Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da har du en stor boks med cd plater her. Håper du er sterk. Tung å bære :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tar med sekkehjul når jeg kommer. Det var tirsdagen som var mulig. Om jeg har tenkt riktig så har jeg turnusfri den dagen.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får ikke gitt deg beskjed før på mandag når jeg får sett på vaktlistene. Selner avgårde en sms når jeg vet mer.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dritt lei den sorte bakveggen. Så da ble den historie i morgentimene...

Lager til demping der bak akkurat for sweetspot.

Har noen tanker om forandring her. Håper det blir bra.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Merker stor forskjell allerede.... Huff

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tårna har jo stått her en stund. Hadde de for salgs for litt siden. Men ingen slo til heldigvis.

Nå blir det subber i alle hjørna. Må jo prøve det også...

Nei scene Tor. det tror jeg ikke.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har nå koblet inn en minidsp etter Dac med analog ut. Nuprime Dac 10 er jo en fullverdig pre.
    Er lenge siden jeg holdt på med minidsp. Men husker at jeg slet med gain.
    Nå spiller jeg med
    Screenshot_20160807-154014.jpg

Og input voltmeteret viser mellom -50 og -40 i minidsp
    DSC_0260.jpg

Jeg vil da anta at jeg kan skru opp en hel del før inngangen på minidsp klipper..

Merker godt å koble ifra Triangle og la de få slippe å spille fullrange.
    Må utforskes mer...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lurer på å teste 4 basser på frontvegg og 4 på bakvegg. . Men lurer fælt på hvordan jeg skal sette deling og delay.
    Siden jeg pr nå kun har 2 kanaler til bassene. Så blir det vel kanskje utfordringer. Jeg må da ta det som er venstre stack idag til frontvegg og høyre til bakvegg. Jeg får satt delay de imellom. Men ikke individuellt de som er på hver sin vegg.

Delay på fronter kan jeg sette i minidsp 2x4.

Er det noen vits å prøve på dette før jeg evnt får 2 kanaler til?

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje tytte eller anders123 har noen forslag, så vidt jeg vet har de erfaring med basser foran og bak?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får håpe de stikker innom tråden. Om ikke så får jeg nok sende en pm.
    Det fungerer slik det står nå. Men man kan jo ikke la andre muligheter være uprøvd..

8

8x12_TOM

Gjest
    Hvis du tenker på dette med DBA så er dette et konsept som trenger veldig mye membranareal. Tror også dette er en mono-bass løsning - går bra hvis du ikke deler for høyt

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenker ikke DBA fullt ut. Tenkte 4 på bakvegg og 4 på frontvegg. Med 2 i hver stack.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Faen! Hadde bilen på stor service og EU kontroll idag. Gikk ikke veldig bra.
    Det setter en effektiv stopper for videre planer på hifikontoen.
    33000 kr rett ut.

Lurer på om jeg må selge unna noe... Simaudio forsterkeren ligger nå dårlig ann tror jeg. Får heller klare meg med Nuprime Dac og en billig effekt. Eller kun Pioneer kino forsterkeren en stund.

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Det er en mono bass løsning. Må plasseres 1/4 i forhold til side/gulv/tak når du kun har 4 bassere. Identisk array på baksiden som du setter i motfase og tidsjusterer riktig slik at du får riktig frekvensrespons og at det kansellerer stående bølger.
    Du mister roomgain så mye kapasitet er et krav, siden det blir som å spille utendørs.

8 bassere er minimum for en dba løsning, men det skal fungere fullverdig da :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har også gått til innkjøp av en Cdspiller faktisk. Er litt morro å spille sølvplater.
    Så når det dukket opp en spiller til en ok pris så slo jeg til.

Vis vedlegget 392612
    Ja, er det ikke moro etter å ha brukt HDD og streaming som kilde en stund å gå tilbake til sølvplater? Jeg fikk et kick av å få Rega Apollo inn dørene. Plutselig våknet musikkinteressen enda mer til live, det virker som om det å kun forholde seg til filer lagret lokalt eller hos en streamingleverandør ikke gav meg samme kicket som å sette på ei fysisk plate over tid. Det gikk liksom gjennom flere perioder/faser. Først masse arbeid med ripping og entusiastisk forhold til avspilling av de rippa filene. Så blir det slutt på masseripping, og det er kun nye plater som rippes.

Etterhvert følte jeg mindre entusiasme for å kjøpe ny musikk, både fysisk og digital download. Aner egentlig ikke hvorfor, men kanskje middelaldrende menn har en spesiell glede over fysiske medier som stammer tilbake til den tiden vi startet opp tidlig i tenårene? :confused: Det ser i alle fall ut til å gjelde for denne middelaldrende mannen.

Ser at PRaT nevnes for en side siden, og at det ble stilt et spørsmål om det. Regner med at alle er klar over dette, men jeg synes faktisk Naim kom opp med et bra begrep der, Pace Rythm and Timing. Det beskriver mye. Min kombo har passende bra PRaT nå. 8)

Synd hvis du må kvitte deg med forsterkeren som du nettopp har kjøpt, spesielt siden det er en forsterker du har lurt på en stund. Er jo ikke så ofte de dukker opp på Torget. Håper du finner en annen løsning.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Du har jo huset full av langhårete små tigre, går det ikke ann å selge et par av dem? Ville heller solgt halve bassystemet enn den juvelen av en forsterker. du kommer til å angre i årevis!!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har jo huset full av langhårete små tigre, går det ikke ann å selge et par av dem? Ville heller solgt halve bassystemet enn den juvelen av en forsterker. du kommer til å angre i årevis!!!
    Personlig ville jeg nok også ofret halvparten av jordskjelvgeneratorene istedenfor den forsterkeren, men så har jeg aldri hatt bass i den klassen selv. Og det spørs om det er så enkelt å selge? Eller kanskje det faktisk er enklere å selge et mindre antall?

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    En annonse som gir mulighet til å kjøpe 4x eller 2x. bedre pris for selger vil jeg tro også

Personlig ville jeg nok også ofret halvparten av jordskjelvgeneratorene istedenfor den forsterkeren, men så har jeg aldri hatt bass i den klassen selv. Og det spørs om det er så enkelt å selge? Eller kanskje det faktisk er enklere å selge et mindre antall?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bassene er også en mulighet å selge. Men regner med at forsterkeren er lettere å selge. Om jeg i det hele tatt selger noe.

Har noen andre muligheter også, men ønsker jo å kunne leve litt også. Ikke bare sture oss innom husets vegger i noen mnd...

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.403
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Finnes det ikke noen ordning der det er stønad for slikt siden det er en handicap bil?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må tenke litt på salg av bassene. Må bli 4 og 4 i såfall. Og jeg tror også at det genererer for lite til at det er noen vits.

Må tenke litt mer. Legger nok it en annonse på subbene også samlet.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Finnes det ikke noen ordning der det er stønad for slikt siden det er en handicap bil?
    Desverre, kun ved kjøp. Etterpå så er det ikke noe støtte å få. 2017 så kan vi søke om ny bil. Og støtte til den.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har også gått til innkjøp av en Cdspiller faktisk. Er litt morro å spille sølvplater.
    Så når det dukket opp en spiller til en ok pris så slo jeg til.

Vis vedlegget 392612
    Ja, er det ikke moro etter å ha brukt HDD og streaming som kilde en stund å gå tilbake til sølvplater? Jeg fikk et kick av å få Rega Apollo inn dørene. Plutselig våknet musikkinteressen enda mer til live, det virker som om det å kun forholde seg til filer lagret lokalt eller hos en streamingleverandør ikke gav meg samme kicket som å sette på ei fysisk plate over tid. Det gikk liksom gjennom flere perioder/faser. Først masse arbeid med ripping og entusiastisk forhold til avspilling av de rippa filene. Så blir det slutt på masseripping, og det er kun nye plater som rippes.

Etterhvert følte jeg mindre entusiasme for å kjøpe ny musikk, både fysisk og digital download. Aner egentlig ikke hvorfor, men kanskje middelaldrende menn har en spesiell glede over fysiske medier som stammer tilbake til den tiden vi startet opp tidlig i tenårene? :confused: Det ser i alle fall ut til å gjelde for denne middelaldrende mannen.

Ser at PRaT nevnes for en side siden, og at det ble stilt et spørsmål om det. Regner med at alle er klar over dette, men jeg synes faktisk Naim kom opp med et bra begrep der, Pace Rythm and Timing. Det beskriver mye. Min kombo har passende bra PRaT nå. 8)

Synd hvis du må kvitte deg med forsterkeren som du nettopp har kjøpt, spesielt siden det er en forsterker du har lurt på en stund. Er jo ikke så ofte de dukker opp på Torget. Håper du finner en annen løsning.
    Tenker ut en annen løsning as we speak... Håper jeg klarer å ro meg ut av denne også.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Å selge bilen var kun en fleip, MEN dette er jo bilen til dragen, og da må hun betale, spise boksemat og pante flasker resten av året, mens du kan feriere utenlands til halv pris og slå på stortromma. Ser bare muligheter og ingen begrensinger for deg ut 20178)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn