Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Virker som om det er bilstereo de satser mest på, men er det mulig å håpe på at de gjør som fotoavdelingen og henter high end-ekspertise til sine livsstilsprodukter?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forsetter i sjangeren Grunge.. En sjanger jeg som ung var veldig opptatt av.
    Spiller akkurat må fra en spilleliste fra Spotify. Det dukker opp minner om plasser og forskjellige hendelser etterhvert som låtene kommer. Staind er ei gruppe, som Alice in Chains jeg liker svært godt. Kanskje noe mer ukjent..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Staind er noe nyere enn den store bølgen som ble ledet av Nirvana. Soundgarden, Alice in Chains, Pearl Jam, Stone Temple Pilots for å nevne noen av de store for meg på 90 tallet.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    McIntosh. Lexicon for å nevne noen flere...

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    mcintosh er vel eid av mcintosh group?? Som også "eier" sonus faber og audio research

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mente Mark Levinston
    [h=2][/h][h=3]BRANDS[/h]

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å spiller musikk nå fra Cambridge med Spotify som jeg styrer fra mobilen.

Ser på mobil at jeg kan spille av i extreem quality. But not avalible when pløying from device.

Noen som vet hvordan jeg sjekker at jeg spiller med den høyeste kvaliteten på Cambridge streameren?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.708
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser hjemmekoselig ut, Retep. Misunner deg all plassen du har bak HT.

Bruker du de slemme subene til all musikklytting?

Ellers fascinerende å stikke innom tråden og ser at akustiske tiltak forandrer seg støtt og stadig. Går ut fra at du måler grundig og regner deg frem til resultatene hver gang. Hva er så grunnen til all denne stadige forandringen?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.336
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Sitter å spiller musikk nå fra Cambridge med Spotify som jeg styrer fra mobilen.

Ser på mobil at jeg kan spille av i extreem quality. But not avalible when pløying from device.

Noen som vet hvordan jeg sjekker at jeg spiller med den høyeste kvaliteten på Cambridge streameren?
    Du spiller med høyeste kvalitet,men du får ikke gjort noe med settingen mens du spiller på streamer.
    O

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser hjemmekoselig ut, Retep. Misunner deg all plassen du har bak HT.

Bruker du de slemme subene til all musikklytting?

Ellers fascinerende å stikke innom tråden og ser at akustiske tiltak forandrer seg støtt og stadig. Går ut fra at du måler grundig og regner deg frem til resultatene hver gang. Hva er så grunnen til all denne stadige forandringen?
    Jo jeg koser meg veldig for tiden på lytteromet. Synes det er kvaliteter her som virkelig gjør noe for meg. Helt perfekt er det ikke, men det er såpass bra at jeg kan høre på musikk.

Subbene bruker jeg til musikk ja, er noen sjangre det er godt med litt påfyll helt der nede. Prøver fortiden å kjøre høyttalere helt ned og så fylle på helt i bunnen. Har også prøvd med å bruke høypass/lavpass filteret i subbene, men synes det låter bedre med Kharma i fullrange og subbene under der. Bruker den ene til å kansellere mesteparten av trøbbel bølgen min. Samtidig som den fyller på under. Så den ene er delt på omtrent 80hz og den andre på 40hz. Fungerer helt greit. Men er nok ikke en løsning jeg kan leve med over tid.

Har faktisk ikke dratt frem målemik etter at Kharma kom ihus... Pc jeg kjøpte i sommer ville ikke mere.

Vurderer sterkt en Dirac boks for å kunne skru litt på lyden. Er noen plasser jeg kunne tenke meg litt mindre nivå og et par plasser litt mer. Blir enten Dirac eller pc.

Akustikken forandrer seg ja. Er endel forskjell på høyttalerene jeg har hatt i hus. Vurderer å ta ned hele rommet igjen. Og starte på nytt. Vi får se om det blir noe av.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Du spiller med høyeste kvalitet,men du får ikke gjort noe med settingen mens du spiller på streamer.
    O
    Ok, det var godt det var slik.

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja det var gromt og høre på ASR,må bare innrømme at det er nok et hakk eller to over Wired4sound som jeg synes er en glitrende forsterker.Det var en deilig ro over lydbildet og samtidig fikk en med seg små detaljer.kharma så små de enn er trøkker til som en stor høytaler og med en luftig diskant.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er relativt fornøyd med situasjonen nå. Er noen småting jeg må finne ut av. Kluet er den 70hz bølgen min. Den må noe ned på en eller annen måte. Den letteste måten er nok tilbake til pc og Jriver...

Får se om det dukker opp noen kroner fra salg av Wyred 4Sound etterhvert.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Er relativt fornøyd med situasjonen nå. Er noen småting jeg må finne ut av. Kluet er den 70hz bølgen min. Den må noe ned på en eller annen måte. Den letteste måten er nok tilbake til pc og Jriver...

Får se om det dukker opp noen kroner fra salg av Wyred 4Sound etterhvert.
    Kjøpte ikke du en Antimode Dualcore igjen da ?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo. Men solgte den igjen. Synes dac delen i w4s var bedre. Og på den tida fungerte pc slik den skulle.

Blir nok til å enten få ny pc. Eller å kjøpe Dirac boks. Evnt pc og Dirac.

Men har litt lysst på Dirac mellom dac og forsterker, slik at jeg får Dirac korresjon på alle komponenter tilkoblet dac.

Får se litt hva som kommer inn ac kroner etterhvert. Mulig det blir men gode kjøp på komplett på svart fredag.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Jo. Men solgte den igjen. Synes dac delen i w4s var bedre. Og på den tida fungerte pc slik den skulle.

Blir nok til å enten få ny pc. Eller å kjøpe Dirac boks. Evnt pc og Dirac.

Men har litt lysst på Dirac mellom dac og forsterker, slik at jeg får Dirac korresjon på alle komponenter tilkoblet dac.

Får se litt hva som kommer inn ac kroner etterhvert. Mulig det blir men gode kjøp på komplett på svart fredag.
    Ok , skjønner.
    Men du kunne jo brukt W4S dacen likevel , å kjørt korrigering digitalt inn/ut på Dualcoren....

Men ser den med Dirac ja - er litt nysgjerrig på det selv....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser den. Tanken var pc og korrigeringer i den. Så til dac

Ser litt på de ulike mulighetene for DIRAC. Men blir nok ikke noe før jul.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.816
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    En god stasjonær PC til formålet kommer jo ikke på så veldig mye, den Thomas skal sette sammen for meg kom vel på en 7 laken.
    Da har du dedikert PC til bruket.

Steinar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal jeg ha pc igjen, så blir det laptop.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Skal jeg ha pc igjen, så blir det laptop.
    Jeg vil nå si at du er mye bedre tjent med en HTPC. For det første er en slik maskin mer stabil fordi man ikke får disse bloatware programmene med som når du kjøper en ferdig laptop/PC. Man bruker bare en ren installasjon av windows og da har man full kontroll. Også enkelt å reinstallere windows hvis det noen gang skulle være behov for det.

For det andre så kan man enkelt oppgradere innmaten senere. Eller f.eks sette inn et internt lydkort med Asio driver.

I tillegg kan en HTPC være helt vifteløs og lager dermed ingen lyd.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser den
    Men én htpc er vanskelig å ta med rundt til folk..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spørs jo hva du skal ha PC-en til, da. Skal du ha den hovedsaklig som digital kilde og til romkorreksjon, er sikkert en lydløs HTPC i et fint kabinett hensiktsmessig.

Skal du bruke den som en hvilken som helst PC, surfe, skrive, spille, etc, og i tillegg bruke den som kilde/romkorreksjon, er en laptop sikkert smart, men da er du jo avhengig av å ha laptopen koblet til anlegget 100% av tiden du bruker det.

Jeg hadde nok ikke blitt fornøyd med sistnevnte selv, og hadde nok sett på en server- og en HTPC eller streamerløsning (og en egen romkorreksjons-boks hvis det ikke kunne ivaretas av HTPC) om det var meg.

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.816
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Til det kan du ha en laptop.
    Tenkte jo på det som skal stå for driften i rommet ditt.

Steinar.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ser den
    Men én htpc er vanskelig å ta med rundt til folk..
    Det kreves jo ikke rare laptopen til å bruke til surfing, måling, skrive osv. Så da er det bare å kjøpe en slik brukt i tillegg. En brukt med stabile Windows 7 vil ikke koste mye.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Hvorfor ikke en Mac mini Retep? Min 2011 utgave står på 24/7, støyer minimalt, mulighet for Amarra med iRC (Dirac), er dønn stabil og ikke minst hendig å ta med seg om du ønsker det. Kjøp en brukt til 3-5 lapper så er du igang.

Fjernstyres enkelt med f. eks en iPad.

Tommy

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som vil linke direkte til en Htpc som er god nok.
    Lett websurfing.
    Avspilling av musikk (Jriver)
    Eq justering (Jriver)
    Evnt Dirac
    Avspilling av film ( Bluray)
    Spiller ikke noe.
    Må ha hdmi ut til prosjektor. Og usb/optisk til musikk.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Dagens tips fra meg er at du ikke velger en billig og dårlig pcløsning. Det vil kun skape problemer og frustrasjon. Velg kvalitet og noe som er dønn stabilt. Operativsystemet skal være en ren installasjon, uten masse ekstra. Det aller beste er at du får noen til å bygge og sette opp en pc som kun fungerer og er lagd etter ditt behov.
    Orso og Steinar kommer med nyttige tips her.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nyttige og nyttige. For meg som har enda mindre peiling på pc enn jeg har på verktøy. Så hjelper det lite å komme med tips om dønn stabil, osv. Jeg trenger en link til en pc Htpc som jeg kan kjøpe.

Ser komplett feks har noen ferdige delepc man må sette sammen.

Jeg kan ikke gå på nett å bestille kabinett en plass, hovedkort, skjermkort pluss alt det andre.

Må ha ferdig link til alt.

Blir ikke handling med det første uansett. Sparekonto er tombola

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Regner med man kan koble på et eksternt bluray drev?

Sånne linker er det jeg trenger.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.498
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvorfor ikke en Mac mini Retep? Min 2011 utgave står på 24/7, støyer minimalt, mulighet for Amarra med iRC (Dirac), er dønn stabil og ikke minst hendig å ta med seg om du ønsker det. Kjøp en brukt til 3-5 lapper så er du igang.

Fjernstyres enkelt med f. eks en iPad.

Tommy
    mac mini streamer ikke lyd i HD, så som avspilling av blu-ray er det ikke å anbefalle.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nyttige og nyttige. For meg som har enda mindre peiling på pc enn jeg har på verktøy. Så hjelper det lite å komme med tips om dønn stabil, osv. Jeg trenger en link til en pc Htpc som jeg kan kjøpe.

Ser komplett feks har noen ferdige delepc man må sette sammen.

Jeg kan ikke gå på nett å bestille kabinett en plass, hovedkort, skjermkort pluss alt det andre.

Må ha ferdig link til alt.

Blir ikke handling med det første uansett. Sparekonto er tombola
    Du får ikke kjøpt en ferdig HTPC av høy kvalitet fra komplett o.l. Det blir et custom produkt som enten må bygges selv, bygges av noen du kjenner eller ta kontakt med noen som bygger mot betaling. Jeg kjenner til noen i sistnevnte gruppe, men vet ikke hva du har råd til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn