd lykkelig med. Men det blir for dumt å bare fleske til med den første. Forsterkeren er jo fremdeles ganske ukjent for min del. Må bli kjent med den først..

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Skal prøve å dele opplevelsene fra i går, som var enormt positivt. Det at dette oppsettet endelig klarer å tilfredstille reteps særs vanskelige krav om både frisk oppløst og smooth topp, kombinert med PrAT og trøkk, gir meg en trygghet om at gutten vil være på stø kurs i lang tid fremover. Det er 2 ting som vil være sikkert fremover, og det er at den nydelige SimAudio vil være hjertet i laaaang tid ( i reteps tidsperspektiv og innebygde ur). det samme gjelder for høyttalermerket Triangle.
    Denne komboen gir mannen sjelefred og rykninger, noe som for en gang skyld vil gi ham stabilitet og ro, om at den riktige veien er staket opp.

Vil ikke si noe om dacen Audiobyte Black dragon, annet enn at matchingen var utsøkt og for dem som vil lese litt om den, så er det bare å fosse gjennom denne tråden, fra første innlegg. http://www.hifisentralen.no/forumet...er/80623-rockna-og-audiobyte-sine-venner.html

Lyden da:
    Jeg likte veldig mye med reteps forrige oppsett, men med de nye høyttalerene og forsterkeren (med god hjelp fra ABD), så var det som å fjerne 3 slør. Hvis forskjellene var mindre, så ville jeg sagt 1 slør, men her var det så mye forbedring på alt. RO er jo ikke det som slår oss med i denne tråden, men det var nettopp denne roen og timingen, som var den store forskjellen, sammen med mekeløs oppløsning, hurtighet og beksvart bakgrunn (eller gjennomsiktighet).
    Klangballansen er perfekt og ingen ting stikker seg ut. Vi spilte 10-15 db høyere i går enn normalt og det føltes ikke høyt engang. klangfarger og microdunamikken var også bedre enn tidligere. Det som var mest imponerende var dåg dynamikken og musikaliteten, så for alle som har vært her og hørt tidligere oppsett, vet da hva jeg snakker om.

Rommet til retep har enn pervers dybde og 3D egenskaper. Med dette oppsettet kom gåsehud faktoren fram som en epedemi, og det var flere grunner til dette.
    Dybden og stemmer som var bigger than life og så detaljert. evnen til å låte "live". Her att jeg på første rad, og det spilte ingen rolle om det var AC/DC eller Chris Isak. Dette oppsettet er til de grader all rounded, og selv med reteps basstårn stående i rommet, så var det ikke 1 låt i går som fikk meg til å tenke på dem. Faktisk, så har jeg verken hørt mer kvalitet og brutalitet i bassen en nå, og det gir meg et lite håp om at han fremover fokuserer på kvalitet og ikke bare volum og EQ måling.
    Anbefaler alle som har en dac å ta turen opp/ned til Mogreina for å oppleve dette oppsettet og samtidig være behjelpelige med fremtidig dac i systemet.
    Med tanke på fremtiden, så ser den bare lysere og lysere ut, for det finnes både bedre dacer enn ABD og bedre høyttalere fra Triangle, så en egen sparekonto til oppgraderinger trengs, for selv om dette er SOLEKLAR bakkerekord lydmessig, så er det like soleklart at du ser både et og to steg fremover med en innebygget klokke som ikke har helt samme takten som våres.
    Gratulerer med gode kjøp og meget god lyd.

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.371
    Sted
    Takker for uttdypende informasjon Jonas. Høres ut som dere koste dere. Men igjen viser dette at det er lettere å få til bra lyd når utstyret har god kvalitet. Det er faktisk svært stor forskjell noen tusenlapper opp i klassene en det mange ønsker å like, og gir uttrykk for.
    I går spilte jeg så høyt jeg aldri har gjort før på de nye ht.her hjemme (naboer på ferie) jeg vil anta jeg var oppe på 105 på det meste.
    Når jeg skrudde ned etter en session var jeg mentalt helt frelst og gåshuden sto i flere minutter etterpå. fy faen så digg å kult det var.
    Jeg begynte nesten å grine;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har også bitt meg merke i at systemet mitt er svært avslørende på kvaliteten på mastring/sound. Hvordan er dette hos dere?
    Nå er jo dette relativt nye høyttalere (selv om jeg har hatt de før) og helt ny forsterker.

Jeg synes dårlig mastere låter helt ok her. Jeg hører jo på veldig nye ulik musikk. Deriblant tynger rock og metall. Kvaliteten ser er så som så på innspillinger, men dette oppsettet gir meg alikevel fot. Men setter man på gode innspillinger så responderer anlegget med å virkelig tegne opp et flott lydbilde.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Som Jonas er inne på. Samspillet mellom Sim og Triangle gjør meg veldig nysgjerrig på hva feks Chello og enda til Querteor ( usikker på skrivemåten) Hadde blitt. Heldigvis på en måte så er hifikontoen tom. Slik at det evnt må ligge langt der fremme i tid. Dama liker ikke stativ høyttalere. så det blir en eller annen gulvstående i leiligheten, den dagen det kommer. Sim forsterkeren blir garantert med dit.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om noen kunne tenke seg en lytterunde og kunne ta med dacen sin
    Så hadde jeg satt pris på det.