Jeg tester hva som helst, også riaaer.jokris skrev:Ett spørsmål, er det du som skriver bla riaa anmeldelser og slikt for HK ?
oki , likte veldig godt den med ear riaa ;DR.E.S. skrev:Jeg tester hva som helst, også riaaer.jokris skrev:Ett spørsmål, er det du som skriver bla riaa anmeldelser og slikt for HK ?
Roy
Håper du gjenkjente lydbeskrivelsen min i forhold til dine erfaringer.jokris skrev:oki , likte veldig godt den med ear riaa ;D
rimelig spinkel erfaring med den enda, noen timer bare, men kjenenr meg igjen jaR.E.S. skrev:Håper du gjenkjente lydbeskrivelsen min i forhold til dine erfaringer.jokris skrev:oki , likte veldig godt den med ear riaa ;D
Roy
Det må man si. Sikkert strålende lyd, men Montana er ikke det første som slår meg når WAF nevnesR.E.S. skrev:Ser ut som jeg beholder Montanaene en stund til. Kona liker utseendey på dem og jeg digger lyden, så med mindre noen gir meg et tilbud jeg ikke klarer å si nei til, så er det ingen grunn til å bytte.
Roy
Har drive maleprosjekt, og måtte såleis ta ned vegghylla. No har eg fått ho opp att, og lyden er mykje betre. Dessutan kan eg gå over golvet utan å vere forsiktig (det problemet har nok ikkje du, men likevel...)R.E.S. skrev:Noen som har erfaringer med VPI på rack kontra vegghylle?
Roy
Jeg pleier sjelden å ta spaserturer på golvet når jeg spiller vinyl, men skjønner tegninga ;DAudiophile-Arve skrev:Har drive maleprosjekt, og måtte såleis ta ned vegghylla. No har eg fått ho opp att, og lyden er mykje betre. Dessutan kan eg gå over golvet utan å vere forsiktig (det problemet har nok ikkje du, men likevel...)R.E.S. skrev:Noen som har erfaringer med VPI på rack kontra vegghylle?
Roy
Eller rett og slett bare hadde lyst til å høre oppsettet og "faket" en interesse....R.E.S. skrev:Det var riktignok en her på mandag og lyttet til dem, og han virket fornøyd både med lyd og pris, men jeg har ikke hørt noe fra ham siden, så det er vel mulig han fant noe som fristet enda mer.
Det virket ikke sånn, men det kan jo selvsagt være. Fyren var kjempehyggelig han.Anfield skrev:Eller rett og slett bare hadde lyst til å høre oppsettet og "faket" en interesse....R.E.S. skrev:Det var riktignok en her på mandag og lyttet til dem, og han virket fornøyd både med lyd og pris, men jeg har ikke hørt noe fra ham siden, så det er vel mulig han fant noe som fristet enda mer.
Jeg er enig med både din kjære kone og deg.R.E.S. skrev:Ser ut som jeg beholder Montanaene en stund til. Kona liker utseendey på dem og jeg digger lyden, så med mindre noen gir meg et tilbud jeg ikke klarer å si nei til, så er det ingen grunn til å bytte.
Roy
Styrkeløft hadde kanskje vært noe, he-he...Powerpoint skrev:Jeg er enig med både din kjære kone og deg.R.E.S. skrev:Ser ut som jeg beholder Montanaene en stund til. Kona liker utseendey på dem og jeg digger lyden, så med mindre noen gir meg et tilbud jeg ikke klarer å si nei til, så er det ingen grunn til å bytte.
Roy
La dem bli, legg deg i hardtrening og meld deg på NM i styrkeløft
Det spiller fett med Montana hos deg Roy.
Her i huset har BM R IC mk.II SE XLR entret anlegget.
Joda, her beveger vi oss ytterligere et hørbart skritt i riktig retning for min del 8)
DET er du vel ikke enig i? En meget flott høyttaler som til størrelsen leverer imponerende lyd imoR.E.S. skrev:Særlig siden hun syntes Sophia 3-høyttalerne var mye styggere enn de jeg har nå.
Kan lett bli et hælvetes rabalder i heimen det der 8) i positiv forstand.R.E.S. skrev:Da fant jeg endelig Danish Radio Big Band & Eivør Pàlsdottir med "Trøllabundin" på cd.
Gleder meg til den dukker opp.
Roy
Er det lydmessig eller visuelt du snakker om? Selv synes jeg nemlig Sophia er penere enn Sasha, selv om det nok er sistnevnte som har den beste lyden.Powerpoint skrev:Kan lett bli et hælvetes rabalder i heimen det der 8) i positiv forstand.R.E.S. skrev:Da fant jeg endelig Danish Radio Big Band & Eivør Pàlsdottir med "Trøllabundin" på cd.
Roy
Ellers holder jeg nok en knapp på frøken Sasha fermfor tante Sophie 8)
Montanaene er jo heller ikke stygge, det er bare det at en +150 år gammel trestamme på 2 m splittet i 2 er litt plasskrevende ;D
Røslig mann - røslig høyttaler, sånn er`e!
De har ligget ute flere ganger, men bestemt meg har jeg ikke...Espen L skrev:Hei Roy
Ser du har lagt ut høytallerene dine til salg, hva blir det som kommer i stuen din nå da?
Har du bestemt deg eller er du tenkeboksen
Espen L
okR.E.S. skrev:De har ligget ute flere ganger, men bestemt meg har jeg ikke...Espen L skrev:Hei Roy
Ser du har lagt ut høytallerene dine til salg, hva blir det som kommer i stuen din nå da?
Har du bestemt deg eller er du tenkeboksen
Espen L
Roy
Visuelt når det gjelder herren i huset, begge deler når det gjeder MontanaeneR.E.S. skrev:Er det lydmessig eller visuelt du snakker om? Selv synes jeg nemlig Sophia er penere enn Sasha, selv om det nok er sistnevnte som har den beste lyden.Powerpoint skrev:Kan lett bli et hælvetes rabalder i heimen det der 8) i positiv forstand.R.E.S. skrev:Da fant jeg endelig Danish Radio Big Band & Eivør Pàlsdottir med "Trøllabundin" på cd.
Roy
Montanaene er jo heller ikke stygge, det er bare det at en +150 år gammel trestamme på 2 m splittet i 2 er litt plasskrevende ;D
Derimot er jeg usikker på hvilke høyttalere som låter best av Montana og Wilson i og med at jeg ikke har hatt Wilson hjemme til test - ennå (hører du Frode i Acoustic Tuning?) ;D
Roy
Det kan godt hende du har rett i det. Montana er jo faktisk dyrere enn Sasha i USA. Ergo burde jeg vel økt til Maxx for å få noe bedre, he-hePowerpoint skrev:Visuelt når det gjelder herren i huset, begge deler når det gjeder MontanaeneR.E.S. skrev:Er det lydmessig eller visuelt du snakker om? Selv synes jeg nemlig Sophia er penere enn Sasha, selv om det nok er sistnevnte som har den beste lyden.Powerpoint skrev:Kan lett bli et hælvetes rabalder i heimen det der 8) i positiv forstand.R.E.S. skrev:Da fant jeg endelig Danish Radio Big Band & Eivør Pàlsdottir med "Trøllabundin" på cd.
Roy
Derimot er jeg usikker på hvilke høyttalere som låter best av Montana og Wilson i og med at jeg ikke har hatt Wilson hjemme til test - ennå (hører du Frode i Acoustic Tuning?) ;D
Roy
Da har vi forskjellig smak på mhp utforming av kabinett, og det er det jo intet galt i.
Husk, jeg lever til daglig med 2 halve sorte dører på sokkel.
Rå tipping mhp på lydgjengivelse er at dine Montana stikker av med seieren nedover - "and then some" sammenlignet med tante Sophie.
Jeg lyttet mye til tante Sophie i fjor på Gøteborg messa (tar høyde for det), og har hatt gleden av å hygge meg hjemme hos deg med dine Montana.
Skal byttet være reelt et ørlite steg oppover snakker vi frøken Sasha hjemme hos deg - trur nå eg.
Klokere eller mer forvirret.
Velkommen i klubben 8)
Nope, not in my ears. Sasha er Wilsons columbi egg.R.E.S. skrev:Det kan godt hende du har rett i det. Montana er jo faktisk dyrere enn Sasha i USA. Ergo burde jeg vel økt til Maxx for å få noe bedre, he-hePowerpoint skrev:Visuelt når det gjelder herren i huset, begge deler når det gjeder MontanaeneR.E.S. skrev:Er det lydmessig eller visuelt du snakker om? Selv synes jeg nemlig Sophia er penere enn Sasha, selv om det nok er sistnevnte som har den beste lyden.Powerpoint skrev:Kan lett bli et hælvetes rabalder i heimen det der 8) i positiv forstand.R.E.S. skrev:Da fant jeg endelig Danish Radio Big Band & Eivør Pàlsdottir med "Trøllabundin" på cd.
Roy
Roy
Da har vi forskjellig smak på mhp utforming av kabinett, og det er det jo intet galt i.
Husk, jeg lever til daglig med 2 halve sorte dører på sokkel.
Rå tipping mhp på lydgjengivelse er at dine Montana stikker av med seieren nedover - "and then some" sammenlignet med tante Sophie.
Jeg lyttet mye til tante Sophie i fjor på Gøteborg messa (tar høyde for det), og har hatt gleden av å hygge meg hjemme hos deg med dine Montana.
Skal byttet være reelt et ørlite steg oppover snakker vi frøken Sasha hjemme hos deg - trur nå eg.
Klokere eller mer forvirret.
Velkommen i klubben 8)
Roy
BINGO, der tog du anR.E.S. skrev:Det kan godt hende du har helt rett. Det er jo enda mer å hente fra Montanaene med grommere forsterker(e).
Så kanskje jeg bør begynne i den enden i stedet...
Roy
Vet ikke om jeg har råd til å prøve det, he-he.Powerpoint skrev:BINGO, der tog du anR.E.S. skrev:Det kan godt hende du har helt rett. Det er jo enda mer å hente fra Montanaene med grommere forsterker(e).
Så kanskje jeg bør begynne i den enden i stedet...
Roy
Du kan jo starte med å låne Krell settet til jamakr 8)
På den annen side hadde du det vel ikke akkurat vemmelig med VTL settet du hadde til test.
Det er bare å begynne og spare.
Selv henter jeg tro det eller ei ut ting fra Quadene ennå (se tråden til Gismo). Få deg en god natts søvn nå.