royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.421
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det er vel bare å la de 4 McIntosh boksene bli stående der vel ::)
    Flott visuell match til dine Montana, lyden vet jeg jo ikke noe om ;D

gismo

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Jeg har bare lånt dem fra tdbil. Har ikke så stor dekning på kredittkortet, he-he...

Roy

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.507
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    R.E.S. skrev:
    Jeg har bare lånt dem fra tdbil. Har ikke så stor dekning på kredittkortet, he-he...

Roy
    Du kan bare betale det med et annet kredittkort, det er en sånn vinn-vinn-vinn situasjon ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.421
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    R.E.S. skrev:
    Du mener nok en annens kredittkort ;D

Roy
    Der hadde du jo løsningen R.E.S. ;D ;D

gismo

Edit: Kredittkort eller ei, hvordan ble dette oppsettet på dine Montana..?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    gismo skrev:
    R.E.S. skrev:
    Du mener nok en annens kredittkort ;D

Roy
    Der hadde du jo løsningen R.E.S. ;D ;D

gismo

Edit: Kredittkort eller ei, hvordan ble dette oppsettet på dine Montana..?
    Konklusjonen er vel ganske enkel: Jeg må ha en enda bedre forsterker enn Plinius Hiato. :)

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Noen flere bilder kanskje?

Jeg er nesten sjokkert over den basskontrollen som disse beistene har over Montana-høyttalerne mine. Det låter überfett, men jeg synes kanskje tredimensjonaliteten er ørlite bedre på Pliniusen min. Det kan jo være noe med forforsterkeren, f.eks.

Vedlegg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.136
    R.E.S. skrev:
    Njaei, synes det er litt tidlig å felle noen slik dom over disse beistene. De har i hvert fall veldig mye mer kontroll nedover, noe som resulterer i langt mer slam og trøkk fra mellombassen og nedover.

To av ungene har lagt seg, så jeg må dessverre være litt forsiktig med volumkontrollen. 1200 watt per kanal er myyyyeeee.

Roy
    Ække mer WATT en du må ha på tømmeret ;D fra Montana.
    Skal bli morsomt å følge med på hva du synes.
    Hjemme hos jamakr spilte MC 402 hakket seigere og mer sirumpa enn EC NEMO blokkene på Gallo ref. 3.1.
    Men jeg vil tro at 1200 watt pr. side gir noe uttøket hurtighet og slam.

Det speller forresten jæsklig bra her med BM R IC mk.II SE XLR, BME og Audionet ART G2 i kjeden.

Kos deg i blålyset ut over helgen Roy 8)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Powerpoint skrev:
    R.E.S. skrev:
    Njaei, synes det er litt tidlig å felle noen slik dom over disse beistene. De har i hvert fall veldig mye mer kontroll nedover, noe som resulterer i langt mer slam og trøkk fra mellombassen og nedover.

To av ungene har lagt seg, så jeg må dessverre være litt forsiktig med volumkontrollen. 1200 watt per kanal er myyyyeeee.

Roy
    Ække mer WATT en du må ha på tømmeret ;D fra Montana.
    Skal bli morsomt å følge med på hva du synes.
    Hjemme hos jamakr spilte MC 402 hakket seigere og mer sirumpa enn EC NEMO blokkene på Gallo ref. 3.1.
    Men jeg vil tro at 1200 watt pr. side gir noe uttøket hurtighet og slam.

Det speller forresten jæsklig bra her med BM R IC mk.II SE XLR, BME og Audionet ART G2 i kjeden.

Kos deg i blålyset ut over helgen Roy 8)
    Opplever ikke dette som så veldig sidrumpa at det gjør noe ennå, men har ikke satt meg ned og finlytta ennå. Det kommer (kjerringa drar til Island i morgen formiddag)

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Det er stor forskjell når det gjelder tempo og oppløsning i 1,2 i forhold til 402 men lydsignaturen er fra samme gata ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kan bli en kostbar test dette her, res.

btw, grattis med 3-5 8)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    mesut skrev:
    kan bli en kostbar test dette her, res.

btw, grattis med 3-5 8)
    Fantastisk kamp, og ditto resultat. Fortsetter vi sånn framover og får rettet opp blunderne bakover kan dette bli riktig så bra.

Det hadde ikke gjort noe om Van Persie til en forandring hadde klart seg uten skader denne sesongen også.

Roy

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.421
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    R.E.S. skrev:
    Kraft nok til å få en drøss elementer til å svinge skikkelig.
    Hmm.....hva skjer på 2,4kw og 4,8kw monn tro :eek:
    At de får i gang alle elementene på Montana tviler jeg ikke på, så får vi se hva du sier om hurtigheten etter at fruen har reist til den eksotiske øya ;)

gismo

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.944
    gismo skrev:
    R.E.S. skrev:
    At de får i gang alle elementene på Montana tviler jeg ikke på, så får vi se hva du sier om hurtigheten etter at fruen har reist til den eksotiske øya ;)

gismo
    ...er ikke sikkert at du virkelig vil vite det ;D ;D ;D

Velkommen til blålys-gjengen!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    BigSwifty skrev:
    gismo skrev:
    R.E.S. skrev:

gismo
    ...er ikke sikkert at du virkelig vil vite det ;D ;D ;D

Velkommen til blålys-gjengen!
    Er nok bare et midlertidig medlem. Jeg har aldri vært spesielt begeistret for designet, men er imponert over basskontrollen de har på Montana-høyttalerne.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Kanskje jeg skulle invitert på en lytte-seanse nå i ettermiddag?

Åpent hus fra klokka 16, men tror jeg skal sette strek ved seks-sju stykker.

Førstemann til mølla. Påmelding i tråden her.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    R.E.S. skrev:
    Kanskje jeg skulle invitert på en lytte-seanse nå i ettermiddag?

Åpent hus fra klokka 16, men tror jeg skal sette strek ved seks-sju stykker.

Førstemann til mølla. Påmelding i tråden her.

Roy
    Jeg dumper denne, slik at ikke bare morgenfuglene får den med seg :)

Roy

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue :)
    Designmessig har jeg forståelse for at ikke alle faller for dem, for meg er de vulgært tøffe :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Holmium skrev:
    Både jeg og min strømleverandør kunne fint levd at de blokkene sto i min stue :)
    Designmessig har jeg forståelse for at ikke alle faller for dem, for meg er de vulgært tøffe :)
    Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;D

Roy

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    R.E.S. skrev:
    Holmium skrev:
    Jeg begynner å venne meg til designet selv, noe som trygt kan kalles en farlig utvikling ;D

Roy

kan tv'ene dempes litt eller slås helt av (uten at man slår av ampen, da, selvsagt)?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    mesut skrev:
    R.E.S. skrev:
    Holmium skrev:

Roy

kan tv'ene dempes litt eller slås helt av (uten at man slår av ampen, da, selvsagt)?
    Ja, de kan slås helt av. I hvert fall på effektforsterkerne. Godt mulig at lysorgelet på forforsterkeren kan dempes også, men jeg har ikke bruksanvisningen her.

Roy

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    R.E.S. skrev:
    mesut skrev:
    R.E.S. skrev:
    Holmium skrev:

Roy

Ja, de kan slås helt av. I hvert fall på effektforsterkerne. Godt mulig at lysorgelet på forforsterkeren kan dempes også, men jeg har ikke bruksanvisningen her.

Roy
    ok, det er jo bra, da.
    synes igrunnen mac ser tøft ut, jeg.

btw, jeg skal ut på en lang hi-fi tur med mange innlagt stopp idag, men må være hjemme igjen til 18 for å huse et middagsbesøk.
    ser vanskelig ut å rekke bortom røyken, men slår på tråden hvis jeg skulle få det til.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    mesut skrev:
    R.E.S. skrev:
    mesut skrev:
    R.E.S. skrev:
    Holmium skrev:

Roy

Roy
    ok, det er jo bra, da.
    synes igrunnen mac ser tøft ut, jeg.

btw, jeg skal ut på en lang hi-fi tur med mange innlagt stopp idag, men må være hjemme igjen til 18 for å huse et middagsbesøk.
    ser vanskelig ut å rekke bortom røyken, men slår på tråden hvis jeg skulle få det til.
    Du er hjertelig velkommen, og passer det bedre før kl. 16, så kan jeg alltids gjøre et unntak :)

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Synes det er ganske interessant med de åtte tonekontrollene på C46-forforsterkeren. Som regel kjører jeg helt flatt og utenom tonekontrollene, men på enkelte plater kan det både være litt for mye eller for lite av noe, og da er de helt gull.

Hifi-korrekt er det aldeles ikke, men "se kor æ bryr mæ" :)

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    R.E.S. skrev:
    Synes det er ganske interessant med de åtte tonekontrollene på C46-forforsterkeren. Som regel kjører jeg helt flatt og utenom tonekontrollene, men på enkelte plater kan det både være litt for mye eller for lite av noe, og da er de helt gull.

Roy
    Du får teste MCD1100 direkte også men ikke glem å skifte utgang på cdp ellers blir det høyt :eek:

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Holmium skrev:

Roy
    Og dyr ? ? ;D

Mvh :)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    mesut skrev:
    R.E.S. skrev:
    Holmium skrev:

Roy

Roy
    Tja, du kan vel alltids male eller beise displayet feks, men spørs hva nabon hadde sagt da hvis han må sandblåse utstyret sitt etter at du har lånt det ? ? ;D kanskje enklere og billigere å lukke øya feks ;)

Mvh :)

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    R.E.S. skrev:

Roy
    Har også blitt veldig oppmerksom på tonekontroller og den fortreffelighet disse faktisk kan ha i mange innlegg. Hvorvidt det er politisk korrekt eller ikke? Vel, bruk av EQ i dagens digitale oppsett har vel blitt akseptert for lengst. Derfor overrasker det meg at tonekontroller, som jo ikke er annet enn en veldig forenklet form for EQ, blir "fround upon" blant de aller mest hardbarkede tokanalsfreakene.

I mitt eget oppsett benytter jeg også tonekontrollene på min Marantz PM-15s2, og min erfaringer er akkurat som dine. Gull verdt i mange sammenhenger.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Antall liker
    1
    Flott anlegg, deilig lyd kan rapporteres! Tonekontrollene virker jo absolutt, meget anvendbare!
    Sikler på en C-50 selv!!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    R.E.S. skrev:

Roy
    interessant.
    hva gjør de åtte tonekontrollene?
    booster/demper ved gitte frekvenser?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Dag SVS/Kappa Johnsen skrev:
    Flott anlegg, deilig lyd kan rapporteres! Tonekontrollene virker jo absolutt, meget anvendbare!
    Sikler på en C-50 selv!!
    Alltid hyggelig med besøk. Synd ikke det kom fler enn deg og KW.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    mesut skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    interessant.
    Helt riktig. De åtte fungerer ved følgende frekvenser: 20, 35, 70, 150, 300, 600, 1200 og 4000 hz.

Roy

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    R.E.S. skrev:
    mesut skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy

interessant.
    Helt riktig. De åtte fungerer ved følgende frekvenser: 20, 35, 70, 150, 300, 600, 1200 og 4000 hz.

Roy

perfekt.
    hadde jeg ikke vært så glad i min ear 912, så hadde jeg byttet den ut med en sånn maccie ganske kjapt.

kanskje jeg skal gjøre det uansett...
    tonekontrollere er gull.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Den nye C-50 har visstnok tonekontroller på litt andre frekvenser, tror jeg. Blant annet på 50 hz.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    R.E.S. skrev:
    Den nye C-50 har visstnok tonekontroller på litt andre frekvenser, tror jeg. Blant annet på 50 hz.

35 er akkurat hva jeg trenger ;D

men, preampen må være like hurtig og kontant som ear over hele fjøla, da.
    litt sånn iron fist in a velvet glove, with a touch of golden glow... eller noe sånt.
    det vet jeg jo ikke før jeg eventuelt får testet. :-\

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Sikler på en C-50 selv!!

Roy
    Det spillte finfint hos deg i kveld.
    Men de skivene jeg skulle legge inn har virkelig gitt meg nevrosa.......................
    ikke en lyd etter ripping av de......................
    har søkt om hjelp på datahjørnet.

Mvh.KW

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    KW skrev:
    R.E.S. skrev:
    Sikler på en C-50 selv!!

Roy
    Det spillte finfint hos deg i kveld.
    Men de skiven jeg skulle legge inn har virkelig gitt meg nevrosa.......................
    ikke en lyd etter ripping av de......................
    har søkt om hjelp på datahjørnet.

Mvh.KW
    Burde ikke være noe problem med rippinga...

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn