Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Hvis bilen bare er et år så skal det da ikke koste deg noe? Regner med Mercedes gir deg gratis lånebil under rep av garantisaker?

Audi gjør det iallefall.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvis bilen bare er et år så skal det da ikke koste deg noe? Regner med Mercedes gir deg gratis lånebil under rep av garantisaker?

Audi gjør det iallefall.
    Problemet er at denne er ombygd til rullestol bil og pedalene er byttet om. Så det får vi ikke. Bilen er 13mnd. Så regner med detre ikke skal koste noe.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.330
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det skal ikke koste noe såfremt dere har fulgt service programmet til mæshe Benz :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper det.
    Men nå koser vi oss. Sitter å lager julekort. Kjempegøy!

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1

Audi gjør det iallefall.
    Problemet er at denne er ombygd til rullestol bil og pedalene er byttet om. Så det får vi ikke. Bilen er 13mnd. Så regner med detre ikke skal koste noe.
    Da forstår jeg. Håper det ordner seg kjapt da!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ordner seg nok med bilen. Det som "verre" er, er jo at det ser ut til at HiFifreaks ikke vil selge meg Triangle. Etter en 3-4 runder på chat med lovnad om epost ol. Så har jeg ikke fått noe tilbakemelding. Har selv sendt 2 eposter hvor jeg ber om svar på mine henvendelser. Nada, ikke ett kvekk. Så da prøver jeg meg på brukten. Eller rett og slett finner meg et annet merke. Er jo glad i feks Audiovector...

Får gi de frem til jul. Og ta stilling etter det. Og jeg som har vert så fornøyd med sørvicen de har gitt meg tidligere.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Viste bilde av Gallo ref 3.5 til dama. Hun synes de var enormt stilige.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    last ned (1).jpeg

Noen som har lytta til de eller den eldre 3.1 utgaven? Har kun hørt de en gang for mange år siden.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.856
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Var en ht som spilte bra dette, hørte på de mange ganger hos Norsk Audio.
    Samt hos Morten da han bodde på Kallbakken.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var hos "kongen" jeg hørte de jeg også, men husker ikke helt hva jeg synes. Er såpass lenge siden.
    Han hadde vel 3.1og jeg ser at de hekter 3.5 nå.

Var også inne på nettsida til NAT. Der fant jeg ikke de. Kun dr kulene og subbene. Må nok ta en tlf til han.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi ble sittende å se litt på høyttalere i gårkveld. Hun falt pladask for de her.

100_4532_zpsc0573b3d.jpg

Ser faktisk at det ligger et par på brukten også. Noen som har hørt de? De var visst fantastisk kule og noe hun kunne tenke seg i stua

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dukker opp flere bra tilbud nå på annonsen min. Gallo 3.1 med eller uten clones monoblokker.
    Gallo 3.5 inkl gallo sub ampen.
    Vienna Acoustic Mahler Mk2

Husker jeg hadde Strauss 1.5 og angrer litt på salg den gangen. Men solgte de fordi de drukna i bass i det lille rommet jeg hadde. Nå med loftet på ubestemt tid, så kjenner jeg at jeg har litt lysst til å prøve.

Noen som vil tippe verdi/pris på Mahler Mk2 oppgradert fra 1.5? Med orginal emballasje levert på døren av eier / selger.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nope, Mahler ble ikke godkjent som stue høyttaler. Så jakten fortsetter. Blir det egne høyttalere til jul her...? Jeg lever på lånt tid. Da forsterkersettet og høyttalerene er noe jeg har vert så heldig å låne.

Kom endelig igjennom med Triangle, så får svar på noen spennende spørsmål iløpet julen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter nå å spillet diverse variert musikk på Offroad sine Naim og Lgrons sine Audiovector. Dette spiller veldig bra! Er blitt litt mer vant til lyden av AV nå. Og de her takler det meste på en overbevisende måte. Jeg hadde klart meg lenge med dette oppsettet.. Og når Lgrons har annonsert de til 6000kr. Så er det her egentlig løp og kjøp.

DSC_1262.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal plukke ned resten av kinoen imorgen og rydde litt opp i kabel vaset her. I tilfelle jeg skulle få noe besøk.

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Galloene er veldig bredstrålende. På den ene siden fyller de store rom med relativt lik lyd - d.v.s. at det nesten ikke eksisterer noen definert sweetspot. Ulempen er at man egentlig sitter og lytter til veldig mye reflektert lyd også - selv i sweetspot. På lavt volum og kosemusikk/bakgrunn: Ja, hvorfor ikke? Men jeg vil mene at slik lyd er et godt stykke unna f.eks. Triangle som benytter waveguide på diskanten. Så ja, det er relativt stor forskjell i spredningtilnærming. Vil tro det også vil ha en del å si i forhold til hva man får ut av stunden i godstolen med favorittmusikken.

For å si det på en annen måte: Hvis du har kost deg med Triangle, tror jeg Gallo blir noe helt annet og annerledes.:)

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.292
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nope, Mahler ble ikke godkjent som stue høyttaler. Så jakten fortsetter. Blir det egne høyttalere til jul her...? Jeg lever på lånt tid. Da forsterkersettet og høyttalerene er noe jeg har vert så heldig å låne.

Kom endelig igjennom med Triangle, så får svar på noen spennende spørsmål iløpet julen.
    Synd du ikke fikk godkjent Malher. Synes de var fantastisk bra. Lekre også. Ble solgt til fordel for The music.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Galloene er veldig bredstrålende. På den ene siden fyller de store rom med relativt lik lyd - d.v.s. at det nesten ikke eksisterer noen definert sweetspot. Ulempen er at man egentlig sitter og lytter til veldig mye reflektert lyd også - selv i sweetspot. På lavt volum og kosemusikk/bakgrunn: Ja, hvorfor ikke? Men jeg vil mene at slik lyd er et godt stykke unna f.eks. Triangle som benytter waveguide på diskanten. Så ja, det er relativt stor forskjell i spredningtilnærming. Vil tro det også vil ha en del å si i forhold til hva man får ut av stunden i godstolen med favorittmusikken.

For å si det på en annen måte: Hvis du har kost deg med Triangle, tror jeg Gallo blir noe helt annet og annerledes.:)
    Jeg har alltid kost meg med Triangle. Og er litt spent på om jeg egentlig vil gå noen annen vei enn opp i hierarkiet til Triangle.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Synd du ikke fikk godkjent Malher. Synes de var fantastisk bra. Lekre også. Ble solgt til fordel for The music.
    Hadde Strauss en gang og husker de som gode.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da bestemt meg for å prøve å få tak i en høyttaler jeg har i flere år hatt lysst til å teste.
    Pioneer S1EX el lillebroren S3EX.

last ned (3).jpeg

last ned (2).jpeg

images (5).jpeg

En høyttaler som har vert på blokka mi i mange år. Vet det er solgt en del par her til lands, så prøver meg å ser.

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    673
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    _1421124674.jpg

images (6).jpeg

Hehe, frøken her hjemme har funnet meg høyttalere. Er ikke helt sikker på om at jeg er ening.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.045
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da bestemt meg for å prøve å få tak i en høyttaler jeg har i flere år hatt lysst til å teste.
    Pioneer S1EX el lillebroren S3EX.

Vis vedlegget 521914

Vis vedlegget 521915

Vis vedlegget 521916
    En høyttaler som har vert på blokka mi i mange år. Vet det er solgt en del par her til lands, så prøver meg å ser.
    De derre er knallgode! spiller "alt" som bare det!
    Har et par på handen nå. Men må hentes og det er langt. Helt sør i Sverige.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mens man går å tenker på høyttalere og forsterker. Så kan man ikke glemme å kjøpe dingsebomser og musikk.

Dagens fangst

DSC_1267.jpg

Rense dings til nåla på Hana. Anbefalt av RES

DSC_1268.jpg

DSC_1269.jpg

Slipmats for å se om det låter bedre om plata ligger høyere opp. Synes kanskje armen på 1210 stuper litt formue ned på plata. Så prove med bedre eller mer riktig VTA.

DSC_1270.jpg

Så en plate å spille av når vta er riktig. En Pantera plate jeg ikke hadde og heller ikke visste fantes.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Låter meget bra det her. 6000kr for høyttalerene. Kanskje jeg kjøper de selv...
    Hiver på et par små subber og gir F i alt annet. :) Da blir det mye nye plater da!!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    På med en slipmat idag tidlig. Sjekke armen og den er rettere må. Sjekke nål trykk og på med Tracy Chapman.
    Forskjeller, nja. Kanskje.. Må teste litt mer. Har ei kork matte også som må testes.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei hvordan går det med jakten på nye høyttalere?
    Er innom en del i tankene mine. Jeg har jo tenkt i utgangspunktet at jeg skal kjøpe noe nå som skal passe inn oppe på loftet her, men som også kan gjøre nytta i ei stue i en leilighet i fremtida. Og da går det mest på fasong og farge.

Dama vil ikke under noen omstendigheter ha firkanta hvite høyttalere. Helst ikke sorte men kan gå om de ikke er firkanta. Hun vil ha gulvstående. Ikke horn eller "sånne store åpninger" som hun kaller det.

Jeg får lov å ha en komponent. Pluss platespiller. Og hun skal ha Spotify mulighet på stua.
    Høyttalerene kan heller ikke være for massive. Jeg er jo glad i lyden fra feks Usher. Men de "skute pipene" blir for massive.

De som på papiret leder nå er i tilfeldig rekkefølge
    Gallo 3.1 / 3.5
    Pioneer S1EX
    Triangle magellan Chello
    Adam Tensor Beta mk1.
    De jeg har mest lysst på er Chello og S1EX

Skal ikke vere enkelt, Gallo er jeg svært usikker på. Pga spredningen i toppen. Siden jeg liker toppen i Triangle og Klipsch, så er jeg litt skeptisk.

Skal ringe på et par S1EX idag...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg vil tro at B&W sin toppserie kan bli godkjent. Mulig Dali også. Da de har et noe kurvet kabinett. Men nå har jeg hørt svært lite av de merkene der hjemme hos folk. Kun i butikk setting. Og jeg synes det er svært vanskelig å overføre det til rommet her. Det mangler så mye i butikker som jeg har her. Men å høre med et leilighets øre, er nok mulig.

Jeg har ikke hastverk da dette låneanlegget spiller slik at jeg vil høre mer musikk. Litt roligere i toppen enn jeg normalt sett liker. Men det inviterer jo til lengre lyttetid. Noe det blir mye av fremover. Venter på ny operasjon igjen. Så er mye hjemme. Så viktig å ha lyd

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er også mulig jeg enten kjøper noe skrammel fra feks klipsch som kan selges enkelt igjen. Og bare venter med stor innkjøp til jeg vet hvor jeg skal. Er jo mest riktig det, men gud så kjedelig.
    Kjøper jeg inn B&W eller dali, klipsch så omsettes de vanligvis raskt, ligger flere par rf63 ute, men alle er for langt unna. Og ingen tar på seg å sende.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn