Rett pris på Holfi Audis S og Dynaudio Audience 60

pozze

Medlem
Ble medlem
02.03.2010
Antall liker
8
Sted
Ski
Hei,

Jeg vurderer å ta steget inn i kringlydens verden. Før jeg evt. gjør det tenker jeg å kvitte meg med det gamle stereoanlegget mitt som har tjent meg vel i mange år.

Jeg er den lykkelige innehaver av en Holfi Audis Signature stereoforsterker og et par Dynaudio Audience 60 høyttalere. Alt er i strøken stand og jeg har orginaleskene fortsatt. Kjøpte anlegget nytt for ca. 12 år siden (litt usikker). Eneste feilen jeg vet om er at det skurrer en del fra potmeteret når jeg justerer volumet. Foruten dette er det bare godlyd som kommer ut.

Hvor mye kan jeg forvente å hanke inn på dette ved et eventuelt salg?

-pozze-

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.976
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noen tusenlapper er det vel verd. Men prøv bruktbørsen du og velkommen til forumet :)

M

Morpheus

Gjest
Jeg har faktisk samme komboen som du bare med Dynaudio Audience 42 som spillet ilag med Holfien. Dynaudioene tjenestegjør i mitt kringlydsanlegg, mens Holfi-forsterkeren står pent nedpakket i påvente å bli brukt av meg engang i fremtiden. Den skal ikke selges under noen somhelst omstendigheter!

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.736
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Tja, prøv deg med 2000 kr som en god kjøperpris. Har selv en Integra liggende, og den blir hos meg i overskuelig fremtid. Man finner neppe bedre saker i samme prisleie likevel. Digg med kvalitet selv mellom hifi-bytteøktene ;)

Btw, skuringen skyldes antagelig skitten potmeter. Kan ta service hos importøren eller lære seg hvordan rense slike selv. Den plager iaf ikke meg nevneverdig.

pozze

Medlem
Ble medlem
02.03.2010
Antall liker
8
Sted
Ski
vinagunner skrev:
Tja, prøv deg med 2000 kr som en god kjøperpris. Har selv en Integra liggende, og den blir hos meg i overskuelig fremtid. Man finner neppe bedre saker i samme prisleie likevel. Digg med kvalitet selv mellom hifi-bytteøktene ;)

Btw, skuringen skyldes antagelig skitten potmeter. Kan ta service hos importøren eller lære seg hvordan rense slike selv. Den plager iaf ikke meg nevneverdig.
Har prøvt å rense potmeteret ved å dynke det i elektrorens og vri opp og ned mange mange ganger. Hjelper en stund, men så kommer det tilbake. Vet du om noen bedre måter å gjøre det?

Hvis det ikke er sannsynlig å hente mer enn 2000 på hele anlegget tror jeg det er like greitt å pakke det ned og vente til en får bruk for et ekstra anlegg igjen. Er altfor glad i det til å la det går for den prisen... :'(

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Vel - alternativt kan man se på bruktbørsen som en grei "lagringsplass" for utstyr man ikke trenger. Man selger når man ikke trenger utstyret - og så kjøper man til omtrent samme pris når man trenger det igjen.

M.h.t. langtidslagring av elektronikk bør du være oppmerksom på at elektrolyttkondensatorer - hvis forsterkeren din har noe slikt - ikke bør stå for lenge mellom hver spilleøkt. Jeg har blitt anbefalt å mosjonere forsterkere som står i møllposen en gang eller to i året. De tåler nok å stå ubrukt lenger enn det også - men det er alltid greit å være på den sikre siden.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.736
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
pozze skrev:
Har prøvt å rense potmeteret ved å dynke det i elektrorens og vri opp og ned mange mange ganger. Hjelper en stund, men så kommer det tilbake. Vet du om noen bedre måter å gjøre det?

Hvis det ikke er sannsynlig å hente mer enn 2000 på hele anlegget tror jeg det er like greitt å pakke det ned og vente til en får bruk for et ekstra anlegg igjen. Er altfor glad i det til å la det går for den prisen... :'(
Jeg mente 2000 kr for kun forsterkeren. Får da være grenser for dumping av slik kvalitet! ;)

Har aldri prøvd å rense selv, nei.

pozze

Medlem
Ble medlem
02.03.2010
Antall liker
8
Sted
Ski
Hva med høyttalerene da? Er det noen som har noen meninger om dem? Plassereringsmessig bør jeg gå over til stativhøyttalere siden de lave gulvstående havner bak ene armlenet på sofaen. Har tenkt litt på Dali Mentor 2 eller evt Mentor LCR for å få dem helt opp på veggen...

Topp Bunn