Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.403
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Ableton Live 11 er heldigvis ganske grei å sette seg inn i. Jeg har brukt Ableton Live i ganske mange år - og nr 11 er nok den enkleste (og beste) av de - det går fremover i den verdenen også.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal ikke uttale meg om den musikken der annet enn at det ikke er helt min type.

10.30 snart og jeg har allerede hatt besøk i hula. Solgt unna noen lp plater.. Så vi får se videre. Gikk igjennom samlingen inatt og har freda en 100 stk omtrent. Pantera, Nightwish, Alice in chains, Dream Theater, Metallica, ol.. Så mulig jeg setter meg ned å lager en liste på resten. Sånn i tilfelle

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.403
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke uttale meg om den musikken der annet enn at det ikke er helt min type.

10.30 snart og jeg har allerede hatt besøk i hula. Solgt unna noen lp plater.. Så vi får se videre. Gikk igjennom samlingen inatt og har freda en 100 stk omtrent. Pantera, Nightwish, Alice in chains, Dream Theater, Metallica, ol.. Så mulig jeg setter meg ned å lager en liste på resten. Sånn i tilfelle
    Oi, Dream Theater og Metallica hadde vært noe...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tja, rock progrock og jazz...
    Jazz har jeg lite av om noe. Rock har jeg en hel del.
    Har mye acdc, Maiden ol. Har ikke helt oversikt.. Nevn noen band da så skal jeg titte på Discogsen min.. 👍 Har ikke bestemt meg for om jeg skal selge. Først skal vertfall project platespilleren selges. Så får jeg se. Da blir det enten å selge unna mesteparten og så kjøpe en billig spiller, eller så kjøper jeg den kule spilleren jeg sikler etter.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lurer på om tlf min har blitt tankeleser

Har gått rundt med craving på biff noen dager nå etter endring av kosthold. Må komme meg ned noen kg. Så har bytta ut endel mat med høyt innhold av karbo med grønnsaker. Ikke har jeg søkt på Google eller andre plasser om tilbehør eller metoder åpen tilberedning av biff...

FB_IMG_1675848011608.jpg

Så det ser ut til at det er helt innafor med en god biff til helgen

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tidlig oppe igjen idag. Klokka hadde vel passert 04 når jeg slo på kaffetrakter for dagens første kopp.

Dagen i dag vil nok gå med til endel lytting på musikk igjen. Så må jeg sveive en mopp over gulvet i andre etg.
    Må gjøre dette selv siden @Evo III ikke deler på aupairene sine. Har ikke råd til å kjøpe vaskehjelp heller. Så får gjøre det sjæl.

FB_IMG_1662718635326.jpg

Fant et gammelt bilde av meg... Lol

FB_IMG_1637007993061.jpg

Har starta å glede meg til konserten i mars. Se hørt mye på Eleine siden jeg oppdaget de rett før jul. Tenkte å ta med lp kover å se om jeg får de signert
    .. Det hadde vert kult å få møtt Madeleine
    images (43).jpeg

Hun ba meg om å ta med ett kover så skulle jeg få det signert... Vi får se

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.808
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tidlig oppe igjen idag. Klokka hadde vel passert 04 når jeg slo på kaffetrakter for dagens første kopp.

Dagen i dag vil nok gå med til endel lytting på musikk igjen. Så må jeg sveive en mopp over gulvet i andre etg.
    Må gjøre dette selv siden @Evo III ikke deler på aupairene sine. Har ikke råd til å kjøpe vaskehjelp heller. Så får gjøre det sjæl.

Vis vedlegget 891099
    Fant et gammelt bilde av meg... Lol

Vis vedlegget 891100
    Har starta å glede meg til konserten i mars. Se hørt mye på Eleine siden jeg oppdaget de rett før jul. Tenkte å ta med lp kover å se om jeg får de signert
    .. Det hadde vert kult å få møtt Madeleine
    Vis vedlegget 891101
    Hun ba meg om å ta med ett kover så skulle jeg få det signert... Vi får se
    Ikke hørt om de før, men metal og kvinnevokal har jeg sansen for. Noen tips på favorittlåter?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helt nytt for meg, ikke musikksjangeren jeg hører mest på kan en trygt si, men dette låter da meget bra...
    Ja gøy at du liker det. Acoustic in Hell er også spes. Finnes på lp. Kjøper rett fra nettsida.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    All shall burn og Story untold likte jeg godt, det samme med Ava of Death og Memoriam (y)
    Sitter å hører Please nå. En deilig ballade. Liten pause fra mopping av tak, vegger og gukv. Det går seint pga smerter i armene. Men 5min her og der hjelper på til slutt, bare det blir mange nok av de...
    Kjenner allerde at jeg burde hatt ei slik
    young-sexy-red-hair-girl-cleaning-room-young-sexy-redhair-girl-red-lips-cleaning-room-15764511...jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.808
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Sitter å hører Please nå. En deilig ballade. Liten pause fra mopping av tak, vegger og gukv. Det går seint pga smerter i armene. Men 5min her og der hjelper på til slutt, bare det blir mange nok av de...
    Kjenner allerde at jeg burde hatt ei slik
    Vis vedlegget 891124
    Ja litt musikk til arbeidet er alltid bra, selv om slik bistand helt klart er å foretrekke i tillegg ;)
    Du får ta det pent så du ikke "får igjen" alt for mye i form av smerter etter du er ferdig.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja litt musikk til arbeidet er alltid bra, selv om slik bistand helt klart er å foretrekke i tillegg ;)
    Du får ta det pent så du ikke "får igjen" alt for mye i form av smerter etter du er ferdig.
    Hadde jeg fått slik hjelp så spørst det hvor mye som hadde blitt gjort... 😂 🤣

Skal ta det rolig ja, bruke hehe dagen tenkte jeg. Slik at det blir ferdig vasket og rydda klart til å få E takst. Burde sikkert fjerna heie stereoen men faen ass de får sett rommet og mulighetene her. 40m2 son dette rommet er. Men alt er lagt opp og tenkt på at dette rommet kan enkelt deles i to for å få 2 store soverom i tilegg til de 4 som er her. Er også lagt opp rør til å lage et bad bak i ene hjørnet.

Så må man vel fjerne alt av personlig pynt...

IMG_20230209_092123_edit_564646215722174.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå er det skikkelig 90 talls party her 😂
    Screenshot_20230209_101332_com.spotify.music.jpg

Greit å ha litt energi musikk gående under rydding.

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Gilja
    Jazz har jeg lite av om noe. Rock har jeg en hel del.
    Har mye acdc, Maiden ol. Har ikke helt oversikt.. Nevn noen band da så skal jeg titte på Discogsen min.. 👍 Har ikke bestemt meg for om jeg skal selge. Først skal vertfall project platespilleren selges. Så får jeg se. Da blir det enten å selge unna mesteparten og så kjøpe en billig spiller, eller så kjøper jeg den kule spilleren jeg sikler etter.
    Har du noe W.A.S.P,Backstreet Girls, Mötley Crue, Cinderella o.l kanskje?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har du noe W.A.S.P,Backstreet Girls, Mötley Crue, Cinderella o.l kanskje?
    Har noen Møtley, en el to cinderella og har mye lignedene som Alice Cooper, Def Leppard, Black Sabbath, Qieensryche osv. Men tenker at jeg får tenke litt over og bestemme meg for hva jeg gjør. Er jo den stilen ser som er min favoritt.
    Før jeg evnt selger vinyl så skal platespiller selges.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rusler jaggu ut en hel del småting på brukten om dagen. 5 el var det 6 nye salg idag. Blir noe lommepenger av det.
    Ingenting solgt på HFS alt solgt via FB.

Forsetter litt med rydding imorgen. Fikk ferdig 2 etg. Vasket tak, vegger og gulv. Fikk satt noen saker som skal være med på flytting i esker. Så vert flink idag. Har lært at man må skryte litt av seg selv. 😂

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Gilja
    Har noen Møtley, en el to cinderella og har mye lignedene som Alice Cooper, Def Leppard, Black Sabbath, Qieensryche osv. Men tenker at jeg får tenke litt over og bestemme meg for hva jeg gjør. Er jo den stilen ser som er min favoritt.
    Før jeg evnt selger vinyl så skal platespiller selges.
    Ser den. Er selv heelt nybegynner i vinyl verden. Problemet er at jeg har egentlig kjøpt lp spiller, men kan være lurt å få litt vinyl i hus🤣🤣 Tilbudet ble for godt rett å slett.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser den. Er selv heelt nybegynner i vinyl verden. Problemet er at jeg har egentlig kjøpt lp spiller, men kan være lurt å få litt vinyl i hus🤣🤣 Tilbudet ble for godt rett å slett.
    Du får kjøpe hele samling min da så er du veldig godt igang... Nei får se. Gidder ikke å hverken dumpe pris på spiller / eller sitte med en flott soiller uten plater.
    Hadde vert nice å selge både spiller og plater til samme kjøper.

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Gilja
    Du får kjøpe hele samling min da så er du veldig godt igang... Nei får se. Gidder ikke å hverken dumpe pris på spiller / eller sitte med en flott soiller uten plater.
    Hadde vert nice å selge både spiller og plater til samme kjøper.
    Vel,du skal aldri si aldri med tanke på samlingen😁👍 Må bare finne ut om dette er noe for meg..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det her er grunnen til at jeg ikke liker vinteren.
    IMG_20230210_065909.jpg

Klink is i hele innkjørselen...
    We jo bare å strø sant..? Fy fader, prøv det med nærvevondt i armer og ben da holdt på på og av i 3 timer. Så dermed er denne dagen ødelagt...

Har traktor som skal ordne slikt. Fikk tak i han på sms igår ettermiddag. Skulle komme iløpet av natten. Ikke sett snurten av han enda. Har nok litt å holde på med, men hjelper desverre ikke meg akkurat nå.

Så denne fredagen går nok tø musikk og pakke pakker som skal sendes. Får se frem til lørdag, da er det nytt treff i lauget.

Ø Audio Icon som står her, ble solgt igår. Så da blir det en stund med Every høyttalere.
    IMG_20230207_141303.jpg

Det får bare gå. Frem til det kommer inn noe annet.. Håper bare på værgudene nå. Slik at jeg får kommet meg til Stavanger. Plukke ut noen komponerer slik at jeg får skikkelig lyd igjen.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.808
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det her er grunnen til at jeg ikke liker vinteren.
    Vis vedlegget 891456
    Klink is i hele innkjørselen...
    We jo bare å strø sant..? Fy fader, prøv det med nærvevondt i armer og ben da holdt på på og av i 3 timer. Så dermed er denne dagen ødelagt...

Har traktor som skal ordne slikt. Fikk tak i han på sms igår ettermiddag. Skulle komme iløpet av natten. Ikke sett snurten av han enda. Har nok litt å holde på med, men hjelper desverre ikke meg akkurat nå.

Så denne fredagen går nok tø musikk og pakke pakker som skal sendes. Får se frem til lørdag, da er det nytt treff i lauget.

Ø Audio Icon som står her, ble solgt igår. Så da blir det en stund med Every høyttalere.
    Vis vedlegget 891457

Det får bare gå. Frem til det kommer inn noe annet.. Håper bare på værgudene nå. Slik at jeg får kommet meg til Stavanger. Plukke ut noen komponerer slik at jeg får skikkelig lyd igjen.
    Salgene går unna hos det Peter :)
    Du skal kanskje ha mindre eget utstyr stående fremover nå som du skal ha mye fra Moet?

Blir uansett spennende å se hva som kommer (y)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Salgene går unna hos det Peter :)
    Du skal kanskje ha mindre eget utstyr stående fremover nå som du skal ha mye fra Moet?

Blir uansett spennende å se hva som kommer (y)
    Blir nok å ha litt egent også. Men i all hovedsak blir det utstyr jeg liker fra Moet Audio.

Ja det går unna om dagen ja. Greit å rydde litt siden det skal selges bolig etterhvert. Håper på å få E takst iløpet av tidlig mars. Så skal hu kjøpe noe før vi legger ut huset. Deretter går det slag i slag.

Du må gjerne ta turen innom om du er i området. Er jo stort sett hjemme jeg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20230210_094441.jpg

IMG_20230210_094743.jpg
    IMG_20230210_094441.jpg

Lurer på hvilke plater som skal stå i front når det kommer megler på besøk..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel da får vi starte opp anlegget da. Noen siste dager med Ø Audio Icon.
    Forsetter der jeg slapp i går, med 90 talls techno, trance og rave. Gud bedre så mange gode minner som kommer frem med slike låter!
    Screenshot_20230210_100959_com.spotify.music.jpg

Jeg reiste rundt om i Norge og snurra både cd plater og på noen uteplasser så hadde de lå spillere også. Technics 1210 stort sett. Så da var det å koble til headshell med PU som jeg alltid hadde med til de plassene som jeg visste hadde 1210'er. Var en eller annen neon gul ortofon nightclub pickup. Husker ikke modellen lenger.

Så var det bare å snurre på. Det var tider det... 😁
    Screenshot_20230210_101638_com.spotify.music.jpg

• Love
    Reaksjoner: KMR

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.808
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nesten litt i sjokk at sånt er på spillelistene dine! Mye gode minner her ja (y)
    Bassen slår vel bra på Icon når D'Agostino er på

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn