Antonsen
Hi-Fi freak
Flotte høyttalere dette
Sove er oppskrytt når man kan sitte å spille musikk.Gratulerer så meget med herlig julegave til deg selv.
regner med du ikke har sovet på en stund nå kjenner jeg deg rett
Ja du synes det du også.Flotte høyttalere dette
Da må du opp til Morgreina en tur. Velkommen er du om du skulle finne på å ta turen.Tøft! De der skulle jeg gjerne hørt. Rocker nok greit!
Takker! Det skal du ikke se bort ifra at jeg slår til påDa må du opp til Morgreina en tur. Velkommen er du om du skulle finne på å ta turen.
Du får ta med deg Odd også da... Gutta på turTakker! Det skal du ikke se bort ifra at jeg slår til på
Ja, han er med på tur vettuDu får ta med deg Odd også da... Gutta på tur
@MarkusHHar du noen målinger av hvordan disse oppfører seg hos deg?
Se der, ja. Har dette mer nedover enn når jeg hørte Ø Audio Icon hos deg sist? Jeg skjønner tegninga når jeg ser grafen, omtrent som antatt. Er målet ditt "flatest mulig" eller går du for noe heving (mer enn vannfallet viser) nedover? Hvordan synes du såpass flat tuning fungerer på black/heavy metal? Har du noen planer om subber i tillegg for å få økt respons under 30hz? Dsp eventuelt eller klarer du å få det snor-rett uten dsp?@MarkusH
Her er foreløbig det jeg jobber med. Kommer til å bli ganske så bra det her. Ingen dsp og uten sub
Ganske annerledes oppstilling nå enn da du var her sist.. Alt er flytta ca 1m mot frontveggen. Er her det låter måler best, men vi får se om det er her det ender opp til slutt.
Vis vedlegget 766755
Vis vedlegget 766753
Skal lytte litt mer her. Men aner nok at jeg vil ha litt mer nedover. Jeg har et plasseringspunkt som måler en del dårligere under 100. Men som gir ekstremt med perspektiv og størrelse på lydbilde.Se der, ja. Har dette mer nedover enn når jeg hørte Ø Audio Icon hos deg sist? Jeg skjønner tegninga når jeg ser grafen, omtrent som antatt. Er målet ditt "flatest mulig" eller går du for noe heving (mer enn vannfallet viser) nedover? Hvordan synes du såpass flat tuning fungerer på black/heavy metal? Har du noen planer om subber i tillegg for å få økt respons under 30hz? Dsp eventuelt eller klarer du å få det snor-rett uten dsp?
Gøy at "en av proffene" deler, du er i mine øyne/ører en mester på tuning.
Du verden - dette er jo utrolig jevnt uten bruk av DSP da - både frekvensresponsen og i tidsdomenet.. !@MarkusH
Her er foreløbig det jeg jobber med. Kommer til å bli ganske så bra det her. Ingen dsp og uten sub
Ganske annerledes oppstilling nå enn da du var her sist.. Alt er flytta ca 1m mot frontveggen. Er her det låter måler best, men vi får se om det er her det ender opp til slutt.
Vis vedlegget 766755
Vis vedlegget 766753
Jo, ble plutselig en stopper for oppussing fremgangen med kroppen som raknet. Men legger det ut på høsten neste år. Samma faen åssen det ser ut.Skulle ikke dere selge huset?
O
Det er vel en yrkeshrmmelighet...AE elementer kan jo ikke bli feil.
Men lurer på om det er Apollo utgaven i disse?
Hvor høyt er bassene delt på Ø?
Kurver blir jobbet med sporadisk, har tuklet frem noe som låter greit nok (vil kanskje gå så langt som å si bra), men jeg har brukt feil "struktur" på eq-punktene. Har brukt "bell" eller hva det heter, burde over på "shelf" og da må jeg begynne litt på nytt.@MarkusH Hvordan går det med tårna dine? Har du lagt ut noen kurver?
Hvilken dsp bruker du?Kurver blir jobbet med sporadisk, har tuklet frem noe som låter greit nok (vil kanskje gå så langt som å si bra), men jeg har brukt feil "struktur" på eq-punktene. Har brukt "bell" eller hva det heter, burde over på "shelf" og da må jeg begynne litt på nytt.
Vis vedlegget 766820
Ser omtrent slik ut nå, fortsatt litt å jobbe med ....
Nå jobber jeg med salg av slike så skal ikke beskrive noe lyd fra de. Men jeg liker de og det får vel være grunn nok til å hanke de inn igjen.Gratulerer så mye. Har ennå ikke hørt "Ø" - men de får masse skryt rundt forbi.
Hvilken forsterker har du?Om du har lite bass på til dine hter, så kan du jo alltids få låne min forsterker
Bruker en dbx venu360.Hvilken dsp bruker du?
Ah ok. Den har jeg ikke leika med desverre.Bruker en dbx venu360.
Det er samme programvaren på den som PA2 (2-veis) som flere her på forumet benytter, også noen som bruker venu360 (3-veis).Ah ok. Den har jeg ikke leika med desverre.
Lett å se når du skrur det ut. Ikke til å ta feil avDet er vel en yrkeshrmmelighet...
Det enkle svaret er jeg vet ikke. Delingen er vel rett over 1kz om jeg ikke husker helt feil.
Jeg skrur den ikke ut! Sorry nå blir ikke høyttalerene flytta. Kaaaaaanskje for å få bort teppe under. Men det spørs. Alt falt liksom på plass nå.Lett å se når du skrur det ut. Ikke til å ta feil av
Kjører med Xindak A600E (V). 15 tommere og horn trives godt med denne.Hvilken forsterker har du?
Nei synes ikke jeg mangler noe bass, har flyttet høyttalerene litt nærmere frontvegg nå. Og heller kvalitet enn kvantitet for meg.
Kan slå på subbene om det er behov for det.
Kjenner A600E veldig godt.Kjører med Xindak A600E (V). 15 tommere og horn trives godt med denne.
Svart matt med stor Megadeth-logoTenkte å prøve å la vere å bule for mye i bula denne gangen... Jepp det her kan tolkes fryktelig galt.
Så ryddet litt og det ser egentlig med mine øyne ganske kos ut nå. Skal ønske meg nye gardiner til jul. Noen som er tykkere.
Vis vedlegget 766851
Det jeg IKKE er så god på er farger. Veggene er kaffe latte.
Hva tenker dere om ny farge på gardinene.. Hvilken farge?
Har du til salgs??Svart matt med stor Megadeth-logo
Nei, dessverreHar du til salgs??
Hvor fant du den!!!Vis vedlegget 766897
Noe sånt da? Er det du må ha vettu