Hvordan gjør du backup av den eksterne SSD disken med musikken på?
Bedre med USB inn til DAC enn via nettverkskabel?Enig med minutten, ikke gå rundt grøten. Nuc med rock og usb inn i dac (evt annet endpoint etter ønske og smak)
Helt klart, det er mange muligheter, får se an litt, nyeste versjon av NUC(8ende generasjon) ikke støttes av Roon enda.
Har ingen dac med nettverkskabelinngang så det vet jeg ikke. Men jeg bruker ulike enpoints rundtom i låven som alle går på wifiBedre med USB inn til DAC enn via nettverkskabel?Enig med minutten, ikke gå rundt grøten. Nuc med rock og usb inn i dac (evt annet endpoint etter ønske og smak)
Absolutt ikke hos meg (Devialet).Bedre med USB inn til DAC enn via nettverkskabel?Enig med minutten, ikke gå rundt grøten. Nuc med rock og usb inn i dac (evt annet endpoint etter ønske og smak)
Bedre med USB inn til DAC enn via nettverkskabel?Enig med minutten, ikke gå rundt grøten. Nuc med rock og usb inn i dac (evt annet endpoint etter ønske og smak)
Tror ikke jeg vill kjørt server på wifi,men det er meg.Joda den virker med ROON, se i brukerforumet. Men de ga først offisiell støtte for så å trekke den tilbake.De har ikke fått til driver til trådløskortet i NUC8iX bla.
Helt klart, det er mange muligheter, får se an litt, nyeste versjon av NUC(8ende generasjon) ikke støttes av Roon enda.
ref Roon så er det kun om du bruker mye DSP eller har veldig stor musikksamling at det er behov for i7, lydkvalitet på i3 og i7 er den samme.Siden det er snakk om at rask hardware gjør roon bedre? recoder roon filene? eller sender den dem bare ut til en spiller? Sistnevnte burde ikke ha noe betydning på lydkvaliteten egentlig?
Jeg tror det uansett er viktig for best mulig lyd og ha Roon Core på en egen maskin og ikke bruke samme maskin som avspiller. e.
Dette er vel kun et Roon Endpoint?Kanskje aktuelt for noen. Jeg er veldig fornøyd med DEQX HDP-5. Det er en digital delefilerløsning, rom/høyttalerkorreksjon, multikanals DAC og kjører Roon smertefritt, bare koble til nettet om man kjører Roon.
Får min anbefaling, og hvis dette kan passe i noens oppsett så ta en titt.
Det låter også rett bra.
https://www.deqx.com/products/hdp-5/
Vis vedlegget 540728
Dette er vel kun et Roon Endpoint?Kanskje aktuelt for noen. Jeg er veldig fornøyd med DEQX HDP-5. Det er en digital delefilerløsning, rom/høyttalerkorreksjon, multikanals DAC og kjører Roon smertefritt, bare koble til nettet om man kjører Roon.
Det låter også rett bra.
Vis vedlegget 540728
I likhet med mange andre er dette i Roon sammenheng kun et (litt mer avansert) Roon endpoint. Jeg har selv 4 Roon endpoit /setup jeg bruker.Vis vedlegget 540741Dette er vel kun et Roon Endpoint?Kanskje aktuelt for noen. Jeg er veldig fornøyd med DEQX HDP-5. Det er en digital delefilerløsning, rom/høyttalerkorreksjon, multikanals DAC og kjører Roon smertefritt, bare koble til nettet om man kjører Roon.
Det låter også rett bra.
Vis vedlegget 540728
Det er vel heller en avansert pre/DAC/DSP/streamer.
Jeg registrer hva du opplever på ditt system og det stemmer sikkert. Ditt system skal jo være mer enn godt nok til å avdekke lydforskjeller som du beskriver som betydelige.Deler min egen erfaring her.
Jeg kjørte lenge Roon core på en ganske rask MacMini med SSD disk. Fungerte stabilt og godt.
Men jeg ønsket ikke at MacMini skal stå på 24/7, og siden jeg kjører Roon i flere rom/oppsett så må den være på stort sett hele tiden.
Så jeg kjøpte en ferdig NUC fra SmallGreenComputer med en anbefalt strømforsyning. Fungerer veldig bra, og helt lydløst uten vifte. Bruker AIR overføring til min Devaliet, også når jeg brukte MacMini.
Og LYDEN? Betydelig bedre på NUC fra Small GreenComputer enn på MacMini.
Så for de som er opptatt av lydkvalitet så anbefaler jeg å teste selv, og ikke tro på påstander om at det ikke har noe å si for lyden hvilken duppeditt du installerer Roon core på.
Stol på ørene
Conclusions
There are a few here:
1. The CAST audio functionality of Google Chrome is horrid. There is no excuse for it to be butchering even simple 16-bit signals as it did. While audibly it is not as dire as it looks, I still would avoid it if you can.
2. Roon's implementation of Chromecast streaming is superb. It is bit accurate up to 24 bits and 48 kHz that I tested. Congratulations to Roon for job well done. I assume they received support from Google to implement it as the protocol otherwise is not open to the public.
3. The Chromecast output has more jitter than an audiophile/instrument grade Toslink output. This is evident when used with low quality DACs like Schiit Modi 2 Uber.
4. Using a well-designed Dac like the Topping D50, there is no difference at all between Toslink from Chromecast or higher fidelity sources. All the jitter is filtered out resulting in the performance of the DAC itself being the limit.
#4 is a great news here. It means that if you have a good DAC and use Roon, you can turn your DAC into a streamer/renderer using the Chromecast Audio. For just $35, that is a superb addition. As such, the combination of Roon and Chromecase audio is highly recommended!
Her nyttet det ikke mye med emoticons, ser jegJa, lag nå for all del en ny kabeltråd av denne informative tråden også!
DPH; Brukes det en ‘stock-powerkabel’ på denne?Overkill er vi for. Dette er jo audio.
Sto mellom denne og en Linear Power Supply men den var utsolgt, kabler kan alltid byttes. Det som er mest kult er at denne PSUen har 12 års! garanti fra produsenten!DPH; Brukes det en ‘stock-powerkabel’ på denne?Overkill er vi for. Dette er jo audio.