Hehe, egentlig ikkeDu kjeder deg
Innsikten i REW er på samme nivå som Audiolense ser jegNei, jeg har målt høyre høyttaler her hjemme med mic 120cm fra
Du nevner uglattet, og da er dette ulikt det jeg har vært borti. Du bør forklare da de fleste her tror det er frekvensrespons.Da bør jo du som er mangeårig kjent med både Audiolense og REW kunne resonere deg fremt til hva den målingen er for noe.
Mic er som sagt satt 120cm fra høyre høyttaler, og 93cm opp fra gulvet som er midt mellom horn og øvre bass.
Vet ikke hva du har gjort her jeg, men det er ingenting som måler sånn som det der på 1.2m avstand uten smoothing og/eller en eller annen form for tap av presisjon, selv i et anekoisk kammer.Smoothing og gating er både teoretisk og i praksis to helt forskjellige ting.
Det skjønner jeg ja. Men selv det tatt i betraktning ser det nå mystisk glatt ut, men ikke vet jeg. Bra responsen er jevn da!Han har jo justert ir window for å ikke ta med refleksjon. Ingen magi.
Min er tatt ved 3 meterDet skjønner jeg ja. Men selv det tatt i betraktning ser det nå mystisk glatt ut, men ikke vet jeg. Bra responsen er jevn da!
Hvilken virkelighet? Å angi en tidsbegrensning, begrenser jo selvfølgelig informasjon som tolkes, men hva prøver man med ekkofrie måinger da? Dette er faktisk det jeg har begrenset Trinnov til å "se" når den skal utføre akustisk korreksjon. Den ser mao ikke rommet.@MakkinTosken Jada, men det går ikke an å si at dette ikke er en smoothet og/eller upresis (glattere enn virkeligheten) måling.
For å delta i diskusjonen? Ingen nytte for meg som kjøttkalkulator.Hvorfor slenge er frequency dependent window på 1 svingning oppå en gating?
Dette er glattere enn høyttalerens respons i et ekkofritt rom. Så hvis det er det man tilstreber så er dette for hard gating. Til romkorreksjon slik du beskriver er det sikkert fint for en generell justering av klang. Som din graf også viser så vil omtrent alle målinger se helt like ut med så hard smoothing, så usikker på hva opprinnelig formål var med delingen fra oks81. Responsen hans er jo åpenbart jevn sånn i stort i det delte frekvensområdet, så det er jo veldig bra!Hvilken virkelighet? Å angi en tidsbegrensning, begrenser jo selvfølgelig informasjon som tolkes, men hva prøver man med ekkofrie måinger da? Dette er faktisk det jeg har begrenset Trinnov til å "se" når den skal utføre akustisk korreksjon. Den ser mao ikke rommet.
Nekter å svare for hans motivasjon, bare vise hva han må ha gjort. Mine høyttalere kom fiks ferdig fra Danmark og jeg kjører ikke eq i toppen, så alt dette er bare tøysete øvelse for meg.Som din graf også viser så vil omtrent alle målinger se helt like ut med så hard smoothing, så usikker på hva opprinnelig formål var med delingen fra oks81.
Hehe, good oneHan hornmanne ute i havgapet er mest interessert i fine kurver mens vi andre er mest opptatt av at det spiller musikk.
Og hva er det vi ser måling av?
Det som ved første øyekast ser ut som et trekkspill - purifi mellomtone i en slags kardiodeløsning?Denne ser du måling av
Vis vedlegget 872087
Sylinder? med hvilken avslutning i motsatt ende av elementet?Er nok purifi med lukket kabinett, med utvendig avstivning og ingen flater i selve kabinettet. Kardiode er vel og bra det, dog ikke for disse elementene.