Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Målt opp, kappet og første strøket står til tørk. Tenkte det kunne vere ok å male leksene selv om det skal høyttaletstoff på alle sidene av lerretet.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Søren....

Det er virkelig kjedelig å se på maling tørke.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir ikke mer ikveld. Tørker så sinnsykt tregt...

Har i vertfall fått kappet, malt og landet drillen. Så mulig jeg får det på plass imorgen.

Blir å hente projektor på fredag etter jobb.

More to Come....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nais! Dette har jeg troa på.......
    Artig du skulle bli så kinohekta:)
    Det syns jeg også. Er litt deilig å kunne hoppe av jaget etter bedre / dyrere komponenter for å kanskje få 2-3% til... Nå bruker jeg tiden i sweetspot med en film eller noe musikk. Har trua på at dette skal bli veldig bra. Blir noen småting som skal inn.

Så da er det bare en stor ting som mangler.... eller når jeg tenker meg om. Nei INGEN ting mangler..

8

8x12_TOM

Gjest
    Det syns jeg også. Er litt deilig å kunne hoppe av jaget etter bedre / dyrere komponenter for å kanskje få 2-3% til... Nå bruker jeg tiden i sweetspot med en film eller noe musikk. Har trua på at dette skal bli veldig bra. Blir noen småting som skal inn.

Så da er det bare en stor ting som mangler.... eller når jeg tenker meg om. Nei INGEN ting mangler..
    Med snart 400kg subb på plass er vel det i skjønneste orden;) belastning på 4 ohm er det også, og med 2x1000 gode watt er du i himmelen

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Med snart 400kg subb på plass er vel det i skjønneste orden;) belastning på 4 ohm er det også, og med 2x1000 gode watt er du i himmelen
    Å nice kjøpte du 8x12_toms sine subwoofere :) dette blir jo heftig retep :)

Imagine

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Og der var feriepengene borte? heldigvis;). Jeg klarer heller ikke å ha penger liggende, de klør så fælt:cool:
    Og med tanke på at 90% sløser bort 40000kr årlig eller mer på biler som taper seg i verdi, vil jeg påstå at ditt valg er både morsommere, fornuftigere, samt at tapet er langt mindre. Så du er nok mer "normal" enn du tror, det er bare de resterende 98% av befolkningen som er snodig sammensatt. Grattis med heftig utstyr :cool:

Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.768
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Peter, dette tror jeg ikke du kommer til å angre på (bortsett fra når du skal bære dem opp;))

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har leid inn folk til dette.
    Så får jeg bare finne en amp.... Håper å få låne en med Thomas til mer penger er på bok.

Blir nok ikke mer innkjøp på en stund nei...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og der var feriepengene borte? heldigvis;). Jeg klarer heller ikke å ha penger liggende, de klør så fælt:cool:
    Og med tanke på at 90% sløser bort 40000kr årlig eller mer på biler som taper seg i verdi, vil jeg påstå at ditt valg er både morsommere, fornuftigere, samt at tapet er langt mindre. Så du er nok mer "normal" enn du tror, det er bare de resterende 98% av befolkningen som er snodig sammensatt. Grattis med heftig utstyr :cool:
    Hehe bra oppsummert..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Å nice kjøpte du 8x12_toms sine subwoofere :) dette blir jo heftig retep :)

Imagine
    Jepp!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Tror jeg må finne ut hvor mange kilo oppsettet mitt veier...

Passerer nok 6 kanskje 700kg... Inkl høyttalere.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.812
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi har vel en forskjellig tilnærming til hobbyen, men det er likevel kjekt å følge med i tråden din :) Lar meg imponere over tempoet og hvor dedikert du går frem! Gratulerer så mye med de nye subbene!!! Har latt meg forundre over at ingen har slått til på disse tidligere. De har nok nå fått rette eier :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Disse var vel ment for deg siden du første gang var på besøk hos Tor. Og med et sterkt ønske kommer og en sterk vilje til å skaffe seg ting. Gratulerer!! Beholder du de grå eller maler du de i en mer lignende farge som RF7 ?

8

8x12_TOM

Gjest
    Hva er det på gulvet ditt? Har rullebrett til subbene, men er det furugulv eller lignende mykt trvirke, hadde det nok vært fint med noe mykere hjul. De følger i alle fall med.
    Kan komme med subbene allerede til helgen hvis det passer deg - lørdag f.eks

nait$

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye SUB'er ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi har vel en forskjellig tilnærming til hobbyen, men det er likevel kjekt å følge med i tråden din :) Lar meg imponere over tempoet og hvor dedikert du går frem! Gratulerer så mye med de nye subbene!!! Har latt meg forundre over at ingen har slått til på disse tidligere. De har nok nå fått rette eier :)
    Har hørt de i 2 kanaler hos Thor og multikanals hos tralltrall og har sikla etter de siden.

Er sinnsykt glad for at de bli mine. Bass for life.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Disse var vel ment for deg siden du første gang var på besøk hos Tor. Og med et sterkt ønske kommer og en sterk vilje til å skaffe seg ting. Gratulerer!! Beholder du de grå eller maler du de i en mer lignende farge som RF7 ?
    Blir grå lenge. De kommer til å stå bak et lerret. Men om de spiller bedte eller jeg velger å dele de oppimot 150 hz så får vi se. Setter de der de spiller best.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva er det på gulvet ditt? Har rullebrett til subbene, men er det furugulv eller lignende mykt trvirke, hadde det nok vært fint med noe mykere hjul. De følger i alle fall med.
    Er hard laminat. Med en tynn kork mellom den og sponplater.

Lørdag skal jeg ikke noe...

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    gratulerer så mye med kjøp til retep, og salg til 8x12.

håper du deler integrasjonsfasen med oss.

med litt svartmaling så gjør de seg nok langt bedre med klipsch :)

hvis du bare trenger 1kw@4ohm per side, så er du der med en inuke6000 til noen få tusen. bør muligens viftemoddes avhengig av plassering. inuke6000 kan også kjøpes med integrert dsp, nu6000dsp, noe som slettes ikke er dumt. problemet er at du kun får 1 kanal per tårn med en slik løsning, så du får ikke stillt delay uavhengig av hverandre, så de må stå i tårn eller samlet.

8

8x12_TOM

Gjest
    Er hard laminat. Med en tynn kork mellom den og sponplater.

Lørdag skal jeg ikke noe...
    Da blir de enkle å flytte rundt på.
    Dukker plutselig opp på lørdag, og jeg ringer i kveld - hvis jeg finner nummeret ditt da

Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Snakk om bassabstinenser, du holdt ikke mange dagene uten :) Gratulerer med skikkelig kvalitetssubber, et svært bra kjøp!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei, er din feil John-harald...

Man trenger vel et spark i rææævvva av og til.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke amp til de subbene og det er jo en del jobbing som skal til får å få de til å spille optimalt, selv om Audessy gjør en god jobb. Satser på å ha de der andre subber har målt best og ladder rommet minst. I vertfall i første omgang.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    gratulerer så mye med kjøp til retep, og salg til 8x12.

håper du deler integrasjonsfasen med oss.

med litt svartmaling så gjør de seg nok langt bedre med klipsch :)

hvis du bare trenger 1kw@4ohm per side, så er du der med en inuke6000 til noen få tusen. bør muligens viftemoddes avhengig av plassering. inuke6000 kan også kjøpes med integrert dsp, nu6000dsp, noe som slettes ikke er dumt. problemet er at du kun får 1 kanal per tårn med en slik løsning, så du får ikke stillt delay uavhengig av hverandre, så de må stå i tårn eller samlet.
    Har sett litt på priser på de der under 4 lapper for 6000dsp. Hvorfor i all verden et de så rimelige? Hva er galt med de?

Har du testa noen slike? Noen andre som vil synse litt?

baldrick

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Har sett litt på priser på de der under 4 lapper for 6000dsp. Hvorfor i all verden et de så rimelige? Hva er galt med de?

Jeg kjøpte INUKE6000DSP når de var nye og hadde en plan om å bruke slike på både fronter og suber. "Heldigvis" var det da leveringsproblemer på de og jeg fikk bare 1 og ikke 5 som jeg bestilte. Dårligere forsterker har jeg dessverre til dags tid ikke hørt. Jeg er fortsatt overbevist om at DSPen var årsak og at den nok hadde spillt mye bedre i versjonen uten DSPen, kan jo også håpe det var feil på min for det var virkelig ille og den ble returnert til butikken.

Ville heller holdt meg til sikrere valg enn Behringer.

PS: Grattis med gromme subtårn!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker. Har flere nå som gryter litt på nesa. Så jeg dropper den.

Har fått lånt meg en Crown Itech en stund. Så får jeg rake sammen noen kr etterhvert.

Gleder meg til å få bass igjen.

baldrick

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Takker. Har flere nå som gryter litt på nesa. Så jeg dropper den.

Har fått lånt meg en Crown Itech en stund. Så får jeg rake sammen noen kr etterhvert.

Gleder meg til å få bass igjen.
    Itech er nok ett par hakk over Behringeren ja :)

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2

Jeg kjøpte INUKE6000DSP når de var nye og hadde en plan om å bruke slike på både fronter og suber. "Heldigvis" var det da leveringsproblemer på de og jeg fikk bare 1 og ikke 5 som jeg bestilte. Dårligere forsterker har jeg dessverre til dags tid ikke hørt. Jeg er fortsatt overbevist om at DSPen var årsak og at den nok hadde spillt mye bedre i versjonen uten DSPen, kan jo også håpe det var feil på min for det var virkelig ille og den ble returnert til butikken.

Ville heller holdt meg til sikrere valg enn Behringer.

PS: Grattis med gromme subtårn!
    så du skrev dette på avforum i sin tid også, men skjønner ikke at det kan være slik, siden det er så utrolig mange som skryter av dem. målingene til notnyt på avsforum viser også lav forvrengning og mye output i bassregionen. dette er mer eller mindre standarden av billige amper over atlanteren for folk på budsjett nå til dags.

kan det hende du fikk en amp som var faulty? at du klippa input siden den har ekstremt lav inngangsfølsomhet?

for the record, så har jeg ikke testet inuke selv, da jeg har langt bedre alternativer, men jeg har veldig lyst til å prøve den i bassen pga all kreden den får.

hva var det som låt feil med din?

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    baldrick, hadde du tenkt til å kjøre inuke over 1khz? i såfall er den totalt uegnet imo. imd forvrengningen stiger oppover pga klasse d switching. dette er en forsterker for bass, hadde aldri brukt den over 500 hz personlig. støtten for dette utsagnet er målinger.

Joppe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2

economies of scale. behringer er ikke akkurat noen kjøkkenbenkbedrift, og promarkedet er beinhardt konkurransemessig. hvor mye koster det behringer å flippe ut disse kretskortene på bånd? 100-300 kr stk? chassis og logistikk er nok den største kostnadskomponenten for denne ampen, så skal importør og detaljist ha penger, og staten skal ha mva. det er en ribba amp, kun speakon og xlr, billig chassis med mye plast, bråkete vifte og papp med varmeavvisende belegg for å dirigere luft for kjøling, ingen switcher for justering av gain bortsett fra et $0.10 pot på hver inngang, støyende (i toppen) pga høy voltage gain og øvrig, men i bassen måler den standsmessig og godt over sin pris.

det er ikke en amp med en overproposjonert kondensatorbank, og effektiviteten i bunn er "bare" rundt 60 % av hva den drar fra kursen, så du trenger ikke diger kondisbank heller med disse tårna.

det er overhodet ikke noe full range amp som sagt, men om jeg var på budsjett, så hadde jeg testet den for å se hvordan det fungerte. man har tross alt angrerett i fjorten dager, så det koster deg kun returfrakt hvis den suger.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Nice Peter og grattis med voksne tårn, blir morro å høre !!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, måtte jo bare ha de.
    Håper og tror etter demo hos 8x12_TOM og Tralltrall at dette kan stå en stund. Blir nok ikke mange oppgraderinger fremover. Noen småting skal inn. Men thats all folks..

Tror jeg venter med å henge opp lerret til jeg får satt på plass subbene. Da må lerretet ned uansett.

Har noen dager fri nå fra fredag etter jobb til onsdag morgen. Så håper på å få det meste på plass da.

Får se hva jeg gjør med bakvegg. Om den bare skal stå som den gjør, eller om jeg skal gjøre enda mer ned den. Er mulig jeg må det når kapasitetunder 100hz her øker.

BEF.

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Antall liker
    1.447
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med en god investering!!

• Laster inn…