rip'pe CD'er med best mulig kvalitet

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er veldig nærme et innkjøp av en DAC, men da må man jo ha en digitalkabel også!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Da er en Cambridge DacMacic 100 kjøpt inn (P.G.A. lav pris på Blue - Ray spilleren) og lyden ble mye bedre både fra harddisken og fra avspillinger fra vanlige Cd plater, men lydsporet virker overhodet ikke på vanlige DVD eller Blue - Ray plater selv om filmene går som normalt?

Har koblet opp og ned flere ganger digitalt/optisk, men lydsporet er like dødt hver eneste gang (Lyden fra TV-en med HDMI virker helt normalt)? Har også justert innstillingene på både Blue - Ray spiller og TV uten særlig hell!

Har koblet analogt tilbake igjen, og alt virker nå som det skal! Selv om lyden er like dårlig som den var!

Har pakket ned DAC-en og tar en tur innom butikken der den er kjøpt i morgen
 
Sist redigert:

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Du må sette blu-ray spilleren til å kjøre stereo downmix ut på digitalutgangen tenker jeg. Som standard prøver den nok å bitstreame full surround og det fungerer svært dårlig mot en stereo-DAC.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.970
Antall liker
1.304
Sted
Nadadouro, Portugal
Du må sette pcm ut i BD spilleren.
Jeg har en Cambridge BD751, i menyen er surround valgt men senter, surround og sub er huket av for "Off", pcm ut og det går fint igjennom dac. Bryston sin dac er bedre enn den innebygde i BD751.
(Med BD751 går LFE sporet til høyttalerne om Dolby Digital er valgt som lydspor, det gjør det ikke med DTS.)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Du må sette pcm ut i BD spilleren.
Jeg har en Cambridge BD751, i menyen er surround valgt men senter, surround og sub er huket av for "Off", pcm ut og det går fint igjennom dac. Bryston sin dac er bedre enn den innebygde i BD751.
(Med BD751 går LFE sporet til høyttalerne om Dolby Digital er valgt som lydspor, det gjør det ikke med DTS.)
Det er tydelig at jeg lever i steinalderen, og dere har halvveis rett begge to!

Det var innstillinger på Blue - Ray spilleren som var det store problemet, og man måtte gå til digital lyd og sette den på PCM, og aktivere PCM sine nedlastinger pluss at man måtte slå av Neon 6! Hvor står det i Philips sin bruksanvisning?

Har lastet ned bruksanvisning for Philipsen og DAC-en og det "store" problemet var vel bare at Cambridge, n kun støtter to kanalers lyd!

Hastverk er lastverk, og jeg burde så klart ha lastet ned bruksanvisningen til DAC-en med en gang!!!

Det ble ikke helt perfekt med disse justeringene, og mener fortsatt at det høres mye bedre ut med Meridian G 08 koblet inn i XLR kontakten på forsterkeren, enn Blue - Ray spilleren koblet digital inn i DAC konverteren, men uansett så er Cambridge DAC Magic 100 en helt grei løsning når man har vært så gjerrig som undertegnede har vært i denne situasjonen, men uansett så kan denne Dac-en brukes på en eller annen måte i fremtiden, og man har jo heller ikke gått konkurs med dette innkjøpet!
 
Sist redigert:
Topp Bunn