Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.138
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    1. For min del Johnny Cash
    2. For fruens del Elvis
    3. Vet ikke, men kanskje Freddie Mercury… :unsure:

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Savner jo Cash Cohen, gikk en dok på nrk om Cohen, hør den RE

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Huff, men sånn er det.Helsen din da? virker du?
    FB_IMG_1674982008686.jpg

Har ligget å sett på han her. Flira til jeg fått vondt i magen. Så har trent idag.

Virker og virker er nok et spørsmål om både dagsform og om hue er på plass. Greit å få på glass en diagnose eller to. Slik at man kan komme seg videre.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du er jo ikke gml karen samme med kone, kjør på
    Nei er jo ikke mer en 23 i hodet. Har levd et hardt liv så det har satt sine spor. Diabetes type 2 i 44år. Kone gitt, det var jeg ikke klar over at jeg hadde... Shit.. Kan du vise hvem hun er?

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Kan nok ikke det, men vet hun sitter i rullestol huff, men hun er nok sterk

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny dag, ny uke, nye muligheter.
    Starter dagen med en god kopp kaffe i favoritt kruset
    IMG_20230130_060224.jpg

Litt senere går turen til Oslo for del 2 av utredning av trøbbel et i kroppen. En tur på platekompaniet og muligens Big Dipper. Får se hvordan kroppen er.
    Men er det noen i Oslo sentrum som har lysst på besøk. Jeg er sikker ferdig med MR rundt kl 13. Så etter det så hadde det jo vert gøy å besøke noen..? Er det noen som melder seg? Sendt meg en mld her inne.

Denne uka håper jeg å få RIAA så jeg får prøvd den nye Pro-ject spilleren.

Ellers så prøver vi å vekke lauget Øvre Romerike AV freaks til live igjen. Vi rakk 1 treff før Covid stenging, dermed så ble det brått stopp. 4 av oss møttes forrige uke og vi bestemte oss for å prøve å få igang lauget igjen. Så bor du på Romerike og har lysst til å være med så hører jeg gjerne fra deg. Vi har medlemmer med alle typer anlegg og kinoer. Billige og dyre. Her vil det være fokus på det sosiale. Du burde ha FB siden vi har egen gruppe der. Ellers så har vi gruppe på messenger hvor vi også kommuniserer en del.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Lykke til i dag😉
    Sitter på undersøkelse selv i dag for utredning av nedsatt følsomhet i ene halvdel av hånd. Så for jeg håpe det kan fikses med litt kutting og flytting å at det ikke er noe værre😉

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lykke til i dag😉
    Sitter på undersøkelse selv i dag for utredning av nedsatt følsomhet i ene halvdel av hånd. Så for jeg håpe det kan fikses med litt kutting og flytting å at det ikke er noe værre😉
    Lykke til Håper det kan fikses på.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hodet funker ikke. Heldigvis titta jeg på når jeg hadde time. Og rakk det.
    45 min i MR maskin med P3 på ørene tar på. Ligger der med Megadeth t-skjorte. Men neida P3 var det jeg fikk. Glad det er over.

Nå platekompaniet.. 👍

Ingen som vil ha besøk?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Setter smilet og snuten på toget på vei hjem. Turen på platekompaniet var vellykket. 8 nye plater ble fangsten.
    Så da gleder jeg meg enda mer til RIAA er på plass.. 👍

Sist redigert:

gjomle

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Antall liker
    3.781
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tar på å det her. Ny tur til Oslo idag, siste undersøkelsen der nede håper jeg.

Nå er det bare å få ta livet med ro. Kommer til å bli heftig utover kvelden og morra dagen blir nok ikke spes morro.

Fikk tatt turen innom en bruktsjappe på vei til toget. Fant en rotekasse og fikk med noen plater derfra. Tipper det var tilstand på kover som gjorde at prisen var såpass fin. Ikke nikke til musikk sjanger denne gang. Men noen bra plater alikevel.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veldig fine plater men litt slitte kover.
    200kr for hele sulamitten. Dit skal jeg tilbake. Får inn plater hver uke.
    IMG_20230131_144549.jpg

Enda mer å glede seg til. 👍

Tror Evo burde sende opp en aupair., kjennes ut som om det ikke hadde gjort noe

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Tar på å det her. Ny tur til Oslo idag, siste undersøkelsen der nede håper jeg.

Nå er det bare å få ta livet med ro. Kommer til å bli heftig utover kvelden og morra dagen blir nok ikke spes morro.

Fikk tatt turen innom en bruktsjappe på vei til toget. Fant en rotekasse og fikk med noen plater derfra. Tipper det var tilstand på kover som gjorde at prisen var såpass fin. Ikke nikke til musikk sjanger denne gang. Men noen bra plater alikevel.
    Godt du kombinerer disse turene med undersøkelser og noe positivt også, ønsker deg all lykke og at de finner ut hva det er. Og om mulig at det kan gjøres noe som bedrer situasjonen på sikt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt du kombinerer disse turene med undersøkelser og noe positivt også, ønsker deg all lykke og at de finner ut hva det er. Og om mulig at det kan gjøres noe som bedrer situasjonen på sikt.
    De har funnet ut hva det er. Nå er det å finne ut hvor stor skade det er slik at jeg har noe til NAV når den kampen skal starte. Desverre så er det ikke noe å gjøre med. Kun medisinering. Så slik er ståa.. Kipt men nytter ikke å tenke på ting jeg ikke får gjort noe med.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    De har funnet ut hva det er. Nå er det å finne ut hvor stor skade det er slik at jeg har noe til NAV når den kampen skal starte. Desverre så er det ikke noe å gjøre med. Kun medisinering. Så slik er ståa.. Kipt men nytter ikke å tenke på ting jeg ikke får gjort noe med.
    Kjedelig å høre at helse situasjonen er slik, å leve på medisiner har også sinne bieffekter. Kampen med NAV unner jeg ingen, har alt for god kunnskap om hvor tungt å langvarig det kan bli.
    Kona mi var til utredning i 8 år hos utallige spesialister. Som resulterte i ennå dårligere helse før NAV ga aksept etter sjefs legen i NAV stoppet saksbehandlerne.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skulle bare slenge meg nedpå litt etter jeg kom hjem... 5 timer gikk raskt. Føltes som er øyeblikk.

Tenkte jeg skulle opp å høre litt musikk i kveld. Men blir for seint nå.

Denne dukka opp i feeden min på FB. Den synes jeg var morsom
    FB_IMG_1675198754306.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke så mye å ta bilde av her desverre. Driv å rydder ut diverse hifikomponenter.
    Det som er litt spennede er jo at de siste tre salgene jeg har hatt har gått til utlandet. Frankrike, Litauen og nå idag til Spania. Betaler rett inn på min konto. Så absolutt ingen problemer de kan noe med. Han fra Litauen har vert uheldig, men det løser seg forhåpentligvis på lørdag.

Er lite å finne på om dagen. Kroppen har hatt noen skikkelige dårlige dager, så har stort sett holdt meg nær og i sengen. Må til nevrolog nå for mer utredning/medisinering og der er det jaggu 6-7mnd ventetid for å komme inn. Blir liksom aldri slutt på det å vente på helsehjelpen. Etter at man da er ferdig med nevrolog, så blir det nok å søke seg inn på nav for arbeidsavklaring som tar en stund å komme seg inn på. Før man da sannsynligvis søker ufør. Som er nye 6 mnd i snitt på å få svar på.
    Kjenner at idag er jeg ganske motlaus. Ikke engang musikk hjelper...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Humøret er mye bedre idag. Fy søren så det varierer.

I dag har jeg hentet frem både luftgitar og noe vokal innimellom. Er jo gammel karaokevert men synger mest i dusjen og på HiFi rommet med døra lukket. Pantera fikk meg i humør idag.

Ser ut til at det blir tur til Stavanger i slutten av februar. 21 el 22 til 25 for å være nøyaktig. Tur til Moet Audio for å se litt på, lytte mye og finne ut hva som skal stå til demo her hos meg. Det blir utrolig spennede.

Er litt sånn gi faen humør idag, er egentlig skikkelig deilig. Musikken sitter som fy. 👍 Og har så sykt lysst ut blant folk. Vi får se...

Driver å senger unna saker og ting. Rydder litt opp i rutet her. Gjør lytterommet klart for mye komponenter som skal inn. Kanskje en ny platespiller også. Så den project en jeg har, vurderes nå seriøst å legges ut for salg. Uhørt faktisk... Vi får se

Håper alle som leser tråden min får en skikkelig hærlig helg. Min har vertfall startet utrolig bra

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er Ø Audio Icon høyttalerene som står hos meg lagt ut på brukten.
    Er vel det eneste som er igjen nå fra gamle arbeidsplassen Mala Audio.
    De som er ute etter et par i matt Valnøtt bør ta kontakt med Mala Audio
    Det siste bildet av de i min tråd kommer nå.

IMG_20230203_155638.jpg

Har kost meg mye med de her. Håper de kommer til ett godt hjem 🤘

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ramler stadig inn hifi komponenter her. Ikke noe uvanlig det. Denne saken har jeg hatt tidligere og solgt. Tatt i innbytte på noe annet som skulle ut.
    Så denne blir kun å snu i døra tenker jeg.
    Må koble opp å se at den fungerer, men det regner jeg med at den gjør.
    WEB_Image_Marantz_MM7025_Stereo_effektforsterker__mz_mm7025_n-u-f_bk_st_bg001_hi619207733_pli...jpeg

Marantz MM 7025
    Si ifra om DU vil kjøpe den av meg.

Fått høre at nåler kan hjelpe litt mot smerte så jeg vurderer å prøve det.
    FB_IMG_1675461505805.jpg

Får sette på litt mer musikk..
    FB_IMG_1675059077531.jpg

Forsatt god helg folkens

ParttimeDIY

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    667
    Sted
    Brøttum
    Hvorfor bytte ut icon?

Ikke for det, mye spennende der ute, bare dumt det er så himla dyrt .... Canton 1k ser jo spennende ut da, fått deg et par av de og fire 18" eller noe slikt så hadde det nok rasla fint i takstein og takrenner. 😁

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvorfor bytte ut icon?

Ikke for det, mye spennende der ute, bare dumt det er så himla dyrt .... Canton 1k ser jo spennende ut da, fått deg et par av de og fire 18" eller noe slikt så hadde det nok rasla fint i takstein og takrenner. 😁
    Icon er gode de, Ingen tvil om det. Jeg skal være demokunde for Moet Audio. Så blir å ha endel utstyr fra Moet hjemme hos meg fremover.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn