Vidar P
Æresmedlem
Du har iallefall fått bra driv på din britiske aksent RoDa!
Noen plater kanskje?RoDa skrev:Jul og bursdag nærmer seg. På tide å ønske seg noe til anlegget da kanskje?
Vinyl er jo fremtiden og kanskje det rette stedet å investere.
Men hva skal jeg ønske meg?
R
Hehe, han gjør mye rart han karn der... ;DBach_Man skrev:Er det ikke noe som blir litt feil når folk bruker Youtube for å demonstere lyden av vinylriggen sin?
Tja, må jo høre det først. Det var en kar her på HFS som skulle invitere når han fikk Apheta-en sin. Tror det var noe med "før jul" der...? ;Ddigiman skrev:En P9, Apheta og IOS vel Roda... Er du først på Rega kjøret, så hvorfor ikke bare klin til med det beste, så er du du ferdig med det ;D
rolfozzy skrev:Noen plater kanskje?RoDa skrev:Jul og bursdag nærmer seg. På tide å ønske seg noe til anlegget da kanskje?
R
;DVidar P skrev:Neida, en pakke Sobril til behovsbruk når fjøsmekke- eller "oppgraderings"-angsten griper tak
gismo skrev:Begynn med utrolig snille barn og en uimotståelig god/snill/grei og føyelig kone ;D ;D
Kos deg med musikk fra både vinyl og cd sammen med en god dram
Altså:............. ønske blir en god flaske
gismo
Alltid kjekt med flere puer, da.....RoDa skrev:Takk for tips, VidarP.
Skal tenke på den, tror en sånn Onzow-pute er fine ting også.
Men nå hadde jeg siktet stilt inn på mer aktive komponenter i oppsettet.
R
Skjønner. Noe dritt med for mye musikk. Kan jo bare spille en om gangen uansett.RoDa skrev:rolfozzy skrev:Noen plater kanskje?RoDa skrev:Jul og bursdag nærmer seg. På tide å ønske seg noe til anlegget da kanskje?
R
Skal utstyrskongen de la Hal-Den komme og hinte om å bruke penger på musikk....??
Her renner det inn vinyl javnt, han Sivert kom i dag. House of the Rising Sun på B-sida gitt ;D
Har jo snart 200 plater, må roe ned litt......
Nettopp. Du har tapt. Du rekker ikke engang å høre alle platene dine før du dør..... Trist, ikke sant?rolfozzy skrev:Skjønner. Noe dritt med for mye musikk. Kan jo bare spille en om gangen uansett.RoDa skrev:rolfozzy skrev:Noen plater kanskje?RoDa skrev:Jul og bursdag nærmer seg. På tide å ønske seg noe til anlegget da kanskje?
R
Skal utstyrskongen de la Hal-Den komme og hinte om å bruke penger på musikk....??
Her renner det inn vinyl javnt, han Sivert kom i dag. House of the Rising Sun på B-sida gitt ;D
Joa, men det jeg -tror jeg- sikter mot vil gavne også andre PUer etterhvert.tkr skrev:Alltid kjekt med flere puer, da.....RoDa skrev:Takk for tips, VidarP.
Skal tenke på den, tror en sånn Onzow-pute er fine ting også.
Men nå hadde jeg siktet stilt inn på mer aktive komponenter i oppsettet.
R
mvh
Regnet ut for en stund siden at om jeg skulle spille gjennon alle platene i stua ville det blitt 3 om dagen i 22.5 år.RoDa skrev:Nettopp. Du har tapt. Du rekker ikke engang å høre alle platene dine før du dør..... Trist, ikke sant?rolfozzy skrev:Skjønner. Noe dritt med for mye musikk. Kan jo bare spille en om gangen uansett.RoDa skrev:rolfozzy skrev:Noen plater kanskje?RoDa skrev:Jul og bursdag nærmer seg. På tide å ønske seg noe til anlegget da kanskje?
R
Hehe, men så¨tar det litt tid å bytte side og hente ny plate og slikt.....McLaren skrev:Regnet ut for en stund siden at om jeg skulle spille gjennon alle platene i stua ville det blitt 3 om dagen i 22.5 år.
200 kan man faktisk rekke og spille igjennom
Strikk, strakk, strukket.RoDa skrev:Nettopp. Du har tapt. Du rekker ikke engang å høre alle platene dine før du dør..... Trist, ikke sant?rolfozzy skrev:Skjønner. Noe dritt med for mye musikk. Kan jo bare spille en om gangen uansett.RoDa skrev:rolfozzy skrev:Noen plater kanskje?RoDa skrev:Jul og bursdag nærmer seg. På tide å ønske seg noe til anlegget da kanskje?
R
tilsvarer ca 2 gode musikkuker, eller 14 dager for å si det sånnMcLaren skrev:Regnet ut for en stund siden at om jeg skulle spille gjennon alle platene i stua ville det blitt 3 om dagen i 22.5 år.
200 kan man faktisk rekke og spille igjennom
;DFZ skrev:Men en strikk har to sider (ok, fire da, men to av dem er vel ikke særlig aktuelle) og strikken kan gå begge veier så her er noe å teste resten av natta. Heldigvis for deg blir det ikke mer enn fire kombinasjoner og det skulle være overkommelig, nerd 8)
Beng i vei, men den kan fortsatt rotere to veier og en av dem kan låte bedre enn den andre ;DRoDa skrev:Denne er rund, ikke flat, så jeg gir beng!
FZ skrev:Beng i vei, men den kan fortsatt rotere to veier og en av dem kan låte bedre enn den andre ;DRoDa skrev:Denne er rund, ikke flat, så jeg gir beng!
Det sies at god samvittighet er den beste sovemedisin.RoDa skrev:FZ skrev:Beng i vei, men den kan fortsatt rotere to veier og en av dem kan låte bedre enn den andre ;DRoDa skrev:Denne er rund, ikke flat, så jeg gir beng!
....og så fikk jeg ikke sove i natt heller.....
Helt klart. Så raskt Rega forsterkeren er friskmeldt inviterer jeg på en lytt Stikker innom Mono med den på mandag og forhåpentligvis får dommen raskt. Få prøve å tyte til meg en ny, da den tydeligvis har vært laget på en veldig blå mandagRoDa skrev:Tja, må jo høre det først. Det var en kar her på HFS som skulle invitere når han fikk Apheta-en sin. Tror det var noe med "før jul" der...? ;Ddigiman skrev:En P9, Apheta og IOS vel Roda... Er du først på Rega kjøret, så hvorfor ikke bare klin til med det beste, så er du du ferdig med det ;D
Vet ikke hvem du sikter til, men RoDa er vel den eneste her som har fortalt at han har hørt forskjell på strikkerVilhelmW skrev:sikter ikke til deg, RoDa, men det er artig å se at enkelte som ikke har særlig tro på at kabler forandrer lyden, tror at et strikk kan influere strort på lyden.
Gode poeng!FZ skrev:Poenget er at alle disse små forandringene tilsammen gjør at spilleren til slutt låter optimalt av hva den er kapabel til. "Mange bekker små..... osv."
Og det beste av alt.....det er gratis tweaking
Ja da ,vet det og derfor var kanskje forslaget ikke helt topp, i din alder Rolf 8)RoDa skrev:gismo skrev:Begynn med utrolig snille barn og en uimotståelig god/snill/grei og føyelig kone ;D ;D
Kos deg med musikk fra både vinyl og cd sammen med en god dram
Altså:............. ønske blir en god flaske
gismo
Har du blitt myk, eller?
Gutter vil ha harde pakker. ;D
JA!RoDa skrev:Kan jeg åpne nå?