Revel sin vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.496
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Kjøpte nettopp et par Revel Performa M126BE. Skal bruke dem i et rom på 15-20m2. Dette rommet gainer +10db ved 40Hz, pluss litt følsomme naboer. Tipper det da skal gå bra, med tanke på at det er mindre bass-output i små høyttalere.
    Disse tassene bruker Beryllium diskanter som jeg syns virker meget spennende. Fikk anledning til å høre et par M126BE før jeg handlet et tilsvarende par på bruktmarkedet. Det ble en sjokkerende og positiv opplevelse! Makan til oppløsning har jeg ikke hørt før. Har lyttet til flere tilsynelatende gode stativhøyttalere og til sammenligning mangler de fleste av disse noe helt fundamentalt i det genererte lydrommet. Separasjon, 'kant' og avstander er i en helt annen klasse på M126BE. Rett og slett dissekerende lyd. Hva som foregår i opptaksrommet er helt klart. Har alltid regnet med at «oppløst» og «opplyst» lyd betyr pågående lyd, men slik er ikke denne lyden. Revel’s lydfilosofi er i min gate og passer min hørsel. Revel'ene var plantet på et par høyttalerstativer av klasse. Lyden blir i alle fall ikke noe dårligere av gode stativer.

Derfor søker jeg nå et par stativer som er i toppklassen og som passer disse.

1732458465437.png

Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.794
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

Slår sammen disse 4

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.496
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    På plass og er med i et nedskalert system... Nedskalert? kremt... Jeg har bass så det holder og oppover sååå... det holder. :)

revel setup 2.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn