Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.884
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se at du valgte riktig olje:) Jeg husker ikke helt hvor mye jeg tørket av, men det er viktig å ikke vente for lenge før du tørker. Jeg mener å huske at jeg brukte en nal på skaft for å fjerne overskudsoljen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er resten oljet...
    Vente en 30min nå så tørke av. Møre tyri anbefalete meg å bruke en fuktig fille, som var fuktet med oljen. Så dra godt over med den. Så ta papir å trykke mot trevirke. Da skulle det komme en svak farge på papiret.

Bestillte 10L til 37M2 og tok godt i på målene. Har ca 20% av den andre kanna til overs. Trur det skal være riktig.

Nå skal tassen tørke til neste år. Så skulle jeg igjen gå over med en våt fille som var dyppet i oljen. Da skulle jeg finne ut om jeg hadde smurt på nok nå..

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.884
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror gulvet mitt var litt for flisete til at jeg kunne bruke fille, men på hytta har vi Møretyri over alt både inne og ute og tørker med papir. Vi har kjøpt et tørkepapir på Jula som er helt suverent, litt dyrt, men vært pengene:) NB! fillene kan virkelig være selvantennelige, snakker av erfaring:)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.899
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ingen over ingen ved siden av denne olja. Flassing, glem det.
    Må behandles litt oftere i begynelsen, men du slipper pussing av løs olje.

Steinar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser fin ut terrassen nå. Både dama og jeg liker hvordan dette ble. Har igjen litt olje som skal haes på etterhvert. Evnt så venter vi til våren.

Ble så fint at jeg de siste to kveldene har stått på alle 4 og luka ugress i singelen. Har vel fjerna 6 trillebårelass med diverse grønne og brune greier. Kommer til å bli fint. Har kjøpt meg flammekaster slik at jeg kan brenne opp alt det som er dødt og ligger i singelen.

Har også planer om å utvide grillplassen, slik at det er klart for neste sesong. Sånn i tilfelle vi ikke flytter på oss. Vi trives her vi bor, og området rundt her blir bare større og større. Er en enebolig i gata vår nå som er til salgs. Følger godt med på hva denne går for. Er jo intr å se, tenker på hvor mye egenkapital vi har klart å karre til oss på verdistigning på huset.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden det ikke ligger noen effekttrinn på brukten jeg kjenner jeg bare må prøve. Ikke får jeg noen spesiellt gode tilbud. Får derimot mange latterlige tilbud. Som feks et effekttrinn med veilpris på 17000kr, 9år gammelt og selger skal ha 13000kr. Takket da høflig nei. Og sa at jeg mente det var en for høy pris på et såpass gammelt trinn. Hvorpå selger ble enten sur eller sint, ikke vet jeg. Men svaret jeg fikk tilbake egner seg ikke for trykk.

Har fått tilbud om 2stk EC aw60 nemokoblet som jeg lurer litt på. Prisen er fair. Da jeg vet at EC holder seg svært høyt i pris. Ampene er gamle men har hatt sørvise og bytta en del av innmaten. For et par år siden. Lurer litt på de. Men er usikker da jeg leser om veldig delte meninger om de på nettet.

Har også en Nuprime i tankene. Som burde matche dacen min ivertfall.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir mye tekst på morran!

Blir en tur på kino ikveld. Star Trek Beyond skal sees i 3D. Gleder meg til den filmen. Har med dama som også liker Star Trek, så dette blir en herlig kveld.

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har du sett og vurdert Codaen som ligger her på sentralen da?
    Det er et merke jeg selv kunne tenkt med å prøvd.
    Strømsterk og overdimensjonert.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sett litt på den Codaen ja. Men problemet der er avstanden. Jeg vil teste amp i oppsettet før jeg handler.

Ec aw180 har jeg egentlig drømt om å eie. Har aldri hatt den selv men hørt oppsett med slike mange ganger

Om jeg må vente litt på den rette ampen så gjør jeg det. Får jo mer og mer å rutte med ettervert.

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Skjønner.
    Ja, det er jo det beste om man kan få testet slikt utstyr hjemme før kjøp.
    Lurer litt på codaen selv, men den begynner å bli noen år gammel...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer det feks et par NCore så går jeg nok for de. Har hørt Thohaug sine, og det var ikke mye feil med de for å si det slik.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.402
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Du skulle prøvd Heed blokkene.. lydmessig ville du nok fått et sjokk.. men i 120db klassen vil de nok ikke holde ;)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.899
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg får slengt i sammen AMS 1000 så kan du jo prøve en eller to slike.
    Men de kommer ikke før i neste måned.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    CTS-en her på torget tenkte du på? Har hatt lillebroren til den. Kjempeforsterker det. Jonas, men har for mye viftestøy.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg får slengt i sammen AMS 1000 så kan du jo prøve en eller to slike.
    Men de kommer ikke før i neste måned.
    Prøver gjerne. Er vel et hakk rimelige de enn NCore.. Jævlig dumt at jeg ikke er flink med metall eller loddebolt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel Star Trek Beyond er unnagjort. Fyttigrisen for en film. Hadde med en 1/2 liter brus hver og en liten pose digg fra Haribo. Vel har fremdeles igjen digg og brus..

Handling er god. Men synes forrige var noe bedre. Men maken til 3D effekter, bilde generellt og lyd. Flere ganger så tok jeg meg i knipe hardt i stolsetet. Handen i digg posen uten at jeg fikk med noe på returen. Den bare var nede i posen. Dama hylte på noen scener ikke fordi det var skummelt. Men 3D effektene var virkelig gode.

Selv om man ikke er Star Trek fan så er dette en heftig film.
    Terningkast
    images (4).jpg

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du liker ncore så bør nad m22 på listen også. 10k kan du nok se langt etter, men gjensalgsverdien er god, så... De ligger vel på rundt 15k strøkne.

anaview er kurrant, har 12 kanaler med det og har brukt det i over ett år nå uten planer om å slutte. Det finnes alltid en bedre eller annerledes amp, så jeg orker ikke jage på den magiske dragen, synes andre deler av kjeden er langt morsommere å tukle med.

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    CTS-en her på torget tenkte du på? Har hatt lillebroren til den. Kjempeforsterker det. Jonas, men har for mye viftestøy.
    Absolutt NULL viftestøy hvis du bytter orginalviftene med noctuavifter. Gjort det på to amper. Hører ikke ett kvekk fra de, men kjøler nok okke som

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Den som ligger ute har dsp modul. Regner med at det vil tvinge gjennom en adda, uten at jeg vet om det er slik. Vet du, johoo

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    Den som ligger ute har dsp modul. Regner med at det vil tvinge gjennom en adda, uten at jeg vet om det er slik. Vet du, johoo
    Regner med det ja, men relativt greit å skaffe nytt kort bak med bare inngang. PIP BBY kalles de

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Regner med det ja, men relativt greit å skaffe nytt kort bak med bare inngang. PIP BBY kalles de
    Dette er spansk for meg... Jeg har aldri gjort noe som helst under lokket på en forsterker. Lydmessig så var ivertfall den CTs600 jeg hadde svært god.

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Takk Johoo.

Det er nok ikke verre enn å sette inn et ekspansjonskort i PC'en, for det er nok ment å være user serviceable. Har kikket på den CTS'en flere ganger selv, men bryet med å bytte kort og kjøpe dette brukt fra utlandet osv gjør at jeg heller venter på en CTS som kommer med vanlig analogt kort.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir ikke noen CTS på meg. Men lurer fælt på en Wyred 4 Sound ST1000 og dac 2 til en ok pris. Noen som har testet st1000, ser at den får gode tilbakemeldinger på nettet. Kraftig nok til Triangle skulle man tro.

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Planken ble jo virkelig bra Retep! Artig å se flinke folk i aksjon ;-) Håper du har hatt en god sommer! Klar for HiFi -høsten?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sommeren har vert helt topp. Har kosa oss mye med mange late dager. Vert ute å reist en del også.

Hifi høsten ja, merker oftere og oftere at litt av hifijaget, nyskjerrigheten for komponenter stadig blir lavere. Tidligere har det vert slik at når jeg såg igjennom briktbørsen så fikk jeg ofte sommerfugler i magen. Og ville teste den og den med det og det.

I det siste så har jeg brukt mer og mer tid på musikk og film. Ønsker meg et oppegående anlegg som gir glede til musikk. Føler at dette nå er viktigere enn å tyne ut de siste 4-5% hele tiden.

Har god kinoamp, god dac og pre og gode høyttalere. Mangler bare effekt.

Mulig jeg går for den W4s st1000
    Tror den er fin.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jakten på budsjett hifi fortsetter.

Har da avtalt kjøp av W4s st1000 og W4S dac-2. Skal hente settet imorgen. Blir da å teste ut Nuprime Dac 10 mot w4s dac 2.

Blir nok å selge den jeg liker minst. Da begge har predel og har hjemmekino bypass. Cluet blir å koble seg forbi Pioneer kino forsterkeren ved musikk avspilling.

Leser mye godt om W4s (wyred4sound) så blir spennende å høre selv.

https://www.google.no/url?sa=t&sour...ggzMAA&usg=AFQjCNFXUeDnLlN9U7lAUDjthavNcpGfiQ

https://www.google.no/url?sa=t&sour...ggdMAE&usg=AFQjCNFVBFwi-btr4jgrxvtZxbwxNnllbw

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har dac og amp kommet ihus
    Blir å teste senere i uka.

Har også fått en del kabler med på kjøpet, noen som kanskje vet nypris på Nordost Vishnu strømkabler på ca 2m? Og en XLO Reference xlr på 1m?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Å vente til senere i uka, veeeeel. Måtte jo koble dette opp idag tidlig. Så sto like greit opp en time ekstra tidleg.

Kan ikke si at det låter feil med W4S dac og effekt nei. Rett og slett ikke. Men har nå ikke sammenlignet med Nuprime dac10. Kun hørt en 3-4 låter jeg kjenner godt.

Mer senere!

Kommer til å legge ut bilder at de kablene som fulgte med, flere av de skal selges. Har vel funnet salgspris for Nordostene, men lurer fælt på hvilken xlr kabler jeg har fått fra XLO...

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Da venter vi i spenning på bilder og mer inntrykk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn