Rockwooltørke på hedmarken!

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Etter et par timer i telefonen i dag ser det ikke ut til at det blir noen akuplater på meg før i 2008, maken til lav innsatsvilje hos de lokale byggvareforretningene har jeg tidligere ikke værken erfart eller hørt om.

Noen som kan gi noen tips om hvor slike plater kan finnes på lager, helst innen henteavstand fra Hamar. Sentrallageret til Rockwool er etter det jeg forstår i Moss og det synes jeg er litt for langt å kjøre.

Det var ikke noe problem å få bestillt platene men frakt kom i tillegg og der var det minstetakst på 8ookr ! Beste tilbud kom fra monter som kunne skaffe til 1ooo kr +mva.
:p
 
K

kbwh

Gjest
Jeg fikk mine med en vanlig forsendelse fra Rockwool. Tålmodighet er en dyd. Pengesløsing er ikke det. ;D
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Ingen fra Oppland, Hedmark eller Oslo/Akershus som vet om noen som har disse på lager?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
el_m, hva om vi to kunne bestillt sammen? hadde det kunne blitt sendt før da?

Jeg hadde tenkt å vente, men litt må man ofre for "naboer" ;D
Tar gjerne ei pakke 50mm svart til å begynne med.

Pk
 

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Innlegg
516
Antall liker
6
Opplever det samme selv i Trondheim. Har bestilt en pakke 50mm på OBS-Bygg, men nå har det gått 6 uker og fortsatt ingen akkuplater!!! Men de var billige da... 467,- for en pakke med 6 plater.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.891
Antall liker
4.336
Det er ekstremt underskudd på isolasjon i byggebransjen for tiden.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
pks skrev:
el_m, hva om vi to kunne bestillt sammen? hadde det kunne blitt sendt før da?

Jeg hadde tenkt å vente, men litt må man ofre for "naboer" ;D
Tar gjerne ei pakke 50mm svart til å begynne med.

Pk
Skal vi dra i gang et gruppekjøp kanskje?
For å fordelt frakten som er kr.1120(minstepris fra Rockwool) burde man kjøpe en pall.
Er det noen flere i nærheten som vil være med?

el_m
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
REX1 skrev:
Opplever det samme selv i Trondheim. Har bestilt en pakke 50mm på OBS-Bygg, men nå har det gått 6 uker og fortsatt ingen akkuplater!!! Men de var billige da... 467,- for en pakke med 6 plater.
Kjøpte plater tidligere i høst, gjennom Maxbo (Heimdal sag). Ringte opp dit, og de sjekket status/ lager hos Rockwool på Lade. Fikk klarsignal, og kunne hente platene selv på Lade samme dag... eller jeg kunne hente dem hos Maxbo dagen etter ;)

Men prisen... er du sikker på att du har bestilt riktig plater? Jeg, som de fleste andre, måtte vel ut med ca 1k for pakken med plater..
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
el_mariachi skrev:
pks skrev:
el_m, hva om vi to kunne bestillt sammen? hadde det kunne blitt sendt før da?

Jeg hadde tenkt å vente, men litt må man ofre for "naboer" ;D
Tar gjerne ei pakke 50mm svart til å begynne med.

Pk
Skal vi dra i gang et gruppekjøp kanskje?
For å fordelt frakten som er kr.1120(minstepris fra Rockwool) burde man kjøpe en pall.
Er det noen flere i nærheten som vil være med?

el_m
Jeg er med, 1 eller to pakker ettersom øssen prisen blir. Særlig over 1200 kroner bør det ikke bli for to pakker..?

PK
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
pks skrev:
el_mariachi skrev:
pks skrev:
el_m, hva om vi to kunne bestillt sammen? hadde det kunne blitt sendt før da?

Jeg hadde tenkt å vente, men litt må man ofre for "naboer" ;D
Tar gjerne ei pakke 50mm svart til å begynne med.

Pk
Skal vi dra i gang et gruppekjøp kanskje?
For å fordelt frakten som er kr.1120(minstepris fra Rockwool) burde man kjøpe en pall.
Er det noen flere i nærheten som vil være med?

el_m
Jeg er med, 1 eller to pakker ettersom øssen prisen blir. Særlig over 1200 kroner bør det ikke bli for to pakker..?

PK
For 50mm hvit er det visnok ca.470 pr pakke + frakt
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
el_mariachi skrev:
pks skrev:
el_mariachi skrev:
pks skrev:
el_m, hva om vi to kunne bestillt sammen? hadde det kunne blitt sendt før da?

Jeg hadde tenkt å vente, men litt må man ofre for "naboer" ;D
Tar gjerne ei pakke 50mm svart til å begynne med.

Pk
Skal vi dra i gang et gruppekjøp kanskje?
For å fordelt frakten som er kr.1120(minstepris fra Rockwool) burde man kjøpe en pall.
Er det noen flere i nærheten som vil være med?

el_m
Jeg er med, 1 eller to pakker ettersom øssen prisen blir. Særlig over 1200 kroner bør det ikke bli for to pakker..?

PK
For 50mm hvit er det visnok ca.470 pr pakke + frakt
Frakta blir jo uforholdsmessig dyr... Da har jeg egentlig tid til å vente.. Hvor kjøper du? Maxbo?

PK
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
pks skrev:
Frakta blir jo uforholdsmessig dyr... Da har jeg egentlig tid til å vente.. Hvor kjøper du? Maxbo?

PK
Problemet er at frakten er den samme om det er en pakke eller en hel pall. Rockwool kaller det minstefrakt, topp service gitt.
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
REX1 skrev:
Opplever det samme selv i Trondheim. Har bestilt en pakke 50mm på OBS-Bygg, men nå har det gått 6 uker og fortsatt ingen akkuplater!!! Men de var billige da... 467,- for en pakke med 6 plater.
Jeg bestilte en pakke (sort farge) via der jeg jobber,måtte vente i 3 uker da de måtte produsere de først. Fikk en pakke med 50 mm (6 stk) for den nette sum av 329.-kr.
Måtte da hente de selv hos Rockwool,Lade. Prisen enkelte her oppgir syns jeg er noe uforholdsmessig høy,er det i en annen tykkelse dette gjelder eller?

Forøvrig så må jeg innrømme at dette er det beste kjøpet (lydforbedringen) jeg har gjort. På nyåret skal jeg lage meg noen fancy rammer til disse på jobb.

mvh
 

Vegarron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
55
Antall liker
0
Tøftum akustikk i hunndalen. Har akustikk plater..
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Vegarron skrev:
Tøftum akustikk i hunndalen. Har akustikk plater..
Var der å hentet en pakke i går, de hadde litt liggende som hadde blitt for mye på et prosjekt. De hadde vistnok igjen litt sort også i tillegg til to pakker til med hvit 50mm.
Hyggelig pris også.
 

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Innlegg
844
Antall liker
1
Morten Skancke AS på Hamar har, du fikk deg ihvertfall en tur over brua.. ;D.. (så ikke tråden)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
wilbur-x skrev:
Morten Skancke AS på Hamar har, du fikk deg ihvertfall en tur over brua.. ;D.. (så ikke tråden)
Fint, da vet vi om det til senere.

Men en tur over brua var jo å foretrekke framfor fraktprisene til Rockwool.
 
Topp Bunn