Har nå flyttet anlegget til annen plassering i stua som gjør at bakvegg ikke blir et tema og det er rom for og flytte DC 10T så langt ut på gulvet de krever.
Lytter i gjennom live plata til Fink Wheels turn beneath my feet.
På denne plata var Elac FS409 utrolig bra, men DC 10T strekker den ennå lenger. De har ennå mer kjøtt på beina i mellomtone og bass, slagne med hånden på gitaren høres i minne ører helt ekte ut. Eller enklere sagt fremstår alt som ekte og med riktig størrelse og gir en veldig live følelse. Her gjorde også FS 409 en glimrende jobb, men de ga ikke den samme live følelsen og ekte-hete. Jeg trodde FS409 skulle være bedre på mellomtonen da de har dedikerte element for dette. Dette viser seg til stor glede for meg at DC 10T ikke gjør denne jobben noe dårligere selv om det er en 10" som spiller mellomtone og bass. Det skal sies at FS 409 er en super høyttaler som ikke gjør noe galt i minne ører og er lettere og få til angående plassering en DC 10T. De ble bare litt for behersket/manglet litt råskap i forhold til DC 10T, i mitt rom spiller også DC 10T med bedre fokus og tegner opp en tydeligere sene en det FS 409 klarte. Dette tror jeg skyldes sprednings karakteristikken til de forskjellige diskant løsningene og min udempede stue. Og man skal ikke stikke under en stol at 4x10" er magisk på og gjengi bass, uten noen form for pustebesvær på de lyttenivå som blir i stuen her. De spiller godt på den musikken jeg spiller og som er ganske variert så de er vel som gode allroundere og regne.
Så det er godt og endelig ha fått de høyttalerne jeg har siklet på siden de først ble omtalt i norsk hifi-blader og de har innfridd8)
;D
roeng2