RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rygg som er i ferd med å reparere seg selv. Helvetesmaskinen kalt ellipse virker visst, godt en har podcast å trøste seg med i all tråkkingen.
    BMW lugger, så nå kjøres det midlertidig Model Y som leiebil. Det må føles godt som eier av en sånn å vite at en slump av utviklingsbudsjettet har gått med til å lage julenissemodus, peiskos og prompeputer. This one goes to eleven. :D 😅
    En squeezebox forsvant litt nordover og den andre litt lengre nordover. Tungsolgt, ikke usolgt. (y)
    Ellersmessig studeres daglig speilbildet for å se om pung har blitt lengre enn penis, siden livets nedoverbakke snart skal starte. Det grues, men andre menn har krysset linjen før og det ser ut som den foreløpig verste bivirkningen er et badekar. Overlever sikkert å passere halvtreds jeg også. :unsure:

    Mye er usikkert, men sikkert er det at dette er vakkert!




    Håper alt er vel med alle dere gode folk på dette nettstedet som har vært et anker i internettlivet mitt i uhorvelig mange år. :)
    Fortsatt god adventstid

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk karer!
    Den skal handles @Atlerovik - jeg er overbevist om at forebygging er trikset fremover. Første gang det har vært sånn trøbbel som presser på isjiasnerven.
    Må unngå det meste av kompresjon av ryggsøylen en stund @Valentino så selv om ikke sykling og romaskin har gjort vondt så har det nok forlenget reparasjonstiden. Det er slett ikke utenkelig at med en sånn PT ville smerter til hvelvete fått være smerter 🤩
    Mest gøy @TT. Må innrømme at den godeste Musk har laget noe som skiller seg ut. Mye veldig bra med den også.
    Takk @Evo III

    Har speidet bittelitt og sett at Ortofon har skjønt det med pickuper som er høydetilpasset Rega!
    Til og med funnet signalkabelen som matcher høyttalerkablene. Nissen har fått liste.

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.593
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å se du er på banen R.
    Håper du får skikk på ryggen.
    Det går seg som regel til, men det tar tid, så vær tålmodig.
    Du er velkommen oppover når ting er på stell. Fortsatt god bedring. 🙂
     
    M

    musicus

    Gjest
    Av alle ting som ikke gjør ryggen bedre men kanskje livet litt lettere i hifi hverdagen så er jeg hjemme tre uker fra idag og kan erbjuda lite go musik å ljud på en drop in 😉

    Mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye med dagen og halvgått løp kjære RoDa🎉🎈Nyt den til det fulle med dine fine🌺😍

    gismo
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.678
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ulempen med å trene i maskiner
    Oftest tar isolerte muskel grupper så hardt at uten god grunn treneing
    ødelegger du deg , tilmed da så ,,,
    Flere går over til løse vekter og egen vekt , da gjerne isolerte "øvelser som og gir litt trening for støtte muskulatur
    Min fav rygg øvelse er planken" statisk " den er super for magen og
    starte rett ned med albuene i golvet .Denne kan utvides til det hinsidges når formen og balansen kommer . Magen hører sammen med ryggen , Maskiner er fy her og . Lette crunches er tingen evt

    Ett bra trenings program for kombinerte 2-3 øvelser samtidig er tingen ,

    Max er ett bra program , tar for seg trening og nutrition og sleep
    Denne har hjelp meg bra i tillegg til annen trening


     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    God Jul @Thomasd og @TT. og dere andre :) 🎄
    Takk for bursdagsgratulasjoner.
    En av fordelene med å fylle flere år, er at folk begynner å kjenne en.
    I år ble det til og med gavekort fra Big Dipper og LPer fra folket på jobben (Løsrivelse på vinyl, må vite!) og ungene presterte å kjøpe en hifigreie til jul.

    :D(y)


    Fortsatt god romjul

    mvh

    001_IMG_6566_3.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Slutt 2021:
    Digital kilde:
    ReadyNAS på loftet
    Teddy PSU & Squeezebox Touch
    Rega DAC
    Icon Audio BA-3 rørbuffer
    Analog kilde:
    Rega RP40
    Groovetracer Reference Subplatter
    NY: Groovetracer Acrylic Platter
    Rega Exact
    Graham Slee Era Gold V m/PSU-1
    Forsterker:
    Cayin CS-100A
    Høyttalere:
    Dynaudio Confidence C1 Platinum på Dynaudio Stand 20
    NY: Kef KC62
    Slutt 2022:
    Digital kilde:
    ReadyNAS på loftet
    Teddy PSU & Squeezebox Touch
    Rega DAC
    Icon Audio BA-3 rørbuffer
    Analog kilde:
    Rega RP40
    Groovetracer Reference Subplatter
    Groovetracer Acrylic Platter
    Rega Exact
    Graham Slee Era Gold V m/PSU-1
    Forsterker:
    Cayin CS-100A
    Høyttalere:
    Dynaudio Confidence C1 Platinum på Dynaudio Stand 20
    Kef KC62

    Må vel kanskje gjøre noe i 2023, for å unngå total hifidød...
    Slutt 2023:
    Digital kilde:
    ReadyNAS på loftet
    Teddy PSU & Squeezebox Touch

    Rega DAC
    Icon Audio BA-3 rørbuffer
    Nytt:
    Eversolo DMP-A6 Master Edition


    Analog kilde:
    Rega RP40
    Groovetracer Reference Subplatter
    Groovetracer Acrylic Platter
    Rega Exact

    Graham Slee Era Gold V m/PSU-1
    Nytt:
    Rega P7
    Rega Exact (fulgte med P7en)


    Forsterker:
    Cayin CS-100A
    Høyttalere:
    Dynaudio Confidence C1 Platinum på Dynaudio Stand 20
    Kef KC62

    Annet nytt:
    Inakustik LS-204 XL Micro Air Reference høyttalerkabler

    Inakustik NF-204 Micro Air Reference signalkabler





    Jaja, hifidød ble det i alle fall ikke. Måtte bøte på at det ikke skjedde noe i 2022. 😅

    Ble lei Squeezebox og når serveren ikke ville mer og Eversolo fikk så mye skryt rundtomkring så.....
    Veldig fornøyd med den boksen der, og utviklingen på den er fortsatt full fart. Siste tilskudd med EQ er spennende.
    Har Rega DAC fortsatt koblet inn så den kan brukes av og til, mens Icon Audio rørbuffer er pakket vekk. :)

    Når en Rega P7 dukket opp, og attpåtil fra en kjenning, så var det ikke noe vei utenom. Digger den.
    Har til og med takket nei til en RP8 i etterkant. Det gjorde litt vondt, men jeg synes P7en er spesiell og verdt å beholde.

    Kabler. Kremt. Tror fortsatt det meste av det som skjer når jeg bytter kabler er inni hodet. Men når det oppleves så virkelig, og gjør det enda bedre å høre på musikk, så er det verdt noen kroner. Synes jeg. Kan jo ikke heeelt vite om det bare er i hodet heller. :whistle:

    Nå er snart de fem første albumene til et av verdens beste band, i aller beste versjoner såkalt "opp og hopp for å bytte side", på vei over fjellet.
    Det gledes.

    001_IMG_6569_2.jpg


    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Mye spennende 👍
    Tar vareopptelling på lørdag, det er noen produkter som muligens tikker inn helt på tampen av året.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hi-Fi planer 2024

    Digital kilde:
    Rega DAC
    Eversolo DMP-A6 Master Edition

    Tror den blir stående den Eversoloen. Får fylle opp den interne SSDen med noe av musikken jeg hadde på serveren.
    Leke litt med de nye funksjonene og se om litt ratting på EQ kan gjøre at det klangmessig ligner litt mer på platespilleren.
    Spiller nok mest fra denne, men liker ikke lyden like godt som når jeg spiller LPer. Det vil si, for å være ærlig: Jeg liker den mer og mer jo mer jeg lytter på den.
    Har Rega DAC for å bytte litt på når jeg vil ha litt annen lyd. Går jeg helt i vranglås så får jeg koble opp rørbuffer igjen. 😄




    Analog kilde:
    Graham Slee Era Gold V m/PSU-1
    Rega P7 med Rega Exact

    RIAA blir stående, liker den veldig godt. På mitt nivå er det ikke så mye vits å bytte sideveis til noe annet, trur eg.
    P7en er en gammel drøm og skal være med videre. Uten tvil.
    Noen nye belter til Regaen må på plass, er vel ingen vei utenom Reference EBLT.
    Har også begynt å snuse litt på pickup, og 2MR-serien til Ortofon er vanskelig å se forbi. En 2MR Black kanskje...?





    Forsterker:
    Cayin CS-100A
    Er ikke bare solskinn med en rørforsterker, og potensielt høye driftskostnader. Bare utgangsrør drar fort 7-8000,- pr bytte.
    Kanskje en annen rørforsterker med færre rør. Redd det drar med seg et høyttalerbytte også, C1 liker litt watt dem.
    Eller kanskje vekk fra rør, går det an?
    Er jo noen som har satt litt spor, selv uten rør. Alle går i A-klassen.

    Selv om jeg ikke har hørt den, så tror jeg Musical Fidelity AMS35i kan være kanonbra.

    Sugden Masterclass IA-4. Hørt og den digger jeg!

    Luxman L550AX. Type vil-ha den også.

    Kanskje for lite watt på dem også, sånn at jeg må bytte høyttalere. Hm. 😅




    Høyttalere:
    Dynaudio Confidence C1 Platinum på Dynaudio Stand 20
    Kef KC62
    Liker Kef-en veldig godt, den tror jeg skal være med "for alltid". Gjør det veldig lett å kunne velge høyttalere også.
    Null stress med stativhøyttalere, så lenge den lille klumpen står på gulvet.
    Liker godt høyttalerne, har tross alt hatt dem i 4 år, så bare 2-3 år til rekord. (Vienna Mozart hadde jeg i 6 år)
    Men, jeg tenker fortsatt tanker om sånne litt mer boksete bokser.
    Akkurat nå lurer jeg mest på om jeg hadde likt lyden av sånne fraskilte FantOranger :unsure:



    Må jo undres litt, eller så er man frisk og det er jo ikke noe gøy med denne hobbyen om man er frisk.


    Er noen dager igjen, men tar sjansen på å ønske et Godt Nytt År :)

    001_IMG_6563_3.jpg




    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med «riktige» kabler og en ny «liten boks» som formidler «0/1» på en god måte👍🏼😊
    Samtidig, om litt tidlig unge mann, ønsker jeg deg og dine et Godt Nyttår🎉💥🎶

    gismo
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig vakkert oppsett!! Og kjenner jeg deg rett så låter det hele veldig fint!

    Forslag til noe du kan prøve ut i 2024;
    R2R DAC f.eks. Denafrips Pontus eller Venus
    En amp med 805 utgangsrør matet av 300B f.eks. LM Audio 805iA.

    Om det lar seg gjøre da 😊
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Hei og gledelig romjul Rolf. 😁
    Det skjer jo adskillig mer hos deg enn hos meg bytte messig. Alt jeg har byttet i 2023 var en herpa pu.
    Syntes lyden var meget bra hos deg under "vorspielet" før TT besøk så skjønner at du har holdt på C1.
    Må jo undres litt, eller så er man frisk og det er jo ikke noe gøy med denne hobbyen om man er frisk.

    Bra med noen friske også, nok av sjuke jævlær her inne 🤣
    Godt nytt HaiFai år ønskes
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Forslag til noe du kan prøve ut i 2024;
    R2R DAC f.eks. Denafrips Pontus eller Venus
    En amp med 805 utgangsrør matet av 300B f.eks. LM Audio 805iA.

    Om det lar seg gjøre da 😊
    Med høyttalere som har en effektivitet på 85dB og 4.3 - 5.9 Ohm impedanse så ville jeg tenkt meg litt om før jeg parret dem med en 805 eller 300b rør. Fantoranger derimot er helt andre dyr.

    R2R, 1541-1543 eller AD1865 basert DAC er flott og fint om du ønsker å fete ting opp litt. Personlig hadde jeg definitivt prøvd en slik DAC før kjøp.

    Uansett spennende å lese om dine tanker og ønsker. Hva med å prøve Fantorangene hjemme i stua di? Ser ut som om du lett kunne fått dem til å spille hjemme hos deg.

    Mvh
    -BB-
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Eg har solgt Cayin, pengene ligger på nye høyttaler kontoen. 😬
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med «riktige» kabler og en ny «liten boks» som formidler «0/1» på en god måte👍🏼😊
    Samtidig, om litt tidlig unge mann, ønsker jeg deg og dine et Godt Nyttår🎉💥🎶
    gismo
    Takker @gismo I lige måde.
    Kabler og LAN-filter og ringkjernetrafo til routeren, har mye greier jeg kan gjøre fortsatt :D

    Utrolig vakkert oppsett!! Og kjenner jeg deg rett så låter det hele veldig fint!
    Forslag til noe du kan prøve ut i 2024;
    R2R DAC f.eks. Denafrips Pontus eller Venus
    En amp med 805 utgangsrør matet av 300B f.eks. LM Audio 805iA.
    Om det lar seg gjøre da 😊
    Takk @Ludo
    Kanskje en farget DAC kan være noe, ja. Eller er det sånne som har den reneste sannhet? 😅
    Har likt Buffalo tidligere og så var det en dansk for mange år siden jeg lånte av Parelius som også var fin.
    30-40-50 tusen penger for en DAC er jo litt mye, men kan lete brukt såklart (y)
    Annen røramp tror jeg må vente til det er andre høyttalere i huset. Tror det var LM805 jeg hørte hos Hans Christian en gang, likte den.
    Den hadde også smaksknapp (justering av NFB) om jeg ikke minnes feil. Skal ikke slutte å tenke på den. :giggle:

    Det @Ludo sa! 👆🏻😁 For ikke å snakke om en ordentlig rør-dac…
    Rør, ja. Bare rør er rør. :cool:
    Synes disse Border Patrol DACene er stilige og har tenkt på en sånn. Må kanskje tenke på en sånn på nytt.
    Av AN har jeg bare prøvd en preamp og en bitteliten DAC en gang i verden. Satte ikke spor. (Er det lov å si? :eek:😂)

    Hei og gledelig romjul Rolf. 😁
    Det skjer jo adskillig mer hos deg enn hos meg bytte messig. Alt jeg har byttet i 2023 var en herpa pu.
    Syntes lyden var meget bra hos deg under "vorspielet" før TT besøk så skjønner at du har holdt på C1.
    Bra med noen friske også, nok av sjuke jævlær her inne 🤣
    Godt nytt HaiFai år ønskes
    Hei. Takk samme. :giggle:
    Ja, noen må holde bransjehjulene i gang 😅😂
    Takker, ja det ble en bitteliten vorspiellytt den gangen. Vi får se om det kan gjentas og om @TT.-treffet blir en tradisjon. (y)

    Med høyttalere som har en effektivitet på 85dB og 4.3 - 5.9 Ohm impedanse så ville jeg tenkt meg litt om før jeg parret dem med en 805 eller 300b rør. Fantoranger derimot er helt andre dyr.
    R2R, 1541-1543 eller AD1865 basert DAC er flott og fint om du ønsker å fete ting opp litt. Personlig hadde jeg definitivt prøvd en slik DAC før kjøp.
    Uansett spennende å lese om dine tanker og ønsker. Hva med å prøve Fantorangene hjemme i stua di? Ser ut som om du lett kunne fått dem til å spille hjemme hos deg.
    Mvh
    -BB-
    Takk @BeetleBug
    Enig, og det å prøve utstyr - eller kjøpe med returrett - er så godt som et must de fleste gangene. Eversolo er god og "rett gjennom" så det kan legges opp til en stutt-tjukk eller småfeit ved siden av og bytte på innimellom. Feit og tjukk er vel erstattet med enorm, så da må jeg lete etter en enorm DAC 😅
    Ja, det finnes jo noen FantOranger bare få km unna der jeg jobber. (y) Har begynt å venne kona til utseendet av dem også. Det vil si, første kommentaren var at type utbrudd. "Hæ!? De ser jo ut som noen bokser!" 🙉🙈 :D

    Ingen problem å gå bort fra rør.. finnes så mye annet snadder der ute som nok vil gi liv å glede i dynaudio. Og det er mange andre topologier som gir varm å fin lyd :)
    Jo jo, men nei nei 😄 Du har nok rett, og skal ikke lukke døra helt for ABene og Dene der ute. Men den står ikke mye på gløtt altså. 🤭

    Eg har solgt Cayin, pengene ligger på nye høyttaler kontoen. 😬
    Selge? Cayin? Sjokk, men har ikke du noe Accuphase eller noe sånt? Går nok bra da (y)
    Noen spennende valg på blokka som høyttalerkontoen skal brukes på?

    Du kan låne en forsterker av meg og prøve på fugel kassene dine på ny året. 😊 klasse D.
    Hjelpes! 😁😄 Nei, vi får først få til lytt på riggen din, trur eg (y)



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Er steget bort fra rör igang...kan jo den Soulnote A -1 som ligger på brukten väre noe, skal visstnok være meget bra, og nå til en hyggelig pris, sjekk specen! Har ikke hørt den selv dessverre men ryktet fra folk som har gjør at den står på shortlisten.... (har ingen bytte, bare lytte planer) ellers har jo Italienerene en meget habil i Audia Flight´s FLS 9 integrerte, de har jeg hørt selv om det var noen år siden...hadde også kunne være kandidat idag om jeg var der...så rørene glemmer man fort når nevrosene forlater en, altså rør nevrosene :cool:


    i mangel på en bedre link:


    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn