Hun har i alle fall ganske høy aksept for nevnte artister.Muligens det foretrukne PF albumet det der uten Roger´n, står her i blå vinyl ogsåLiker kona di. Drar ho til med litt Dire Straits, Knopfler, Pink Floyd og Gilmour så er det høyt på skalaen for drømmedame 8)Springsteen er stadig spilt her i huset. Han er favoritten til madammen i huset her.
Vis vedlegget 573660
mvh
Helt enig med deg, RoDa, jeg synes at hele plata smaker av "Vi er tøffere enn toget, alle sammen, og det vil vi tvære ut over 2 hele LP-sider".En supergruppe ble det tid til
Vis vedlegget 573838
De gamle er eldst, og det kan høres. I overkant køntri i countrysjangeren for min smak, men tålte en snurr.
https://en.wikipedia.org/wiki/Highwayman_(The_Highwaymen_album)
Vis vedlegget 573839
Ja, det er helt rått. Den låten bærer albumet.Helt enig med deg, RoDa, jeg synes at hele plata smaker av "Vi er tøffere enn toget, alle sammen, og det vil vi tvære ut over 2 hele LP-sider".
Det som redder hele prosjektet, IMO, er sangen "Highwayman" som handler om-av alle ting- sjelevandring, og er signert Jimmy Webb. Samme mannen som sto bak McArthur Park, Wichita Lineman og The Moon is a harsh Mistress.
Linjene:
Perhaps I may become a highwayman again
Or I may simply be a single drop of rain
But I will remain
Ga meg ståpels første gang jeg hørte dem, og det gjør de fortsatt.
Mvh
Liker denne svært godt, er den ikke litt vrien å få tak i på vinyl?Har jeg først startet å snurre en favorittartist, så er det bare å fortsette vel 8)
Vis vedlegget 573773
Fjerde studioalbumet, laget etter motorsykkelulykken som holdt han unna gitaren og en planlagt turne.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shangri-La_(Mark_Knopfler_album)
Favorittalbum varierer ofte gjennom årene, men dette er alltid på pallen og oftest øverst av soloalbumene hans.
Vis vedlegget 573774
De to første sidene er bare nytelse, som f.eks låten der han synger til Elvis
Tittellåten, og navnet på studioet det er spilt inn i
Vis vedlegget 573777
Finnes dessverre ikke på vinyl ser det ut til.
En god del av samlingen min er plater jeg har fått av en kamerat, deriblant denne.Liker denne svært godt, er den ikke litt vrien å få tak i på vinyl?
Lucky youEn god del av samlingen min er plater jeg har fått av en kamerat, deriblant denne.Liker denne svært godt, er den ikke litt vrien å få tak i på vinyl?
Det er noen virkelige perler der, og en god del som er vrient å skaffe. Jeg er veldig heldig og passer godt på alle platene
Legger nok min stemme på denne jeg også, plukkes fram i tide og utide denne
Har egentlig ikke gjort meg opp en mening om hva jeg liker best eter Dire Straits, men Knopfler har mye bra på lager. Liker The Ragpacker's Dream godt.Min soleklare favoritt fra solokarrieren er;
Vis vedlegget 573841
Må være en av platene jeg har spilt mest, uansett artist.
Vedrørende The Boss har jeg også en forkjærlighet til Tunnel of love, til tross for 80-tallets synthpreg.
TakkerGod bedring etter operasjonen Rolf og kos deg med musikken, Dynaudio, vinyl og SBT ������
Takk, ja jeg er veldig fornøyd med timingen.God bedring til deg, Rolf! Forsåvidt greit å være litt utenfor det sosiale livet nå uansett.
Mvh Tønnes
Same, same -but different.Sikkert Ragpicker du mener, Bjørn.H
Dynaudio forever (?)
Jaja, i alle fall en stund
Vis vedlegget 575745
Vis vedlegget 575746 Vis vedlegget 575747
Tror jeg snubla over dem igjen etter å ha søkt etter denne gode gamle låten:Jeg har en "Best of" LP med Vaya con dios.
Belgisk band som heter "ha det" (eg. gå med gud) på spansk er jo litt underlig, men ingen grunn til å hate dette, sjøl om det er i husmor-pop kategorien. Skal se om jeg finner den.
Men det var denne versjonen du egentlig ville høre?:Tror jeg snubla over dem igjen etter å ha søkt etter denne gode gamle låten:Jeg har en "Best of" LP med Vaya con dios.
Belgisk band som heter "ha det" (eg. gå med gud) på spansk er jo litt underlig, men ingen grunn til å hate dette, sjøl om det er i husmor-pop kategorien. Skal se om jeg finner den.
Du må ta fram stålbørsten og tørke av støvet og håret som er på diskanten!!
Det er danskene relativt tydelige på at er det hår på domen, så blir det hår på domenDu må ta fram stålbørsten og tørke av støvet og håret som er på diskanten!!
Hvor køber man de fine skibe?Håper det går bra med folket rundtomkring.
Selv var jeg heldig og slapp inn til brokkoperasjon i starten av uka og får rekonvalesens samtidig med at alle rundt også tar det rolig.
Tid til å tenke på ting som for eksempel hvordan merke hyllene med vinyl...
Vis vedlegget 575727
Logitech Media Server er fremdeles i drift her i heimen, har til og med kjøpt en ekstra SBT for å ha i reserve.
Gjenoppdager musikken ved å benytte de forskjellige måtene for å nærme seg samlingen tilfeldig på.
7916 album på loftet, lurer litt på å sortere vekk noe av det. En del som jeg aldri kommer til å høre på der.
Noe av det som dukket opp i går i albummiks
Vis vedlegget 575728
Nei nei nei.. ikke hør på danskene! La OCD'n ta overhånd!Det er danskene relativt tydelige på at er det hår på domen, så blir det hår på domenDu må ta fram stålbørsten og tørke av støvet og håret som er på diskanten!!
F.eks her:Hvor køber man de fine skibe?Håper det går bra med folket rundtomkring.
Selv var jeg heldig og slapp inn til brokkoperasjon i starten av uka og får rekonvalesens samtidig med at alle rundt også tar det rolig.
Tid til å tenke på ting som for eksempel hvordan merke hyllene med vinyl...
Vis vedlegget 575727
Logitech Media Server er fremdeles i drift her i heimen, har til og med kjøpt en ekstra SBT for å ha i reserve.
Gjenoppdager musikken ved å benytte de forskjellige måtene for å nærme seg samlingen tilfeldig på.
7916 album på loftet, lurer litt på å sortere vekk noe av det. En del som jeg aldri kommer til å høre på der.
Noe av det som dukket opp i går i albummiks
Vis vedlegget 575728
Kjenner jeg RoDa så har han sikkert en kompressor stående garasjen, så dette årnar sæDu må ta fram stålbørsten og tørke av støvet og håret som er på diskanten!!