Rolig, behagelig, melankolsk Jazz

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

kjøpte nye Tord Gustavson trio's "being there" i forgårs.en vidunderlig plate ! mitt beste plate-kjøp hittil i år uansett sjanger.

fortjener egen tråd her på musikk avdelingen 8)

mvh. s,
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Og så hadde jeg glemt Radka Toneff, skamme seg!
Kjøp alle platene med en gang.
Joda, hun er nevnt. Jeg har nettopp hørt gjennom to plater med Rickie Lee Jones. Meget hyggelig bekjentskap. Stemmen minte meg meget om Michelle Shocked.
 
O

om.s

Gjest
hei !

kjøpte nye Tord Gustavson trio's "being there" i forgårs.en vidunderlig plate ! mitt beste plate-kjøp hittil i år uansett sjanger.

fortjener egen tråd her på musikk avdelingen 8)

mvh. s,
Se i avdelingen/hjørnet for cd/lp med god lydkvalitet  ;)  8) ....

mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
jepp skal se etter : der hører den absolutt hjemme !

mvh. s,
 

sushizaki

Medlem
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
8
Antall liker
0
presist:
Secret Love for Claire Martin.
er en CD som hører til i denne kategori.
mvh
Sushizaki
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.154
Antall liker
11.242
Torget vurderinger
10
2m skrev:
Vi har jo utgivelsene til Solveig Slettahjel og Diana Krall da, men de har du kanskje fra før?
Diana Krall har jeg en drøss av men har aldri hørt Solveig Slettahjel. På grunn av denne tråden bestilte jeg en cd av henne. Fikk akkurat Domestic Songs i postkassen i dag. Nydelig stemme, flott musikk og åpne lydbilder ;D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hvis du kan greie deg med instrumentale saker , kan jeg foreslå nye skiva til Bodil Niska.....en snutt hører du her : www.niska.no

kan bestilles hos den lokale sjappa eller hos Bodils egen sjappe www.barejazz.no

Da kan du likegodt raske med den nye til Radka Tonneff samtidig....så får du litt vokal der....Utrolig flott skive denne nye til Bodil , denn er nyinnkjøpt her , men var lei å skru av for kvelden ;)....Tenorsaxofon , låter aldeles vakkert altså.....

Dette er mere melodiøst enn feks det jeg har hørt av Sonny Rollins som og er en ringrev på tenoren....egentlig så vil jeg vel si at Niskas album er lett å like , spesiellt om du er litt oppadgående i jazzens mysterier...det blir liksom ikke så forferdelig komplisert , enda låter det hele helt fantastisk....God lyd og innspilling er det også på de tre skivene hittil.....

Du får svært lite vokal på disse , til gjengjeld får du vanvittig gåsehud av denne saxen om du har ett godt anlegg !

Løp å kjøp...

ES
 
R

RL69

Gjest
Denne blir spillt mye hos meg:

Vakker stemme med behagelig musikk!




(har hørt et par andre skiver av henne også, men de fallt ikke helt i smak)

MVH
KOL69
 

Vedlegg

knheggen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.03.2007
Innlegg
88
Antall liker
1
Barb Jungr, Every grain of sand (Barb Jungr sings Bob Dylan)

Vakkert, stemningsfult, rolig, med fantastisk vokal og god innspilling (Linn records)

Mvh
Knut
 
Topp Bunn