Retep`s musikk og filmrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tøft8).
    dette er uten subber?

Steinar.
    Nei, siden jeg flytta Chelloene lenger ut på gulvet, så faller bassresponsen fra hoved HT. Skal se om jeg har en måling av det. Tror jeg lagra en. HT spiller godt ned til 40hz, men der går det nedover til ca 30 før det virkelig faller. Subbene står med deling på 40hz, så de jobber bare helt der nede.. Med rombidraget så plutselig reiser frekvenskurven fra ca 22hz til 15hz. Egentlig litt rart, da subbene har -6db på 22hz....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter å ha krangla med Squeezebox Duet i hele dag, så koblet jeg til min kjære Marantz sa15s1 og det ser ut til at SB nå blir nedgradert til bakgrunns musikkspiller. Denn hopper og buffrer i tide og utide. Skipper sang midt inne i osv..... Så virker den plutselig igjen en kort stund.

Har prøvd med pc koblet på nett kablet, men har ikke mulighet for å koble SB reciver kablet til nett. Men å koble pc kablet til nett hadde ikke noe å si.

Gir herved opp SB for denne gang. Og velkommen er de gamle sølvskivene mine! Og det låter slett ikke ille.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk av en eller annen grunn frat på SB boksen igjen. Så nå virker det hele som det skal. Blir ikke klok på boksen der...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom inn en dspeaker 8033s idag, Blir spennende å høre og se, skal måle, om det blir enda litt bedre lyd hos meg. Har kjørt en subbkalibrering nå, og nå driver hovedkalibreringen på. Om det ikke er noen forskjell så blir nok den flyttet mot kinodelen. Evnt solgt igjen. Er bare morro å prøve nye ting.

Blir spennende til helgen. Grandis kommer en tur til meg og skal se og høre på oppsettet. Skal også ta noen bilder som jeg kommer til å bruke på en ny min hifi tråd. Så returnerer vi nedover til Grandis, med 2 subber og REW. Så Grandisen får testa med 4 subber i kinoen sin. Blir en lang og spennende lørdag...

Ser frem til mye lyd morro de nærmeste dagene.

666

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Antall liker
    6.287
    Torget vurderinger
    14
    Veldig artig å se noen som legger arbeid i dette med akustikk.
    Jeg har nok også mye å lære her.
    Har lenge skyldt på Waf men tror at min egen MAF har hatt
    minst like stor innvirkning.
    Så har jeg vel egentlig ikke syntes at akustiske tiltak har gitt
    så mye status som nye ht, kabler og forsterkere.
    Men ser nå at min måte å tenke på ikke akkurat har
    forbedret lydkvaliteten.
    Mye har skjedd siden jeg var hos deg for et par, tre år siden Peter.
    Du er dyktig, ingen tvil.
    Mvh
    :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veldig artig å se noen som legger arbeid i dette med akustikk.
    Jeg har nok også mye å lære her.
    Har lenge skyldt på Waf men tror at min egen MAF har hatt
    minst like stor innvirkning.
    Så har jeg vel egentlig ikke syntes at akustiske tiltak har gitt
    så mye status som nye ht, kabler og forsterkere.
    Men ser nå at min måte å tenke på ikke akkurat har
    forbedret lydkvaliteten.
    Mye har skjedd siden jeg var hos deg for et par, tre år siden Peter.
    Du er dyktig, ingen tvil.
    Mvh
    :)

Mye har skjedd her for å si det slik. Mye prøving og feiling. Men man tar til seg ting etterhvert. MAF, den var ny...Er det et annet ord for giddaløyse:rolleyes:

666 sier meg et eller annet, men klarer ikke helt å plassere deg...?

Akustikk er noe av det viktigste i et oppsett, da jeg mener at samspillet mellom høyttalere og rom er at viktigste. Mye kan bli gjort for få kroner. Men da krevest det en del egeninnsats. Eller man kan leige inn folk til å gjøre dette for deg. Da blir det fort svært dyrt.

Men å jobbe med lyden er fantastisk morsomt. Nå er jeg heldig å ha fått eget rom, der jeg kan holde på slik jeg vil. DET er en stor fordel.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Kom inn en dspeaker 8033s idag, Blir spennende å høre og se, skal måle, om det blir enda litt bedre lyd hos meg. Har kjørt en subbkalibrering nå, og nå driver hovedkalibreringen på. Om det ikke er noen forskjell så blir nok den flyttet mot kinodelen. Evnt solgt igjen. Er bare morro å prøve nye ting.

Blir spennende til helgen. Grandis kommer en tur til meg og skal se og høre på oppsettet. Skal også ta noen bilder som jeg kommer til å bruke på en ny min hifi tråd. Så returnerer vi nedover til Grandis, med 2 subber og REW. Så Grandisen får testa med 4 subber i kinoen sin. Blir en lang og spennende lørdag...

8033 boksen funker bra her til kinobiten men jeg sliter med å intergrere subbene med DSpeakeren i denne omgangen, vet ikke helt hvorfor men responsen i bassen er en helt annen når jeg kopler med Caryen i kjeden enn Ayon, det virker som om det skjer en utfasing. Har prøvd og leke litt med fasen men det hjelper ikke nevneverdig syntes jeg.
    4 Subber blir gøy å teste selv om det skal sies at når jeg fant den nye plasseringen til subbene og kjørte 8033 kalibreringen så ble det en helt annen respons i bassen. Blir morsomt å se om målingene stemmer med det hodet forteller meg.

Har du noen målinger med og uten 8033 ?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

8033 boksen funker bra her til kinobiten men jeg sliter med å intergrere subbene med DSpeakeren i denne omgangen, vet ikke helt hvorfor men responsen i bassen er en helt annen når jeg kopler med Caryen i kjeden enn Ayon, det virker som om det skjer en utfasing. Har prøvd og leke litt med fasen men det hjelper ikke nevneverdig syntes jeg.
    4 Subber blir gøy å teste selv om det skal sies at når jeg fant den nye plasseringen til subbene og kjørte 8033 kalibreringen så ble det en helt annen respons i bassen. Blir morsomt å se om målingene stemmer med det hodet forteller meg.

Har du noen målinger med og uten 8033 ?

Hei.

Det ble til at jeg testa med og uten 8033. skal ta noen målinger med og uten, bare for å ha gjort det, men jeg synes bassen blr så merkelig med og uten 8033. Jeg hadde håpt at den justerte bassen i forhold tilfrontene, men det gjør den ikke. Den justerer seg selv i forhold til rommet, og så må jeg alikevel kjøre med Antimoden oppå der igjen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bra det ikke er noe galt med ørene mine. Det å kjøre kalibrering med 8033s boksen på subbene først, for å på kjøre kalibrering med DualCore etterpå ble slik som ørene mine sa til meg noe rar.

Det første jeg gjorde idag var å slette alle presetene mine på Dual Core.
    Så kjørte jeg kalibrering med subben slik det står i manualen, med delefilter på subb i bypass, og volum svært lavt. Den kommer med en svær advarsel der det står at volum skal skrues omtrent helt ned. Jeg hadde den på 2 av 10 og det satte igang et helvetes bråk, og jeg fikk radiatorene til å lage lyd... Men den fikk da kjørt seg til.

Subbene står plassert der de spiller best. Og de ble ikke flyttet på. Så stillte jeg inn subbene slik den sto før kalibreringen. Volumet ble økt en god del, og delefilterer på subben satt til 40hz.

Så kjørte jeg kalibrering med Dual Core. I mine tanker da så skal alle målingene ha likt utgangspunkt. I papirene som følger så står det at volum og deling settes i sving etter man har tatt kalibreringen med 8033s.

Der etter så koblet jeg bort 8033s fysik, og koblet subbene direkte på forforsterker, og forandret ikke på volum eller deling på subb. Som da er preset B

Er er det ikke gjort noe med EQ muligheten i Dual Core.

Her er første måling tatt idag.

frekvens 8033.jpg
    vannfall med 8033.jpg
    etc med 8033.jpg

Dette er måling gjort med subbene koblet til 8033s som har gjort en kalibrering av subbene, før jeg har gjort en kalibrering med Dual Core..

Så koblet jeg 8033 i Bypass. Da skal ikke den gjøre noe med signalet som kommer inn.

frekvens med 8033 tilkoblet, men kjørt i bypass..jpg
    vannfall med 8033s tilkoblet, men i bypass.jpg
    etc med 8033 tilkoblet, men kjørt i bypass.jpg

Er litt forskjeller....

Men så koblet jeg bort 8033s boksen og kjørte ny kalibrering med Dualcore.
    subber rett i forforsterker!!!!!!.jpg
    vannfall uten 8033 tilkoblet, subber rett i forforsterker.jpg
    etc med subber rett i forforsterker.jpg

Og her ble det veldig mye forskjell....

Legger opp alle tre frekvensgangene

frekvensgang alle tre målingene.jpg

Alle målingene er gjort med begge HT samtidig. Mikrofonene er ikke flytta og står midt imellom sideveggene, med mikrofon i ørehøyde.

Den Blå kurven er med 8033s aktiv
    Den Røde kurven er med 8033s tilkoblet, men i bypass
    Den lilla kurven er med subbene koblet rett i forforsterker.

Sålang jeg kan se så jobber ikke de to boksene godt sammen. Og jeg kjører nok uten 8033 boksen. Tenkte å teste den til filmbruk. Og det er godt mulig den jobber bedre på egenhand. men sammen med DualCore så er den ikke bra. Alle gainfilterene på 8033s ( den har 3 ulike lift funksjoner ) var av.

Kommentarer.....?

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og om noen ikke fikk det med seg. Der er ingen EQ på noen av målingene. Det er planen å jobbe med idag, samt målinger av toe in. På ETC så er det en del topper rett etter direktelyden, det er sofaen som gjør, så de bryr jeg meg ikke noe om.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I forsøket på å finne den toppen på ETC målingen rundt 16ms så satt jeg opp to plater helt inntil høyttaleren, mellom HT og dens sidevegg. Jeg fant hvor den refleksjonen kommer fra, men de på frekvensgangen.

den røde kurven er høyttalerene uten den 10cm plata noen plass ved høyttaleren.
    den lysegrønne er med plata, helt inntil høyttaler, og jevnt med veggen og ca 55cm fremom elementene.
    den lilla kurven er med plata trekt ut til siden slik at den står i førsterefleksjon på sideveggen.

Det er i området 140-240 hz jeg ser på nå.

Vil dette bety at Chelloene mine er laget for å stå omtrent inntil sideveggen?

kjemperart.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forska litt videre på dette her. Og fjerna Auralex platene i førsterefleksjon nærmest høyttaler. Har to buer, der den første er buden til venste og høyre side hører til ventra og høyre høyttaler. Bue nr 2 er motsatt, dvs venste delen er førsterrefleksjon av høyre høyttaler diagonalt i rommet.

Når jeg jeg ferna begge buene på kneveggen, og dippen rundt 160hz er borte. Men nå øker ECT rimelig mye på to plasser. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Blir bra med besøk imorgen Johnny. Trenger noen gode ører.....

Skal legge ut bilder av målingene om litt..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er frekvens og ETC med og uten plater i førsterefleksjon.

Rødt er med plater, blå er uten...

frekvensgang med og uten plater i førsterefleksjon.jpg
    etc med og uten plater i førsterefleksjon.jpg

Nå skjønner jeg innegting...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter noen timer igår med Rew og litt justering av vinkling av HT og plassering av HT så fikk jeg enda mer ut av oppsettet. Føler nå at jeg har både dybde, breidde og god pin point i lyden. Når jeg nå lukker øynene og setter på godt innspillte cdplater, eller enda bedre slår av lyset, så er lydbildet bredere enn rommet. Det skjer mye på utsiden av høyttalerene, Det er noe jeg ikke har kalrt å få til skikkelig før, jeg har fått det til å slippe høyttalerene godt, men ikke det å ha lyd på utsiden av ytterkant og på baksiden av høyttalerene. Samtidig som om at jeg nå har vokalen ofte i front, og klarer å "se" slagverk bak vokalisten. Dette kommer nok best frem på klassisk musikk, der du har hele orkesteret i en bue fra høyttaler til høyttaler, og så lenger frem i lydbildet så har jeg solo instrumentet eller instrumenta.

Og dette uten at lyden har blitt for tørr og kjedelig. Det virkelig rister i sofaen når jeg spiller feks Roger Waters og Three Wishes... Nei dette er morro!

Tror faktisk ikke jeg gidder å gjøre spes mer med rommet nå, bortsett ifra at jeg skl prøve med et teppe- Fant en refleksjon på gulvet som jeg har etter ca 5ms som jeg tok enkelt bort med å legge ned 5cm plate på gulvet i linje mellom HT og sweetspot.

Fant også ut hvor refleksjonen på ca 11ms er, men den blir vanskelig å gjøre noe med. Der er det store vindu. Den toppen på ca 16ms finner jeg ikke ut av. den er 5.5 meter lengre enn direktelyden... Og nær jeg bruker tautrikset. Avstand mellom ht og mirofon, legger til 5,5 m og prøver å få tauet til å treffe en hard flate. Så er det ingen flater der. Dette må være en andrerefleksjon en eller annen plass.

Blir spennende å høre hva Grandisen sier når han er her. Får håpe jeg ikke har blitt for innhabil...;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er sluttresultatet:

frekvensgang ferdig.jpg

Bassen

hele frekvensgangen.jpg

Hele frekvensgangen

vannfall ferdig.jpg

Vannfall i bassen
    spectogram opp til 200hz.jpg

Spectogram opp til 200hz, hva i pøkkern som skjer der ved 50hz er rart, men som man ser på vannfallet, så er det en stående bølge i rommet.

spektogram fra 200hz til 2.6khz.jpg

fra 200 til 2.6kz

spektogram helt opp.jpg

hele veien opp

etc ferdig.jpg

Etc de 20 første ms.

Problemet på ca 2,5ms, den høyeste peaken er sofaryggen. ved 2.7 er sofaputa. de to mellom 3 og 4 ms er refleksjon fra gulvet og sidevegg.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.882
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser supert ut, rimelig tørt med god kontroll. Lurer på om den 50Hzen er støy fra ett eller annet for eksempel en trafo?
    Dere får kose dere skikkelig med musikk og målinger i kveld, mens jeg må slite med 25grader og sol i sunny California:cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dette ser supert ut, rimelig tørt med god kontroll. Lurer på om den 50Hzen er støy fra ett eller annet for eksempel en trafo?
    Dere får kose dere skikkelig med musikk og målinger i kveld, mens jeg må slite med 25grader og sol i sunny California:cool:
    Det er ørlie med brum i forsterkeren ja, men den er ikke hørbar fra sweetspot. Kanskje mikrofonen plukker den opp. Rart at den skal være så smal med alikevel såpass kraftig.

Har brukt hele dagen sammen med Johnny, og jeg tror han likte det han hørte her oppe.

Jeg likte det jeg hørte hos Johnny. Skal skrive litt om intrykkene og legge ut noen målinger i tråden hans imorgen.

8

8x12_TOM

Gjest
    50hz'en tilhører ganske sikkert støygulvet i rommet. Du kan jo bare ta noe målinger med høyere volum, for å se om forskjellen mellom måling og støy øker med samme nivå

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Fikk en lytt på de nye Triangle til Peter idag, og det er bare å ta av seg hatten for maken til oppløst stor lyd har jeg ikke opplevd noen andre plasser. Det merkes at det er lagt mange timer ned i arbeid i form av romakustikk og målinger her. Og selv om kurvene er ganske nært det ultimate er det allikevel sprut og trykk og ikke minst så oppløst at det aldri blir kjedelig å lytte på men særdeles spennende. Lyden fra høytalerene er helt borte og det er utrolig vanskelig å tro at det er der lyden virkelig kommer ifra, dybden er helt rå og det spiller lag på lag utover i rommet. Akustikken fra opptaket er virkelig tilstede og det er på grensen til spooky så bra er det. Alle som tror det er kabler som gjør forskjellen i lyden bør snarlig be om innpass hos retep og få seg en overraskelse de sent vil glemme! Hva er kabelbudsjettet i anlegget ditt igjen ?

Triangle - Venstre.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror jeg har kabler for ca 1000-1200kr tilsammen, Tar du med sourround delen så øker den til ca 2000kr pga lange strekk til side og bakhøyttalere. Kjøpt brukt og laget selv er oppskriften. Har dog brukt litt kroner på akustikk i rommet. Og ikke minst mange 100 timer med målinger og ørsmå flyttinger av HT subber og Sitteposisjon, Det er det som teller.

Likte veldig godt lyden hos deg også Johnny, men du skulle ha hatt et lengre rom Tror den største forskjellen mellom klangen i mitt og ditt rom er lengdeforskjellen. Skal se litt på grafene imorgen og komme med noen tilbakemeldinger, tror det er litt mer å hente på rommet, men ikke mye. Med DSpeaker Antimode 2.0 Dualcore som sjefen i anlegget så blir det gjerne slik.
    Igjen så mener jeg at dette må være den beste komponenten og oppgredering man kan gjøre når det kommer til pris/lydkvalitet, er nesten villig til å si lydkvalitet uansett, men kan ikke da jeg ikke har hørt alt som er der ute.

Det som er helt sikkert er at samspillet mellom rom og komponenter er utrolig viktig, og når det sitter, ja s er det som du sier, Helt spooky!

Jeg er så fornlyd med oppsettet som det er mulig å bli, men var litt spent på hva du synes da vi liker samme type tyd. Om det virkelig er så bra som jeg mener. Det var veldig bra med Triangle Lyrr og EC, Men har lagt inn en del tusen til for Unison Settet og for Chello. Håpte bare på at det ikke var prisen oppover på utstyret som gjorde meg så fornøyd. Glad for å få det bekrefta. Vet at du tørr å si det du mener.

Om noen andre i klubben har lysst op en tur på besøk, så er det bare å ta kontakt.

Sorzy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    874
    Sted
    Akershus
    Først, gratulerer med nye HT! Tipper de har alle Triangle-kvalitetene vi verdsetter, bare enda bedre gjengitt enn Lyrr ;)

Jeg har fortsatt veldig lyst til å komme innom, og lysten ble ikke mindre etter at jeg så du hadde oppgradert. Sender deg PM så finner vi kanskje et tidspunkt som passer. Inntil da, slå av lyset, skru opp volumet og kos deg med favorittmusikken :cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Først, gratulerer med nye HT! Tipper de har alle Triangle-kvalitetene vi verdsetter, bare enda bedre gjengitt enn Lyrr ;)

Jeg har fortsatt veldig lyst til å komme innom, og lysten ble ikke mindre etter at jeg så du hadde oppgradert. Sender deg PM så finner vi kanskje et tidspunkt som passer. Inntil da, slå av lyset, skru opp volumet og kos deg med favorittmusikken :cool:
    Den er god...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Tror jeg har kabler for ca 1000-1200kr tilsammen, Tar du med sourround delen så øker den til ca 2000kr pga lange strekk til side og bakhøyttalere. Kjøpt brukt og laget selv er oppskriften. Har dog brukt litt kroner på akustikk i rommet. Og ikke minst mange 100 timer med målinger og ørsmå flyttinger av HT subber og Sitteposisjon, Det er det som teller.

Likte veldig godt lyden hos deg også Johnny, men du skulle ha hatt et lengre rom Tror den største forskjellen mellom klangen i mitt og ditt rom er lengdeforskjellen. Skal se litt på grafene imorgen og komme med noen tilbakemeldinger, tror det er litt mer å hente på rommet, men ikke mye.
    Jo det er nok i hovedsak bassfeller som jeg streng tatt mangler - problemet er bare at de blir så himla store og rommet mitt er bare 20m2 som er ganske fylt opp med ett surrerundt oppsett og da blir det fort fullt. Hadde jeg ikke hatt DSpeakeren hadde hadde jeg slitt mye mer, den rydder opp betraktelig der nede. Og oppover er det rimelig god kontroll på etterklangstiden. Uansett er dette ett rom for hele familien og det er også viktig å holde en viss "folkelig" standard uten at det bikker for langt over - med andre ord syntes jeg det er greit at ting ser litt bra ut der nede.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heltriktig, ting skal se ok ut. Synes det er viktig jeg også. Har fått litt mer orden på kinobiten idag, og er vel egentlig klar for besøk imorgen. Kinodelen din er helt rå! Og den projectoren satte litt støkk i meg. Fy flate for et bilde. Har du fått den kalibrert til rommet av proffe?

Er ikke mye å gjøre med rommet ditt,og heller ikke plassering, skal legge ut grafene fra igår og tenke litt på hva som kan gjøres uten at det krever stor inngrep...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I går 11-11-13 så hadde jeg besøk av en meget hyggelig kar fra bladet Watt. De tok kontakt for en stund siden, ang det å få lage en hjemme hos reportasje. Jeg synes det er hyggelig at de ville det, så jeg takka ja.

Tiden fløy raskt, og vi fikk snakka, anlegg og musikk. Vi hadde samme musikksmak og han satt stor pris på å få komme til en plass ( hjemme hos ) der det ikke ble spillt pling plong, jeg la merke til at foten hans gikk ganske ofte i tempo med musikken. Vi testa musikk far alle sjangre, slik at han skulle få et mest mulig bredt grunnlag for å skrive om oppsettet. Dette var også hans første møte med høyttalere fra Triangle i en litt dyrere klasse.

Vi testa også kinobiten, selv om reportasjen skulle handle om 2 kanalsoppsettet. Og jeg tror faktisk den også falt i smak. Selv om han nevnte at en projector på 720p ikke er helt up to date... Men for min del så holder det. Ser 2-3 filmer i mnd..

For de som vil lese reportasjen så kommer den på trykk i desember utgaven. Er rimelig spendt selv på hva som står der....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har de siste dagene tenkt, lest og regnet en del på å diffusjon på bakveggen. I og med at dette med rør fungerte såpass som det gjorde, så har jeg lysst til å ta det et hakk lenger. Jeg kommer til å lage med 4 stk eller 6 stykk 120x60 skyline diffusorer med den lengste staven på 30cm. Stavene vil være 5cm tykkelse, for enkelthetens skuld.

Jeg kommer til å lage dem i EPS 80 materiale fra Sundolitt. Teksten nedafor er henta fra nettsida til Sundolitt.

Sundolittplaten består av mange små sammensmeltede kuler. Kulen innvendig har som nevnt en kubelignende struktur. Alle disse små gir samlet kubeveggen en stor trykkstyrke. Den hvite sterkeste Sundolitten kan tåle et trykk på 40 tonn pr. m². Det er like mye som et vogntog - tenk på det, og samtidig er det så lett !

'Nå har ikke jeg tenkt å ha så mage vogntog stående oppetter veggen min. Så jeg satser på at det skal være hard nok.Noe absorbering vil det nok bli. Men til den prisen det koster å kjøpe inn materiale. Så er det absolutt verdt å prøve.

Satser på å satre på dette kommende uke, og være ferdig til julebordet.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da ser det ut til att jeg må se å få saga på plass ganske snart.
    her skal isopor tåkelegge hele Mogreina.

Steinar.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Send ut nabovarsel, så klesvask og barn holder seg på lang avstand.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Klesvasken pleier vi i nabolaget å tørke inne. Vi har noe slik som tørketrommel... ;)

Men litt sagbråk må da de tåle....

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Bråker ikke så mye da.
    Men du skal jo la saga gå i sån ca 50 timer, neida tror dette går ganske fort.
    trenger å få skjert av den teite leppa først på alle platene.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble utsatt det prosjektet. Da det er andre ting her i livet som er viktig. Har bestemt meg for å kose meg igjennom vinteren slik det er idag. Og om jeg blir plaga av bakveggen hele vinter, så tar jeg fatt på det prosjektet i våres. Eps platene kan ikke brukes slik jeg hadde tenkt, og da avventer jeg til det blir noe tilbud på Xps.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    åpna siste nr av Watt idag, og jaggu var der ikke en reportasje fra hjemme hos meg der. Svært positivt overraska. Heldigvis så hadde reporteren samme musikksmak som jeg har.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da fått tak i en SB Touch, er spent på om den blir mer stabil enn Dueten min. Kommer i posten om noen dager. skal bli spennende å teste.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Min også fungerer helt topp.
    Etter hva jeg husker tar den også 24/96, det klarer vell ikke Dueten?

Steinar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper på at den vil være stabil. Duetten min har funka nå i hele deg uten noe tull. Men nå er ikke dama her og sitter på pc nede. kanskje det er derfor det er noe tull innimellom...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Skal ikke ha noe å si om det er flere som er koplet over samme nettverk sålenge hun ikke bruker hele båndbredden, å streame musikk er en liten påkjenning for lan`et ditt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn