Rottenikkens Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.938
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Så mye fint du har av drikke da... :D -kanskej jeg burde invitere meg selv en gang? ;D
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Det er bare å komme! Alltid hyggelig med besøk! Har hatt besøk av en kjempe ålreit svenske i kveld. ;) Mye godt i koppen og hyggelig prat om hifi.. :)
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Hvis noen av dere vil komme en tur og slå av en prat, og kanskje ta en liten en, bare si ifra! Jeg syntes det alltid er stas med besøk! :) :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det må jeg si!

    19 år, DP, Gradient, Malt, og Johnny Cash. Noen leter rett på det gode livet.

    Man må jo få respekt for sånt. 

    Håper forresten ikke at nicket ditt skyldes ambisjoner om å følge i fotsporene til denne karen..

    http://no.wikipedia.org/wiki/Rolf_Erling_Knudsen_(Rottenikken)  ;)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.292
    Antall liker
    11.110
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Rottenikken kjenner jeg igjen, han er en av Disneys største skurker. Jeg hører Helge Jordal hele tiden når jeg tenker på ham, så han blir ikke spesielt skremmende :D
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Nicket er som Jøgga sier tatt fra Disneys Rottenikken. Den ultimate, slemmeste og værste av Disneys skurker ;)
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Da har den nye Steve Earle cden ankommet hjemmet.



    Her hyller Steve Earle Townes Van Zandt med coversanger. Maken til fremføring!

    Quoter anmeldelsen fra Musikknyheter.no

    Dette er en slik. Men det hjertet er fullt av, renner munnen over av. So here goes:

    Steve Earle covrer/tolker sin gamle venn og mentor Townes Van Zandt. Han får god hjelp av både sønnen, som forøvrig er oppkalt etter legenden, og kona Allison Moore på albumet. Her finner du 15 låter som du, dersom du er en Van Zandt fan, har hørt før. Og det kan med ærefrykt meldes at de fremføres med så mye sjel og autensitet som man kan forvente. Men igjen, denne mannen kunne jo gitt sjel til til Grand Prix-låter.


    Har også bestilt meg billetter til Steves konsert på Rockefeller 22. Oktober! ;D ;D ;D
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.938
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Det var den Samsung spiller'n..! ;D
     

    Vedlegg

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Du kan sikkert få den for en fornuftig sum siden du er lidenskapelig opptatt av denne ;D ;)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.960
    Antall liker
    28.094
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rottenikken skrev:
    Med litt Strathisla pure highland malt scotch whisky blir opplevelsen enda litt bedre.. ;)
    Grattis med et stilrent oppsett, og morsom fotografering!
    Strathisla er, som all malt whisky, en garantert kostnadseffektiv tweak..... ;D

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Takker for det!

    Det har nok blitt noen glass i dag også gitt..

    Unner meg også noen galss av en den italienske rødvinen Zenato Valpolicella Superiore Ripassa 2006.
    Meget god vin! Mild, men med mye smak.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.960
    Antall liker
    28.094
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ripasso'en fra Zenato er snadder ja, har ennå tilgode å få annet enn blide fjes
    når jeg har servert den.

    8)
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Tilbake til korkeplate jeg satte bak sweetspot:

    Vokal ble mer riktig, bedre plassert og lyden ble "hulere" en uten korkeplata. Har vekslet frem og tilbake med korkeplata. Lyden er litt mer organisk uten plata, men instrumenter og vokal blir tydligere og lettere å plassere med plata, samt detaljer kommer mer frem. Etter mye frem og tilbake skal plata stå til jeg får akustikkplater og bassfeller på plass..

    Har også lovet meg selv en ting; ingen fler oppgraderinger før jeg får akustikken til å sitte.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.938
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Rottenikken skrev:
    Du kan sikkert få den for en fornuftig sum siden du er lidenskapelig opptatt av denne ;D ;)
    Håper da det! :D
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Send meg en pm så kan vi diskutere pris på denne fabelaktige prototypen til samsung..... ;)
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Det har ikke blitt så mye tid til musikk de siste dagene, for jeg har nemlig fått meg en engelsk bulldogvalp ;D

    Dolly Marie

     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.292
    Antall liker
    11.110
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med familieforøkelsen!
    Det var litt av en hjerteknuser, Dolly Marie.

    Og det ser ut som hun kan bli ansvarlig for diverse kreative kabel-tweak-tester, så du kan bare begynne å handle inn i 50meter-spoler på ClasOhlson med en gang. :D
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Hittil har hun ikke brydd seg om annlegget i det hele tatt. Tror hun syntes det er det kjedeligste i hele stua. Mest opptatt av å vise kua på gulvet hvem som er sjefen ;D
    Men jeg kan forsikre dere om at pappa følger med som en hauk så fort hun er 1 meter fra annlegget ;)
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    I forbindelse med et Lillestrømbesøk idag gikk jeg innom Soundgarden for å ta en klikk. Pratet litt med selger og gjorde en liten avtale på hjemlån av Electrocompaniet ECD 1. Hvis alt går etter planen kommer den på besøk i begynnelsen av neste uke :)
    Det skal bli spennede å høre hva en god dac kan gjøre i oppsettet mitt. For det er vel kjent at Squeezebox Duet ikke har den ultimate dacen. En god dac har lenge vært på ønskelista, men tror jeg nesten må prioritere litt mer akustikk før jeg legger mer penger i annlegget. Vet ikke helt om jeg skal gå for en god dac eller oppgradere til Logitech Transporter.. Noen med litt innputt?

    :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.858
    Antall liker
    21.847
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes Transporter låter veldig bra, og den låter bedre enn den beste proffDACen fra RME. Jeg har ikke hørt denne nye 'companiet-DACen, men har mine tvil om at den er BEDRE enn Transporter.

    Transporter kan:
    Spille 24/96 uten resampling. Det kan ikke Duet.
    Være digital preamp (3 digitale innganger)
    Levere analoglyd på RCA og XLR.

    Stereophile synes svært godt om Transporter de også. Men Transporter låter ikke "kjøttfullt", om det er et mål.
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Jeg tviler også på om ECD 1 låter så mye bedre en det Transporter kan gjøre. Med transporter slipper jeg jo også det ekstra leddet med Duet.

    Hjemlånet av dacen blir imidlertidig lagt på is da jeg ikke har tid for øyeblikket. Litt synd egentlig, men sånn kan det gå altså..
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Da har jeg gjort om i stua. Delt stua i to, med en tv/filmdel, og en hifidel. Skal skrive mer om det siden..

    Her er et par bilder:
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn