Rockeverdens mest oppskrytte band.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
"stone deaf in the U.S.A" er en høydare fra Lp'en 'Rock'n Roll' :)

ellers er "Killed by Death" og signatur-låta "Ace of Spades" vinnere på et hvert party !

mvh. s,
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
I rettferdighetens navn så vil jeg bare få tilføyd noe:
Som vi alle vet så var -80 tallet det mest begredelige tiåret hva musikk angikk i moderne tid. Men der gikk Motorhead ut av det med æren i behold - såpass skal jeg innrømme dem! Og ja, de har alltid vært tro mot fansen!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.315
Antall liker
6.706
anekdoten skrev:
Som vi alle vet så var -80 tallet det mest begredelige tiåret hva musikk angikk i moderne tid.
Hvis man likte metal var ikke 80-tallet så ille. Iallefall ikke første halvdel.


 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Jeg opplever Motorpsycho som noe av det mest OPPskrytte bandet. Kanskje ikke nå lenger. Men hver eneste utgivelse har fått panegyriske omtaler. Har aldri likt dem, men det kan godt være min egen feil.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
toriamos skrev:
Jeg opplever Motorpsycho som noe av det mest OPPskrytte bandet. Kanskje ikke nå lenger. Men hver eneste utgivelse har fått panegyriske omtaler. Har aldri likt dem, men det kan godt være min egen feil.
Det er nok helt og holdent din feil ja. Mulig det ligger noe genetisk bak, men da får du skylde på dine forfedre. :)

Motorpsycho er norges beste rockeband gjennom tidene. Både live og på plate.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.254
Antall liker
2.851
Torget vurderinger
16
toriamos skrev:
Jeg opplever Motorpsycho som noe av det mest OPPskrytte bandet. Kanskje ikke nå lenger. Men hver eneste utgivelse har fått panegyriske omtaler. Har aldri likt dem, men det kan godt være min egen feil.
Helt enig og Turboneger er ikke noe å skryte av heller synes jeg. Motorhead synes jeg ikke er et drittband, de var enormt mye bedre enn f.eks Kiss.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
anekdoten skrev:
Geir_O skrev:
Boffen skrev:
Continuo skrev:
Det kan sikkert menes mye om Motorhead, men å mene at de er oppskrytt, da har du ikke fulgt med i timen.
Det er vel knapt noen andre som har svetta og slitt / strevd oppigjennom som Lemmy og bandet?
De har spillt sin rock'n'roll og intet mere!
AC/DC er et band som jeg også vil si er i samme bås som Motorhead, leverer varene til fansen sin, intet mer.
Men oppskrytt?
kloke ord Continuo, usedvanlig mye synsing og tullprat i denne tråden.
Totalt enig med to siste. Usedvanlig mye kunnskapsløst i denne tråden. Gidder ikke legge til smileys engang

Mvh
Geir
La meg presisere: Jeg er fullkommen subjektiv i min synsing av Motorhead. Og ja, det ér kun synsing. Nesten litt artig å se hvor alvorlig noen tar dette uhøytidelige dillet fra min side.
At overnevnet band er rock´n roll, ja det er det... men hva mer, jeg vil ha mer...

Vel, noen kalte meg en musikksnobb en gang - og det lever jeg aldeles konfortabelt med.
Men, er det slik at hvis du ikke kan din Motorhead til fulle, så er du hverken rocka eller glup nok til å skjønne hva rock er?
Jeg tror at du misoppfatter begrepet OPPSKRYTT!
For det er det tråden din handler om; at Motorhead er oppskrytt, vel det er de ikke, uansett om du synes det er det værste mølet du har hørt. ;)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Gjestemedlem skrev:
toriamos skrev:
Jeg opplever Motorpsycho som noe av det mest OPPskrytte bandet. Kanskje ikke nå lenger. Men hver eneste utgivelse har fått panegyriske omtaler. Har aldri likt dem, men det kan godt være min egen feil.
Det er nok helt og holdent din feil ja. Mulig det ligger noe genetisk bak, men da får du skylde på dine forfedre. :)

Motorpsycho er norges beste rockeband gjennom tidene. Både live og på plate.
Norges beste rockeband gjennom tidene? Det skal du selvfølgelig får lov til å mene.. Men dette er nære på altså...
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ut ifra mitt ståsted så er Motorhead oppskrytt. Altså mao. Oppskrytt: Noe som er skrytt opp, rost mer enn det er grunnlag for. F.eks: jeg synes at motorsykkelen er sterkt oppskrytt.

Så altså; når jeg rett som det er får høre hvor fantastisk dette bandet er, ja da reagerer jeg, om det så er fra mine beste kompiser. Så adjektivet oppskrytt har absolutt sin berettigelse i denne sammenhengen... ;)

Da ser jeg meg ferdig i denne omgang.

Forresten, Twisted Sister... til sammenligning så er Motorhead genierklært - og det sier vel alt om TS.(grøsss)
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
anekdoten skrev:
Ut ifra mitt ståsted så er Motorhead oppskrytt. Altså mao. Oppskrytt: Noe som er skrytt opp, rost mer enn det er grunnlag for. F.eks: jeg synes at motorsykkelen er sterkt oppskrytt.

Så altså; når jeg rett som det er får høre hvor fantastisk dette bandet er, ja da reagerer jeg, om det så er fra mine beste kompiser. Så adjektivet oppskrytt har absolutt sin berettigelse i denne sammenhengen... ;)

Da ser jeg meg ferdig i denne omgang.

Forresten, Twisted Sister... til sammenligning så er Motorhead genierklært - og det sier vel alt om TS.(grøsss)
Kan du ikke bare si:

Jeg liker ikke Mötorhead.

Det er nemlig noe helt annet enn å si at de er oppskrytt. Du kan f.eks også si: Jeg liker ikke Mozart. Eller er han også oppskrytt? Eller Beatles? Eller Kari Bremnes?.... osv etc

Mvh
Geir
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er da ikke noe gøy å si at jeg liker ikke det samme som alle andre.

Det som er gøy å si er: Dere tar feil hele gjengen! Idioter!

;D
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Motörhead er slett ikke oppskrytt. Noen liker ikke rock her, tror jeg, men hold det for deg selv i stedet for å spy ut dritt om ting du ikke har greie på. Hva med å komme med konstruktive forslag heller? Latterlig kommentar, historieløs og fullstendig uten substans. Jeg blir forbanna her på morgenkvisten fordi Motörhead rager høyt på lista mi over liveopplevelser.

:mad:
 
I

ijustpop

Gjest
River meg litt i håret over kommentarene til enkelte her, men alle får vel ha sin mening; -her er min:

Oppskrytte band ja...
Vil starte med å si at alle bandene jeg nevner under har jeg vært på konsert med, har i gjennomsnitt 2-3 plater av de i hylla og har hørt 80% av backkatalogen, så jeg har et visst grunnlag.

Red Hot Chilli Peppers; Blandt mine 2000 cd'er er blood sugar sex magic den dårligste. Jeg kan innrømme at RHCP var delvis nyskapende i starten av karrieren, men jeg har aldri likt de, og de siste 10 åra har de vært både uviktige og elendige. (Den siste kommentaren er ikke bare min mening, men fakta)

U2; Noen veldige gode singler i første del av platekarrieren, og jeg band jeg nesten liker (Valle Hovin 97 var imponerende på alle måter), men allikevel så jævlig kjedelige, talentløse og uviktige. Også har vi skinnhellige Bono i tillegg.

Pearl Jam; Hatband. Delvis basert på deres egen musikalske meritter og delvis fordi Eddie Vedder har inspirert og dermed er kilden til noen av tidenes verste band: Creed, Staind o.l Mulig de kan spille, men låter kan de ikke skrive. Verdens verste fans: Ofte overvektige, alltid langt fettete hår kombinert med nu-metall sjegg.
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
spanishjohnny skrev:
River meg litt i håret over kommentarene til enkelte her, men alle får vel ha sin mening; -her er min:

Oppskrytte band ja...
Vil starte med å si at alle bandene jeg nevner under har jeg vært på konsert med, har i gjennomsnitt 2-3 plater av de i hylla og har hørt 80% av backkatalogen, så jeg har et visst grunnlag.

Red Hot Chilli Peppers; Blandt mine 2000 cd'er er blood sugar sex magic den dårligste. Jeg kan innrømme at RHCP var delvis nyskapende i starten av karrieren, men jeg har aldri likt de, og de siste 10 åra har de vært både uviktige og elendige. (Den siste kommentaren er ikke bare min mening, men fakta)

U2; Noen veldige gode singler i første del av platekarrieren, og jeg band jeg nesten liker (Valle Hovin 97 var imponerende på alle måter), men allikevel så jævlig kjedelige, talentløse og uviktige. Også har vi skinnhellige Bono i tillegg.

Pearl Jam; Hatband. Delvis basert på deres egen musikalske meritter og delvis fordi Eddie Vedder har inspirert og dermed er kilden til noen av tidenes verste band: Creed, Staind o.l Mulig de kan spille, men låter kan de ikke skrive. Verdens verste fans: Ofte overvektige, alltid langt fettete hår kombinert med nu-metall sjegg.
Se mitt forrige innlegg :D

Band som fyller stadioner år etter år er oppskrytte? jaja. Det er vel som det stod i et annet innlegg: Alle andre tar feil

Ps Blood, Sugar, Sex, Magic er min favoritt cd med RHCP

Mvh
Geir
 
I

ijustpop

Gjest
Geir_O skrev:
spanishjohnny skrev:
River meg litt i håret over kommentarene til enkelte her, men alle får vel ha sin mening; -her er min:

Oppskrytte band ja...
Vil starte med å si at alle bandene jeg nevner under har jeg vært på konsert med, har i gjennomsnitt 2-3 plater av de i hylla og har hørt 80% av backkatalogen, så jeg har et visst grunnlag.

Red Hot Chilli Peppers; Blandt mine 2000 cd'er er blood sugar sex magic den dårligste. Jeg kan innrømme at RHCP var delvis nyskapende i starten av karrieren, men jeg har aldri likt de, og de siste 10 åra har de vært både uviktige og elendige. (Den siste kommentaren er ikke bare min mening, men fakta)

U2; Noen veldige gode singler i første del av platekarrieren, og jeg band jeg nesten liker (Valle Hovin 97 var imponerende på alle måter), men allikevel så jævlig kjedelige, talentløse og uviktige. Også har vi skinnhellige Bono i tillegg.

Pearl Jam; Hatband. Delvis basert på deres egen musikalske meritter og delvis fordi Eddie Vedder har inspirert og dermed er kilden til noen av tidenes verste band: Creed, Staind o.l Mulig de kan spille, men låter kan de ikke skrive. Verdens verste fans: Ofte overvektige, alltid langt fettete hår kombinert med nu-metall sjegg.
Se mitt forrige innlegg :D

Band som fyller stadioner år etter år er oppskrytte? jaja. Det er vel som det stod i et annet innlegg: Alle andre tar feil

Ps Blood, Sugar, Sex, Magic er min favoritt cd med RHCP

Mvh
Geir
Uten anerkjennelsen og suksessen så er de jo ikke oppskrytte, - bare dårlige.
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
spanishjohnny skrev:
Geir_O skrev:
spanishjohnny skrev:
River meg litt i håret over kommentarene til enkelte her, men alle får vel ha sin mening; -her er min:

Oppskrytte band ja...
Vil starte med å si at alle bandene jeg nevner under har jeg vært på konsert med, har i gjennomsnitt 2-3 plater av de i hylla og har hørt 80% av backkatalogen, så jeg har et visst grunnlag.

Red Hot Chilli Peppers; Blandt mine 2000 cd'er er blood sugar sex magic den dårligste. Jeg kan innrømme at RHCP var delvis nyskapende i starten av karrieren, men jeg har aldri likt de, og de siste 10 åra har de vært både uviktige og elendige. (Den siste kommentaren er ikke bare min mening, men fakta)

U2; Noen veldige gode singler i første del av platekarrieren, og jeg band jeg nesten liker (Valle Hovin 97 var imponerende på alle måter), men allikevel så jævlig kjedelige, talentløse og uviktige. Også har vi skinnhellige Bono i tillegg.

Pearl Jam; Hatband. Delvis basert på deres egen musikalske meritter og delvis fordi Eddie Vedder har inspirert og dermed er kilden til noen av tidenes verste band: Creed, Staind o.l Mulig de kan spille, men låter kan de ikke skrive. Verdens verste fans: Ofte overvektige, alltid langt fettete hår kombinert med nu-metall sjegg.
Se mitt forrige innlegg :D

Band som fyller stadioner år etter år er oppskrytte? jaja. Det er vel som det stod i et annet innlegg: Alle andre tar feil

Ps Blood, Sugar, Sex, Magic er min favoritt cd med RHCP

Mvh
Geir
Uten anerkjennelsen og suksessen så er de jo ikke oppskrytte, - bare dårlige.
Takk for meg
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Helt klart The rolling stones, med unntak av et par meget bra melodier!

Samme med Led zeppelin de har et par meget bra melodier som vil leve i hundre år til, men som helhet, direkte dårlig!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
f skrev:
Samme med Led zeppelin de har et par meget bra melodier som vil leve i hundre år til, men som helhet, direkte dårlig!
Pssssssssssssssssssssssssssssssssssss!
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
f skrev:
Helt klart The rolling stones, med unntak av et par meget bra melodier!

Samme med Led zeppelin de har et par meget bra melodier som vil leve i hundre år til, men som helhet, direkte dårlig!
Lurer på hva du mener er bra. Smokie og Gluntan ?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Kan ta et par grupper: Aha, Arcade fire, Air, K. Bush, ABC, B. Andersoon, C. D. Burgh, Broken home, D. Bowie, Bee gees (t.o.m.), P. Benatar, Briskeby, Barclay james harvest, Beautiful sound, Blondie, Black sabbat, E. Brickell. Dette er kun et lite utdrag av "noen" på A og B, men sorry ingen rullende steiner fan, men Angie er en av de beste låtene som er skrevet, pluss et par til, så noe har de tilført musikken!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Bowie er ganske bra, men det overrasker litt at han kom med på denne lista. Den inneholder jo storheter som Edie Brickell, Bee Gees og, ikke minst, Chris de Burgh ;D
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
rolfozzy skrev:
f skrev:
Helt klart The rolling stones, med unntak av et par meget bra melodier!

Samme med Led zeppelin de har et par meget bra melodier som vil leve i hundre år til, men som helhet, direkte dårlig!
Lurer på hva du mener er bra. Smokie og Gluntan ?
Vet ikke om de prøver å være morsomme eller faktisk har så lite peil/smale ører. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke svare. Er ikke særlig flink tror jeg

Mvh
Geir
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Prøvde bare å vise et mangfold i musikk sjanger!, og tok kun et par i beg. av alfabetet :p

Det vil vel komme ca. 300 artister og band på denne lista (grovt regnet), men ikke rullende steiner ::)
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Robert Plant is a slimy fuck
John Bonham man, he really sucked
Those greedy fuckers, those phoney shits
They made their money off idiots
I hate Led Zeppelin (x2)
12 dollar concerts were all the rage
They bought cocaine for Jimmy Page
"Stairway to Heaven" makes me see red
Bonzo's buried, only three more left
I hate Led Zeppelin (x2)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
f skrev:
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
Bangladesh skiva ? Hvilken er det ?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
The Atl skrev:
Robert Plant is a slimy fuck
John Bonham man, he really sucked
Those greedy fuckers, those phoney shits
They made their money off idiots
I hate Led Zeppelin (x2)
12 dollar concerts were all the rage
They bought cocaine for Jimmy Page
"Stairway to Heaven" makes me see red
Bonzo's buried, only three more left
I hate Led Zeppelin (x2)
Dette var jo en riktig litterær perle!

Forfatteren av dette må jo være helt aldeles urettmessig forbigått ved utdelingen av Nobels litteraturpris.

Denne teksten er jo fullt på høyde med ''Diggy loo, diggy ley'' og andre litterære skatter.

Sheesh!
 
M

marsboer

Gjest
Dere som synes f.eks Zeppelin, Stones og U2 er kjempetøft, hva er det dere liker ved musikken da?
Er kun nysgjerrig på om vi vektlegger ulike aspekter ved musikken eller om det rett og slett dreier seg om andre faktorer.

Selv vektlegger jeg rytme, driv eller fengende\vakker melodi. Når musikk er satt sammen på en intelligent måte slik at hele greia går opp i en høyere enhet liker jeg også svært godt, noe som f.eks ofte gjelder klassisk eller elektronisk musikk. Slik at førsteinntrykket ikke er noe spesielt, men så hører man mer på det og man liker det bedre og bedre. Lyrikk betyr omtrent null og niks, med unntak av noen få spesielle låter, og et bands historiske betydning betyr mindre enn null.

Da er det unødvendig å si at jeg synes de ovennevnte bandene (spesielt U2) feiler grovt på de nevnte tingene.
Men nå er det jo slik at det jeg synes er tøft eller vakkert kan være noe helt annet for noen andre.

Å høre på musikk pga dens historiske betydning er for meg akkurat det samme som å kjøpe et svinbra anlegg kun for å høre på anlegget ikke musikken. (Det er imidlertid et personlig valg jeg ikke legger meg opp i)
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Zomby_Woof skrev:
The Atl skrev:
Robert Plant is a slimy fuck
John Bonham man, he really sucked
Those greedy fuckers, those phoney shits
They made their money off idiots
I hate Led Zeppelin (x2)
12 dollar concerts were all the rage
They bought cocaine for Jimmy Page
"Stairway to Heaven" makes me see red
Bonzo's buried, only three more left
I hate Led Zeppelin (x2)
Dette var jo en riktig litterær perle!

Forfatteren av dette må jo være helt aldeles urettmessig forbigått ved utdelingen av Nobels litteraturpris.

Denne teksten er jo fullt på høyde med ''Diggy loo, diggy ley'' og andre litterære skatter.

Sheesh!

Så fint du likte den, dette er en av mine favoritter:


The way you look at me
The way I look at you the same
Jerking off to Penthouse
I'm completely fucking through and through
A bedroom full of lies
Masterbating, masterbating, mastering geek
Masterbating geek, masterbating geek

I wanna be, I wanna be a homosexual
I wanna be, wanna be a homosexual
I'm gonna be, gonna be a homosexual
I'm gonna be...

Shock the middle class
Take it up your punk rock ass!
Quit the music trade
I think I wanna be a fucking faggot

I'm not fucked up
I'll be fucked up
Am I fucked up yet?
I'm not fucked up yet
I'm not fucked up yet
No fucking way!

I wanna be, I wanna be a homosexual
I wanna be, wanna be a homosexual
I'm gonna be, gonna be a homosexual
I'm wanna be...

Call me a faggot
Call me a butt loving, fudge-packing queer
I don't care
It's the straight in straight-edge
That make's me want to drink a beer
And be a faggot, call me a homo

The way you look at me
The way I look at you the same
Quit the music trade
I think I wanna be a faggot

I'm not fucked up
I'm not fucked up
I'm not fucked up yet
No I'm not fucked up yet
I'm not fucked up yet
No fucking way!

I wanna be, I wanna be a homosexual
I wanna be, wanna be a homosexual
I'm gonna be, gonna be a homosexual
I'm wanna be...
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
rolfozzy skrev:
f skrev:
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
Bangladesh skiva ? Hvilken er det ?


Det er en live skive (dobbel) til inntekt for Bangladesh, med forskjellige artister, mener den har kommet i en de luxe utgave (box).
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Syns ikke Motorhead er så veldigt oppskrytt. Bande har vell aldri vært det som har fått mest positiv omtale. Så oppskrytt NEI! Selv liker jeg bandet veldigt godt på sitt beste, men de har veldigt varierendes utgivelser. Alt i alt et bra band :)

Ellers så ser jeg mange andre store band som har blitt nevnt. Syns ikke at de er så veldigt oppskrytt noen av dem. De aller fleste av disse har hatt stor betydning for rockehistorien.

Det er jo mange band som kan virke oppskrytte nå, men ser du tilbake i tid. På den tiden dem slo gjennom og den tiden dem var på topp. Så var veldigt mange av disse banda revlosjonerendes og nyskapende innen denne musikksjangeren og de har stor betyrdning for rockehistorien.

Hvis jeg selv skulle dratt fram et rock/metal band jeg syns er oppskrytt. Så hadde jeg valgt Iron maiden pga. dem regnes som det aller største bandet innen heavy sjangeren. Selv syns jeg ikke dem har levert stabilt bra nokk til å være helt på topp. Absolutt et bra band på sitt aller beste og har hatt mye inflytelse på musikksjangeren. Syns det er flere andre band innen sjangeren som har levert mye mer stabilt, og burde blitt regnet som et større band en maiden.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
f skrev:
rolfozzy skrev:
f skrev:
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
Bangladesh skiva ? Hvilken er det ?


Det er en live skive (dobbel) til inntekt for Bangladesh, med forskjellige artister, mener den har kommet i en de luxe utgave (box).
Hvis det er Consert for Bangladesh - George Harrison du tenker på, så er ikke Stones med på den. Youngblood derimot spiller en Stoneslåt på plata.
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
rolfozzy skrev:
f skrev:
rolfozzy skrev:
f skrev:
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
Bangladesh skiva ? Hvilken er det ?


Det er en live skive (dobbel) til inntekt for Bangladesh, med forskjellige artister, mener den har kommet i en de luxe utgave (box).
Hvis det er Consert for Bangladesh - George Harrison du tenker på, så er ikke Stones med på den. Youngblood derimot spiller en Stoneslåt på plata.


Hadde nevnte skive på LP, men mente at Stones spiller Jumping jack flash, men det kan hende at man tar feil. Skal skjekke i butikken på mandag, og evt. kjøpe den samtidig!
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
f skrev:
rolfozzy skrev:
f skrev:
rolfozzy skrev:
f skrev:
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
Bangladesh skiva ? Hvilken er det ?


Det er en live skive (dobbel) til inntekt for Bangladesh, med forskjellige artister, mener den har kommet i en de luxe utgave (box).
Hvis det er Consert for Bangladesh - George Harrison du tenker på, så er ikke Stones med på den. Youngblood derimot spiller en Stoneslåt på plata.


Hadde nevnte skive på LP, men mente at Stones spiller Jumping jack flash, men det kan hende at man tar feil. Skal skjekke i butikken på mandag, og evt. kjøpe den samtidig!
Rolf Ozzy har nok rett. Youngblood spiller Jumin Jack Flash på George Harrisons Concert for Bangla Desh. Det var vel forøvrig første konserten hvor rockeartister ønsket å hjelpe folk i nød. Det gikk visst ikke så utrolig bra. Var noe svindlere i organisasjonen, så det ble ikke så mange penger på Bangla Desh.

Men sjekk ut konserten. Har jo blant andre med Bob Dylan og en Clapton som ikke var helt straight den gangen. Uansett bra. Sjekk også ut Concert for George. Tribute til George post Mortem (DVD). Utrolig mange bra versjoner av George Harrisons materiale. Det står definitivt ikke tilbake for hverken John eller Paul

Mvh
Geir
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
f skrev:
rolfozzy skrev:
f skrev:
rolfozzy skrev:
f skrev:
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
Bangladesh skiva ? Hvilken er det ?


Det er en live skive (dobbel) til inntekt for Bangladesh, med forskjellige artister, mener den har kommet i en de luxe utgave (box).
Hvis det er Consert for Bangladesh - George Harrison du tenker på, så er ikke Stones med på den. Youngblood derimot spiller en Stoneslåt på plata.


Hadde nevnte skive på LP, men mente at Stones spiller Jumping jack flash, men det kan hende at man tar feil. Skal skjekke i butikken på mandag, og evt. kjøpe den samtidig!
Kjøp deg heller en samleplate med Stones.
Så får du hørt hvor bra de er, og ikke må forveksles med amerikanske 3. divisjonsgrupper.
 

Ezzie

Medlem
Ble medlem
20.09.2007
Innlegg
11
Antall liker
0
Skogboer skrev:
marsboer skrev:
Personlig har jeg aldri skjønt hvorfor U2 er så store. Totalt usjarmerende, ufengende rock som ikke fremkaller en eneste god følelse.

Har aldri likt Stones, men her kan jeg i hvertfall forstå de som liker dem (i motsetning til U2). De har definitivt hatt sine gullkorn, og all respekt for at de fortsatt holder koken (på et vis)

Du må nok få låne U2 "The Joshua Tree" :) Utsagnet ditt passer forøvrig godt på alt som har kommet etter denne skiva. Med noen få unntaksvise låter.
Fått blokka dine enda?
Så enig. Rådigga U2 frem til Joshua tree, og så fikk de et lite snev stormansgalskap og skulle redde verdenen. Før det var de bare sinte. Oasis har jeg aldri, aldri skjønt skal være store. Motorhead mener jeg ikke er oppskrytt, jeg er ikke fan, liker de egentlig ikke. Men skal de være oppskrytt må det da også skrytes mye om de, og det gjør det tross alt ikke. Ikke akkurat hverdagslesing.

Andre opp"skrytte" band:

Nesten alt britpop, Oasis (tidl nevnt), Blur, Charletans m.fl
Beatles, ja jeg våger meg på den. De er sannsynligvis det beste som har vært, men ikke mer enn det
Elvis, av samme årsak som Beatles, nær gud, men ikke helt gud, og langt ifra den eneste sanne gud (OK, ikke noen band akkurat, men må nevnes)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
rolfozzy skrev:
f skrev:
rolfozzy skrev:
f skrev:
Har faktisk alle Led Zeppelin albumene :p, men ingen av rullende stener, men de har en kjempe fremførelse på Bangladesh skiva.
Bangladesh skiva ? Hvilken er det ?


Det er en live skive (dobbel) til inntekt for Bangladesh, med forskjellige artister, mener den har kommet i en de luxe utgave (box).
Hvis det er Consert for Bangladesh - George Harrison du tenker på, så er ikke Stones med på den. Youngblood derimot spiller en Stoneslåt på plata.


Så rett så rett. Det er en live skive fra 1971 med George Harrison, Ravi Shankar and friends, dvs. E. Clapton, Bob Dylan, Ringo Starr med flere.

Den er spillt live i Madison square garden, New York, og vokalisten på Jumping jack flash var Leon Russel (Youngblood)..

Litt usikker på om Unicef sendte/prøvde å sende pengene uavkortet til Bangladesh den gangen?

Ny utgivelsen kom på CD i 2005, og kan anbefales!
 

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
120
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
marsboer skrev:
Personlig har jeg aldri skjønt hvorfor U2 er så store. Totalt usjarmerende, ufengende rock som ikke fremkaller en eneste god følelse.
Vel ytret! De som har liknende tanker om U2 oppfordres til å se South Park S11E09 ;D
 
Topp Bunn