roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    hvaaa? TannOY?!? :p Neida pene saker som sikkert låter bra :)

    Men tror jeg ville holdt en knapp på Elac da jeg ikke har likt Tannoy til nå i allefall.. men mulig litt nyere greier har kommet seg bra.. pene og se på er de i allefall :)

    GRATTIS!! :)

    PS: fruen synes å gå fra hvite mantra 50 til sorte store kjøleskap i RP280F var helt greit.. "så lenge du får den lyden du vil ha så er det bra!" ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    hvaaa? TannOY?!? :p Neida pene saker som sikkert låter bra :)

    Men tror jeg ville holdt en knapp på Elac da jeg ikke har likt Tannoy til nå i allefall.. men mulig litt nyere greier har kommet seg bra.. pene og se på er de i allefall :)

    GRATTIS!! :)

    PS: fruen synes å gå fra hvite mantra 50 til sorte store kjøleskap i RP280F var helt greit.. "så lenge du får den lyden du vil ha så er det bra!" ;)
    Takk x-cell

    Ja det skal nok ganske mye til og overgå FS 409 så om de er jevn gode er jeg fornøyd. Eneste jeg savnet i Elac var litt mer råskap, de var så utrolig kontrollerte og balanserte. DC 10 har nok mer av råskapen du finner i RF7 og alt det andre man forventer av høyttalere i denne prisklassen.

    roeng2
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det en liten stund alene før jeg må finne puta.
    Spiller da dette albummet
    last ned (1).jpg

    flac

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Litt nysgjerrig på Tannoy sin revolution serie.. kansje man skal prøve noen sånne til anlegg 2 :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Litt nysgjerrig på Tannoy sin revolution serie.. kansje man skal prøve noen sånne til anlegg 2 :)
    Spennende den nye serien revolution, og den ligger i en spennende prisklasse.:cool:
    Ja hadde kansje vært morro og prøve 6,5" stativ utgaven.. den hadde kansje passa greit på gjesterommet ettervært.. :)
    Heller nå mest mot RP160m fra Klipsch.. men hadde vært morro og leka litt.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Litt nysgjerrig på Tannoy sin revolution serie.. kansje man skal prøve noen sånne til anlegg 2 :)
    Spennende den nye serien revolution, og den ligger i en spennende prisklasse.:cool:
    Ja hadde kansje vært morro og prøve 6,5" stativ utgaven.. den hadde kansje passa greit på gjesterommet ettervært.. :)
    Heller nå mest mot RP160m fra Klipsch.. men hadde vært morro og leka litt.. :)
    Er alltid spennende og teste ut ny høyttaler merker. Dual Concentric-elementet gjør også at de egner seg veldig godt for lytting på kortere avstander;D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Litt nysgjerrig på Tannoy sin revolution serie.. kansje man skal prøve noen sånne til anlegg 2 :)
    Spennende den nye serien revolution, og den ligger i en spennende prisklasse.:cool:
    Ja hadde kansje vært morro og prøve 6,5" stativ utgaven.. den hadde kansje passa greit på gjesterommet ettervært.. :)
    Heller nå mest mot RP160m fra Klipsch.. men hadde vært morro og leka litt.. :)
    Er alltid spennende og teste ut ny høyttaler merker. Dual Concentric-elementet gjør også at de egner seg veldig godt for lytting på kortere avstander;D
    Ja de hadde nok egnet seg greit på det rommet som er ganske så lite.. også kansje dem er litt vennlige med tanke på at guttungen skal ha det som spillebule også.. :p
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med nye høyttalere Roeng :)
    Spennende å høre hvordan disse oppleves kontra Elac.
    Vil tro disse med slike element skyver godt nedover også:cool:

    Jonas
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med nye høyttalere Roeng :)
    Spennende å høre hvordan disse oppleves kontra Elac.
    Vil tro disse med slike element skyver godt nedover også:cool:

    Jonas

    Tak Jonas

    Har kun fått lyttet til de ca 1 time og da på laft volum. Det virker som om det er mer en nok trykk nedover og at disse ikke vil ha noe problem med og fylle stua.
    Håper det blir tid til og sette meg ned for mer seriøs lytting i dag, men med 2 barn så begrenser lydtrykket seg når barna skal sove;D


    roeng2
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Ser du fortsatt trapper ned Ronny... Si i fra når du har trappet så mye ned at du må flytte for å få plass til god sakene, så kan jeg notere adressen :cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser du fortsatt trapper ned Ronny... Si i fra når du har trappet så mye ned at du må flytte for å få plass til god sakene, så kan jeg notere adressen :cool:
    Hehe. Jeg trapper i alle fall selv om det ikke ble som planlagt. Jeg skulle vært og hørt på oppsettet ditt og mulig noe ny musikk. Du skulle også vært her en tur:cool:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Alle disse trappene... stairway to heaven 😉
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Dette er en uhelbredelig sykdom du aldri blir kvitt.

    Stilfullt oppsett forresten, skjønner ikke hva konen din maser om :)
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Ser du fortsatt trapper ned Ronny... Si i fra når du har trappet så mye ned at du må flytte for å få plass til god sakene, så kan jeg notere adressen :cool:
    Hehe. Jeg trapper i alle fall selv om det ikke ble som planlagt. Jeg skulle vært og hørt på oppsettet ditt og mulig noe ny musikk. Du skulle også vært her en tur:cool:
    Jeg holder på å pusse opp hele kåken, så anlegget står i kjelleren og samler støv for tiden. Desto bedre grunn til å snike seg innom deg på andre siden av lia for å ta en lytt :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser du fortsatt trapper ned Ronny... Si i fra når du har trappet så mye ned at du må flytte for å få plass til god sakene, så kan jeg notere adressen :cool:
    Hehe. Jeg trapper i alle fall selv om det ikke ble som planlagt. Jeg skulle vært og hørt på oppsettet ditt og mulig noe ny musikk. Du skulle også vært her en tur:cool:
    Jeg holder på å pusse opp hele kåken, så anlegget står i kjelleren og samler støv for tiden. Desto bedre grunn til å snike seg innom deg på andre siden av lia for å ta en lytt :)

    Ja da er det vel lettere og få hørt litt her en hos deg for tiden;D
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har nå flyttet anlegget til annen plassering i stua som gjør at bakvegg ikke blir et tema og det er rom for og flytte DC 10T så langt ut på gulvet de krever.
    Lytter i gjennom live plata til Fink Wheels turn beneath my feet.

    På denne plata var Elac FS409 utrolig bra, men DC 10T strekker den ennå lenger. De har ennå mer kjøtt på beina i mellomtone og bass, slagne med hånden på gitaren høres i minne ører helt ekte ut. Eller enklere sagt fremstår alt som ekte og med riktig størrelse og gir en veldig live følelse. Her gjorde også FS 409 en glimrende jobb, men de ga ikke den samme live følelsen og ekte-hete. Jeg trodde FS409 skulle være bedre på mellomtonen da de har dedikerte element for dette. Dette viser seg til stor glede for meg at DC 10T ikke gjør denne jobben noe dårligere selv om det er en 10" som spiller mellomtone og bass. Det skal sies at FS 409 er en super høyttaler som ikke gjør noe galt i minne ører og er lettere og få til angående plassering en DC 10T. De ble bare litt for behersket/manglet litt råskap i forhold til DC 10T, i mitt rom spiller også DC 10T med bedre fokus og tegner opp en tydeligere sene en det FS 409 klarte. Dette tror jeg skyldes sprednings karakteristikken til de forskjellige diskant løsningene og min udempede stue. Og man skal ikke stikke under en stol at 4x10" er magisk på og gjengi bass, uten noen form for pustebesvær på de lyttenivå som blir i stuen her. De spiller godt på den musikken jeg spiller og som er ganske variert så de er vel som gode allroundere og regne.
    Så det er godt og endelig ha fått de høyttalerne jeg har siklet på siden de først ble omtalt i norsk hifi-blader og de har innfridd8):p;D

    roeng2
     

    Vedlegg

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Godt at du er happy :) DC10 er en flott sak og noe jeg god kunne tenkt meg å lyttet til.. er nok en god konkurent til RF7 f.eks :)

    Fink platen er helt topp og lytte til.. alt du skriver her er det som jeg opplever selv med denne platen og Klipschene her.. 4x8" gjør alt så mye mer fysisk og man kjenner vært gitarslag i magen.. meget morro.. ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    PS: bilde etter flytting er obligatorisk... ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.414
    Antall liker
    63.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strålende! :) Levende beskrevet, og veldig kjekt at det innfrir, spesielt etter at du måtte gå et par ekstrarunder med kona ;)

    Blir kjekt med bilde....:)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Strålende! :) Levende beskrevet, og veldig kjekt at det innfrir, spesielt etter at du måtte gå et par ekstrarunder med kona ;)

    Blir kjekt med bilde....:)
    Ja man prøver vel og få skrevet ned noe som kan gi mening for noen, men en skribent blir jeg nok aldri.
    Hehe, det skal ikke alltid være helt innenfor for kona men det hjelper jo på stemningen i huset:rolleyes:


    roeng2
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk x-cell. 60" tv'n blir jo ikke så stor med så "små" høyttalere:cool:

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nei den ligner mer på en menneskelig 47" ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Spiller denne plata i flac av Siri Nilsen
    Bra opptak på stemme og instrumenter å gjengis helt herlig på DC10T som har et kjempefokus og gir mer tilstedeværelse i rommet en FS409 gjorde.
    Er ennå mer i stuen en det 409 fikk til.
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.711
    Antall liker
    32.877
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spiller denne plata i flac av Siri Nilsen
    Bra opptak på stemme og instrumenter å gjengis helt herlig på DC10T som har et kjempefokus og gir mer tilstedeværelse i rommet en FS409 gjorde.
    Er ennå mer i stuen en det 409 fikk til.
    Det der tror jeg gjerne på roeng2, har opplevd Tannoy med utrolig flott vokal og nærvær;)
    Gleder meg til å høre disse!

    gismo
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    vaaa? disser du Elac?? x3mkungen.. hvor er du? :p
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Spiller denne plata i flac av Siri Nilsen
    Bra opptak på stemme og instrumenter å gjengis helt herlig på DC10T som har et kjempefokus og gir mer tilstedeværelse i rommet en FS409 gjorde.
    Er ennå mer i stuen en det 409 fikk til.
    Det der tror jeg gjerne på roeng2, har opplevd Tannoy med utrolig flott vokal og nærvær;)
    Gleder meg til å høre disse!

    gismo
    Jobbet litt med plasseringen i kveld, blitt lite tid til musikk i det siste grunnet bil, ferie og trening. Men nå kommer tiden for musikk igjen så på tide og få satt de opp etter beste evne. Ja på tide at du snart kommer en tur;D

    vaaa? disser du Elac?? x3mkungen.. hvor er du? :p
    Hehe nei jeg disser ikke Elac, de er virkelig gode høyttalere og ikke umulig det blir Elac igjen. Vil vel si at de er like gode men innehar litt forskjellige kvaliteter. Det er mange veier til Rom og jeg vil prøve mange av de.

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.114
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Spiller denne plata i flac av Siri Nilsen
    Bra opptak på stemme og instrumenter å gjengis helt herlig på DC10T som har et kjempefokus og gir mer tilstedeværelse i rommet en FS409 gjorde.
    Er ennå mer i stuen en det 409 fikk til.
    Det der tror jeg gjerne på roeng2, har opplevd Tannoy med utrolig flott vokal og nærvær;)
    Gleder meg til å høre disse!

    gismo
    Jobbet litt med plasseringen i kveld, blitt lite tid til musikk i det siste grunnet bil, ferie og trening. Men nå kommer tiden for musikk igjen så på tide og få satt de opp etter beste evne. Ja på tide at du snart kommer en tur;D

    vaaa? disser du Elac?? x3mkungen.. hvor er du? :p
    Hehe nei jeg disser ikke Elac, de er virkelig gode høyttalere og ikke umulig det blir Elac igjen. Vil vel si at de er like gode men innehar litt forskjellige kvaliteter. Det er mange veier til Rom og jeg vil prøve mange av de.

    roeng2
    God flere liker å vingle litt på veiene.. :) Personlig tror jeg DC10t hadde blitt mitt valg.. men FS409 hadde vært morro og prøve også.. :)
    Er enda tilbud på FS407 hos Dynabel så har dem i bakhodet.

    Men jeg er blitt uhorvelig nysgjerrig på Scansonic MB-3.5 i det siste.. 2.5 også forsåvidt. så vet ikke hva man skal prøve å ha i tillegg til pandion når klipsch går ut.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja X-cell det er viktig og prøve seg litt frem, man kan jo alltids gå tilbake om det er noe man mener man vil leve med resten av livet.
    Jeg tenker litt på annen forsterker om dagen, men ingen ting konkret ennå, mulig Horten messa kan gi meg noen svar.

    roeng2
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.711
    Antall liker
    32.877
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for en hyggelig tur i dag Ronny;)
    Og en herlig kjøretur i den hel rå kjærra di:cool:

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.969
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hallo.
    Måtte innom her en tur nå som vi har hilst ordentlig.
    Pent oppsett, og Tannoy er jeg godvenn med:).

    Skal du på tur i mai?

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.414
    Antall liker
    63.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hallo.
    Måtte innom her en tur nå som vi har hilst ordentlig.
    Pent oppsett, og Tannoy er jeg godvenn med:).

    Skal du på tur i mai?

    mvh

    Hyggelig at du tar turen innom;D

    Ja blir tur i mai, dere var jo en så hyggelig gjeng at denne kunne jeg ikke gå glipp av:cool:

    roeng2
    Vær nå ikkje for sikker i din sak. Du hakkje møtt meg enda :cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.360
    Antall liker
    5.850
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hallo.
    Måtte innom her en tur nå som vi har hilst ordentlig.
    Pent oppsett, og Tannoy er jeg godvenn med:).

    Skal du på tur i mai?

    mvh

    Hyggelig at du tar turen innom;D

    Ja blir tur i mai, dere var jo en så hyggelig gjeng at denne kunne jeg ikke gå glipp av:cool:

    roeng2
    Vær nå ikkje for sikker i din sak. Du hakkje møtt meg enda :cool:
    Hehe. En kar fra innlandet skal nok alltids klare og hanskes med en utflytta bergenser:cool:
    Blir gøy og treffe karen som har huset disse herrene i sitt eget hjem og ikke bare en gang.
    Ut fra det er vel konklusjonen at det er mulig og overleve noen dager i ditt selskap;D



    roeng2
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn