Monopulse har/hadde en modell som heter 42R "R" for ROCK!Imperial skrev:Er det ikke noen her på sentralen da, som har MonoPulse Model 42A?
Er ikke den utrolig lettdrevet og bøs i dynamikken?
Kanskje slike kunne vært noe for metal?
Jeg har ikke hørt slike, men om noen har, og har hørt metal på dem - kanskje det vil funke?
mvh
Hva ville du anbefatl til disse høyttalerne, i noenlunde samme prisklasse? (hva med NAD C372?)timc skrev:Jeg mener den blir i minste laget.
Har selv prøvd 6950V på JBL L65 og det gikk ikke.
-Tim
Har ikke prøvd 6950V, men ryktene sier at V-modellen er temmelig ulik XA6950 (uten V).timc skrev:Jeg mener den blir i minste laget.
Nei. Eneste måten å bruke Xindak XA6950 sammen med surroundreceiver på er å ha en referanseinnstilling på volumkontrollen som man alltid benytter når man kjører lyden inn fra pre out på surroundreceiveren.EvenKnudsen skrev:Har Xindak XA6950 denne poweramp modus funksjonen?
roffe skrev:Har ikke prøvd 6950V, men ryktene sier at V-modellen er temmelig ulik XA6950 (uten V).timc skrev:Jeg mener den blir i minste laget.
Kan du beskrive litt nøyere hva som "ikke gikk"?
Finnes det da en forsterker til under 10K (ny eller brukt) som vil yte disse høyttalerne rettferdighet?....Hadde gjerne sett at den hadde prosessor inngang (home theatre bypass) også slik at den kan samkjøres med min Denon AVR-2106timc skrev:roffe skrev:Har ikke prøvd 6950V, men ryktene sier at V-modellen er temmelig ulik XA6950 (uten V).timc skrev:Jeg mener den blir i minste laget.
Kan du beskrive litt nøyere hva som "ikke gikk"?
Det låt ukontrollert rett og slett. Selger sa til meg at V varianten var nesten identisk med den uten V. Det var derfor jeg gikk for den, da jeg ikke brydde meg om de kosmetiske forskjellene.
Det jeg vil frem til er ikke at 6950 ikke gir mye for pengene, men at 12" JBL basser er noe herk å drive. Andre forsterkere som heller ikke klarte brasene er Meridian 557, MA Oberon 6.1 og Hegel H1. Alle hadde samme problem med å kontrollere bassen skikkelig. Oberon 6.1 var dog mye bedre en de 3 andre.
Even: Jeg er selv en hardcore JBL fan, men jeg vet ikke om noen forsterker som matcher TL260 i denne prisklassen.
Slik jeg opplever det større JBL modellene, TL260 og oppover, så blir det enten skikkelig bra, eller skikkelig dårlig i bassen. Crown XTi-1000 til ca 7k vil ha stålkontroll på bassen, men den er litt så som så oppover. Kan godt hende du synes den er grei. Personlig synes jeg den bare duger til bassen, men så er horna jeg har, vesentlig mer avslørende en TL260.
Lykke til med jakten
-Tim
Zu Druid er min favoritt på det meste av musikk som skal rocke og føles "live". Importøren Vendur har et demosett til 20000 akkurat nå . Savner du bass kan man kjøpe Zu method med 2 ganger 15 tommer bass. Da har du noe som i følge Srajan Ebaen(www.sixmoons.com er på høyde med Avantgarde Duo:roffe skrev:Hva med Zu Druid? En outsider som kanskje ikke har så mye headroom i bassen, men som har en spennende, tøff lydsignatur uten å få stress i de øvre frekvensene.
Har heller ikke hørt disse men de gangene jeg har hørt JM Lab har jeg alltid synes de leverer alt for lite basstrøkk. Helt sikkert en glimrende høyttaler, men kanskje ikke til metal til tross for tøft design.kablang skrev:Hva med JMLab Chorus 836?
http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/EN/6/files/132.pdf
Har ikke hørt de, men ser ikke bort fra at de kan være en kandidat. Sikkert andre som kan kommentere på lyden fra disse.
Jeeeezes.... Hvor får man egentlig kjøpt 27-toms bassenheter?mteinum skrev:
Vel, det er det som er problemet:roffe skrev:Jeeeezes.... Hvor får man egentlig kjøpt 27-toms bassenheter?mteinum skrev:
Men store er deUnfortunately the Canberra Opals are unique. The worlds entire supply of 27 inch drivers was used up with this set of loudspeakers. And they are by no means inexpensive.
Tar det tilbake .F.R.A.N.K skrev:Dette ble en kort tråd ;D.
Ut fra mine erfaringer vil jeg faktisk ikke anbefale Xindak som noe førstevalg til denne musikksjangeren. Den har en fin og ganske maktfull bass som passer fint til energisk musikk, men bassen kunne gjerne hatt enda mer konturskarphet. Det samme er også tilfelle med mellomtonen. Den er etter min mening litt for fokusert på selve tonen fremfor anslaget. Dette kan ta litt gnisten av musikken. På dette feltet minner den meg litt om Embla Adela, litt for pent og pyntelig i mellomtonen/nedre diskant? I mange tilfeller lyder 6950 kjempefint, det er en deilig forsterker, men om man ønsker smekk og energi i mellomtonen er det nok mange bedre alternativer. Tror nok heller jeg ville gått for en Hegel eller noe lignende.EvenKnudsen skrev:Ser denne har høstet mye rosende omtale....Hvilke høytalere matcher den? hvordan vil den evt. gå i spann med JBL TL260 om jeg skulle lande på det alternativet?roffe skrev:Hvis vi skal snakke forsterkere, så kan jeg tenke meg verre valg enn Xindak XA6950 for heavy, for å si det slik. 100W med de 10 første i klasse A og en klangsignatur som er nærmest perfekt til formålet hvis nærmest nøytrale høyttalere skal spille med skikkelig rocketrøkk i midbassen.
Og så et spørsmål som sikkert er av det tåpelige slaget: Hvordan setter jeg opp anlegget hvis jeg putter inn denne forsterkeren og vil bruke det til både musikk og film? Har som nevnt en Denon AVR-2106 surroundreceiver, hvordan kombinere disse?