Skal prøve å dele opplevelsene fra i går, som var enormt positivt. Det at dette oppsettet endelig klarer å tilfredstille reteps særs vanskelige krav om både frisk oppløst og smooth topp, kombinert med PrAT og trøkk, gir meg en trygghet om at gutten vil være på stø kurs i lang tid fremover. Det er 2 ting som vil være sikkert fremover, og det er at den nydelige SimAudio vil være hjertet i laaaang tid ( i reteps tidsperspektiv og innebygde ur). det samme gjelder for høyttalermerket Triangle.
Denne komboen gir mannen sjelefred og rykninger, noe som for en gang skyld vil gi ham stabilitet og ro, om at den riktige veien er staket opp.
Vil ikke si noe om dacen Audiobyte Black dragon, annet enn at matchingen var utsøkt og for dem som vil lese litt om den, så er det bare å fosse gjennom denne tråden, fra første innlegg.
http://www.hifisentralen.no/forumet...er/80623-rockna-og-audiobyte-sine-venner.html
Lyden da:
Jeg likte veldig mye med reteps forrige oppsett, men med de nye høyttalerene og forsterkeren (med god hjelp fra ABD), så var det som å fjerne 3 slør. Hvis forskjellene var mindre, så ville jeg sagt 1 slør, men her var det så mye forbedring på alt. RO er jo ikke det som slår oss med i denne tråden, men det var nettopp denne roen og timingen, som var den store forskjellen, sammen med mekeløs oppløsning, hurtighet og beksvart bakgrunn (eller gjennomsiktighet).
Klangballansen er perfekt og ingen ting stikker seg ut. Vi spilte 10-15 db høyere i går enn normalt og det føltes ikke høyt engang. klangfarger og microdunamikken var også bedre enn tidligere. Det som var mest imponerende var dåg dynamikken og musikaliteten, så for alle som har vært her og hørt tidligere oppsett, vet da hva jeg snakker om.
Rommet til retep har enn pervers dybde og 3D egenskaper. Med dette oppsettet kom gåsehud faktoren fram som en epedemi, og det var flere grunner til dette.
Dybden og stemmer som var bigger than life og så detaljert. evnen til å låte "live". Her att jeg på første rad, og det spilte ingen rolle om det var AC/DC eller Chris Isak. Dette oppsettet er til de grader all rounded, og selv med reteps basstårn stående i rommet, så var det ikke 1 låt i går som fikk meg til å tenke på dem. Faktisk, så har jeg verken hørt mer kvalitet og brutalitet i bassen en nå, og det gir meg et lite håp om at han fremover fokuserer på kvalitet og ikke bare volum og EQ måling.
Anbefaler alle som har en dac å ta turen opp/ned til Mogreina for å oppleve dette oppsettet og samtidig være behjelpelige med fremtidig dac i systemet.
Med tanke på fremtiden, så ser den bare lysere og lysere ut, for det finnes både bedre dacer enn ABD og bedre høyttalere fra Triangle, så en egen sparekonto til oppgraderinger trengs, for selv om dette er SOLEKLAR bakkerekord lydmessig, så er det like soleklart at du ser både et og to steg fremover med en innebygget klokke som ikke har helt samme takten som våres.
Gratulerer med gode kjøp og meget god lyd.