Hvordan låt Dali Kore da?
Klipp og lin frå FB på bokmål.
Har då våre en tur til Ålesund for å høre på nokre vakre skulptura og gå i platebutikk.
Dali Kore er fantastiske å sjå til. Store og staute der dei står midt på en longvegg. Dei vart fora med det ypperste Hegel har nå. P30A forforsterker, 2x H30A. Men med Blusound 130 som streamer og dac. Ikkje for å vere frekk eller spydig men her burde det våre kobla opp nåke grommare saker, sjøl om det hadde våre saker som hifi klubben ikkje førte.
Q sound med Roger Walters to mutch rope satt som ett skudd. Longt ut på sidene og bak. Akkurat slik det skal. Noe basstungt som kom av plassering av sweetspot og høyttalere. Så eg flytta meg etterkvart en del fram som hjalp til min smak.
Så spillte klubben James Blake - limit to your love. Bare for å trøkke litt. Dali Kore har nok trøkk inne på det rommet. Jeg liker ikke den låten, men det er litt artig å høre at det er såpass mye trøkk i et par store høyttalere.
Så spillte vi en låt jeg bruker til å teste oppløsning, og detaljer. Mighty Sam Mcclain - when the Hurt is over. Sit å spiller den nå her hjemme. Og der skal jeg gi Blusound 130 (jeg trur det er det den heter) skylden for at det mangler en del som jeg har her og som jeg hører etter. Det var helt borte.
Spillte flere av mine testlåter og det med litt manglede oppløsning og detaljer gikk igjennom hele tiden. Nå sier jeg ikke at dette ikke låt bra, for det gjør det. Er sikkert flere som ikke hadde reagert på det. Var flere i butikken med oss og som spillte kjente låter som mente dette var det beste de hadde hørt.
Tonalt så vil jeg si at dette lår veldig nøytralt men med litt ekstra nedover. Som nok kom pga plassering i rommet. Det hadde våre så sweet å hørt de med en skikkelig streamer og eller dac. For jeg mistenker at streamer delen var en skikkelig flaskehals. Så vurderea å ta turen igjen og ta med dac. Eller få med en kompis med en skikkelig høyklasse streamer. For her er det nok mer som skal ut.
Turen gikk så til jukebox hvor vi brukte en liten time. Hadde ikkje råda til alle platene eg hadde lysst på, men tok med 3 stk hjem.
Alt i alt en utrulig trivelig dag