Riaa med usb?

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.172
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Hei folkens!
Er på nippet til å kjøpe min første platespiller i moderne tid, og har bestemt meg for en Pro-Ject Debut Carbon Esprit.

Men jeg må jo også ha en RIAA, og da vil jeg helst ha en med usb utgang, siden jeg også bruker ipod mye.

Videre har jeg en Hegel H80 koblet til ett sett B&W 683 s2.

Har sett på Pro-ject phono box usb og Nad pp4, men finner lite erfaring eller tester av disse på nett. Er også åpen for andre forslag, men budsjett må bli maks 2000 i denne omgang.

Gode innspill?

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Vel, USB vil jo være for å koble RIAA-en til en datamaskin, for å digitalisere vinylen.
Jeg har en Pro-Ject USB RIAA et eller annet sted, men jeg prøvde aldri å plugge den inn i H80.
Nå er jeg sikkert treg men hvordan tenker du å bruke iPod og RIAA sammen?

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.172
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Da er du nok litt treg, ja :p

Jeg vil rippe vinylen til pc og derretter inn på Ipoden:)

Kanskje det kan være like greit å kjøpe en dedikert RIAA og en egen dings med usb?

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.172
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Den Furutech saken ser fin ut, men blir for dyr nå.

Jeg har lest og tenkt en del og heller mer og mer mot en ren RIAA og en egen usb dings. Kanskje Musical Fidelity V90 lps?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Digitalisere vinyen?
Hadde ikke strømming vært like bra da?

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.172
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Jeg gikk på en aldri så liten "utålmodigogmåkjøpedetdeharinne" smell, og kom hjem med en Rega RP3 med Carbon pickup og en Rega A2D mini RIAA, tanken var at om jeg kjøpte en skikkelig spiller, så kan jeg alltids oppgradere pickup og RIAA når økonomien tillater det.

Men etter en kveld med lytting tror jeg det blir en stund til, jeg er strålende fornøyd med tanke på at dette er billigkomponenter :)

Topp Bunn