Vogue ja. Vel lyden står på utsiden av begge høyttalere slik den alltid har gjort. Grunnen for at jeg liker lyden bedre nå enn tidligere er at jeg nok liker måten Quartetene spiller rett og slett. Og med en dac jeg mener er svært nøytral, godt oppløst men alikevel svært musikalsk på en forsterker som bare koser seg, aldri stresser og som er litt myk / varm i stilen gjør pakken med høyttalere, dac og forsterker til en enhet som spiller meget godt.
Iforhold til hva spør du? Sist du var her hadde jeg vel AudioPhysic Scorpio. Toppen i Quartet er langt bedre etter min smak. Scorpio opplevde jeg som litt matt i lyden.
Grunnen er nok rett og slett smak og jeg mener Triangle Quartet passer bedre inn i rommet mitt. Selv om det er en høyttaler til ca halve prisen av Scorpio. Bassen, fundamentet i Scorpio er nok bedre, men det er Triangle sin svakhet. Dypbass, finner man ikke på noen av modellene jeg har hatt.
Husker ikke om du opplevde Kharma her. Kharma CRM er nok de beste høyttalere jeg har hatt på rolig musikk, hifi musikk ol. Men de høyttalerene hadde så ekstremt med oppløsning, slapp igjennom alt, slik at det ble rett og slett vanskelig for meg å spille musikk som Guns 'n Roses, Pantera, Black Sabbath ol. Dette låt da ikke bra. Noe som helt sikkert er riktig i forhold til hiend hifi. Men siden 50% av musikken min er slik type musikk så må jeg velge bort noe. Og jeg vil alltid velge trivsel med min musikk.
Hadde jeg kun spillt Nora jones, frøken barber og lett jazz så var lyden Kharma med Evo2's Luxman kanskje det beste jeg har hatt. Konkurenten er dages oppsett og tidligere oppsett med Triangle Cello og Unison Research DM settet.
Alt i alt så synes jeg dagens oppsett spiller musikken min på en slik måte at jeg trives og kan spille alt. Selv om anlegget responderer veldig på gode opptak VS mindre opptak. Jeg klarer alikevel å kose meg med de mindre gode. Selv om man kanskje kan si at dette er feil. Hiend skal jo etter ryktene slippe alt igjennom. Har vert der og jeg personlig ønsker ikke et anlegg der jeg er låst til å spille enkelte typer musikk. Dette er satt litt på spissen naturligvis.
Heller godt allround enn ekstrem egenskaper på enkelte sjangre.
Min utfordring hele tida har vert kostnader og min brede musikksmak og intr for film.
Nå synes jeg at jeg har fått til et anlegg som gjør dette svært godt.