Det er vel bare å la de 4 McIntosh boksene bli stående der vel :
Flott visuell match til dine Montana, lyden vet jeg jo ikke noe om ;D
gismo
Flott visuell match til dine Montana, lyden vet jeg jo ikke noe om ;D
gismo
|
Du kan bare betale det med et annet kredittkort, det er en sånn vinn-vinn-vinn situasjon ;DR.E.S. skrev:Jeg har bare lånt dem fra tdbil. Har ikke så stor dekning på kredittkortet, he-he...
Roy
Der hadde du jo løsningen R.E.S. ;D ;DR.E.S. skrev:Du mener nok en annens kredittkort ;D
Roy
Konklusjonen er vel ganske enkel: Jeg må ha en enda bedre forsterker enn Plinius Hiato.gismo skrev:Der hadde du jo løsningen R.E.S. ;D ;DR.E.S. skrev:Du mener nok en annens kredittkort ;D
Roy
gismo
Edit: Kredittkort eller ei, hvordan ble dette oppsettet på dine Montana..?
Ække mer WATT en du må ha på tømmeret ;D fra Montana.R.E.S. skrev:Njaei, synes det er litt tidlig å felle noen slik dom over disse beistene. De har i hvert fall veldig mye mer kontroll nedover, noe som resulterer i langt mer slam og trøkk fra mellombassen og nedover.
To av ungene har lagt seg, så jeg må dessverre være litt forsiktig med volumkontrollen. 1200 watt per kanal er myyyyeeee.
Roy
Opplever ikke dette som så veldig sidrumpa at det gjør noe ennå, men har ikke satt meg ned og finlytta ennå. Det kommer (kjerringa drar til Island i morgen formiddag)Powerpoint skrev:Ække mer WATT en du må ha på tømmeret ;D fra Montana.R.E.S. skrev:Njaei, synes det er litt tidlig å felle noen slik dom over disse beistene. De har i hvert fall veldig mye mer kontroll nedover, noe som resulterer i langt mer slam og trøkk fra mellombassen og nedover.
To av ungene har lagt seg, så jeg må dessverre være litt forsiktig med volumkontrollen. 1200 watt per kanal er myyyyeeee.
Roy
Skal bli morsomt å følge med på hva du synes.
Hjemme hos jamakr spilte MC 402 hakket seigere og mer sirumpa enn EC NEMO blokkene på Gallo ref. 3.1.
Men jeg vil tro at 1200 watt pr. side gir noe uttøket hurtighet og slam.
Det speller forresten jæsklig bra her med BM R IC mk.II SE XLR, BME og Audionet ART G2 i kjeden.
Kos deg i blålyset ut over helgen Roy 8)
Fantastisk kamp, og ditto resultat. Fortsetter vi sånn framover og får rettet opp blunderne bakover kan dette bli riktig så bra.mesut skrev:kan bli en kostbar test dette her, res.
btw, grattis med 3-5 8)
Hmm.....hva skjer på 2,4kw og 4,8kw monn troR.E.S. skrev:Kraft nok til å få en drøss elementer til å svinge skikkelig.
...er ikke sikkert at du virkelig vil vite det ;D ;D ;Dgismo skrev:Hmm.....hva skjer på 2,4kw og 4,8kw monn troR.E.S. skrev:Kraft nok til å få en drøss elementer til å svinge skikkelig.
At de får i gang alle elementene på Montana tviler jeg ikke på, så får vi se hva du sier om hurtigheten etter at fruen har reist til den eksotiske øya
gismo
Er nok bare et midlertidig medlem. Jeg har aldri vært spesielt begeistret for designet, men er imponert over basskontrollen de har på Montana-høyttalerne.BigSwifty skrev:...er ikke sikkert at du virkelig vil vite det ;D ;D ;Dgismo skrev:Hmm.....hva skjer på 2,4kw og 4,8kw monn troR.E.S. skrev:Kraft nok til å få en drøss elementer til å svinge skikkelig.
At de får i gang alle elementene på Montana tviler jeg ikke på, så får vi se hva du sier om hurtigheten etter at fruen har reist til den eksotiske øya
gismo
Velkommen til blålys-gjengen!
Jeg dumper denne, slik at ikke bare morgenfuglene får den med segR.E.S. skrev:Kanskje jeg skulle invitert på en lytte-seanse nå i ettermiddag?
Åpent hus fra klokka 16, men tror jeg skal sette strek ved seks-sju stykker.
Førstemann til mølla. Påmelding i tråden her.
Roy
Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;DHolmium skrev:Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue
Designmessig har jeg forståelse for at ikke alle faller for dem, for meg er de vulgært tøffe![]()
R.E.S. skrev:Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;DHolmium skrev:Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue
Designmessig har jeg forståelse for at ikke alle faller for dem, for meg er de vulgært tøffe![]()
Roy
Ja, de kan slås helt av. I hvert fall på effektforsterkerne. Godt mulig at lysorgelet på forforsterkeren kan dempes også, men jeg har ikke bruksanvisningen her.mesut skrev:R.E.S. skrev:Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;DHolmium skrev:Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue
Roy
kan tv'ene dempes litt eller slås helt av (uten at man slår av ampen, da, selvsagt)?
ok, det er jo bra, da.R.E.S. skrev:Ja, de kan slås helt av. I hvert fall på effektforsterkerne. Godt mulig at lysorgelet på forforsterkeren kan dempes også, men jeg har ikke bruksanvisningen her.mesut skrev:R.E.S. skrev:Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;DHolmium skrev:Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue
Roy
kan tv'ene dempes litt eller slås helt av (uten at man slår av ampen, da, selvsagt)?
Roy
Du er hjertelig velkommen, og passer det bedre før kl. 16, så kan jeg alltids gjøre et unntakmesut skrev:ok, det er jo bra, da.R.E.S. skrev:Ja, de kan slås helt av. I hvert fall på effektforsterkerne. Godt mulig at lysorgelet på forforsterkeren kan dempes også, men jeg har ikke bruksanvisningen her.mesut skrev:R.E.S. skrev:Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;DHolmium skrev:Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue
Roy
Roy
synes igrunnen mac ser tøft ut, jeg.
btw, jeg skal ut på en lang hi-fi tur med mange innlagt stopp idag, men må være hjemme igjen til 18 for å huse et middagsbesøk.
ser vanskelig ut å rekke bortom røyken, men slår på tråden hvis jeg skulle få det til.
Du får teste MCD1100 direkte også men ikke glem å skifte utgang på cdp ellers blir det høytR.E.S. skrev:Synes det er ganske interessant med de åtte tonekontrollene på C46-forforsterkeren. Som regel kjører jeg helt flatt og utenom tonekontrollene, men på enkelte plater kan det både være litt for mye eller for lite av noe, og da er de helt gull.
Hifi-korrekt er det aldeles ikke, men "se kor æ bryr mæ"
Roy
Og dyr ? ? ;DR.E.S. skrev:Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;DHolmium skrev:Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue
Roy
Tja, du kan vel alltids male eller beise displayet feks, men spørs hva nabon hadde sagt da hvis han må sandblåse utstyret sitt etter at du har lånt det ? ? ;D kanskje enklere og billigere å lukke øya feksR.E.S. skrev:Ja, de kan slås helt av. I hvert fall på effektforsterkerne. Godt mulig at lysorgelet på forforsterkeren kan dempes også, men jeg har ikke bruksanvisningen her.mesut skrev:R.E.S. skrev:Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;DHolmium skrev:Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue
Roy
Roy
Har også blitt veldig oppmerksom på tonekontroller og den fortreffelighet disse faktisk kan ha i mange innlegg. Hvorvidt det er politisk korrekt eller ikke? Vel, bruk av EQ i dagens digitale oppsett har vel blitt akseptert for lengst. Derfor overrasker det meg at tonekontroller, som jo ikke er annet enn en veldig forenklet form for EQ, blir "fround upon" blant de aller mest hardbarkede tokanalsfreakene.R.E.S. skrev:Synes det er ganske interessant med de åtte tonekontrollene på C46-forforsterkeren. Som regel kjører jeg helt flatt og utenom tonekontrollene, men på enkelte plater kan det både være litt for mye eller for lite av noe, og da er de helt gull.
Roy
interessant.R.E.S. skrev:Synes det er ganske interessant med de åtte tonekontrollene på C46-forforsterkeren. Som regel kjører jeg helt flatt og utenom tonekontrollene, men på enkelte plater kan det både være litt for mye eller for lite av noe, og da er de helt gull.
Roy
Alltid hyggelig med besøk. Synd ikke det kom fler enn deg og KW.Dag SVS/Kappa Johnsen skrev:Flott anlegg, deilig lyd kan rapporteres! Tonekontrollene virker jo absolutt, meget anvendbare!
Sikler på en C-50 selv!!
Helt riktig. De åtte fungerer ved følgende frekvenser: 20, 35, 70, 150, 300, 600, 1200 og 4000 hz.mesut skrev:interessant.R.E.S. skrev:Synes det er ganske interessant med de åtte tonekontrollene på C46-forforsterkeren. Som regel kjører jeg helt flatt og utenom tonekontrollene, men på enkelte plater kan det både være litt for mye eller for lite av noe, og da er de helt gull.
Roy
hva gjør de åtte tonekontrollene?
booster/demper ved gitte frekvenser?
R.E.S. skrev:Helt riktig. De åtte fungerer ved følgende frekvenser: 20, 35, 70, 150, 300, 600, 1200 og 4000 hz.mesut skrev:R.E.S. skrev:Synes det er ganske interessant med de åtte tonekontrollene på C46-forforsterkeren. Som regel kjører jeg helt flatt og utenom tonekontrollene, men på enkelte plater kan det både være litt for mye eller for lite av noe, og da er de helt gull.
Roy
interessant.
hva gjør de åtte tonekontrollene?
booster/demper ved gitte frekvenser?
Roy
R.E.S. skrev:Den nye C-50 har visstnok tonekontroller på litt andre frekvenser, tror jeg. Blant annet på 50 hz.
Det spillte finfint hos deg i kveld.R.E.S. skrev:Alltid hyggelig med besøk. Synd ikke det kom fler enn deg og KW.Dag SVS/Kappa Johnsen skrev:Flott anlegg, deilig lyd kan rapporteres! Tonekontrollene virker jo absolutt, meget anvendbare!
Sikler på en C-50 selv!!
Roy
Burde ikke være noe problem med rippinga...KW skrev:Det spillte finfint hos deg i kveld.R.E.S. skrev:Alltid hyggelig med besøk. Synd ikke det kom fler enn deg og KW.Dag SVS/Kappa Johnsen skrev:Flott anlegg, deilig lyd kan rapporteres! Tonekontrollene virker jo absolutt, meget anvendbare!
Sikler på en C-50 selv!!
Roy
Men de skiven jeg skulle legge inn har virkelig gitt meg nevrosa.......................
ikke en lyd etter ripping av de......................
har søkt om hjelp på datahjørnet.
Mvh.KW