roeng2
Hi-Fi freak
Takk for det, god helg til deg ogsåHåper det ordner seg med handelen, vi krysser fingre og tær spennende
Ha en fin helg
mvh
Takk for det, god helg til deg ogsåHåper det ordner seg med handelen, vi krysser fingre og tær spennende
Ha en fin helg
mvh
Takker, blir tredje settet med TannoyTipper de vil passe godt inn hos deg. Gratulerer med nytt.
Mye mulig, regner med at jeg får de på plass torsdag. Må ha hjelp til å få de inn og satt opp, kipt å få til med en armspennede med nytt.
Jeg får vel akkurat satt opp mine nye før du får dine
Da vet du jo hva du får. Blir bra det her.Takker, blir tredje settet med Tannoy
Jo vet hva jeg får, og stor tro på at rom og elektronikk vil fungere bra med deDa vet du jo hva du får. Blir bra det her.
Er bare å glede seg.Jo vet hva jeg får, og stor tro på at rom og elektronikk vil fungere bra med de
Denne helga og uka som kommer er det lite tid til meg selv, så i grunn helt greitDu kjører kombo av shabby-chick med skilt og stæsj... Og litt cowboy som topper det hele.. Hmm.. Å ja, du er fra Hadeland ... Tiden går fort gled deg!
Ja gleder meg til å få de i hus, har angret på at jeg solgte DC10T. Og lysten på DC10TI har vært tilstede siden den kom på markedet. Er noe eget med lyd gjengitt fra Dual Concentric drivere. Presisjon og dynamikk som mye annet ikke klarer å måle seg med.Blir morro å høre om de nye er som forventet
Du går jo ikke heeeelt blindt inn i dette da du har hatt en eldre utgave samt lillebror
Helt sant det er noe eget med Dual Concentric elementer og har hatt det innom her også for en del år sidenJa gleder meg til å få de i hus, har angret på at jeg solgte DC10T. Og lysten på DC10TI har vært tilstede siden den kom på markedet. Er noe eget med lyd gjengitt fra Dual Concentric drivere. Presisjon og dynamikk som mye annet ikke klarer å måle seg med.
Ja men synd de fleste Tannoy trenger drahjelp i bunnen om man vil ha bass i dybden. Men tror jeg skal klare meg en stund med de 30 hz disse skal klare.Helt sant det er noe eget med Dual Concentric elementer og har hatt det innom her også for en del år siden
mvh
Fungerte veldig bra med 30w Luxman kl AJa men synd de fleste Tannoy trenger drahjelp i bunnen om man vil ha bass i dybden. Men tror jeg skal klare meg en stund med de 30 hz disse skal klare.
Tror nok det skal bli nok dynamikk, trykk og oppløsning. Med nåværende elektronikkJa 2 x 10’’ og det store effekttrinnet ditt bør gi god fylde
Ja de trenger ikke mange watt for å gi godlyd, men stiller litt krav til kvalitet på elektronikkenFungerte veldig bra med 30w Luxman kl A
120w kl A/B nå siste året,ikkenoe dårligere detJa de trenger ikke mange watt for å gi godlyd, men stiller litt krav til kvalitet på elektronikken
Luxman klasse A er meget god kvalitet og også veldig fint å se på
Blir gode og solide 2x250 klasse A/B her, som det nok kun noen få av som vil bli brukt120w kl A/B nå siste året,ikkenoe dårligere det
Ja de er spennende og må ærlig si det for en stor oppgave i å erstatte Django XL. Django spiller veldig godt her å i utganspunktet kunne de godt blitt de siste. Så dette blir nok ikke en oppgradering men i beste fall et steg til siden.Dette blir spennende, morsomme høyttallere , kommer vel bilder?
Mener du at vi hadelendinger ikke har stil og klasse? Lenge siden jeg har blitt så fornærmetDu kjører kombo av shabby-chick med skilt og stæsj... Og litt cowboy som topper det hele.. Hmm.. Å ja, du er fra Hadeland ... Tiden går fort gled deg!
Stil helt klart...Mener du at vi hadelendinger ikke har stil og klasse? Lenge siden jeg har blitt så fornærmet
Hvilke stil, slikt har jeg ikke kjennskap til. Men mye musikalske mennesker er det på Hadeland.Stil helt klart...
Enig med deg angående utseendet, å de spiller godt selv om jeg kun har plassert de der Marten sto.Gratulerer, likte utseende bedre på disse en på Marten. Håper de spiller magisk
Litt vemodig å se men grattis med flotte høytalereHjemme igjen etter 3 dager i Hamar på kurs/konferanse.
Tok med Django XL som ble hentet av ny eier ved hotellet og på turen hjem ble Tannoy DC10 ti plukket opp.
Man skal ikke kimse av tolerange og hjelpsomme koner for uten min her hjemme hadde pakking og utpakking vært umulig.
Hos selger av Tannoy hjalp kona til å pakke ned høyttalere og var også av den sorten som tillater stereo i stua
Fikk også invitasjoner av @bluesbreaker og @MarkusH da de snappet opp at jeg skulle tilbringe litt tid i Hamar. Dessverre passet ikke tidspunkt jeg hadde tid med MarkusH.
Men på mandag da jeg kom ned fikk jeg tatt en tur hjem til blues hvor det var leeeenge siden jeg hadde vært innom. Her ble jeg mottatt med rundstykke, kaffe og sprudlevann. Det ble en hyggelig stund med mye prat om alt i livet, anlegg og musikk. Det ble også tid å høre på anlegget som er noen store Magnapen som drives av en 70 watt rør forsterker og får hjelp i bassen av en REL sub. Det ble spilt igjennom en del forskjellig fra Tidal og deretter ble det vinyl. Noe det er tydelig at blues er litt ekstra begeistret for det sorte gull, en verden jeg ikke har våget meg inn i. Siste plata ut ble Deap purple med Marcine Head som ga meg skikkelig rockefot.
Så en stor takk til Blues og MarkusH for å bli invitert, slikt setter jeg stor pris på
Også er det vel på sin plass med et bilde av det nye som er kommet inn, kun satt opp ca likt som Marten. Og her er det ingen tvil om at det er potensial for god lyd. Skal bli gøy å se hvor godt dette kan spille når jeg for jobbet med plassering?
Vis vedlegget 816541
Litt vemodig å se men grattis med flotte høytalere
Takk, det er ikke noe å si på kvaliteten på håndverket i alle fallGratulerer med flotte høyttalere
TakkerGrattis, det ble berre lekkert
Gratulerer med flotte høyttalere roeng2! De glir rett inn i stua diHjemme igjen etter 3 dager i Hamar på kurs/konferanse.
Tok med Django XL som ble hentet av ny eier ved hotellet og på turen hjem ble Tannoy DC10 ti plukket opp.
Man skal ikke kimse av tolerange og hjelpsomme koner for uten min her hjemme hadde pakking og utpakking vært umulig.
Hos selger av Tannoy hjalp kona til å pakke ned høyttalere og var også av den sorten som tillater stereo i stua
Fikk også invitasjoner av @bluesbreaker og @MarkusH da de snappet opp at jeg skulle tilbringe litt tid i Hamar. Dessverre passet ikke tidspunkt jeg hadde tid med MarkusH.
Men på mandag da jeg kom ned fikk jeg tatt en tur hjem til blues hvor det var leeeenge siden jeg hadde vært innom. Her ble jeg mottatt med rundstykke, kaffe og sprudlevann. Det ble en hyggelig stund med mye prat om alt i livet, anlegg og musikk. Det ble også tid å høre på anlegget som er noen store Magnapen som drives av en 70 watt rør forsterker og får hjelp i bassen av en REL sub. Det ble spilt igjennom en del forskjellig fra Tidal og deretter ble det vinyl. Noe det er tydelig at blues er litt ekstra begeistret for det sorte gull, en verden jeg ikke har våget meg inn i. Siste plata ut ble Deap purple med Marcine Head som ga meg skikkelig rockefot.
Så en stor takk til Blues og MarkusH for å bli invitert, slikt setter jeg stor pris på
Også er det vel på sin plass med et bilde av det nye som er kommet inn, kun satt opp ca likt som Marten. Og her er det ingen tvil om at det er potensial for god lyd. Skal bli gøy å se hvor godt dette kan spille når jeg for jobbet med plassering?
Vis vedlegget 816541