Både Nad og Rotel har gitt ut kraftige forsterkere.
Her er f.eks en Nad C372:
At clipping (1% THD+N), the NAD gave out 190W with both channels driven (22.8dBW), slightly higher than the specified 180W. Engaging Soft Clipping increased the distortion above a few watts output due to the waveform rounding that occurs, and reduced the continuous 1% power to 125W into 8 ohms (21dBW, fig.4, upper trace).
The results of this testing with Soft Clipping off are shown in fig.5. No fewer than 300W are available at 1% THD (true sum of the distortion harmonics, horizontal magenta line in fig.5) into 8 ohms (red trace), which is 1dB higher than the continuous power rating. The C 372 delivered 535W into 4 ohms (24.3dBW, black trace), 940W into 2 ohms (23.7dBW, blue), and 1450W into 1 ohm (22.6dBW, green). The latter is equivalent to an instantaneous current of 39A, although, of course, the amplifier can maintain this current for only a very short time.
Fant ikke noe som pekte direkte dit du vil,da dette ikke er oppgitt i manualen,men jeg tror du kan være trygg på at den er kraftig til størrelsen.Det er i allefall typisk Rotel slik jeg har opplevd dem , å lage forsterkere som ikke bukker under så lett og som gjerne kommer med underdrevet specs.
Kraftig strømforsyning er de i allefall kjent for å bruke.Nyere tester(og da mener jeg tester,ikke omtaler) viser i allefall at forsterkerne deres øker på kraftig hele veien nedover impedansestigen.
Sitat fra en omtale jeg fant på RB-976 selv om dette også bare er tall på papir uten testing(det regner jeg nok med Rotel har hatt klart før de lagde manualen.Det er da ikke snakk om mer tvilsomme merker som Crown,Mark,United og den slags heller.):
Heading into the first turn: The power supply comes from a custom made high capacity toroidal power transformer that is highly regulated and contains a substantial filter capacitor bank to ensure maximum power capability. The power delivered in the 6-channel mode is 60W per channel (20 Hz to 20 kHz @ 0.03 THD into 8 ohms). In the 5-channel mode the unit can deliver 70W per channel. And that's not all. The three amplifier input pairs can be bridged via switches resulting in an internal daisy chain that delivers 150W (x3). Whew!
Strømforbruk RB-976 om det kan hjelpe: 700 watt
Omtale
Manual
Eks.
Test av Rotel Ra-1520.60watt men viser seg levere 92watt og den bukker ikke ved 1ohm heller.
Test
Test av Rotel RB-1090.
John Atkinson tested the amplifier into lower impedances using a low-duty-cycle 1kHz toneburst generated by the Miller Audio Research Amplifier Profiler. The results are shown in fig.10, and even though the amplifier is working harder into 2 ohms (blue trace) and 1 ohm (green trace) than it is into 8 ohms (black) and 4 ohms (red), the overall distortion level is still very low. The clipping characteristic is quite "soft," with a relatively gradual increase in THD up to the 1% point. This will make the amplifier tend to sound more powerful, except the big Rotel doesn't need help in that respect: with the toneburst and one channel driven it delivers 527W into 8 ohms and a whopping 2825W into 1 ohm!
Det trenger ikke alltid bety mye hva som står på papiret om det ikke er bevist i form av tester at det er solide Watt det er snakk om,med god strømforsyning og kondensator-bank bak.Men Rotel har ikke noe dårlig rykte på seg i denne sammenheng,slik jeg ser det og har erfart.Det er slikt man fort hører vil jeg si.Man trenger strengt tatt ikke ha det svart på hvitt for å forstå om en forsterker følger opp,men det får være opp til hver enkelt å mene noe om.