Jeg har selv erfaring med DV20XL, Cadenza Black og AT ART?
På hhv Well Tempered Classic med DV sin lille men meget god riaa. Videre Project Extension Evolution m Project beste riaa med batteri PSU og deretter igjen samme Project spiller (men i en annen farge
) med Sutherland 20/20.
Det samme gjentok seg på alle disse tre komboene, mange plater fikk ørlite rundere vokalgjengivelse fra kvinner og noen litt harde CDer låt bedre på vinyl. Det er dette jeg ser på som positivt
Rimeligere rigger en dette kan man ikke ha, da låter det rett og slett dårlig. Jeg har aldri blitt 100% fortrolig med knitter, sus og wow. Men på en superspiller er det tett på.
For the record men OT: For meg så ble det dyrt og plasskrevende samtidig som at jeg stort sett spiller klassisk og det låter IMO bedre digitalt. Spille piano og er ekstremt var for feil gjengivelse her.
Jeg mener også at mange (ikke alle) med lystklingende anlegg bruker en mørktklingende rigg for å reparere en feil med en annen*. Det samme gjelder rørforsterkere i mange tilfeller. Ikke at det gjør noe eller er dumt, det bare er sånn.
* I et intervju med Peter McGrath i Fidelity sa han nettopp det.