Har samme boks men med 8GB, hadde litt problemer med at den ble litt treg etter noen måneder tidligere og en reboot fikset alltid problemet. Pleier å ta en reboot etter noen måneder med oppetid og har ikke merket noe problemer på lang tid (men bruker den nok også mindre nå).Usikker på om det er størrelsen på biblioteket eller noe annet. Har i det siste fått utfordring med NUC8i7 (32GB RAM) hvor Roon blir ekstremt treigt etter et par uker. Alt fungerer, men systemet tar flere sekunder fra man trykker på en knapp til noe skjer. Samme med lasting av albuminfo/tekster osv. Restart av NUC8i7 så er alt helt fint igjen. Mistenker det kan være noe kurrupt i databasen, så vurderer å starte på nytt igjen. Noen flere som har vært borti dette?
Buker en laptop som står i et annet rom.Har det kommet opp noe godt alternativ til Intel NUC for å kjøre ROON ROCK? Tror jeg klarer meg med spesifikasjon Small.
Hvilket operativsystem kjører den?Buker en laptop som står i et annet rom.
i7-7500U @ 2.70GHz 2.90GHz
16gb ram
Fungerer uten noen som helst problemer.
Jepp, min rock har også vært treigere den siste tiden, regner med at problemet ligger hos roon og de fikser det snart.Usikker på om det er størrelsen på biblioteket eller noe annet. Har i det siste fått utfordring med NUC8i7 (32GB RAM) hvor Roon blir ekstremt treigt etter et par uker. Alt fungerer, men systemet tar flere sekunder fra man trykker på en knapp til noe skjer. Samme med lasting av albuminfo/tekster osv. Restart av NUC8i7 så er alt helt fint igjen. Mistenker det kan være noe kurrupt i databasen, så vurderer å starte på nytt igjen. Noen flere som har vært borti dette?
Fulgte denne oppskriften.Hvilket operativsystem kjører den?
Jeg har også brukt en gammel Lenovo jobb laptop (I5 tror jeg) med ROCK, ikke gjort stort annet enn å laste inn software og codec. Antall reboots siste 12måneder er vel en eller to. Meget stabilt.Buker en laptop som står i et annet rom.
i7-7500U @ 2.70GHz 2.90GHz
16gb ram
Fungerer uten noen som helst problemer.
Hvis du må begynne på nytt igjen med blank database, hva mister du da?Usikker på om det er størrelsen på biblioteket eller noe annet. Har i det siste fått utfordring med NUC8i7 (32GB RAM) hvor Roon blir ekstremt treigt etter et par uker. Alt fungerer, men systemet tar flere sekunder fra man trykker på en knapp til noe skjer. Samme med lasting av albuminfo/tekster osv. Restart av NUC8i7 så er alt helt fint igjen. Mistenker det kan være noe kurrupt i databasen, så vurderer å starte på nytt igjen. Noen flere som har vært borti dette?
Historikken.Hvis du må begynne på nytt igjen med blank database, hva mister du da?
Jeg har samme NUC, men sikkert med mindre RAM, og jeg har hatt samme laggen i en liten stund nå.Usikker på om det er størrelsen på biblioteket eller noe annet. Har i det siste fått utfordring med NUC8i7 (32GB RAM) hvor Roon blir ekstremt treigt etter et par uker. Alt fungerer, men systemet tar flere sekunder fra man trykker på en knapp til noe skjer. Samme med lasting av albuminfo/tekster osv. Restart av NUC8i7 så er alt helt fint igjen. Mistenker det kan være noe kurrupt i databasen, så vurderer å starte på nytt igjen. Noen flere som har vært borti dette?
Er det alt databasen inneholder??Historikken.
Selvsagt referanse til alle instillinger, filer, album, artister og spor (men dette kan repreoduseres basert på filene). Samt eventuelle metadata man har overstyr, album man har knyttet sammen osv.Er det alt databasen inneholder??
Regner med at du har gjort alle standardtiltak som omstart av diverse dingser inkludert router?Slik har den vært i to dager nå.
Vis vedlegget 990135
JeppRegner med at du har gjort alle standardtiltak som omstart av diverse dingser inkludert router?
Har du reinstallert Roon server/ROCK? Sjekket at brannmuren i routeren slipper gjennom Roon?
Uffda, glad jeg aldri oppgraderrer Eller bytter modemet fra 2010. 1.8 fungerer da fintSlik har den vært i to dager nå.
Vis vedlegget 990135
JeppHar du reinstallert Roon server/ROCK? Sjekket at brannmuren i routeren slipper gjennom Roon?
Logget inn og ut igjen i Roon?Jepp
Problemet kommer kun på qobuz, ikke tidal.
JeppLogget inn og ut igjen i Roon?
Nei, har du sett
Ikke problem jeg heller, men irriterende.Nei, har du sett
Vis vedlegget 990184
Har ingen problemer med å strømme ting fra Qobuz tross feilen, ei heller søke opp album og artister. Regner med at en fiks kommer rett over helgen.
Hvis jeg synes Roon er irriterende bruker jeg å sveive i gang platespilleren, ta på aluminiumsfoliehatten og lete etter idg, w&f, ujevn kanalseparasjon og støy i alle varianter. Etter en slik økt er en feilmelding i Roon som en dråpe i havet. Kan anbefales.Ikke problem jeg heller, men irriterende.
Du om det. Synes det skal fungere slik det er tenkt å gjøre, platespilleren fungerer til tross for "alt du må gjøre".Hvis jeg synes Roon er irriterende bruker jeg å sveive i gang platespilleren, ta på aluminiumsfoliehatten og lete etter idg, w&f og støy i alle varianter. Etter en slik økt er en feilmelding i Roon som en dråpe i havet. Kan anbefales.
Godt det er lov å være forskjellige. Hos meg har til dags dato aldri vinyl fungert som tiltenkt. Makan til møkkaformat, men moro å fikle med når Roon gjør at hobbyen blir motstandsløs og ting bare virker. En hobby uten utfordringer er definitivt ikke noe for meg, derav hangen til vinyl.Du om det. Synes det skal fungere slik det er tenkt å gjøre, platespilleren til tross for "alt du må gjøre".
Den konklusjonen var jo ikke veldig logisk - Vinyl er jo mikset digitalt, og vanligvis er jo også innspillingen gjort digitaltRoon og digitalt er fantastisk, men skal musikk nytes så mener jeg vinyl har langt mer sjel.
Men ikke spillingen, hvis det er så hos deg så har du gjort noe feil underveis.Den konklusjonen var jo ikke veldig logisk - Vinyl er jo mikset digitalt, og vanligvis er jo også innspillingen gjort digitalt