REW og RME ADI-2 for å integrere en sub

oseanna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
182
Antall liker
126
Torget vurderinger
1
Jeg har kjøpt en sub og vil gjerne måle litt på overgangen fra sub til hovedhøyttalere. Jeg har en RME ADI-2 og bruker EQ muligheten den har (justert etter øret - og litt etter REW-målinger på forhånd). EQ skjer altså på input til pre, ikke mellom pre og power. Når jeg måler med REW/Umik-1 får jeg ikke med den EQ som jeg allerede bruker (på en annen inngang). Er det noen måte jeg kan bruke REW-målinger og få med både EQ i dac-en og innstillinger i selve suben?
 

oseanna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
182
Antall liker
126
Torget vurderinger
1
Er problemet uløselig? Andre forslag/metoder for å måle frekvensgang?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.415
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Mulig jeg ikke skjønner hele problemstillingen, men om du kobler fra PC og inn til RME-DAC via USB, så vil du jo få med ev eq du har satt i RME?
-Eller hvor kobler du pc med REW inn nå?
 

oseanna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
182
Antall liker
126
Torget vurderinger
1
Ja, det må jo fungere. Jeg har koblet fra hodetlf utgangen på macen direkte til preamp, og bare brukt USB til Umik, men jeg forstår at det var en dårlig idé.
 

rolfrander

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.11.2023
Innlegg
76
Antall liker
99
Sted
Norge
Jeg har kjøpt en sub og vil gjerne måle litt på overgangen fra sub til hovedhøyttalere. Jeg har en RME ADI-2 og bruker EQ muligheten den har (justert etter øret - og litt etter REW-målinger på forhånd). EQ skjer altså på input til pre, ikke mellom pre og power. Når jeg måler med REW/Umik-1 får jeg ikke med den EQ som jeg allerede bruker (på en annen inngang). Er det noen måte jeg kan bruke REW-målinger og få med både EQ i dac-en og innstillinger i selve suben?
Kanskje du klarer lage en skisse som viser hvordan det er koblet?
 

oseanna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
182
Antall liker
126
Torget vurderinger
1
Jeg tror jeg skjønner at hvis jeg trekker en USB kabel fra macen til RME og en annen USB kabel fra macen til Umik så er jeg good to go. Eller er det enda mer jeg ikke forstår?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.415
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Jeg tror jeg skjønner at hvis jeg trekker en USB kabel fra macen til RME og en annen USB kabel fra macen til Umik så er jeg good to go. Eller er det enda mer jeg ikke forstår?
Ja, det er veien å gå. (y)
(for slik du har gjort det til nå så har du brukt lydkortet/DAC'en i Mac'en din som kilde, og da må du egenlig kaliberere dette/Rew slik at det ikke er med i målingene)
 
Topp Bunn