Harald HM
Hi-Fi freak
Takker så masse for svar. Interessant.Jeg lærer hver dag som går, får jeg håpe;-).Jeg er litt enkelt skrudd sammen. Låter det bedre med EQ så bruker jeg det. Jeg bruker den gamle technics EQ til å dra ned en topp i bassen og for å løfte frekvensene under 120hz stort sett.. Det samme gjør jeg i Jriver på pc hvor alt av digital musikk går igjennom.. Ved 2kanals avspilling så kjører jeg kino ampen i Audessy bypsss L +R. Jeg hører ikke noe degradering av lyden og om det skulle vere noe så er det positive langt større.Artig reportasje i S+, retep. Liker filosofien din. Jeg kjenner jo ikke alle disse duppedittene du har, men flott at det går å få topplyd ut av rimelige bokser.
En ting jeg lurer på: hva får du ut av equalizer på platespilleren? Erstatter du justeringer på lyd med det en bedre RIAA ville gitt, eller er det andre grunner? Vil du anbefale løsningen uavhengig av rigg forøvrig? Har faktisk en gammel Techniks eq noe ala din som jeg kunne prøvd å sette inn hvis du mener det kan bidra.
Ta gjerne en tur innom om du har mulighet..
Men å skru EQ sånn uten å vite hva man justere på er ikke noe jeg anbefaler alle. Jeg bruker heller ikke noen store utslag. Tror den verste løften er på 2 kanskje 3db
Skulle gjerne tatt en tur innom, Retep. Men hvis du mener du bor ute i huttaheita, skulle du bare visst...