Nå blir plassene delt opp med armlener. Dette tror jeg blir bra. Var for sent ute til å kjøpe din gamle. Så det passa bra at Vebbis skulle selge nå.Grattis med ny sofa, nå går det ann å sitte hos deg uten å måtte kjenne for mye skinn mot skinn til personen ved siden av
Det tror jeg på. Må prøve den ut litt, Sjønner ikke helt hvordan man låser rygg fast i ulike posisjoner. Mulig jeg må bruke den "hendelen" på innsida av armlenet. Så må jeg nok ha en liten pute helt nede ved korsryggen. Er en stang som går på tvers som jeg akkurat kjenner. Mulig det bare er uvant med støtte helt ned, når jeg recliner meg ned. Så da har jeg noen timer med justering ol. Mulig den ikke innvirker noe annerledes enn den vanlige sofaen. Men overlater ingenting til tilfeldigheter. Er fryktelig spent på hva Mr Audessy sier når jeg nå skal justere med ryggen ned..Der kan du sove godt
Takker for hjelpen med transport og løfting. Setter stor pris på det. Lyden du hørte igår er vel ca 60% på musikk og ca 85% på film. Er en del å gå på i forhold til hvordan det kan låte her oppe. Gøy med mot fase subb ja. Sparer meg for ca 1m isolasjon i dybden på hele veggen. Mange vil nok synes den peaken er kul.. Og ja, på noe musikk som feks juctice, så er den mindre forstyrrende. Gleder meg til den nye remasteren kommer, med basspor. Jason spillte faktisk bass der, selv om det stort sett ikke høres..Da fikk jeg levert sofa i går kveld og fikk samtidig en liten lytt i rommet til Peter. Fantastisk flott rom med bra utstyr. Hørte litt musikk først og anlegget tegnet et stort og dypt bilde med mange gode kvaliteter. Godt kontrollert rom og morsomt å høre hvordan en peak i bassen blir jevnet ut med en sub i motfase rett bak sofaen. Klarte ikke å lokalisere at den stod 15 cm bak meg, annet enn at jeg hørte peaken tydelig (selvsagt) når subber ikke var på. Han er flink til å ratte inn anlegget.
Fikk også noen film-demoer og det avgjorde saken for min del. Når jeg får opp ny kino så blir det med 4 atmoshøyttalere. Det var rett og slett drittøft. Har kun hørt Atmos i kommersiell kino tidligere, men helt klart at dette er gøy i en hjemmekino. Blir sittende i en boble hvor lyder kan bevege seg helt fritt rundt i alle retninger.
Låta du hørte var en av bandet mitt, Inquested. Vi har et lite Spotify-problem, som vil si at alle låtene våre er borte (utenom en som er gitt ut på et samlealbum i tillegg). Trommisen har fått oppgaven å publisere de, men han er treg. Send meg e-post adressen din på PM så kan jeg sende deg den du hørte i går så dukker nok resten opp på Spotify snart.
Du får legge ut noen bilder når sofaen er oppe. Helt sikker på at du blir fornøyd, for den er farlig god å sitte i.
Prøvde med 60 da jeg murte igjen der jeg har døra vettu.. Ligger bilder i tråden en eller annen plass.. Tok litt av bølgen på 69hz. Men ikke nok. Skal se hva jeg får gjort når jeg får anlegg igjen.. Det fungere som fy. Vebbis satt igår med hodet ca 15cm ifra bsssreflex røret.. Hørte ikke en pip av subben bak.Du må legge ut noen nye målinger av rommet nå når du har motfase. Både vannfall og frekvensrespons i rommet.
Måtte du virkelig opp i 100 cm for å rydde opp Peter?
Jeg har jo bare 60 cm og det tok jo det meste (av etterklangen) Isolasjonen tar jo mest av dette ikke topper.
Min oppfatning, men noe topp tar det.
Men spennende å se hva dere ender opp med når dere skal selge, skjer det nå i år?
Var inne på tanken i ca 3 dager. Er ikke det lenger. Men kjøper inn nå med litt tanke på at ting etterhvert skal stå i ei stue.Stereo denne gangen?
Blir ikke ren stereo nei. Må ha lyd rundt hele rommet.Nei, nei. Må ikke finne på å bare ha stereo. Du sa jo selv at du digger kinolyden på film så det er vel ikke noe å lure på?
Har aldri skjønt de som mener god stereo erstatter et surround-anlegg på film og det virker jo som du er enig i at det ikke gjør det.
Kjenner den familien der bra. Kjøper innimellom noe derfra. Kjøpt denne noen ganger.Siden du nå har prøvd deg på litt dyrere Cognac, bør du spare deg til denne.
https://www.vinmonopolet.no/vmp/Producenter/Delamain/Delamain-Réserve-de-la-Famille/p/3074401
Ja den koster en del kroner, men du kommer til å kose deg glugg ihjel. Men den har MYE smak.
Det stopper liksom ikke i opplevelser innen smak.
Jeg var så heldig att jeg fikk den.
Så sier folk att den må du vente med å åpne til en stor anledning, det blir en stor anledning når du åpner den
Dette er den som har gitt meg den største aha opplevelsen noen gang
Vis vedlegget 501373
Armagnac er i Frankrike rett sør for Cognac.Spania lager vel Calvados, så har man brandy og Armagnac, som er meget likt konjakk men fra feil område og land.
Har hørt mye bra om Calvados så lurer på å teste det neste gang.
Tørst... Har ferie ut uka, men gjør det enkelt idag.Armagnac er rett sør for Cognac, et lite distrikt i Frankrike.
Calvados har jeg aldri fått helt smaken på, den eple smaken med litt pære er ikke helt min greie.
Men har fått smaken på rom, bla Ron Zacapa 25 som de anbefalte på polet.
Det pussige er att den er fra Guatemala, som ikke er et typisk rom land, vunnet flere ganger i store smakstester som det beste man får.
Ja dæven det er mye god drikke der ute blir jo nesten tørst nå Peter.
Med Calvados er vi fremdeles i Frankrike. Hvis du skal forsøke en skikkelig god spansk brandy vil jeg anbefale Cardenal MendozaSpania lager vel Calvados, så har man brandy og Armagnac, som er meget likt konjakk men fra feil område og land.
Takker for tips. Rimelig den der.. Burde kanskje testes.Med Calvados er vi fremdeles i Frankrike. Hvis du skal forsøke en skikkelig god spansk brandy vil jeg anbefale Cardenal MendozaSpania lager vel Calvados, så har man brandy og Armagnac, som er meget likt konjakk men fra feil område og land.
Spansk brandy kan nok være en skuffelse hvis du forventer en cognac. Selv tar jeg heller en Cardenal Mendoza om sommeren (eller en calvados for den saks skyld) enn en cognac.Takker for tips. Rimelig den der.. Burde kanskje testes.Med Calvados er vi fremdeles i Frankrike. Hvis du skal forsøke en skikkelig god spansk brandy vil jeg anbefale Cardenal MendozaSpania lager vel Calvados, så har man brandy og Armagnac, som er meget likt konjakk men fra feil område og land.
Hva legger du i det?Spansk brandy kan nok være en skuffelse hvis du forventer en cognac.Takker for tips. Rimelig den der.. Burde kanskje testes.Med Calvados er vi fremdeles i Frankrike. Hvis du skal forsøke en skikkelig god spansk brandy vil jeg anbefale Cardenal MendozaSpania lager vel Calvados, så har man brandy og Armagnac, som er meget likt konjakk men fra feil område og land.
Har vert bortskjemt på cognac, har alltid likt det. Whiskey er det stort sett innlandet jeg har likt.. Nord og på vest ut mot havet, så blir de for røykfulle. Starta med Glenfiddish og Famous GrouseTorres 10 er også en god Brandy som overrasket meg positivt. Jeg har nettopp (4 år siden) begynt å nyte cognac. Takler ikke whisky enda.
En Bayer er ikke å forakteTørst... Har ferie ut uka, men gjør det enkelt idag.Armagnac er rett sør for Cognac, et lite distrikt i Frankrike.
Calvados har jeg aldri fått helt smaken på, den eple smaken med litt pære er ikke helt min greie.
Men har fått smaken på rom, bla Ron Zacapa 25 som de anbefalte på polet.
Det pussige er att den er fra Guatemala, som ikke er et typisk rom land, vunnet flere ganger i store smakstester som det beste man får.
Ja dæven det er mye god drikke der ute blir jo nesten tørst nå Peter.
Vis vedlegget 501436
Smaker annerledesHva legger du i det?Spansk brandy kan nok være en skuffelse hvis du forventer en cognac.Takker for tips. Rimelig den der.. Burde kanskje testes.
Hehe... Ikke helt det svaret jeg håpte på men..Smaker annerledesHva legger du i det?Spansk brandy kan nok være en skuffelse hvis du forventer en cognac.Takker for tips. Rimelig den der.. Burde kanskje testes.
Man må jo tørre å hoppe utfor for å bli våt...Blir som Brandy spesial fra pole, ikke noe høydare.
Hold deg til de gode merker Peter.