Retep
Steine galen
Har prøvd både med 1 og 2 sub ut. Fungerer bare såder med baksubb.Bruker du ikke Minidsp’en på forhånd slik at Audyssey kun «ser» en sub samlet da ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har prøvd både med 1 og 2 sub ut. Fungerer bare såder med baksubb.Bruker du ikke Minidsp’en på forhånd slik at Audyssey kun «ser» en sub samlet da ?
Nei det er ikke noen selvfølge det alltid. Å du kan jo de fleste triksene i boka du så....Har prøvd både med 1 og 2 sub ut. Fungerer bare såder med baksubb.Bruker du ikke Minidsp’en på forhånd slik at Audyssey kun «ser» en sub samlet da ?
Regner ikke med du gir deg så lett nei [emoji2] Men hjemmepåske så burde det være håp[emoji106]Stemmer, har 3 ulike subber. Får det nok til. Har noen triks til i ermet jeg ikke har prøvd enda.
Jepp. Problemet er ikke å justere inn subbene manuellt. Men når jeg skal legge audessy til. Så roter den til det hele.Har du prøvd multi-sub optimizer programvaren som du kan finne info om på minidsp.com? Den kalkulerer en god stund på delefrekvenser, nivå og tidsjustering basert på flere målinger og gir deg ferdige filtre til å laste inn i Minidsp. Hadde vært spennende å se hva du synes...
Ulik plassering vil gi ulik respons i sweetspot. På denne måten tetter man lettere hull i responsen. Er egentlig svært enkelt.Hvorfor baksubb egentlig? For jeg regner med at du ikke går for å kansellere ut noe fra de foran, i motfase?
Joda dette kommer seg. det er noen fordeler med å bruke to innganger på minidsp. men det gjør det hele veldig mye vanskeligere. Tror nok dette kommer til å låte helt greit. Har besøk av en ung dame i påska som er hørselshemma. Hun sitter nå å ser en film mens jeg koker middag. Og det skraller godt i veggene her. Har satt volumlås på -10db så jeg tipper hun har dratt opp til det. Hun synes det er gøy å se film og kjenne det på kroppen, men ikke minst høre lyder suse rundt forbi seg.Ja Minidsp mellom prosessor og sub , for så å bruke kun en subutgang er absolutt den beste veien å gå føler jeg også.
Ble meget bra dette [emoji2][emoji106]
Hvor finner jeg denne. Ser hadde vert gøy å teste den.Har du prøvd multi-sub optimizer programvaren som du kan finne info om på minidsp.com? Den kalkulerer en god stund på delefrekvenser, nivå og tidsjustering basert på flere målinger og gir deg ferdige filtre til å laste inn i Minidsp. Hadde vært spennende å se hva du synes...
https://www.andyc.diy-audio-engineering.org/mso/html/index.htmlHvor finner jeg denne. Ser hadde vert gøy å teste den.Har du prøvd multi-sub optimizer programvaren som du kan finne info om på minidsp.com? Den kalkulerer en god stund på delefrekvenser, nivå og tidsjustering basert på flere målinger og gir deg ferdige filtre til å laste inn i Minidsp. Hadde vært spennende å se hva du synes...
ok sitter og knoter med dette nå. Første probelet er at jeg klarer ikke å epsortere målevilene til riktig format. Jeg finner de altså ikke i gjen i programmet slik at jeg får lastet de opp.https://www.andyc.diy-audio-engineering.org/mso/html/index.htmlHvor finner jeg denne. Ser hadde vert gøy å teste den.Har du prøvd multi-sub optimizer programvaren som du kan finne info om på minidsp.com? Den kalkulerer en god stund på delefrekvenser, nivå og tidsjustering basert på flere målinger og gir deg ferdige filtre til å laste inn i Minidsp. Hadde vært spennende å se hva du synes...
Hvilken minidsp anbefales til det?Ja Minidsp mellom prosessor og sub , for så å bruke kun en subutgang er absolutt den beste veien å gå føler jeg også.
Nå er ikke pc min sterke side. Så har etter å trykka og prøvd i 4timer med den sub optmslizer greiene, sletta programmet.Jeg husker jeg dillet noe sinnsykt med det der før jeg endelig skjønte hva jeg skulle gjøre. Det er såre enkelt når man kan det. Dessverre er jeg gammel og dement og husker ikke noe som helst fra prosessen..
Lurer på om det er en steg-for-steg instruksjon på minidsp.com sine sider, men jeg søker som en galning etter andre ting på det store intetsigende netter i øyeblikket...
2x4hd er fin til sub bruk.Hvilken minidsp anbefales til det?Ja Minidsp mellom prosessor og sub , for så å bruke kun en subutgang er absolutt den beste veien å gå føler jeg også.
Har du hørt noe på Nevermore? Kanskje noe for deg
Legge den på input. Ikke på output.Når du så legger på EQ i minidsp så lurer jeg hvordan man får den på flere subutganger? Jeg har også kun 1 kabel til minidsp men så ut til 2 subber. Hvor legger man en global EQ? Har alltid trott man måtte legge på begge sine utganger og jeg har alltid lagt 2 ulike - en for hver subb men vil gjerne teste med 1 global slik du gjører.
Tror jeg fortalte deg at jeg også testet ut MultiSubOptimizer, jeg fikk det till helt fint i appen etter å ha fulgt guiden, den fikk regne over natta og den estimerte kurven såg bedre ut en jeg noensinne hatt, men når jeg målte med REW etterpå så såg det ikke likt ut. Jeg fikk det til bedre alene en det faktiska resultatet fra MSO og har også hvertfall midlertidlig gitt opp MSO. Nå har jeg kun 2 subber da, men hvis ikke den estimerte kurven ligner på reelt resultat så blir det litt vanskelig.
Bryr meg ikke så veldig mye om hva som står i anvisningen..Forskjellen slik jeg skjønner det er at MSO optimerer basen i flere posisjoner. Så hvis du kun sitter på 1 plats så er den ikke for deg.
Men angående Minidsp, det står jo i dokumentasjon at man ikke skal legge EQ på inngang. Den sier at det passer med houscurve på inngang og EQ på utgang men det ser jo ut å virke helt fint så jeg prøver neste gang jeg skal optimere.
Bedre.. Ja, særlig.. .. Dere får ståke på med de små søte mikrofonene, targets, pc krasj og oppdateringer som ikke funker.. Jeg gir f.. .EQ er noe drit! Hadde det ikke vært for at det gir bedre lyd hadde jeg definitivt gitt f%##
God helg HCBedre.. Ja, særlig.. .. Dere får ståke på med de små søte mikrofonene, targets, pc krasj og oppdateringer som ikke funker.. Jeg gir f.. .EQ er noe drit! Hadde det ikke vært for at det gir bedre lyd hadde jeg definitivt gitt f%##
Ps.. Enhver får finne den måten en liker å utøve hobbyen på.. Det er fordeler, og ulemper, med det meste.. Og det var den seriøse biten..
Du og Peter, savner trynet ditt oppi alt dette. Ta vare på deg selv, så sees vi når det roer segGod helg HCBedre.. Ja, særlig.. .. Dere får ståke på med de små søte mikrofonene, targets, pc krasj og oppdateringer som ikke funker.. Jeg gir f.. .EQ er noe drit! Hadde det ikke vært for at det gir bedre lyd hadde jeg definitivt gitt f%##
Ps.. Enhver får finne den måten en liker å utøve hobbyen på.. Det er fordeler, og ulemper, med det meste.. Og det var den seriøse biten..
Vi er da søte vi på hver våre tussetuer, er vi ikke?Bedre.. Ja, særlig.. .. Dere får ståke på med de små søte mikrofonene, targets, pc krasj og oppdateringer som ikke funker.. Jeg gir f.. .