RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Hei - bruttern har Mozart grand på ECI 4 - spiller absolutt musikk det :)

    Grattis!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mine impulskjøp pleier å innebære en Japp el.ikke høyttalere!

    You are one crazy motherf#cker ;)

    Tja, ikke en Japp...men

    Begynte å bli noen eksponeringer på det gode gamle så jeg rykket fire generasjoner frem og fikk noe velkjent i hus.





    Lover godt og har mange fine funksjoner som det gamle ikke har samt bedre høyiso egenskaper.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.595
    Antall liker
    32.357
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mine impulskjøp pleier å innebære en Japp el.ikke høyttalere!

    You are one crazy motherf#cker ;)

    Tja, ikke en Japp...men

    Begynte å bli noen eksponeringer på det gode gamle så jeg rykket fire generasjoner frem og fikk noe velkjent i hus.





    Lover godt og har mange fine funksjoner som det gamle ikke har samt bedre høyiso egenskaper.
    Gratulerer RoDa, da har vi mye flott i vente:)
    Kanskje EOS 600D finner veien til skogs også.....:cool:

    gismo
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Mine impulskjøp pleier å innebære en Japp el.ikke høyttalere!

    You are one crazy motherf#cker ;)

    Tja, ikke en Japp...men

    Begynte å bli noen eksponeringer på det gode gamle så jeg rykket fire generasjoner frem og fikk noe velkjent i hus.





    Lover godt og har mange fine funksjoner som det gamle ikke har samt bedre høyiso egenskaper.
    Grattis med nytt kamera! :)
    En gave til hele HFS....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.405
    Antall liker
    102.420
    Torget vurderinger
    23
    Ser kanon ut det kamerae RoDent! Dukt for noen nye obskøne fotomontasjer snart, skjønner jeg. Bra!
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med nytt kamera RoDa! :)
    Vil slenge inn et lite tips: Minst like viktig som nytt kamera er rett objektiv når du skal ta hifi-bilder.
    Jeg vil anbefale et innkjøp som ikke vil gjøre så altfor stort innhogg i lommeboka:

    50mm.jpg

    Canon EF 50mm f:1,8 II
    Dette er en svak tele med høy lysstyrke som er kjempefin til å ta bilder av enkelt-komponenter. Denne har mye bedre lysstyrke enn kit-zoomen: f1,8, noe som gir to blendere ekstra når du skal ta bilder innedørs uten blitz (Blitz er fy, fy som du sikkert vet. Ta heller lys når solen skinner, vinduslys gir et mye finere og dusere lys).
    Pris er heller ikke så verst: kr 725,- på FotoVideo.
    Dette er rett og slett en kjempefin portrett-tele til hifi og/eller mennesker. Ta bilder på full åpning og bruk den uskarpe bakgrunnen kreativt.... her kan du fort ta opp konkurransen med Knut Vadseth.... :cool:

    mvh
    Finn M
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk Finn.
    Jeg har to sånne faktisk. En til overs som jeg legger ut til salg. Digger det objektivet det. Knallskarpt og som du sier lysfølsomt.
    Mvh
    RoDa
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Gratulerer med nytt kamera RoDa! :)
    Vil slenge inn et lite tips: Minst like viktig som nytt kamera er rett objektiv når du skal ta hifi-bilder.
    Jeg vil anbefale et innkjøp som ikke vil gjøre så altfor stort innhogg i lommeboka:

    Vis vedlegget 178007
    Canon EF 50mm f:1,8 II
    Dette er en svak tele med høy lysstyrke som er kjempefin til å ta bilder av enkelt-komponenter. Denne har mye bedre lysstyrke enn kit-zoomen: f1,8, noe som gir to blendere ekstra når du skal ta bilder innedørs uten blitz (Blitz er fy, fy som du sikkert vet. Ta heller lys når solen skinner, vinduslys gir et mye finere og dusere lys).
    Pris er heller ikke så verst: kr 725,- på FotoVideo.
    Dette er rett og slett en kjempefin portrett-tele til hifi og/eller mennesker. Ta bilder på full åpning og bruk den uskarpe bakgrunnen kreativt.... her kan du fort ta opp konkurransen med Knut Vadseth.... :cool:

    mvh
    Finn M
    Jeg tror ikke Roda trenger å ta opp kampen med Vadseth, tror Knut har mer enn nok med å holde følge. Typisk å være så gavmild at du kjøper ting alle rundt deg får glede av. :)

    Fastoptikk er etter min mening et must. Bruker selv Nikon sin 35 mm F1.8 mye. Kjempelinse til under 2000,-.

    Ser 600D har falt veldig i pris. Man får fantastisk mye kamera for pengene nå om dagen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk Finn.
    Jeg har to sånne faktisk. En til overs som jeg legger ut til salg. Digger det objektivet det. Knallskarpt og som du sier lysfølsomt.
    Mvh
    RoDa
    Hmmm... Jeg trenger den jo ikke, men hva selgerdu den for. ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker cybervision og Spissoy :)

    Tja, Dazed, den er ny i eske så litt over halv pris? Vi bare PMes og finner ut av det ;)

    Mvh
    RoDa
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt ommøblering på en søndag :)


    Before:

















    After







    Mvh
    RoDa
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med nytt kamera, roda.

    så bra som du er til å ta bilder, så er det helt klart verdt utlegget.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker folkens :)

    Ser litt tomt ut sånn med det samme, men blir vel vant med det.





















    Mvh
    RoDa

    HEL: Nede til høyre
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Siden det nå ser ut som siste del av anlegget er på plass, og anlegget er fullkomment .........igjen.........
    Samt at Rubyred erter med at jeg bytter høyttalere ofte ...... så måtte jeg telle over hva som har vært inne siden vi flyttet inn i huset i 2008.
    Var ikke sååå gærnt da :D












    NÅ er det i alle fall ikke noe som skal byttes på leeeeeeeenge!!!

     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Siden det nå ser ut som siste del av anlegget er på plass, og anlegget er fullkomment .........igjen.........
    Samt at Rubyred erter med at jeg bytter høyttalere ofte ...... så måtte jeg telle over hva som har vært inne siden vi flyttet inn i huset i 2008.
    Var ikke sååå gærnt da :D

    NÅ er det i alle fall ikke noe som skal byttes på leeeeeeeenge!!!
    Ser veldig flott ut dette RoDa. Hva synes du om Heed RIAA vs Graham?

    Rega er på vei med nytt RIAA om dagen. Rega Aria. Ryktes å ligge på rett under 10k og vil være i type chassis som DACen. MM og MC med justering på et meste for MC PU i følge Paul Darwin hos Rega. Ikke bra for lommeboken min kjenner jeg... :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Først; takk for sist RoDa.. Det var en meget hyggelig kveld og ha så mange kjekke folk på besøk. Det satte jeg stor pris på :) Men når det er sagt har det blitt utrolig flott hos deg nå etter at du fikk ryddet opp.. En annen stakkar har litt å lære her ser jeg.. Har riktignok fått rippet inn nærmere 400 CD-plater nå, så det hjelper litt hjemme også.. :) Si i fra når du har lyst på besøk så tar jeg meg gjerne en tur..

    mvh
    lassemann
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Like flott platespiller som KW har jo.
    6 par høyttalere siden 2008 ja, det var det året jeg kjøpte mine 207.2 det.............forskjell på folk:)

    Stilrent opplegg.

    Mvh.KW
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bobby; det kommer. Litt om Heed her først:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/65478-heeds-venner.html#post1519712
    Tenkte også på Rega RIAA, men siden både Stereolab og Moiz var så velvillige med å la meg teste før kjøp så var det enklest. Det enkle er ofte det beste ;)




    lassemann; takk for sist, ja! Det var en superkveld. Kjenner at jeg nok må lytte meg mer inn på anlegget ditt og med mer kjent lydnivå før jeg kan uttale meg detaljert. Jo takk, ryddig er det av og til, når jeg skal ta bilder.... Tror ikke du skal rydde for mye hjemme hos deg, det er både veldig god atmosfære og masse akustikkhjelp i din velfylte lyttestue. Vær beredt på plutseliginvitasjon som vanlig :D




    KW; javisst. Tror til og med det er rette fargen på RP6? Må jo holde bransjehjulene i gang, og kjøpe litt... Håper det blir litt roligere nå, ikke minst siden alt i anlegget bortsett fra Rega DAC er kjøpt nytt av meg. Blir dyrt å bytte da. Fra 2011 til i dag har jeg omsetning på 96000,- og overskudd på 6500,- på hifi-kontoen ;)
    Billigere OG bedre, såklart!










    Mvh
    RoDa
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.405
    Antall liker
    102.420
    Torget vurderinger
    23
    Har du blitt Heedning, RoDa?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Siden det nå ser ut som siste del av anlegget er på plass, og anlegget er fullkomment .........igjen.........
    Samt at Rubyred erter med at jeg bytter høyttalere ofte ...... så måtte jeg telle over hva som har vært inne siden vi flyttet inn i huset i 2008.
    Var ikke sååå gærnt da :D












    NÅ er det i alle fall ikke noe som skal byttes på leeeeeeeenge!!!

    utrolig flott :)
    må bare få byttet front på amp.

    /jan
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En Superuniti hadde gjort seg i midten Roda ;)
    Med HiCap, SuperCap og en liten NightCap da...? :D :D

    Har vært så heldig å høre en SuperNait her, og den hadde noen meget gode egenskaper, men totalt sett så foretrakk jeg - bombe!! - SAMen min.
    Men en EtellerannetCap på SN hadde nok tippet skåla andre veien.
    SAM + Rega DAC på brukten er nok også et stykke unna å kunne finansiere en SuperUniti. :)

    Mvh
    RoDa
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er fargebalansen i bildene dine korrekt? (Tviler ikke på det altså) Jeg bare så på produktbildene av VA MG SE og Cherry ser ganske så mye lysere ut der.

    Forøvrig synes jeg Mozartene er desidert den peneste modellen fra Vienna og ser jo veldig bra ut nakne også.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ser meget pent ut Roda.
    Låter det like bra som det ser ut, så har du grunn til og være fornøyd.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.728
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fargebalansen skal være rett, men det er jo litt avhengig av eksponering også.
    Her er et bilde av mine som er mer eksponert og dermed lysere.




    Dette bildet fra nettet gir en temmelig korrekt fremstilling av fargen.
    http://www.esfera-audio.com/WebRoot...ViennaAcoustics-MozartGrand-Symphony-Rear.jpg

    Dette var vel bildet som gjorde at jeg valgte cherry
    http://media.tas.zeitpress.com/articles/images/rsz_213-er-vienna-mozart-3.jpg

    Men det er jo naturlig tre og dermed litt variasjon, selvsagt.
    Rosewood er knalltøft, men også litt for "vilt" til at jeg turte å gå for det.
    Da måtte jeg jo ha byttet høyttalere før det hadde gått et år.... heeeeelt utenkelig :D

    http://www.ultrahighendforum.com/uploads/images/viennaacoustics_mozartgrand.png



    Enig, Mozart er flotte både størrelsesmessig og formen med bredde kontra høyde og dybde.
    Jeg beholder dem "nakne" siden fineren har en tendens å få skille etter frontstoff om det står på for mye i stua her, med mye vinduer og dermed mye dagslys inn.


    Mvh
    RoDa
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ser du fortsatt koser deg med Rega dacen.
    Kan jeg komme med et tips?
    SimAudio Moon Supernova CD player (65000kr), en ref spiller i Stereophile (2008), ble relativt gruset i senere test i Stereophile av dac fra eget merke, nemlig SimAudio 650D DAC til 9000 dollar. Drømmedacen var dessverre for dyr til at jeg noensinne ville eie slikt gull. Så leste jeg nylig en test av Hegel HD20 fra des 2012, og smilet kom tilbake.

    SoundStage! Xperience | SoundStageXperience.com | Hegel Music Systems HD20 Digital-to-Analog Converter

    I denne testen blir Hegel HD20 (2000 dollar) direkte sammenlignet med anmelderens ref dac, som er SimAudio D650 (9000 dollar), og kommer seirende ut!!!
    Kanskje du burde teste ut denne dacen RoDa? 8000 dollar spart på hjemlige bruktbørsen :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg synes Rega DACen ikke er noe svakere enn HD20. Regaen har et driv og en glød som er veldig musikkvennlig etter mine erfaringer.

    Roda: Så bare her: http://www.vienna-acoustics.com/products/mozart/mozart.php#anker

    Der virker Cherry ganske mange knepp med lys i utførelsen. Dine ser langt bedre ut på bildene synes jag.

    Hvit pianolakk synes jeg også er en smuud finish i rette rommet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn