Jeg tror på at f.eks en Prima Luna kunne vært moro å prøve ut.Akkurat DEN kombinasjon har vært nevnt mange ganger for deg RoDa.. . Tror du på den selv? Tror du er rimelig midt i plommen av trivsel nå om dagen..
Mange som tror det,men de sitter fast i en ikke sannhet .Nå er det jo slik her, at høyttalere er i hus. Dynaudio C1 er en klassehøyttaler som absolutt går an å få til veldig bra.
Slik jeg ser det, er det ALLTID mest fornuftig å finne høyttalere en liker, for DERETTER å finne en forsterker som får de til å synge.
Moderne rørforsterkere bruker rør til å skape livaktighet og timbre.
SET er en ting, men absolutt ikke eneste vei å gå. Tro det eller ei.
Ikke uenig, enhver finner sin måte å trives med hobbyen på.Nå er det jo slik her, at høyttalere er i hus. Dynaudio C1 er en klassehøyttaler som absolutt går an å få til veldig bra.
Slik jeg ser det, er det ALLTID mest fornuftig å finne høyttalere en liker, for DERETTER å finne en forsterker som får de til å synge.
Moderne rørforsterkere bruker rør til å skape livaktighet og timbre.
SET er en ting, men absolutt ikke eneste vei å gå. Tro det eller ei.
Det kommer vel helt an på ørene som hørerHva med å prøve HØYTTALERE som egner seg godt for den ultimate rørforsterker-topololigen? Dvs en SET . Push-pull og hybrid forsterkere er fine på veien til målet, men ikke den endelige løsning om en vil gå inn i rør verden
Har ikke målt disse i stua. Jeg opplever de som naturlig mørke med litt sødme.Trenger disse Dynaudioene å tunes noen spesiell vei?
_Roda_, har du målt? [emoji1787]
Nei. Å sette en 2x8 watt 300B foran de høyttalere som Roda har kunne sikkert vært gøy, men neppe særlig fruktbar løsning. Headroom osv.Det kommer vel helt an på ørene som hørerHva med å prøve HØYTTALERE som egner seg godt for den ultimate rørforsterker-topololigen? Dvs en SET . Push-pull og hybrid forsterkere er fine på veien til målet, men ikke den endelige løsning om en vil gå inn i rør verden
O
Mente at SET kanskje ikke er for alle ikke spes på han sine høyttalereNei. Å sette en 2x8 watt 300B foran de høyttalere som Roda har kunne sikkert vært gøy, men neppe særlig fruktbar løsning. Headroom osv.Det kommer vel helt an på ørene som hørerHva med å prøve HØYTTALERE som egner seg godt for den ultimate rørforsterker-topololigen? Dvs en SET . Push-pull og hybrid forsterkere er fine på veien til målet, men ikke den endelige løsning om en vil gå inn i rør verden
O
Uansett, tror roda har koll på dette helt fint. Og alt er i bunn og grunn kompromiss. Samt kose seg på reisen.
Såklart, ikke noe er mer "rett" . Selv om det er lov å ha preferanser..Mente at SET kanskje ikke er for alle ikke spes på han sine høyttalereNei. Å sette en 2x8 watt 300B foran de høyttalere som Roda har kunne sikkert vært gøy, men neppe særlig fruktbar løsning. Headroom osv.Det kommer vel helt an på ørene som hørerHva med å prøve HØYTTALERE som egner seg godt for den ultimate rørforsterker-topololigen? Dvs en SET . Push-pull og hybrid forsterkere er fine på veien til målet, men ikke den endelige løsning om en vil gå inn i rør verden
O
Uansett, tror roda har koll på dette helt fint. Og alt er i bunn og grunn kompromiss. Samt kose seg på reisen.
O
Rommet mitt i kombinasjon med ørene mine er sensitivt for off-axis flare, sånn at f.eks Sonus faber Domus Grand Piano, Usher BE718 og Dynaudio Focus 340 alle fikk en kant i øvre mellomtone jeg ikke trives med. Deilig på ultragode innspillinger, tilnærmetjævli på normale innspillinger.Bra greier det der. Synes du de låter som de måler, eller rettere sagt slik Atkinson tolker målingene?
Ser forresten at du bruker sødme i beskrivelsen, og slik jeg leser Atkinson er han inne på det, iallefall når lytteavstanden ikke er helt som min.
Man kan jo få mye Prima Luna før prisene til Octave slår inn.OCTAVE
er velprøvd og anerkjent som god kombi med Dynaudio.
Vis vedlegget 568881
Prima Luna er nok bra, men ser du på nettet, så er det Octave mange sverger til.
Mye av årsaken er selvsagt at det er samme importør i nordamerika, men læll da gitt...
Jo, det er riktig, men så får man heller ikke det hele for det halve, -som danskene sier.Man kan jo få mye Prima Luna før prisene til Octave slår inn.OCTAVE
er velprøvd og anerkjent som god kombi med Dynaudio.
Prima Luna er nok bra, men ser du på nettet, så er det Octave mange sverger til.
Mye av årsaken er selvsagt at det er samme importør i nordamerika, men læll da gitt...
Meh..!Miljøvennlig velge Octave V70 i alle fall , bare preamp til PL veier jo det samme ikke minst så trenger du 30kg til med PL før du for liv i høytalere
Sliter litt med at prima luna skal være kjedelig i forhold til noe som helst.PL er bra, men kjedelig vs SAM G2.....
mvh
Se svar #4148Sliter litt med at prima luna skal være kjedelig i forhold til noe som helst.PL er bra, men kjedelig vs SAM G2.....
mvh
Men det er nå meg da.
Octave og C1 passer som hånd i hanske. Hørt i sammenligning med Mark Levinson 532h /Vtl 7.5, vtl /pass labs x350. 5, Aesthetix calypso /MI 17 mono, parasound jc5 /p6 og Accuphase pre/effekt så er det bare Accuphase som har spilt bedre for meg . En v70 med f. Eks jj 6550 /Telefunken smårør er virkelig god synergi med C1.For ordens skyld: jeg sier IKKE at Prima Luna er dårlig.
Tvert i mot tror jeg at PL er et merke som kan gi mye god lyd for pengene.
Stort sett gode omtaler i f.eks Stereophile.
Og som musicus sier, så vet en ikke hva som går bra sammen før en har prøvd.
Greia med Octave på C1, er at den kombien er det ganske mange som allerede har prøvd, -med godt resultat.
Nå skal ikke jeg mase mer om Octave i tråden her.
Jeg hadde v70 /Black Box, med nevnte rørV40 du hadde Dharmabum?
Takk til bidragsyterne for alle innspill og kommentarer i tråden.
Der sto det ja. Øya, først blind, osv ...Jeg hadde v70 /Black Box, med nevnte rørV40 du hadde Dharmabum?
Takk til bidragsyterne for alle innspill og kommentarer i tråden.