Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.457
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    71 cm til baffel Roeng2.
    Da er du på ca. samme som Django fungerte i peisestuen hos meg.
    De ble flyttet opp i stuen i dag, blir spennende å se hva de presterer.
    Det må du skrive litt om. Alltid spennende med nytt rom.. Er det større / mindre, bedre egna el? Synd jeg må ha amp.. Den dacen din frister. Ingen som har nappet på den enda?
    Jo da blir skrevet litt om rom når jeg har fått ting litt på stell. Men stuen er på 42kvm mot peisestuens 20kvm. Samt at halve stuen har skråtak, så volumet er ganske mye større.

    Ja den dac’en er virkelig god, men fruen har satt ned foten på den. Har hatt noen interessenter men ingen som har slått til ennå:)
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    Skjønner du liker disse , jeg er en gammel magnesium-fan . Synes de har en helt eksepsjonell renhet nedover der nesten allt annet gnåler ivei.

    Eneste problem er som du har merket - litt tungdrevne.. Synes du har utrolig kontroll på rommet ditt - makan til bass.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skjønner du liker disse , jeg er en gammel magnesium-fan . Synes de har en helt eksepsjonell renhet nedover der nesten allt annet gnåler ivei.

    Eneste problem er som du har merket - litt tungdrevne.. Synes du har utrolig kontroll på rommet ditt - makan til bass.
    Er jo så heldig å kunne plassere sweetspot og høyttalere der de måler best.. Og svært ofte så låter de best der også.

    Og jeg har jo ikke fått justert akustikk tiltakene. Så har mere å gå på. Denne målingen er med 4Eq punkt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    9.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Er fare for at er par super exact havner her i gården en gang.. Om så bare for kuriosaen sin del :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er fare for at er par super exact havner her i gården en gang.. Om så bare for kuriosaen sin del :)
    Har vert på lista mi de også.. Blir mere og mere glad i de her. Vokser på meg litt etter litt.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.312
    Antall liker
    16.621
    Sted
    Langesund
    Er fare for at er par super exact havner her i gården en gang.. Om så bare for kuriosaen sin del :)
    Har vert på lista mi de også.. Blir mere og mere glad i de her. Vokser på meg litt etter litt.
    Har hatt et par Super Exact innom i min hifi karriere. Låt småpent men litt kjedelig. Husker jeg loddet delefilter ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er fare for at er par super exact havner her i gården en gang.. Om så bare for kuriosaen sin del :)
    Har vert på lista mi de også.. Blir mere og mere glad i de her. Vokser på meg litt etter litt.
    Har hatt et par Super Exact innom i min hifi karriere. Låt småpent men litt kjedelig. Husker jeg loddet delefilter ;)
    Såpass ja. Stilig. Jeg kommer nok til å beholde de orginale. Da de her også må ut etterhvert. Får se ikke med på flytting slik jeg fikk inntrykk av når jeg prata med hu her hjemme.

    Synes fremdels de er litt myke i lyden.. Fikk en kompis innom her for en rask lytt og han mener de ikke er myke.. Og at de spiller godt. Så det er nok bare meg det er noe galt med. :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.953
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er fare for at er par super exact havner her i gården en gang.. Om så bare for kuriosaen sin del :)
    Har vert på lista mi de også.. Blir mere og mere glad i de her. Vokser på meg litt etter litt.
    Har hatt et par Super Exact innom i min hifi karriere. Låt småpent men litt kjedelig. Husker jeg loddet delefilter ;)
    Da har du og jeg gjort samme jobben, men jeg loddet de og satte de sammen for en kompis nede i Moss.
    Ja litt kjedelige og snille.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1818.jpg


    Orker ikke å flytte på buen, lerret, projektor ol. Så prøver den vanlige veien igjen. Så får vi se da, om jeg klarer å få frem like god lyd.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.457
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Ja i grunn forståelig, er jo enklere å flytte på anlegg en akustikk buen din. Regner med du finner godlyden som du stort sett gjør med den plasseringen også😁👍🏻
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja i grunn forståelig, er jo enklere å flytte på anlegg en akustikk buen din. Regner med du finner godlyden som du stort sett gjør med den plasseringen også??????????????????
    Får se nå snart. Funnet et bra utgangspunkt. Så får jeg se om Antimode gjør det den bruker å gjøre.... Om så, då vil denne plasseringen bli bra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    wannfall kortvegg.jpg


    Har potensiale dette også. Utgangspunktet før EQ.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En liten nødge ved 40hz nå så blir nok bassen bra..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 548181

    Har potensiale dette også. Utgangspunktet før EQ.
    Har du ikke tatt måling på veldig lavt volum og støygulvet på 55?
    Pleier vi ikke å ligge på rundt 40 db på støygulvet og volumet på rundt 90db?
    Joa målte vel på 77db el noe. Folk her hadde rart kvelden.. Måler nok noe høyere imorgen når jeg skal starte med EQ og antimode..utgangspunktet ser meget bra ut. Så blir spennende å se hva jeg får ut av dette.

    Samtidig som at jeg personlig synes det er greit å måle i sammenheng med lytte volum.. Som du vet så går jeg ofte egne veier og gjør det som fungerer for meg.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.953
    Antall liker
    9.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jada Peter, ikke ment som kritikk. Det var du som lærte meg akkurat dette:=) for en del år tilbake.
    Da jeg selv var ny i dette.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal man sammenligne kurver, så er det greit at alle viser det samme.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er misunnelsesverdig det rommet ditt R.
    Det må være en befrielse å slippe å kokkelere med lyden i ukesvis når noe nytt skal testes ut:)
    Bra rom ja, men det er ikke bare å plumpe høyttalerene ned og så sitter det. De Dynabel Euforia var litt tricly å få perspektivet til å sitte. Og som nevnt er par ganger før, så spiller de musikken noe varmere, mykere enn både Ø og Triangle som er de høyttalerene jeg har likt best. Men ikke like sløve som Dynaudio C2 som var totalt feil høyttaler for både meg og rommet.

    Er spent på hva jeg får ut av denne plasseringen. Den største forskjellen er at jeg har plassert både meg og Dynabel ca 50cm nærmere frontvegg. Og ca 10-12cm lenger inn fra sidevegg, mener diskant nå er 95cm fra sidevegg. Og baffel er 190cm fra frontvegg.. Sitter nesten i en likesidet trekant, litt nærmere enn avstanden mellom diskantene.

    Dumt du bare har en JC1 om ikke så kunne jeg ha passet på de for deg :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble seint hjem fra jobb så ikke noe mer testing idag.. De neste dagene blir det for varmt for meg ute, så kanskje noen timer innimellom får gå til innjustering av target.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    6.044
    Antall liker
    4.900
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det er misunnelsesverdig det rommet ditt R.
    Det må være en befrielse å slippe å kokkelere med lyden i ukesvis når noe nytt skal testes ut:)
    Bra rom ja, men det er ikke bare å plumpe høyttalerene ned og så sitter det. De Dynabel Euforia var litt tricly å få perspektivet til å sitte. Og som nevnt er par ganger før, så spiller de musikken noe varmere, mykere enn både Ø og Triangle som er de høyttalerene jeg har likt best. Men ikke like sløve som Dynaudio C2 som var totalt feil høyttaler for både meg og rommet.

    Er spent på hva jeg får ut av denne plasseringen. Den største forskjellen er at jeg har plassert både meg og Dynabel ca 50cm nærmere frontvegg. Og ca 10-12cm lenger inn fra sidevegg, mener diskant nå er 95cm fra sidevegg. Og baffel er 190cm fra frontvegg.. Sitter nesten i en likesidet trekant, litt nærmere enn avstanden mellom diskantene.

    Dumt du bare har en JC1 om ikke så kunne jeg ha passet på de for deg :)
    Regner med du får jobba det inn om kort tid, og selvfølgelig må til og med du! med ditt rom også jobbe litt for godsakene.
    Får du tak i en til JC-1 så har du jo to;) Og da snakker vi rive skinnet av pølsa, da kan du til og med fyre opp 802 ene som står her også:cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    _20190726_083548.jpg

    Blir en varm en idag ja.

    Pass på dyrene deres!
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.209
    Antall liker
    721
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Enig Retep.

    Storm ligger i behagelig aircond:) Prøver å holde han bort fra sol. Ha en fin dag.

    IMG_0470.JPG
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1823.jpg

    [
    Pus ligger på stein i skyggen.. Kaldeste plassen her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bare sånn for gøy. Er det noen som har test av Dynabel Euforia liggende. Det må da vere testet av et norsk blad en el annen gang. Om noen har så hadde det vert intr å lese.

    Fant et brev i et fidelity hvor Knut Vadset nevner Krell sin 400 integrerte. Er det Krell kav 400 som menes her?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bladet var Fidelity nr 4 fra 2005. Mener jeg.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Bare sånn for gøy. Er det noen som har test av Dynabel Euforia liggende. Det må da vere testet av et norsk blad en el annen gang. Om noen har så hadde det vert intr å lese.

    Fant et brev i et fidelity hvor Knut Vadset nevner Krell sin 400 integrerte. Er det Krell kav 400 som menes her?
    Krell kav 400xi tenker jeg, kan ta med min krell kav 300il når jeg kommer til deg (samme forsterker, men med analoge volumknapper), neste helg passer greit her, er vel neppe meldt så varmt da. ;)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.337
    Antall liker
    4.601
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har hatt to, men har kastet de dessverre. Disse var Lyd og Bilde i år 1999 tror jeg mens Vadseth skrev i magasinet. Temaet for bladet var norske høyttalerkontruktører. Det andre var danske High Fidelity i år 2002 tror jeg. Den ble testet i samme blad som SAT cdfix og amplifix. Målinger også. Tror ikke de er testet i Fidelity.
    Google så finner du kanskje.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.020
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bare sånn for gøy. Er det noen som har test av Dynabel Euforia liggende. Det må da vere testet av et norsk blad en el annen gang. Om noen har så hadde det vert intr å lese.

    Fant et brev i et fidelity hvor Knut Vadset nevner Krell sin 400 integrerte. Er det Krell kav 400 som menes her?
    Ble årets høyttaler i lyd og bilde i sin tid iallefall :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 548321
    [
    Pus ligger på stein i skyggen.. Kaldeste plassen her.
    Uff, den ligna på min, som jeg desverre måtte kjøre til dyrlegen i går. Kreft og dritt, og avliving eneste fornuftige alternativ :(
    Huff Tor, slik er aldri greit. Men innimellom så måan bare. Har hatt to slike besøk hos veterinær tidligere. Er rart med det hvor knytta man blir til dyra sine.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.312
    Antall liker
    16.621
    Sted
    Langesund
    Klart man blir glad i dyrene sine, men sippe over at de blir borte er ikke min greie. Mistet plutselig min yngre bror for en drøy måned siden. Det ble sorgfullt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde bare vert morsomt å lest om de. Ikke at det betyr så mye.. Om noen har så må de si ifra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som leser dette som vet hvilken stømvorte Squeezebox Duet boksen bruker? Og fungerer fremdeles Squeezebox/sørover enda?

    Tenkte å gi stua tilgang på musikken fra nettverket
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.020
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er det noen som leser dette som vet hvilken stømvorte Squeezebox Duet boksen bruker? Og fungerer fremdeles Squeezebox/sørover enda?

    Tenkte å gi stua tilgang på musikken fra nettverket
    SB fungerer helt knall. Har det fortsatt i stua. Men kjører squeezecenter på egen gammel "server"(PC med win7) . Aldri hatt noe trøbbel med det, med tillegget spotty fungerer Spotify kjempe også. SB har nå også Spotify connect :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som leser dette som vet hvilken stømvorte Squeezebox Duet boksen bruker? Og fungerer fremdeles Squeezebox/sørover enda?

    Tenkte å gi stua tilgang på musikken fra nettverket
    SB fungerer helt knall. Har det fortsatt i stua. Men kjører squeezecenter på egen gammel "server"(PC med win7) . Aldri hatt noe trøbbel med det, med tillegget spotty fungerer Spotify kjempe også. SB har nå også Spotify connect :)
    Konge. Har du anelse om hvilken strømvorte Duet bruker?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn