RIAA ein berre MÅ prøve....

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
LMC skrev:
dp riaa´n jeg prøvde var ren,støyfri,dynamisk,men totalt sjelløs og uengasjerende
skal i rettferdighetens navn legge til at det var lenge siden,men relativt til det andre jeg sammenliknet med,gjelder det fortsatt
IMO
Mvh
Leif

High-end Riaa'er skal IKKE farge lyden, de skal være nøytrale slik at man kan høre hvordan pickup'ene lyder ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
enig,men den var "subtraktiv" og ikke nøytral
i motsetning til "additiv" (Aesthetix Io),if you catch my drift 8)
når det er sagt,er det lettere med en additiv sjarm enn en subtraktiv nakenhet
IMO
Mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
LMC skrev:
enig,men den var "subtraktiv" og ikke nøytral
i motsetning til "additiv" (Aesthetix Io),if you catch my drift 8)
når det er sagt,er det lettere med en additiv sjarm enn en subtraktiv nakenhet
IMO
Mvh

Ble for abstrakt for meg ::)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Audiophile-Arve skrev:
Har mange gode opplevingar med ymse forsterkarar med riaa. Og lause riaa går også an. Eg er spesielt glad i :
ASR sin rimelegaste (har ikkje høyrt den dyre)
Clearaudio Balance
Trichord (men har berre høyrt den gamle modellen)

Så tykkjer eg ARC SP 10en min ikkje bør skiftast ut. Kvart år vurderer eg dette, men.....(elles er eg ferdig med vurderinga for i år...)

Kva favorittar har de, folkens?
Min favoritt er Trichord Delphini mk2. Den produseres desverre ikke lengre men til prisen den kostet ny i 2003 (kr. 12000) har ikke jeg funnet noe som er bedre. Om jeg skal påpeke noe negativt må det være at den ikke har balanserte utganger og at en må ta av lokket for å justere forsterkning osv.

Balanserte innganger har den heldigvis ikke da det etter min mening ikke har noe for seg selv om det finnes flere på markedet som har det.

mvh,
OS

Vedlegg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
[/quote]

Min favoritt er Trichord Delphini mk2. Den produseres desverre ikke lengre men til prisen den kostet ny i 2003 (kr. 12000) har ikke jeg funnet noe som er bedre. Om jeg skal påpeke noe negativt må det være at den ikke har balanserte utganger og at en må ta av lokket for å justere forsterkning osv.

Balanserte innganger har den heldigvis ikke da det etter min mening ikke har noe for seg selv om det finnes flere på markedet som har det.

mvh,
OS
[/quote]

Fordi du liker mere støy enn strengt tatt nødvendig da eller ?

............ forøvrig synes jeg åsså at Trichord Delphini låter bra.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Ble for abstrakt for meg ::)
[/quote]

subtraktiv=trekker fra/utelater info
additiv=legger til/farger
addiktiv=vanedannende ;D
mvh

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
dp riaa´n jeg prøvde var ren,støyfri,dynamisk,men totalt sjelløs og uengasjerende
skal i rettferdighetens navn legge til at det var lenge siden,men relativt til det andre jeg sammenliknet med,gjelder det fortsatt
IMO
Mvh
Leif
Har hørt MYE positivt om denne, og det er vel ikke uten grunn den fremdeles er populær.............
Har selv aldri hatt den i hus, men hørt den i et annet system. Syntes dengang den var litt kjedelig, og i dét oppsettet jeg hørte spilte den flat (flatt, ikke flott :) ). Og CD-riggen i samme oppsett hadde ikke samme svakhet.........
Mvh

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
16
Har en Densen DP 01 og 02 (MM og MC) i daglig drift og har til dags dato ikke hørt noen bedre i prisklassen i alle fall.Den er ALT annet enn flat og uengasjerende.Om de lyder slik er det noe annet som er feil!
Mvh Rune :) ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
LMC skrev:
IMO
Mvh
Leif
høres ut som mine inntrykk (etter hvert) av Dali RIAA det.. når jeg fikk den i orden. og den var litt slank i lyden i tillegg da..

hører på Vinyl fordi det i mine ører er mer engasjerende og mer sjel jeg så.. :)

Gram Amp 2 likte jeg, men litt lite detaljert kanskje.

noen som vet om Bellari går med MC-pickup? ???

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Rune.U skrev:
Har en Densen DP 01 og 02 (MM og MC) i daglig drift og har til dags dato ikke hørt noen bedre i prisklassen i alle fall.Den er ALT annet enn flat og uengasjerende.Om de lyder slik er det noe annet som er feil!
Mvh Rune :) ;)
Matching......... :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Pengvim, om du skal ha en god riaa med MC-trinn uten å blakke deg, kan du jo prøve Project Tube Box eller Lehmann Black Cube. Det er gode steder å begynne. Skal du ta skikkelig i, kan du jo forsøke deg på Slee Era Mk. V med Slee Elevator, men da er vi på samme pris som den utmerkede cj cav 50 du akkurat har kjøpt.....

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
da prøver jeg meg med en Tube Box SE jeg.. den passer for 220ohm (det går vel for det samme som 200?). vanlig Tube Box gjør ikke det.

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Jeg har hørt rykter om en ny pass labs Xono utpå nyåret engang, noen som vet noe mer?

T

tjn

Gjest
LMC skrev:
IMO
Mvh
Leif
Jeg skal være med på at det meste annet fra den kanten har tendenser i den retningen men denne RIAA`en er veldig bra den, MEN den må brukes på en kvalitets pre amp, brukes den på f.eks. DP sin egen pre så får en ikke utnyttet denne riaa`ens potensiale, for det er faktisk stort.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3

mvh,
OS
[/quote]

Fordi du liker mere støy enn strengt tatt nødvendig da eller ?

............ forøvrig synes jeg åsså at Trichord Delphini låter bra.
[/quote]

Hei Rudi,

Kanskje du kan fortelle hvordan en kobler en pickup/platespiller til en RIAA med balansert inngang? Har enda tilgode å se pickuper med balansert utgang. Jeg sendte til og med spørsmål til Michael Fremer@Stereophile som stilte spørsmålet videre til "ekspertene" på CES i USA og ingen kunne gi et fornuftig svar!

Når dette er sagt så bruker jeg balansert mellom forforsterker og effekt og mellom CD-spiller og pre men desverre ikke mellom RIAA og pre da min RIAA som nevnt ovenfor ikke har balansert utgang.

mvh,
OS

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Uten å ha hørt den selv ble jeg anbefalt av pålitelige kilder en Krell KPA phono!
Er det noen som kjenner til den?

Vedlegg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Continuo skrev:
Uten å ha hørt den selv ble jeg anbefalt av pålitelige kilder en Krell KPA phono!

Har en kompis som bruker en slik og han er veldig fornøyd med sin iallefall.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Continuo skrev:

dyr?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Pengvim skrev:
Continuo skrev:

dyr?
Kostet vel ny godt over 30000 kroner, den jeg ble pushet på for å kjøpe lå til salgs hos Hifimagasinet til 12000 kroner, nå er den nok solgt.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Rudi skrev:
OS skrev:
Rudi skrev:
"ch" har forklart det fint her :

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,16429.0.html

Så ingen grunn for meg til og forklare det engang til ;)
Det er delte meninger om dette og jeg hører til den leiren som tror dette ikke har noe for seg.

mvh,
OS

"Tro" er noe de driver med i relgiøse kretser......... jeg mener det er vesentlig bedre og vite enn og tro...................... og så uttale seg ;)
Da retter jeg til "Det er delte meninger om dette og jeg hører til den leiren som mener dette ikke har noe for seg."

mvh,
OS

Topp Bunn