Jeg har en rotel rdd-1580 som jeg er fornøyd med. Men har lyst til å prøve noe nytt.
Vil electrocompaniet pd-1 være en hyggelig oppgradering?
Vil electrocompaniet pd-1 være en hyggelig oppgradering?
Har hTt EC en glimrende dacHelge Fylla: Jeg tror du skal søke deg en en Rega Dac R eller Meridian istedet.. Regner med du har fått bestemt resten av anlegget, og rydda en god del nå...
Hvorfor akkurat disse?..Jeg tror du skal søke deg en en Rega Dac R eller Meridian istedet..
Kan være spennende å prøve den, det er jeg enig i. Men nå har jeg brukt helgen på å sammenligne den innebygde DACen i Node 2 og Rotel. Rotel DACen er mer detaljert og oppløst. Jeg bruker heller ikke USB. I Rotel er det dual wolfson 8740, hva det er i Node og EC DACen vet jeg ikke. Det analoge har også helt sikkert mye og si. Jeg synes det hadde vært interessant og prøvd en DAC som bruker ESS Sabre chip for å få litt mer kjøtt på beinet. Gustard er prisgunstig hvis ikke Kinaprodukter er kjipt. Pioneer har jo også en DAC og streamer med XLR, N-70AE.Nå har jeg lest meg litt opp på EC dac. Der hvor jeg vil ha mitt bruk får den jo god kritikk. Jeg bruker ikke USB. i tillegg har den jo ballansert ut. Det har feks. Ikke Rega.
Veldig spent på den der, fint om du kan poste litt info etter noen dagers brukHar bestilt en sånn Pioneer N-70AE fra Stereofil som jeg håper å få løpet av uka. Holder en knapp på Rotel fremfor EC.
Poenget er at bedriften slipper et uferdig produkt ut i markedet.......Terje-A: Vel, Qdac og Mdac Plus kan ikke- og skal ikke- sammenlignes. Som natt og dag..
Helge Fylla: 840C har da en glimrende dac innebygd, men Mdac Plus er noe helt annet... Dog har John Westlake ei hånd med i begge, selv om Mdac Plus har Peter Comeau som hoveddesigner.
Veldig spent på den der, fint om du kan poste litt info etter noen dagers brukHar bestilt en sånn Pioneer N-70AE fra Stereofil som jeg håper å få løpet av uka. Holder en knapp på Rotel fremfor EC.![]()