RIAA ein berre MÅ prøve....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.467
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har mange gode opplevingar med ymse forsterkarar med riaa. Og lause riaa går også an. Eg er spesielt glad i :
ASR sin rimelegaste (har ikkje høyrt den dyre)
Clearaudio Balance
Trichord (men har berre høyrt den gamle modellen)

Så tykkjer eg ARC SP 10en min ikkje bør skiftast ut. Kvart år vurderer eg dette, men.....(elles er eg ferdig med vurderinga for i år...)

Kva favorittar har de, folkens?

N

nb

Gjest
Vendetta Research SCP-2 som står hjemme hos meg selv ;D

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
12
Hva er pris på dine favoritter Arve?
Jeg har ikke funnet noen favoritt ennå, da jeg ikke har forsøkt annet enn budsjett-riaa. Bruker en billig Vincent nå.

P

Parelius

Gjest
Tja,

Herron VTPH-1MC Plus (http://www.herronaudio.com/vtphspecs.html)

ellers en som stod i forforsterkeren jeg solgte, en Linear Acoustic LA V1 (http://folk.uio.no/brandvik/LinearAcoustic/Linear_Acoustic.html)

(Den er altså solgt - 6.500 -, så det er ikke noe salgsfremstøt)

Nesten synd at folk ikke tar sjansen på å kjøpe slikt, bare fordi det ikke er kjent i hjemlige kretser. Nå er den ikke noe en MÅ høre, men for prisen sammen med en fantastisk forforsterker, så er det nesten et must til prisen.

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
25
Kva favorittar har de, folkens?
Har skrytt av Starter Kit RIAA frå Borbely Audio i ein annan tråd. Har ikkje all verdens grunnlag til å samanlikne, men hos meg har det blitt skikkeleg opptur med den i lag med Clearaudio Virtuoso Wood og linjetrinn i same serie som RIAA. Oppløysing, rom, utklinging, dynamikk, varme og kroppsleg lyd i mine øyre. Spennende og moro å høyre plate etter plate "på nytt". Fleire der ute som har prøvd loddebolten med desse?

mvh

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.829
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
EAR 834P er en klassiker. Tre 12AX7-rør gir fin oppløsning og lite lyttetretthet i denne konstruksjonen. Fungerer godt med MC også. I likhet med de fleste Paravicini-produkter, er det bare og koble til og spille i vei i årevis. Det er mulig jeg tar feil, men har inntrykk av at 834P har fått mindre oppmerksomhet her på berget enn i engelskspråklig presse.

Mvh

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Eg må vel lage ein riaa-artikkel no..
ja det synes jeg du skal gjøre :D, jeg er i alle fall en av de som vil lese den nøye siden jeg er ute etter en riaa for å gjøre anlegget komplett.
jakr

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Aestethix Rhea er en riaa man bare "må" prøve.......... den er god den....... og fjernkontroll har den også...... så man behøver ikke og lette på rompa for og justere hverken impedanser eller gain og 3 innganger har den........ ei vinylhore's drøm.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
er RHEA problemfri?
IO var ustabil og full av nykker.
Jim White har fått masse pepper world wide for at det har vært MYE små og STORE problemer med IO´er som smalt .Opplevde selv masse tull,bl.a. med MILLS trådviklede motstander som tok kvelden.m.m.

Mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
genialt med fjernstyring av load mot pu.eneste fornuftige
IMO
Mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
fok har ikke slike varer slengende rundt for utlån ::)
mvh
Leif

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Bugle RIAA er skikkelig god til en "billig" penge

P.A.Sjøstrøm's QSX Mk3 er virkelig en lekkerbisken

HI

Medlem
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
0
...da jeg endelig har bestemt meg for å koble opp det analoge utstyret mitt igjen, kan jeg tilføye Adyton Chorus Riaa. Etter min mening en liten juvel som fortjener masse oppmerksomhet ;D

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.437
Torget vurderinger
2
LMC skrev:
mvh
Leif
På Lyric står det en IO og venter på en kjøper...

" verdens beste phono forsterker
Aestetix IO med doble power supplier" ( sitat fra lyrichifi.no )

Ellers kan jeg som så mange andre anbefale min egen...47labs Phonocube. :)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Cobra2 skrev:
Pass Labs (X)ONO - never look back!

Arne K
Nettopp, XONO er et nydelig trinn :) (klart bedre enn OnO..........)
http://www.passlabs.com/preamps/xono.htm
http://www.passlabs.com/downloads/xono_lit.pdf
Fleksibelt mht justeringer, separat PS, gedigen byggekvalitet, og lydmessig også det aller beste jeg har hatt i hus.
Var heldig og fikk kjøpt mitt rimelig fra USA, 2 mnd "gammel" demo-modell til ca 60% av nypris.
Et av de beste HiFi-kjøpene jeg har gjort.......Anbefales :) :)

Mvh

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.437
Torget vurderinger
2
olaps skrev:
Fleksibelt mht justeringer, separat PS, gedigen byggekvalitet, og lydmessig også det aller beste jeg har hatt i hus.
Var heldig og fikk kjøpt mitt rimelig fra USA, 2 mnd "gammel" demo-modell til ca 60% av nypris.

Mvh
AKn man velge mellom 110V og 220V på denne ?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
ærlig talt!
mitt utklippede sitat er fra 15des.2005!!
neppe noe å referere til da vinylinteressen og utvalget av vinylrelaterte produkter har tatt seg kraftig opp siden da!
IMO
Mvh

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
59
LMC skrev:
mvh
Leif
Tja, Hifi Stasjonen samt andre forhandlere har da RIAA til utlån?
Vi har ikke Aestethix, men andre RIAA i samme prisklasse m/flere funksjonaliteter , uh ja kan også styre alle innstillinger m/fjernkontroll. Og det er da ikke bare oss som har RIAA i denne prisklassen og høyere på demo og til utlån.
Er man seriøst interessert , er det ikke noe problem å få demonstrert RIAA i øvre prisklasse blant flere merker i Norge.
Importøren av Aestethix har vel kanskje også et Rhea inne? Ikke vet jeg, men det er vel bare å ta kontakt så får man jo vite det ganske kjapt.

Mvh
Hifi Stasjonen

C

CAP

Gjest
Hifi Stasjonen skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif
Vi har ikke Aestethix, men andre RIAA i samme prisklasse m/flere funksjonaliteter , uh ja kan også styre alle innstillinger m/fjernkontroll. Og det er da ikke bare oss som har RIAA i denne prisklassen og høyere på demo og til utlån.
Er man seriøst interessert , er det ikke noe problem å få demonstrert RIAA i øvre prisklasse blant flere merker i Norge.
Importøren av Aestethix har vel kanskje også et Rhea inne? Ikke vet jeg, men det er vel bare å ta kontakt så får man jo vite det ganske kjapt.

Mvh
Hifi Stasjonen

WOW og jeg som trodde at firmaer IKKE skulle reklamere i trådene inne på forumet, men der tok jeg visst GROVT feil.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
OnlyCrap skrev:
Hifi Stasjonen skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif

Mvh
Hifi Stasjonen

WOW og jeg som trodde at firmaer IKKE skulle reklamere i trådene inne på forumet, men der tok jeg visst GROVT feil.
Dette er vel mer opplysning enn reklame ::)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
superhkm skrev:
olaps skrev:

Mvh
Kan man velge mellom 110V og 220V på denne ?
Du må inn på kortet i strømforsyninga og gjøre en liten loddejobb. Kortet er merket med 4 felter med kobling for 4 forskjellige spenninger (bl.a 220 og 230 Volt, om jeg ikke husker feil), så det bør være helt kurant. Har ikke fått somlet meg til dette enda, kjører med en liten trafo........

Mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.467
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Når Hifistasjonen snakkar pent om Audioart, er det ikkje verste snikreklama...?

Elles fekk eg høyre oppsettet til Rudi då eg var på "bytur", og her stod ein halvvarm Astetix og putra.....
Frå det vesle eg høyrde, skjønar eg at mannen parkerte SP10en sin. Rudi har veldig god klangbalanse, sjølv om han seier at han ikkje er skikkeleg fornøgd (det var for "snilt", var det ikkje det du sa, Rudi? Men riggen imponerte iallfall meg).

Ein riaa eg har høyrt om, men aldri fått høyre (som eg sannsynlegvis heller aldri får) er Counterpoint SA 9, og den nye SA11 forforsterkaren som ein må førehandsbestille fullstendig i uvissa frå konstruktøren...spennande og dyrt.

Så har vi ein fire-kabinetts sak som heiter AUDION PREMIER QUATTRO. Kunne vore moro å prøve, den også....

Så må eg nemne to av dei forforsterkarane eg har hatt i hus; ARC SP 10, sjølvsagt, og Presecion Fidelity C4, som (sjølv om han berre tek MM - 47 kOhm) Begge er lyttbare så til dei grader, men C4en eg hadde var ustabil.

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Har fått tak i et brukt Artemis Labs Pl-1 fra Tyskland. Det beste jeg har prøvd. selges av planet Snapa i Oslo. Nydelig!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
Hifi Stasjonen skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif

Mvh
Hifi Stasjonen
Til orientering så er det tillatt for forhandlere å fortelle at de har utstyr til utlån hvis folk tror at de ikke har det.

Mvh
Høvdingen

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
olaps skrev:
Har ikke fått somlet meg til dette enda, kjører med en liten trafo........
Mvh
Liten trafo?
Skal jeg varme opp loddebolten Olaps?

O

om.s

Gjest
Audionet PAM, en meget brukervennlige innstillinger, og gjerne supplert med en egen "strömforsyningspakke" EPS....

mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Jeg synes folk skal prøve en DP 2.2 riaa og kjøre ballansert hele veien......... det låter rent og uforvrengt det......... og med absolut minimalt med støy, dynamik og bass i absolut toppklasse..........gær-bra ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Vedr Aestethix Janus og Rhea så låter de veldig bra, men de har en svak rør "farging" av lyden slik at det hele fort kan låte litt vel mykt, kombinerer man en slik riaa med f.eks en dyr Benz pickup blir det så varm lyd at peiskos og rødvin blir bare barnemat i forhold ;D ;D ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
hva passer til en VdH DDT II? uten å koste skjorta.. ::)

T

tjn

Gjest
Rudi skrev:
Jeg synes folk skal prøve en DP 2.2 riaa og kjøre ballansert hele veien......... det låter rent og uforvrengt det......... og med absolut minimalt med støy, dynamik og bass i absolut toppklasse..........gær-bra ;)
Enig i dette, selv om den desidert beste RIAA`en jeg har hørt/har er BAT sin P-10SE, en fantastisk RIAA som har det meste.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Audiomix skrev:
olaps skrev:
Har ikke fått somlet meg til dette enda, kjører med en liten trafo........
Mvh
Liten trafo?
Skal jeg varme opp loddebolten Olaps?
Hehe, kanskje det ja :)
Sender første en mail til Pass for anvisning for hva som skal gjøres.
Kjekt å bli kvitt den løse trafoen.

Mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
dp riaa´n jeg prøvde var ren,støyfri,dynamisk,men totalt sjelløs og uengasjerende
skal i rettferdighetens navn legge til at det var lenge siden,men relativt til det andre jeg sammenliknet med,gjelder det fortsatt
IMO
Mvh
Leif

Topp Bunn