Hiver meg på tråden siden jeg har oppgradert anlegget i løpet av 2014. En original 89-modell Xerxes er byttet ut med en 20+ og Kandy-forsterkeren er avløst av en Caspian M2 med tilhørende effekttrinn. Ikke overraskende er det stor forbedring i lyden da psu'n til den gamle Xerxesen sang på siste verset.
Handlet den originale spilleren i UK etter direkte testlytting mot Linn LP12. (Kameraten min gikk ut av samme butikk med LP12'n under armen, så smaken er som b...). Og etter å ha fått den nye Xerxesen på plass angrer jeg ikke på at jeg var trofast mot merket. Beholdt SME IV armen og Ortofon Cadenzaen som begge er utmerket match for denne spilleren.
Driver og tester litt frem og tilbake med forsterkerkonfigurasjonen (ref spørsmål lenger opp i tråden) og har for øyeblikket falt ned på å ha den integrerte som ren pre-amp. Synes/innbiller meg at det er liiitt tydeligere/distinkt lyd, særlig på stemmer i denne konfigurasjonen. På den annen side, skal man spille høyt, hjelper det godt med begge innkoblet.
Er ikke så lett å få til et pent bilde med pianosort og sølv spiller, men forsøker.
Uansett, bra med en vennetråd. Roksan fortjener mer oppmerksomhet synes jeg.