Jordfeilautomatene befinner seg på selve sikringene? Kanskje en lokal elektriker i så fall kunne bytte sikringene til noen med jordfeilautomater?Har sjekket hjemmesiden til Equi=Tech, fordelingen kan vist ikke leveres med jordfeilautomater. Bra du bruker fagfolk på jobben.
Stereofix
Jordfeilbryter og automatsikring er fine greier jeg har det , om bytte er mulig er jeg ikke sikker på. Pågrunn av at det ble skiftet ut alle sikringene mine med jordfeilbryter og automatsikring i samme enhet , var noe med at det lå ein feil utenifra ein plass og automatsikringen gikk i heile leiligheten heile tiden , mellom korte mellom rom og etter jeg fikk skiftet til jordfeilbryter og automatsikring i samme enhet , så har ikke strømmen gått noen gang etter det faktiskDet brukes jordfeilautomater i dag(jordfeilbryter og automatsikring i samme enhet). Ikke sikker om bytte er mulig, men hør med din elektriker.
Mvh.
Stereofix(som er elektriker)
Flott!Jeg har fjernet noen få useriøse innlegg, og la oss holde tråden på et saklig nivå.
Mvh
Høvdingen
"On battery drive: The amount of clutter and artifacts battery drive gets rid of which you previously blamed on the loudspeaker or electronics is amazing. If I go into the mill on Saturday or Sunday—and bear in mind that we’re the only business there which occasionally works over the weekend—we’re on a separate power sub station so all of those powerful solenoid winches that lift things up, all the office computers and assembly machines are off. Then the sound quality from the national grid is fantastic. You’ve got that vanishingly low impedance and no turbulence or hash on the ground. The sound is calmly powerful, beautifully resolved, succulent without being overripe and has that heterogeneity of the emotional expression, the separation of the textures. The whole thing is just so calm and assured and actually better than the batteries. But every other time of the week I plug the system into the national grid, it’s just awful. There was a time when I couldn’t do any demos on Thursdays at all because that's when the textile plant in the vicinity ran its big dying machine which agitates all of their fabrics with that massive solenoid. The sound on Thursdays was simply appalling. With anyone coming in from London for an appointment, we’d be utterly humiliated and embarrassed. |
One of my clients has a house in the Far East and a yacht. For his marine Kondo/Living Voice system, I wanted a battery supply that would be separate from the general power for his boat. That’s how we first got in contact with the right people for whom we laid out our requirements and who then programmed how various power inverters and chargers should work. The same client had four power cuts in his house alone while I was there to install our off-the-grid supply. This battery solution became a real life saver for him. With another customer in the south of France and a big Kondo Gakuoh/Living Voice system, the sound was atrocious yet I had no explanation why - until I stuck my multi meter into his power line and measured 192V instead of 230V. Undervoltaging a filament on a valve amp is worse than overvoltaging it. With the wrong high-tension voltage, wrong negative grid supply and wrong heater voltage, he wasn’t listening to the amplifier as it was designed to operate. Line voltage stabilization from batteries was the perfect solution - again. When I combined this case evidence with my own work situation, it was a clear case of getting on with it and I’m thoroughly delighted with the outcome. Ours are sealed gel rather than water batteries so whilst having higher impedance, they’re incredible safe and durable and work in difficult circumstances. You can use them on their sides or upside down without problem. There also are ludicrous 2V cells which you would use in a forklift truck or milk float. For all 12V applications, you'd parallel six. These are massive and I'd fancy having 12 or 24 of those. They have incredibly low impedance and massive surge capability. That should really be saucy. They’re very long but narrow so you could lay them sideways and slide them into a special rack like torpedoes. An amplifier after all is no more than a modulated power supply. Many people would be better off with a more modest system that's run off such a stable battery supply." |
Hei, Jostein.Håper det er greit med ett lite spørsmål, spør kun for å lære,
mitt spørsmål er hvorfor bør man eventuellt velge separate CD/SACD/DVD A spillere ? kan man uten å inngå kompromiss velge ett driverk som takler alle disse formatene og matche det med tilhørende Dac ? eller er det noe jeg ikke skjønner som gjør at en løsning pr format er å foretrekke ?
forøvrig ser jo alle produktene samlet og hver for seg ut som state of the art produkter på øverste hylle
mvh
Jostein
Oki, takk for svarHei, Jostein.Håper det er greit med ett lite spørsmål, spør kun for å lære,
mitt spørsmål er hvorfor bør man eventuellt velge separate CD/SACD/DVD A spillere ? kan man uten å inngå kompromiss velge ett driverk som takler alle disse formatene og matche det med tilhørende Dac ? eller er det noe jeg ikke skjønner som gjør at en løsning pr format er å foretrekke ?
forøvrig ser jo alle produktene samlet og hver for seg ut som state of the art produkter på øverste hylle
mvh
Jostein
Jo da, man må gjerne kjøpe seg et universelt drev og DAC eller universell integrert spiller av høy kvalitet og benytte denne på alle formater og være fornøyd. Jeg er dog en perfeksjonist og har plukket ut det jeg selv mener er de beste alternativene til hver enkelt format. Jeg mener nemlig ikke at det finnes noen universell løsning som er best på alt. Så selv om det finnes mange gode universelle spillere tror jeg ikke det finnes noen universell spiller som er best på alt.
Mvh
Roysen
Jeg må ha tre stk rack. Alle tre rackene med custom mål. Alle tre rackene med plass til tre komponenter i bredden på alle hyllene. Et rack med fire hyller i høyden og to rack med to hyller i høyden.Kult rack da! Hvor mange sånne må du ha til system nr 1?
Jeg vet ikke hva veiledende pris er, Dr. Dong.Hva er prisen for alt dette om en skulle ha kjøpt til butikkpris (altså ikke hva du eventuelt betalte)?
Tillegg:
Har du gått bort fra siste modell fra Lyra (4), og beholder Lyra Connoisseur 3.0 som RIAA-trinn?
Det avhenger litt av hva du mener med 1.pri. Jeg mener nok at anlegget i loftstua vil bli det beste. Hvilket som vil være ferdig først vet jeg ennå ikke. Jeg jobber fremdeles med å få inn tilbud på alle komponentene og det avgjør rekkefølgen. Dette gjør at det også er umulig å si når det vil komme bilder av innstallsajon etc.Hvilket system har 1.pri her (jeg tipper stueriggen), jeg går nesten ut i fra at du i første omgang ønsker å ferdigstille ett og ett system av gangen, så fremt utstyret lar seg oppdrive?
Og når er det rimelig å forvente bilder
Ja.Når du skriver:
Høytaler:
Magico Q7
Magico Q7
Magico QSub-18
Magico QSub-18
Er det for å vise at det er et par høyttalere og et par subwoofere?
I øyeblikket er ikke Thor's Hammer out, men deres tilhørende delefilter som heter Wilson Audio The Controller er out til fordel for FM Acoustics Resolution Series 334. Det er dog svært hard kamp mellom Wilson Audio Thor's Hammer som subwoofere i det anlegget og en custom løsning fra Rockport Technologies og Goebel Bauforce.En omfattende liste, med 3 omfattende oppsett..
Det produktet JEG kanskje får høyest puls av, må være Rockport Arrakis II... Nydelige skulpturer!
PS: du har nevnt at de nye Tidal toppmodellene ikke er klare enda, til system 2.. i 2015 kanskje..
mvh Kai
EDIT: Mener å ha lest i en tråd at Thor's hammer'ene var "out", til fordel for noe annet... men utifra listen er de fortsatt en del av planen...
Spiller på vegg mot vindu, ja. Komponentene vil bli stående bak høytalerne mot vinduene og langs sideveggene.Snakker vi 6 monotrinn i loftstueanlegget eller er det snakk om 3 forskjellige alternativer? Teller 49 komponenter ca eks. høytalere og subber. Spiller du ha på vegg mot vindu?
Stue, loftstue og kjellerstue ligger rett over hverandre i huset og har omtrent samme areal tilgjengelig. Den største forskjellen er at takhøyden er noe større enn standard i loftstuen, takhøyden er standard i stuen og takhøyden er noe lavere enn standard i kjellerstuen.Hu-hah....
Litt av en samling komponenter som listes opp.
Can`t wait til der kommer bilder av snadderet.
En ting jeg lurer jeg dog litt på.
Vi har tidligere sett bilder av særlig stuen, der det ene oppsettet skal stå.
Men du skriver også om kjeller- og loftsstuer. Hvor store er disse, målt i kvadratmeter?
Så vidt jeg har skjønt, bør man gjerne ha en viss areal- og volumstørrelse tilgjengelig, når man ønsker såpass fullfrekvent musikkgjengivelse som disse to oppsettene uten tvil vil være kapable til.
Stå på, Roysen!
mvh
Proffen