Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.785
    Antall liker
    39.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Den har eg òg, @HoJ. Funkar bra, men er ikkje heilt nøgd med behaldar for ferdigmalen kaffi. Det vert lett mykje rusk rundt, og dersom behaldaren ikkje kjem heilt inni “båsen” vil ikkje kverna starta.

    Hadde denne frå Bodum før (i raud) men ho gav opp etter ti år med hardt og godt arbeid. Likte den eigentleg betre, men Wilfa-en gjer ein grei jobb også.

    Vis vedlegget 988584
    Samme kvern her, og samme erfaring. -Litt snodig hvor like vi er her :)
    Den kverner godt til mitt bruk, men mye rusk når jeg tar ut skuffen. Jeg kjører kverna ved vasken og rusket kostes rett i sluket.
    Skal ikke gjøre dette til en kaffetråd, men...
    Rører alltid i en liten spiseskje med vann i bønnebeholderen når jeg fyller opp med nye bønner, da fester kaffen seg ikke beholderen til nykvernet kaffe seg opp langs sidevegg. Synes personlig det blir lite søl med denne vs den gamle jeg hadde fra Krups.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan låt Dali Kore da? :)
    Klipp og lin frå FB på bokmål.

    Har då våre en tur til Ålesund for å høre på nokre vakre skulptura og gå i platebutikk.

    Dali Kore er fantastiske å sjå til. Store og staute der dei står midt på en longvegg. Dei vart fora med det ypperste Hegel har nå. P30A forforsterker, 2x H30A. Men med Blusound 130 som streamer og dac. Ikkje for å vere frekk eller spydig men her burde det våre kobla opp nåke grommare saker, sjøl om det hadde våre saker som hifi klubben ikkje førte.
    Q sound med Roger Walters to mutch rope satt som ett skudd. Longt ut på sidene og bak. Akkurat slik det skal. Noe basstungt som kom av plassering av sweetspot og høyttalere. Så eg flytta meg etterkvart en del fram som hjalp til min smak.
    Så spillte klubben James Blake - limit to your love. Bare for å trøkke litt. Dali Kore har nok trøkk inne på det rommet. Jeg liker ikke den låten, men det er litt artig å høre at det er såpass mye trøkk i et par store høyttalere.

    Så spillte vi en låt jeg bruker til å teste oppløsning, og detaljer. Mighty Sam Mcclain - when the Hurt is over. Sit å spiller den nå her hjemme. Og der skal jeg gi Blusound 130 (jeg trur det er det den heter) skylden for at det mangler en del som jeg har her og som jeg hører etter. Det var helt borte.
    Spillte flere av mine testlåter og det med litt manglede oppløsning og detaljer gikk igjennom hele tiden. Nå sier jeg ikke at dette ikke låt bra, for det gjør det. Er sikkert flere som ikke hadde reagert på det. Var flere i butikken med oss og som spillte kjente låter som mente dette var det beste de hadde hørt.
    Tonalt så vil jeg si at dette lår veldig nøytralt men med litt ekstra nedover. Som nok kom pga plassering i rommet. Det hadde våre så sweet å hørt de med en skikkelig streamer og eller dac. For jeg mistenker at streamer delen var en skikkelig flaskehals. Så vurderea å ta turen igjen og ta med dac. Eller få med en kompis med en skikkelig høyklasse streamer. For her er det nok mer som skal ut.
    Turen gikk så til jukebox hvor vi brukte en liten time. Hadde ikkje råda til alle platene eg hadde lysst på, men tok med 3 stk hjem.
    Alt i alt en utrulig trivelig dag
     

    HAREPUSEN

    avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    3.176
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Deili med slike opplevelser : ),,,

    hørte samme HT amp kombo men steamer DCS og viking CD
    Jeg sier bare OMG for ett fundament,, krystall klart hele veien og laaaaangt i kjelleren :love:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Deili med slike opplevelser : ),,,

    hørte samme HT amp kombo men steamer DCS og viking CD
    Jeg sier bare OMG for ett fundament,, krystall klart hele veien og laaaaangt i kjelleren :love:
    Mistenke at den Blusound arealer dacen var en flaskehals ja... Litt synd egentlig at de ikkje sender med fullt oppsett med Hegel viking CD.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.255
    Antall liker
    9.518
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det var vel en nyhetssak for en tid tilbake om at Hifi Klubben skal begynne som forhandler av DCS, så når det er på plass får dere ta en ny visitt (y)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.255
    Antall liker
    9.518
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det var vel en nyhetssak for en tid tilbake om at Hifi Klubben skal begynne som forhandler av DCS, så når det er på plass får dere ta en ny visitt (y)
    Eller muligens det bare er Hifi Klubben Drammen som har samarbeid med Acoustic Tuning - ble usikker:
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    HAREPUSEN

    avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    3.176
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Mistenke at den Blusound arealer dacen var en flaskehals ja... Litt synd egentlig at de ikkje sender med fullt oppsett med Hegel viking CD.
    Du vet sånne som du og meg ,,, vi vet hva vi vil ha og vet litt om hva som finnes .Jeg er like optatt av teknikk og filosofien til de forsjellige .
    Jeg fikk og ett innblikk av hva DCS leverer , men en ting er sikkert , jeg ble bitt av hegel basillen fullstendig

    Jeg har hørt mye av krem dela krem og andre merker ,,, men synes det er moro å høre det absolutt nyeste av teknikk .Er veldig spent på børresen aavik , men og store bladelius : )
     

    HAREPUSEN

    avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    3.176
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Eller muligens det bare er Hifi Klubben Drammen som har samarbeid med Acoustic Tuning - ble usikker:
    Ja acoustic tuning var i drammen sist hegel demo . )
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.679
    Antall liker
    41.581
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God kveld Peter :) står til for tiden? er du på bedringen vei? Tenker på deg :)
    Har en kose kveld med tuben og noe godt i glasset :)
    Nyt kvelden

    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sit å lure på om eg skal selge ei plate eg har. Fått bud som egentlig er en ganske ok pris for begge, men er så utrolig urolig for å selge denne godbiten.

    Har så sjukt mykje kjekke minner fra den her. Den er i fryktelig god stand og eg kjem aldri til å klare å finne den igjen så fin.Så veit liksom ikkje...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God kveld Peter :) står til for tiden? er du på bedringen vei? Tenker på deg :)
    Har en kose kveld med tuben og noe godt i glasset :)
    Nyt kvelden

    mvh
    Nei er ikke bedre men gir litt faen egentlig i slikt. Bruka mykje tid på kjekke ting og drit rett og slett opp i folk som ikkje er til å stole på... litt sånn gi faen i alt og kun tenke å meg sjøl. NEIDA! lol

    Er i en ok periode no etter å ha hatt det tungt og vanskeleg ei stond. Og slik kjem det nok til å vere. Men prøva å få til litt kjekt av og til. Turen til Ålesund i går feks er en slik stor kjekke ting som eg prøva ¨å få til av og til. Smerter og dagsform styre alt. So det er på en måte slk det kjem til å være resten av tida her på planeten. So ja det er vanskeleg
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    6.643
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    4
    Sit å lure på om eg skal selge ei plate eg har. Fått bud som egentlig er en ganske ok pris for begge, men er så utrolig urolig for å selge denne godbiten.

    Har så sjukt mykje kjekke minner fra den her. Den er i fryktelig god stand og eg kjem aldri til å klare å finne den igjen så fin.Så veit liksom ikkje...
    Ein treger sjelden på ting ein har kjøpt, men ofte på ting ein har solgt...
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.738
    Antall liker
    919
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    9

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Du seie altså at Lyngdorf ikkje skal selges av <hifiklubben?
    Ja.Andre ble kontaktet av Lyngdorf om han var inntresert og overta.Han synes det ikke ble solgt nok av Hifiklubben.kundene som handlet hos klubben var ikke inntresert i så dyrt utstyr.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Wow. Spenstig avgjørelse... men tror det kan bli bra med Andre på det agenturet...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja.Andre ble kontaktet av Lyngdorf om han var inntresert og overta.Han synes det ikke ble solgt nok av Hifiklubben.kundene som handlet hos klubben var ikke inntresert i så dyrt utstyr.
    Intr det. Og spennede for Andrè
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    1.783
    Sted
    Horten
    Fikk akkurat reklame-epost fra HifiKlubben hvor de skryter av og er på besøk hos Lyngdorf Audio. :unsure:
    Kan det være at andre aktører også skal selge Lyngdorf i tillegg til HifiKlubben?
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk akkurat reklame-epost fra HifiKlubben hvor de skryter av og er på besøk hos Lyngdorf Audio. :unsure:
    Kan det være at andre aktører også skal selge Lyngdorf i tillegg til HifiKlubben?
    På epost du fikk den?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.255
    Antall liker
    9.518
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fikk akkurat reklame-epost fra HifiKlubben hvor de skryter av og er på besøk hos Lyngdorf Audio. :unsure:
    Kan det være at andre aktører også skal selge Lyngdorf i tillegg til HifiKlubben?
    Ja det er i alle fall en vesentlig forskjell på å miste sitt eget agentur og det at det skal selges i flere butikker. Men tiden vil vise (y)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.255
    Antall liker
    9.518
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Bare enda en spiker i kista til Hifi Klubben. Jeg er spent på hvor lenge eierne gidder å kaste penger på bålet.
    Bålet?
    Hifi Klubben sammen med Oslo Hifi Center er vel blant de få som har ligget med 5-10 mill i årsresultat år etter år de siste 10 årene (faktisk 20 årene, med et par unntak).
    Så ser ingen grunn til å være nervøs eier på den fronten...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn