Press windows key and X key at the same time. Then click at Command Prompt. Type ipconfig/ release (tror det ikke skal være opphold etter /) at the Command Prompt window, press Enter, it will release the current IP configuration. Type ipconfig/ renew (tror det ikke skal være opphold etter /) at the Command Prompt window, wait for a while, the DHCP server will assign a new IP address for your computer.
Det var da rare greier ???Testet å legge inn ledig ip adresse,gateway,DNS etc. Manuelt i Windows, ingen Internett tilgang med tråd. Trådløst funker perfekt hele tiden.
Vi får se om vi får tid til det,er langt og kjøre til blues. Kanskje på vei nedover.Takker Evo for tilbudet. Mulig jeg slår til. Får se om ny router hjelper. Får besøk idag. Så håper på det beste. Har wifi, men det fungerer svært dårlig med pc på HiFi rommet.
Håper jo på besøk når dere drar oppover.
Den er god. Passer nok best på vei nedover for meg ogsåVi får se om vi får tid til det,er langt og kjøre til blues. Kanskje på vei nedover.Takker Evo for tilbudet. Mulig jeg slår til. Får se om ny router hjelper. Får besøk idag. Så håper på det beste. Har wifi, men det fungerer svært dårlig med pc på HiFi rommet.
Håper jo på besøk når dere drar oppover.
O
Er dette noe å teste etter alt Lgrons testa igår?Er ofte en IP (DHCP) konflikt som forårsaker dette-
Windows - Displaying, Releasing and Renewing a DHCP Lease
Selv om problemet sikkert er løst er dette noe som skal funke: (Fornye DHCP leien på MAC terminologi)
Bør funke både for WiFi og kabel.
Press windows key and X key at the same time. Then click at Command Prompt. Type ipconfig/ release (tror det ikke skal være opphold etter /) at the Command Prompt window, press Enter, it will release the current IP configuration. Type ipconfig/ renew (tror det ikke skal være opphold etter /) at the Command Prompt window, wait for a while, the DHCP server will assign a new IP address for your computer.
Kan også være driverfeil på nettverkskortet etter win 10 oppdatering. Hvilken laptop bruker du? Prøv å fin ut hvilket kort du har i enhetshehandling og søk etter nyeste driver på google.
Hvis du trenger litt hjelp så kan jeg guide deg på tlf litt senere idag.
Edit: Får du opp et lite utropstegn på nettverket i statusfeltet?
Hvorfor ikke bare benytte standard kablet nettverksport på pc?Han har en slik Asus der du plugger nettverksledningen inn i en liten overgangsplugg som går inn i USB porten.
...eller et USB-nettverksadapter.Ethernet til USB overgang