Hvorfor ikke hive sacd rett i pc`n og rippe den via f.eks dBpowerampDet er vist mulig å rippe sacd via ps3, og så videre til pc.
Noen som har prøvd dette ? . Har tenkt å prøve dette selv.
Har nettopp bestillt alle Dire Straits cd er på Sacd + en
del andre artister.
Visste ikke at PS3 støttet SACD i det hele tatt jeg - gjelder dette en spesiell utgave eller alle?Det kan se ut som at ripping av sacd må via ps3. En pc kan ikke lese hd dsd fomat - dvs sacd formatet.
De cdne som skal rippes er ikke hybrid sacd, men kan bare brukes i en sacd spiller event. en ps3.
Er det noen på hifisentralen som har prøvd å rippe sacd ? - målet er å få en dsd fil.
Åja, den versjon 3.55 ja - er vel den samme du må ha for å kunne spille spill rett fra HDD også..Det er kun de to første utgavene av ps3 som kan lese sacd formatet.
( snakker ikke om det vanlige cd formatet som er på hybrid sacder. )
PS3 må være første generasjon + at de må ha firmware 3.55.
Metoden for å rippe via ps3 er beskevet i detalj på nettet, kan
bli spennende å se om jeg klarer det
Jeg har rippet mine SACD'er - http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/52538-dsd-dsf-dsdiff-via-pc-mac-sacd-ripping-5.htmlDet kan se ut som at ripping av sacd må via ps3. En pc kan ikke lese hd dsd fomat - dvs sacd formatet.
De cdne som skal rippes er ikke hybrid sacd, men kan bare brukes i en sacd spiller event. en ps3.
Er det noen på hifisentralen som har prøvd å rippe sacd ? - målet er å få en dsd fil.